[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:13

Ik heb 2 kooien naast elkaar gezet, dus door de tralies konden ze elkaar zien/ruiken etc.
Etensbakjes aan de kanten waar de kooien tegenelkaar staan.
Zo 2 dagen laten staan, daarna naar een neutrale ruimte (keuken/badkamer etc) waar genoeg ruimte is en waar ze beiden nog niet zijn geweest. Daar loslaten onder toezicht!! Neem voor de zekerheid ovenwanten mee ivm bijten/vechten...

Bij ons ging dit heel goed, na wat 'dekken' zowel door mannetje en vrouwtje (overigens een jeweetwelmannetje hoor :P ) om de rangorde te bepalen ging het steeds beter. Elke dag met wat meer minuten met elkaar laten spelen.

Tussendoor een keer van kooien wisselen voor een nachtje zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen.

Op den duur de kooien open gezet en samen laten rondhuppelen! (wij hebben een schuur aan het huis waar ze stonden dus daar konden ze spelen).
Dit ging zo goed dat ze samen in een kooi gingen en het eigenlijk niet meer leuk vonden uitelkaar gehaald te worden (wassen, samen kroelen etc. echt heel lief!). Eerst een paar uur in de kooi samen, daarna wat langer en daarna gewoon blijvend. Dus sinds gisteren mochten ze weer naar buiten en dat gaat erg goed, ze liggen lekker tegen elkaar aan! :+:

Zo ik was erg vroeg, heb al gereden en een beetje schriktraining gedaan met mijn bangepoeperdtinker haha. Paraplu was helemaal niet eng van de voorkant. (behalve wanneer ik m onderweg tegenkom :+ ) Via de achterkant was het wel heel eng... :D
Nou ja met de nodige beloningen ging het goed en volgende keer weer oefenen!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 12:32

Hé Marrie, dank je voor je uitgebreide verhaal +:)+ weet ik een beetje hoe ik het aan kan gaan pakken. Heb in het asiel nog een heel mooi konijn gezien. Misschien mag die op proef mee om te proberen of ie bij Saartje past. Kunnen mijn cavia's lekker bij elkaar blijven en is Saartje niet alleen..

En lekker aan het werk geweest met bangepoeperdtinker :D Leuk hè om zo met ze aan het werk te zijn!

Dit is Saartje toen ze nog een jonkie was. Inmiddels reusachtig gegroeid! Zal binnenkort wel weer eens nieuwe foto's maken.
Afbeelding

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:35

Aah leuke foto's gezien, zowel van paarden als nijnen :)
Wat een knuffel is Saartje :)

Ik werd van het weekend gebeld door de manegehouder waar ik rijd (dus niet waar ik stage ga lopen..) of ik niet achter de bar zou willen komen werken, gewon barwerk, telefoon en lessen plannen etc., moet dus even gaan uittellen of ik dan nog tijd overhoud voor school enzo... :P

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:11

Hey Yvonne en Marrie ook alweer met hun paarden getraind. Hebben jullie het een beetje droog gehouden?
Ik ben vannochtend ook met Gurbe bezig geweest. Handwerk, longeren en spelen. Het ging zo ontzettend goed en leuk.
Ben net alleen wel zeiknat thuis gekomen. Het regent hier echt de hele ochtend al pijpenstelen.

Lente: Leuk vooruitzicht. Ga je dat ook doen op de manege?

MHD: Geld te veel heb ik nooit :P Ik had mijn zadel verkocht dus dan moet je jezelf soms even een cadeautje kunnen doen.
Gelukkig ging er 25% af anders had ik het niet gedaan :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:20

iedereen alweer hard aan het werk :P
zie mooie fotos langs komen van nijntjes, paardjes, en sneeuwlandschappen :D

ikke is net wakker ;)
en gaat zo maar is haar tas in pakken :(
en nog maar is ff leren... :(
hadden we het laatst over alle latijnse hormoon afkortingen...
nu hebben we het over alle spieren...
in het latijns :(
en er staat niet eens het nederlandse woord naast ;(

gooya, hoe blijft jou passoa zitten dan?
die van mij schoot altijd los, was altijd langer bezig met dat ding op maat te maken, als dat ik daadwerkelijk aan het trainen was.
uiteindelijk besloten, door dat gedoe met het op maat maken, en het feit dat ze nog steeds een beetje in hun eigen makkelijke houding kunnen lopen, het ding maar in de kast te laten liggen ;)
longeer nu met dubbele longe...
en i love it (L)
werkt zo fijn, vooral ook omdat je alles zelf in de hand hebt, scheef lopen zit er niet meer bij.
je hebt veel meer zelf het controle :D

hdv... het sneeuwt hier nog niet... komt vanaf maandag weer sneeuw :(

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:31

wat een leuke nijntjes komen er voorbij:)

