[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:46

Goodmorning!

Keevagirl - mooie foto's, Kiara is een mooi paardje aan het worden, ook aardig groot volgens mij

Fjordkootje – ook welkom hier!

Tinkermuts – beterschap met je griep-zijn, leuke dierendagaktie voor je uitlaathondjes

Kiara – je hebt misschien inderdaad de juiste beslissing genomen voor jezelf en je paardjes, maar die stalhoudster zit er echt wel mee hoor dat er mensen weggaan, anders zou ze echt wel anders reageren, ze probeert dat op deze manier te verdoezelen door juist het omgekeerde te zeggen

Issy – proficiat met het het goede nieuws, een kleine Raven is wederom in aantocht

Maya – dus jij hebt ook z’on racetinker die alleen maar hard wil, Nikita gaat nog steeds zo hard, zelfs na 7 jaar, ze is nu 10 jaar oud. Even een vraagje wat is er dan met dat hooi aan de hand? Zit er iets in wat er niet in hoort te zitten?

Soxje – je broer 2 jaar dakloos en zwervend geweest? Zal niet makkelijk zijn geweest voor hemzelf en de familie

Iedereen een hele prettige dag gewenst.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:47

Goedemorgen, mijn schoonmoeder is vandaag 79 geworden en daar gaan Juul en ik dus zo op bezoek. Spreek jullie later!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:51

Ben ik ook weer

Was met werk van John (ivm 50 jr bestaan) weekendje naar Antwerpen geweest, was zeer gezellig waren met 109 mensen

Weinig geslapen , veel gelachen en ook veel gelopen ...

en lekker luikse wafels gegeten

Gister nog een lekker buitenrit met Say gemaakt ...

Wel balen dat het alweer steeds vroeger donker wordt, nu dus alleen in weekend of tijdens verlof een buitenrit kunnen maken, want ga echt niet (alleen) in t donker rijden

Wel lekker dat op stal alle bakken goed verlicht zijn, dus daar is dan nog wat variatie

maar nu dus een kort weekje en genoeg te doen, dus ik ga maar gauw weer verder met werken
( en bedenken hoe ik t voorelkaar krijg om vanaf ca blz 65 bij te lezen beetje veel ....)

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:56

Inderdaad jammer dat het al vroeg donker is. Gisterenavond ben ik nog met Tuesday gaan wandelen, maar heb uit voorzorg de kermisattractie weer opgetuigd en.........'t was al donker toen we terugkwamen dus t was niet voor niets.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:57

Goedemorgen,

pfffff... Warm bad hielp wel iets, ben daarna meteen m'n bed ingedoken. Lag dus al om 20,30 in m'n nestje (wel met tv aan hoor ).
Maar heb onwijze keelpijn nu, is ook helemaal opgezet. Ach, gaat wel weer over... Mijn baas heeft trouwens mijn mobiel nummer genoteerd, voor het geval hij ziek wordt, want die voelde zich ook al beroerd gisteren.

Zou graag op iedereen willen reageren, maar voel me een beetje een vergiet.

Jean, sterkte met Storm en mama.
Fjordkootje, welkom hier! En succes met de zoektocht naar je droomTink.
Een hoop Bokthengsten in januari naar de keuring, spannend!
Ehm... Strandrit, lijkt me cool, maar durf ik niet ohz met Chubby...
Tinkermuts, jij ook beterschap!
Kiara, gelukkig maar dat je hebt opgezegd. Klinkt niet zakelijk die stalhoudster van je...
Gast8253, leuk dat het goed bevalt met Macho!
Issy, van harte met de beeb op komst!
keevagirl, ga zo ff je foto's bekijken.

