[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:02

Wat lekker dat het kwartje gevallen is bij Gijs!! :D

Ooohhh Harry is leeeuuukkk <3

Voel je je al wat beter Chimello? :(:) en hoe is het proefrijden gegaan? :)

Hoe was de wandeling met Tess? :)

Ik vraag me ook wel af hoe het met Aslan is :oo

Ik heb vandaag toch zoooo heerlijk gelest met Feike <3
Hij is nu steeds makkelijker en langer nagevelijk en daar wordt hij zelf ook veel actiever van :j
Veel bezig geweest met sturen, nagevelijkheid en activiteit :j
Wanneer ik Feike zo actief heb lopen, galoppeerd hij ook zomaar aan :D We hebben dan ook fijne stukken gegaloppeerd, zonder dat hij "tegenstribbelde" o.i.d. (tegenstribbelen is niet het juiste woord, maar ik kan dus niet meer op het andere woord komen :') ).
Nou toen gingen we bezig met overgangen stap-draf en draf-stap. Ik moest hem dus eerst actief in stap hebben en nagevelijk en daarna moest ik hem actief weg laten draven. Nou Feike liep echt heerlijk door en mooi nagevelijk en ontspannen, dus ik geef been en hij zet die achterhand eronder en stoof naar voren!! :wow: Ik had niet verwacht dat hij zo actief naar voren zou komen, ik was echt verrast en moest dan ook wel lachen, mijn instructrice moest ook wel grinneken hihi, ik heb de Turbo-Knop gevonden hoor!! :D
Nou het ging echt fantastisch vandaag, Feike ontspant steeds meer en wordt steeds actiever en ik voel gewoon dat hij steeds meer zin krijgt om te werken! Wat een topknol <3
Ik ben vandaag ook echt voor het eerst, helemaal alleen, opgestapt!!
Ik rij met een zweepje, als hulp wanneer Feike mijn been niet begrijpt o.i.d. en mijn zweepje had ik in de "zweepbuis" gezet, die aan de bakrand hangt, en toen heb ik het krukje naast Feike gezet. Mijn instructrice was nog in de stallen (zij is ook de staleigenaresse voor degene die dat niet weten :P ) en ze was nog even met een ander paard bezig. Dus ik pak de teugels, ga op krukje staan en whoppaa ik zat :D Toen reed ik naar de zweepbuis en pakte mijn zweep en daar gingen we :D
Ik ben stiekem wel trots op mezelf hihi :o
En ik kreeg ook nog een enorm compliment van mijn instructrice; ze vond dat ik niet alleen in het rijden vooruit ga, maar ook in de omgang met paarden. En dat ze het geweldig vond om te zien hoe goed ik (en Feike) vooruit zijn gegaan en nog steeds gaan.
Dat vond ik natuurlijk ook erg leuk om te horen! :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:35

Dames. Jullie gaan hard. Ik hou t niet meer zo bij als vroeger.

Parcourtje gesprongen vandaag. Bb

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 23:03

Wat een lief "commentaar" op het filmpje hihi

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:28

Wat leuk weer Andrea, en hij komt zo netjes rond! ...Commentaar? Ga ik even zoeken... [edit haha het geluid aanzetten helpt ook]

Super die les met Feike, iedere keer wéér beter! Het is ook dat je het iedere keer heel duidelijk beschrijft. Net of je het voor je ziet.

Vanochtend zijn we wezen wandelen met Tess. Voor het eerst zonder ander paard. Ze deed het reuzebraaf. Ze had er echt plezier in. Ze vond het eerst wel spannend maar haar nieuwsgierigheid krijgt gauw de overhand. En we grazen veel tussendoor, dat ontspant haar enorm. Er was een 'oude' paardenvriendin mee, dat vond ik toch wel erg fijn zo'n eerste keer. Ik was superblij met hoe het weer ging!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De blauwe bal vond ze wel heel eng...

Afbeelding

En een lekker hapje van mn dochter :)
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:06

Lekker ding :+: ja mn bijrijder is zeer enthousiast. Een super leuke meid

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 08:28

Geweldig die Feike. En je hoeft niet stiekem trots te zijn hoor. Laat maar stralen. Heerlijk een goede les, trotse lesgeefster en super roze wolk de rest van de dag. Genieten!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:16

Wat een mooie pup!

Beterschap Chimello, en ging het proefrijden goed :)

Leuk zeg dat ook je instructeur zo posiftief is! En Feike die het allemaal zo goed doet!

Inderdaad heel schattig commentaar bij je filmpje Snackie!

Brave Tess! Helemaal alleen mee wandelen :)

Wij gaan zo met de paarden weg naar de Tipi :D Wat ik zo op google maps zie is het bos enorm, ik heb er veel zin in!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:43

Veel plezier Maartje! Is de Tipi een paardenpicknickplaats of is het een evenement bij jullie?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:15

Wat een leuk springfilmpje zeg! En idd dat commentaar, heerlijk :D

Knappe Tess!! Fijn dat de wandeling zo goed ging, mag je trots op wezen :D

Ooh wat heerlijk Maartje!! Heel erg veel plezier! :D

Ja ik ben zeker enorm trots op mijn knappe paardenman (en beetje op mezelf :o ) hij is echt geweldig <3
Vanmiddag ga ik weer even rijden en nog een blokje om in het bos. Tenzij een stalgenootje ook het bos in wil, dan ga ik ook meteen mee het bos in :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:51

Lekker. Gewoon doen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:10

Leuke foto's van Tess, knap dat ze netjes liep zonder ander paard erbij.