Hier nu zo een twee uurtjes wakker!
Ga nu maar is hard leren heb volgende week toets week :+

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 13:31

M_D_H schreef:
die van mij schoot altijd los, was altijd langer bezig met dat ding op maat te maken, als dat ik daadwerkelijk aan het trainen was.

Ik gebruik een longeersingel met ogen. Passoa wordt op bovenste oog bevestigd, dan de stoffen rand onder de staart. De twee gespen gaan door de onderste ring aan beide kanten. De eerste gesp aan het bit bevestigen, de tweede onder de buik. Kan eigenlijk niet verschuiven.
Voordeel vind ik dat het paard niet zo uit elkaar kan vallen, zoals met los longeren. De achterhand wordt goed geactiveerd, en hij gaat niet op het bit hangen. Vind het echt goede gymnastiek voor hem.Zet hem overigens niet kort, hou er niet van om een paard zo op te vouwen ;)

Ben aan de poets, niet mijn hobby hihi, en daarna naar Janus.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:53

Fijn he zo longeren, dat deed ik ook met mijn vorige paard.
Dat heb ik geleerd op Balingehof destijds toen ze daar stond.

Lonan vind het wat minder, die heeft zo wie een hekel aan longeren dus ik doe het bijna niet, maar heb er opeens weer zin in, van de week ook maar eens weer een poging wagen.

GOEDEMORGEN overgens..
Ik moet veel bijlezen zie ik..heb overdag geen internet momenteel en heb het rete druk gehad. Ik lees vanaaf braaf bij, moet nu weer rennen ..moet oude winkel leeg halen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:56

Gooya schreef:
M_D_H schreef:

Ik gebruik een longeersingel met ogen. Passoa wordt op bovenste oog bevestigd, dan de stoffen rand onder de staart. De twee gespen gaan door de onderste ring aan beide kanten. De eerste gesp aan het bit bevestigen, de tweede onder de buik. Kan eigenlijk niet verschuiven.
Voordeel vind ik dat het paard niet zo uit elkaar kan vallen, zoals met los longeren. De achterhand wordt goed geactiveerd, en hij gaat niet op het bit hangen. Vind het echt goede gymnastiek voor hem.Zet hem overigens niet kort, hou er niet van om een paard zo op te vouwen ;)

Ben aan de poets, niet mijn hobby hihi, en daarna naar Janus.

ja dat deed ik ook altijd, maar je hebt van die oogjes toch? die versc hoven bij mij altijd, hoe strak ik ze ook aan drukte :(
dat zelfde voordeel heb je ook bij de dubbele longe, alleen kun je het zelf nu veel beter coordineren ;)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:56

Teuntje111 schreef:
nou, hier ben ik dan weer eventjes.. Zit nog steeds niet helemaal goed in mijn vel..

En dat is ook de reden dat ik vandaag mijn huidige stal heb opgezegd. Het viel me erg zwaar, maar ik kon het lichamelijk niet meer aan. Het is best wel zwaar om 7 dagen in de week uren bezig te zijn op stal en weinig tijd te hebben voor je eigen paardjes..

Mijn keuze is dus geworden Boyan op volpension te zetten en de meiden verhuizen mee, een stalletje verderop. het was voor mij een unieke kans om ze allemaal dicht bij mekaar te hebben en Boyan kan gelijk in training, want hij gaat naar de stal die ik had uitgezocht om hem te gaan opleiden.. Het zal mij een hoop tijd en een hoop rust gaan geven dat ik niet meer voor 9 andere paarden hoef te zorgen en gewoon lekker met mijn eigen clubje aan de gang kan..

Dat geeft vast een hoop rust idd, nou heb ik er maar 2 maar die stonden tot vorig jaar ook op verschillende stallen, geeft toch een hoop onrust in je lijf, je moeten opdelen voor je gevoel. En jij deed er ook nog 9 andere paarden bij, denk een goede keuze..nu lekker genieten van je eigen paarden..nu ben ik echt weg :wave: :wave:

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:00

Hoi iedereen! :wave:
Hoe is het hier?