Hier laat ik het ff bij... Moet ook nog aan 't werk vandaag... En was al te laat binnen ivm 10 km file

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:00

Goedemorgen allemaal,

Sorry Desillies en Kiara voor het lange wachten... gisteren een beetje druk gehad op het werk. Allerlei rekeningen, betalingen, etc. die nog ingevoerd moesten worden voor we beginnen met de maandafsluiting.
Maar goed ik was Flet d'r staart zondag even aan het wassen. Keihard als ik ben gebeurt dat altijd met koud water. Daar is Fayette niet zo'n fan van zo'n koude straal water op d'r kont en dus trekt ze altijd al even haar kont samen als ik die straal op haar staart zet. Maar deze keer was ik al bezig met uitspoelen tot zij opeens haar kont heel erg samentrekt en een soort van... tja, kotshouding aanneemt. Net die houding die honden en katten hebben als ze moeten overgeven. Dus hoofd omlaag, nek gestrekt en kont en rug helemaal bol. Dit duurde een paar seconden en daarna stond ze weer vrolijk om d'r heen te kijken. Aangezien paarden niet kunnen overgeven en ik al bezig was met dat koude water, ga ik er maar vanuit dat zij baby-Flet heeft gevoeld dus

@ Fjordkootje: welkom hier! En veel succes met je zoektocht naar DE Tinker.

Sorry, voor de anderen maar moet nu echt weer aan het werk

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:02

Baby Flet wordt al behoorlijk actief zo te horen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:28

Wat een stilte hier... Iedereen druk aan 't werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:30

Arme Fayette, het is ook wat, als je kind zo tekeer gaat.

Dienie, mijn pa teelt graszaad, en ik neem daar altijd een paar pakken (6–8 stuks per jaar, 1 zo’n pak is dan ong. 300 kg) van af. Nu is het van de zomer gewoon slecht geweest voor het graszaad, te nat met name. Op de een of andere manier heb ik daar enorm krachtig hooi van gekregen. Ik ben nl dat pak Engels Raai van eigen land gaan voeren toen het 5 weken oud was geloof ik. Pak ervoor was van de loonwerker van voor de enorme regenbuien, ook Engels Raai trouwens, en daar hebben de pony’s geen problemen mee gehad, was toen zelfs maar 1 week oud, zag ik ook niet zitten, maar had helemaal niks meer liggen.

Enfin, van dat pak van eigen land heeft Amanda dus een koliek opgelopen, volgens de DA was dat hooi de waarschijnlijkste oorzaak, t gebeurde namelijk na 1,5 dag (--> 3 voerbeurten van dat hooi) en hij heeft het ook bekeken en aan geroken, en zei dat het erg krachtig was, te krachtig wrsch. Enfin, mutserig als ik ben durf ik dat hooi niet te meer te geven, de DA zei dat ik het nog een maandje moest laten liggen, is nu ruim een maand, maar ik vertik het om het ze te geven. Dus nu neemt mijn vader het terug over en gaat het aan onze koe geven.

Dus heeft mijn vader wat kleine baaltjes veldbeemd van de buurman gehaald, ook van voor de grote regenbui. Ga dat een tijdje voeren, en dan hopen dat de loonwerker mettertijd zijn stro kwijt is. Momenteel staat er in de loods nl 100 ton stro voor het Roodzwenk waar ik mijn zinnen op heb gezet… Dus voor een paar pakken gaan ze dat niet verzetten, wat ik ook wel kan begrijpen

Veldbeemd vind ik zelf niet zulk heel fijn spul, zit minder in, en vind het wat te fijn vergeleken met Engels Raai, maar dit van de buurman is wel mooi droog en kruidig.

Enfin, ik ga weer eens verder doen..

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:45

Chubby schreef:
Wat een stilte hier... Iedereen druk aan 't werk?

Ik ben er wel, lees mee en kan het nu ook bijhouden . Heb weinig zinvols te vertellen. Paardjes staan op de wei, 't is koud maar wel droog en ik zit lekker bij de kachel met anti-griep druppels. Want ook ik werd vanochtend wakker met keelpijn

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:45

Citaat:
@ Hoi Nathalie, welkom!
Het lijkt sneu zo'n korf, maar het is wel ter voorkoming van.
En je paardje kan zo toch nog wat knabbelen.