Jaron weer knap bezig. Wat een top paard!

Feike ook al zo sportief, ik zou jullie motivatie wat meer moeten gebruiken en zelf vaker rijden...

Nou Maartje dat moet leuk rijden zijn dan, veel plezier!

Het uitproberen ging wel goed denk ik? Shenna was op zich lief en Mexx ook. Ik was lui en had geen zadel opgelegd maar Cheyenne hobbelde wel braaf mee :+ Had gelukkig geen last meer van m'n maag.

Als jullie dames trouwens misschien op Redbull zouden willen stemmen voor de veulenverkiezing zou heel leuk zijn :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:57

Dr zijn zoveel leuke veulentjes. Heb die gouden gekozen ♡

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:04

Ik kan niet kiezen ;(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:05

Chimello heb op redbull gestemd
Bij de merries op Amazing Lady Dolores en Noeka

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:13

Super al die brave paarden!

Hier ook <3 Alles ontwormd en gevlochten. Aranka mee gehad naar het bos, ging weer supergoed als altijd eigenlijk en met Noeka een klein stukje langs de weg gewandeld. Zoo goed gedaan, ik ben ook trots!!

Ennuh... Bedankt voor t stemmen :o *D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:28

Ik ga ook stemmen JoannE, maar moet nog even kijken welke nog meer :D

Ik heb vandaag weer heerlijk met Feike gereden, nu zonder les maar gewoon zelf in de bak.
Feike deed het heel goed :j
Gister liep hij lekkerder, maar je kan niet alles hebben :)
Zijn ook een paar foto's gemaakt.
Wees lief met jullie commentaar, ik weet dat mijn houding nog niet de beste is, maar ik werk er hard aan :j
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 02-11-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:30

Mijn (nouja inmiddels van Nathalie) hummel doet ook mee met de merrieveulen verkiezing O:)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:32

Vandaag mijn "feest" gehad omdat ik bijna jarig ben (dinsdag) en ook een half jaar op stal. Het was echt super gezellig en de paarden vonden het duidelijk niet erg dat ze vandaag vrij hadden, haha!

Echt leuk al die brave paardjes! Ik word er zo jaloers van... Ik mag helaas geen buitenritten maken alleen, van de eigenaresses van mijn verzorgpaarden wel maar van mijn ouders niet.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:35

Dat is echt jammer Morgane :(
Als je dichterbij had gewoond, hadden we wel eens samen gekund :(:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:45

Violante is ook prachtig, nu zijn er 3 tinks in het topic, maar we mogen maar 2 keer stemmen ;( Zal ik een muntje opgooien? :D

Ik kan geen advies geven ik rij zelf niet geweldig meer en ik rij niet engels. Voor mij doen ziet het er goed uit maar mijn mening wil je niet horen :')

Kerkrade is nog niet zo ver maar te ver anders reed ik wel met je mee! Ik moet ook vaak alleen en dat is zo saai...

En dankjewel voor de stemmers, en ik vind het absoluut niet erg als er niet gestemd wordt op Redbull hoor, ieder z'n smaak :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:47

Hahaha Friesland is zo ongeveer het verste weg dat je kan wonen. Maar bedankt voor het aanbod. Ik snap het ook wel, een paard blijft een paard... Maar of er nou iemand mee rijdt of niet, als ik eraf flikker of als paardlief ervandoor gaat kan diegene toch alleen maar iemand bellen, echt het paard tegenhouden lukt je toch niet. En ik ga nooit naar afgelegen gebieden en kom gemiddeld twintig mensen tegen met wandelen, dus ook als ik zou buiten rijden. Ook is paardlief verzot op eten en eten krijg je op stal dus vindt ze de stal altijd heel snel terug als ik op buitenrit bewust de teugels loslaat, daarom ben ik er zeker van dat ze als ik val alleen op stal aan zou komen en mensen wel zullen gaan zoeken. (dit gaat dan in een sukkelige stap, ze zal nooit echt naar huis sprinten. Dat heb ik haar afgeleerd door haar telkens als ze wou rennen nog eens de verkeerde kant uit te laten lopen, ze had snel door dat braaf zijn toch de snelste weg naar huis is :+ ).

Chimello, ik vind alleen gaan absoluut niet saai! Heerlijk genieten van de natuur en nieuwe paden verkennen (en ondertussen stiekem genieten van alle gezichtsuitdrukkingen die voorbij komen op het gezicht van paardlief als ze iets nieuws ziet).

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:20

Ja is best ver weg :=
Ik vind het ook niet saai om alleen te gaan, maar het is voor nu nog verstandiger om iemand mee te nemen, de weg is weer vrij voor verkeer en het was vandaag echt smoordruk daar :oo

En voor degenen die dit filmpje niet konden zien, het is gelukt om hem op youtube te zetten :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:25

Wat schattig! Iedere keer als hij even onzeker is gaan de oortjes opzij, maar als je dan weer iets zegt met een blije stem gaan de oortjes weer zelfverzekerd naar voren! Haha

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:28

Hihi ja hij haalt altijd veel steun uit mijn stem :) En ik praat ook graag tegen hem hihi <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:33

wat kletsen jullie toch veel!ok ik ben er een kleine week niet geweest,maar 5 pagina's bij moeten lezen...

vandaag zijn wel met iedereen van stal(dus ook iedereen die er komt lessen)wezen eten in een pannekoekenrestaurant.31 personen,dus echt veel.maar volgensmij heeft iedereen het naar zijn zin gehad.