Ik heb met Wessel zijn eigenaar gepraat en besloten dat ik Wes 2 a 3 keer in de week ga verzorgen :j. Ik deed Wes nu gemiddeld 5 keer in de week en daar lijd mijn school toch wel een beetje onder. Vind het wel jammer, eigenaar kan niet zo goed longeren en heeft niet echt zin om lang te wachten om los te gooien ofzo. Hij loopt er altijd eventjes mee.
Maargoed, zat in de knoop met mezelf en had elke keer ruzie met mn ouders over school enzo. Nu voel ik me toch wel een beetje 'vrij' als ik het zo mag zeggen.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:22

@ Gooya, graag gedaan hoor. Als ik zie hoe leuk deze 2 het hebben dan is een 2e nijn erbij erg leuk! Neem aan dat je het vast wel mag proberen via het asiel!
Mijn konijn vindt cavia’s erg saai haha… Wat een schattig konijn!!

@ Lente, leuke bijbaan lijkt me! Maar moet idd wel haalbaar zijn met school!

@ Claudia, het is hier nog niet droog geweest vandaag wat een petweer! Net naar de stad geweest (wat een drama trouwens, alleen maar voorjaarskleding, of ik daar nu zin in heb?! Haha) en daarna nog even terug naar stal om zn voer klaar te zetten voor morgen.
Echt bleeeegh regen!

@ MDH hou die sneeuw maar lekker daar!

@ Manon, verstandige keuze hoor! Wel jammer van de eigenaresse, ben blij dat ze bij ons iedere dag buiten komen, scheelt een hoop!
School mag er niet onder lijden en eigenaresse is uiteindelijk zelf verantwoordelijk!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:37

zo hier een lange saaie dag veel leren.... en opruimen en de was gedaan :+ nu nog koken en ckv maken en ik ben klaar voor vandaag :Y)

*tongpiercing werkt niet mee krijg het balletje niet los gedraaid :o :+ *

straks nog even bijlezen!

Mmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:37

Aachh wat een lieve konijntjes! :o
Ik heb zelf ook een konijn die loopt al 5 jaar lang gewoon dag en nacht los in de achtertuin hij vind het prachtig! :D En ze kan met een plankje gewoon haar hok. Ik heb ook 2 caviatjes maar die hebben het een beetje koud in de winter dus die zitten dan in het hok. Maar in de zomer lopen ze ook gewoon los. ziet er heel leuk uit :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:39

Jayney heb je niet van die rubberen handschoenen? Daarmee krijg je hem wel los ;)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:42

Marrie schreef:
Jayney heb je niet van die rubberen handschoenen? Daarmee krijg je hem wel los ;)

Ja klopt daar krijg je het inderdaad mee los maar nee helaas die heb ik niet:P
Ik pak straks wel even een doek zodat ik iets meer grip heb.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:23

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:00

*kruipt onder steen vandaan :wave:

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:04

Hier niemand die naar de tinkerdag in Voorne Putten gaat?
Lijkt me erg leuk en wil ook wel een strandrit doen, máár die is 3 kwartier over het strand stappen en ik denk dat ik die van mij echt niet stappend over het strand krijg O:) :=

Zou dus handiger zijn als ik iemand vind waarmee ik een duinritje kan maken :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:10

Er is een sokkenwasrit 3 april, er is een topic over.
Ik kom denk ik wel kijken en misschien neem ik Patrick mee als het een stapritje wordt wil ik dat nog wel doen

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:19

Hey iedereen! *ook degene die onder hun steen wegkruipen* :+
Idd schitterend konijntje op die foto....Hier regent het ook nog steeds en dit sluit mooi aan op mijn humeur.
Ondanks de leuke dag die ik gehad heb hangt er een donderwolkje boven mijn hoofd.
Ik zei eerder al dat wij vandaag naar Appelscha zouden. Toen wij v/d snelweg van Drachten kwamen was daar een best ongeluk gebeurd en lag er iemand onder een zeil. Ik heb zoiets nog nooit gezien en mijn nekharen gingen recht overeind staan. Bah..bah bah
Zo kan het leven ineens voorbij zijn. Soms kun je je zo druk om kleine dingetjes maken.....En dan is het voorbij....

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:30

Uhmm Patrick, stapritje dan heb ik een stuiterbal onder me :oo

jeetje Claudia, das heftig zeg!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:31

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:34

brrr claudia...
das niet fijn :(

_Patrick_