Je had Koot moeten zien in de eerste week, compleet van slag. Gelukkig was ik vrij en kon ik meerdere malen per dag naar hem toe, voordoen hoe hij toch gras binnen kon krijgen. 't Gras was vrij lang, dus viel om, en dan kamde ik het omhoog met mijn hand. Na niet al te lange tijd nam hij dat over, en maaide hij met 1 been over het gras, 't lekkere ding
Nu is hij goed gewend aan zijn graaskorf. 't Voordeel is dat hij nu nog steeds lekker van 's ochtends vroeg tot een uur of 7 's avonds buiten staat. Daarna gaat hij op stal zodat hij lekker veel hooi kan eten.

Citaat:
Bij mij in de buurt staat een vosbonte tinkermerrie te koop, misschien is dat wat? Ze is superbraaf , bereden, ca. 1.50m hoog en in de leeftijd die je noemt. Ze staat/stond ook op marktplaats.

Kun je me die advertentie pb'en? Ik zie met al die advertenties soms even door de bomen het bos niet meer
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 04-10-05 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:47

Ik weet nog wel een toekomstige ruin met veel wit te koop.......Tuesday. Ideetje?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:49

Als je hem eerst laat ombouwen zodat hij ooit 1 veulie kan geven...

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:49

Wat z'n gedrag betreft kan ie er wel voor door hoor

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:03

Maya: raaygras is veel te eiwitrijk gras. En niet alleen in het voorjaar.
Het hooi van graszaadgras is perfect. Daar zit ook absoluut geen onkruid in. Daar wordt het door instanties op gecontroleerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:28

Goedemorgen. Er is echt veel afgebept dit weekend. Jemig.

Welkom nieuwelingen. Het waren er meer maar wei geen idee meer sorry

Graaskorven wennen ze snel aan. Connor staat nu al ruim 2 jaar met zo'n ding op in de wei en heeft er geen last van. Hij kan er ook heel goed mee spelen en mee koppen. Alleen gaan ze allemaal kapot door een paar vindingrijke collega paarden.

Leon jij ook al verliefd op Heyleigh. Als we toch geld hadden . Ze heeft kwa uitstraling wel wat weg van Connor vind ik.

Maya ik kan me voorstellen dat je het niet meer durft te geven. Anders zou je na elke voerbeurt waarschijnlijk bang zijn voor koliek. Hopelijk gaat het met het spul van de buurman wel goed.

Zondag even gereden zelf, ik heb Connor wat rugoefeingen in stap laten doen. Gister weer sinds lange tijd een stuk met het gewandeld/gedraafd met de scootmobiel buiten. We zijn gestopt met de avond haver en nu ziet Connor tenminste niet meer overal kabouters..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:43

yarka schreef:
Maya: raaygras is veel te eiwitrijk gras. En niet alleen in het voorjaar.
Het hooi van graszaadgras is perfect. Daar zit ook absoluut geen onkruid in. Daar wordt het door instanties op gecontroleerd.

Wat bedoel je met deze post? Snap niet zo wat je wilt zeggen? Ik kies juist bewust voor Engels Raai omdat het krachtigste graszaadhooi is Lekker stengelig, niet teveel inhoud, maar het meeste van al de soorten graszaadhooi die ik geprobeerd heb.

De zwenksoorten bijv. Amanda vindt alles lekker, maar onze koe vertikt het om dat te eten (is niet verwend hoor ) en gezien ik mijn hooi met mn vader deel, t is meer, hij deelt het met mij

Dat er geen troep in voorkomt is ook een van de redenen dat ik voor graszaadhooi kies, we telen het ook gewoon voor onze bedrijfswinning. Je weet gewoon dat het schoon hooi is.

Verder hebben we wel Engels raai in de wei staan naast wat veldbeemd en klavers, die combinatie zorgt voor een lekker stevige bodem. En gezien ik een paddock heb, staan de paarden toch maar een paar uur op de wei en dat gaat gewoon goed.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:49

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:53

Ben ik ook weer even. Heb weinig tijd dus kan niet overal uitgebreid opreageren, sjorry.

Mijn trouwring is weer bovenwater Hij was door een kier mijn kast ingerold.

Dobbel, leuke foto van Biggels.

Vasthi Afbeelding
Zo kan je hem wel zien. Echt leuk! Je moet geen spaties tussen de link en het [img] laten staan

Elly, gaaf van die sintoptocht!

Welkom Fjordkootje Leuk dat je ook opzoek gaat naar een merrietinker

Dienie, sterkte met je fam.omstandigheden Fijn dat Maxolo t goed maakt Felies voor schoonmama!

Gris, leuk weekend gehad

Chubb, beterschapjes

Gisteren heb ik op Fluit en Jan op Flanna gereden. Lekker nog in de buitenbak. Paarden stonden op stal en worden vanaf nu eigenlijk niet meer buitengezet. Meeste mensen willen niet dat ze in het haar schieten. Maar Flan heeft waarschijnlijk geluk. Stalgenootje gaat altijd tussen de middag naar haar paard en zet Flan + haar paard in overleg op de wei

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:59

Was ik nog een stukje aan t typen, ben ik t weer kwijt

weekend zeer oké

Aan alles bijlezen kom ik nog niet toe zag wel een scheetje van hond en shettie voorbijkomen gefeliciteerd met jullie aanwinsten.

Keeva --> al gereageerd in je ITP topic

chubb sterkte ermee, klinkt behoorlijk beroerd en dan je baas ook al (aanstekelijk )

Karuna lekker met je paardje bezig

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:18

dames// WIe heeft er intresse in een hele leuke maar vooral LIEVE pony? ze is 13 mei 2004 geboren. Nu dus anderhalf. Moeder is een zwarte shet en vader een bruine welsh A hengst.
Beide ouders nog aanwezig hier.
Ze is heel er mak met kinderen. Die haar van vanaf haar geboorte overal mee naar toe slepen.
ZE is goed ontwormd geent en bekapt.
Ze moet weg omdat ik het finaciel ff niet meer trek. en ik heb er nu 4 . dat wordt me te gortig.
ze is gechipt.
Wie o Wie kan haar een goed huis bieden? of weet iemand? ik wil er 200 euro voor hebben dan heb ik quiet gespeeld. Met dek geld van haar en chippen etc etc

Dus als iemand iets weet?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:44

Wat is het hier rustig vandaag, hoef zowaar niet zoveel bij te lezen,

Jellie lekker nog even in de buitenbak rijden he,
En fijn dat stalgenoot flanna nog even buiten wil zetten,

Chubby klinkt niet zo lekker, niet ziek worden hoor,

Verder net weer op stal geweest, les gehad met Lonan ging aardig maar kan beter nouja zaterdag weer les heb op het moment 2 keer in de week een half uurtje,

Naar de les Lonan met Biggels samen buiten gezet en ze kunnen het heel goed vinden samen, (gelukkig) Gisteren heeft ze ze voor het eerst samen gezet en lonan maakte zich wel even groot van ik ben je grote broer (ja zo noemen we hem maar) Biggels zat afentoe wat te zoeken bij Lonan of hij ook kon drinken, maar dat vind Lonan niet goed,

Vandaag heb ik ze dus voor het eerst samen gezien en werdt er helemaal blij van, Ik ga jullie toch weer lastig vallen met een fototje

Biggels rennen met de rest echt helemaal opgedirkt staart omhoog, Lonan doet natuurlijk niet mee die vind het gras belangrijker,
Afbeelding
Hier kan je goed zien dat Biggels niet zoveel kleiner meer is als Lonan,
Afbeelding
En dan ook nog even neusen met de buurman ruintje van de dochter van stal eigenaar
Afbeelding

Heb er nog meer hoor maar zal het hier bij laten, Biggels vind het iniedergeval wel gezellig tussen al die paarden, maar voelt zich dan toch weer veilig zo in het midden weitje,

Wel grappig je ziet alle paarden er om heen kijken van he een nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:15

Leuk om te zien dat Biggles zich al zo settled Dobbel

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:15

Welkom fjordkootje.

Welkom Gast8253 en veel plezier met Macho.

Ben een beetje verdwaalt op tinkerpraat, maar heb het hier ook naar mijn zin.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:27

Leuke foto's van Biggels en Lonan, Dobbel! Ze kunnen het prima vinden samen, of niet?