[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:13

Prachtige foto's <3

Ooit wil ik ook meedoen aan zo'n meet. Eens een andere foto omgevind dan de bak, wei of steeds hetzelfde bosm

Nessa

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:28

En is ook een hele goede oefening voor je paard, andere omgeving enzo.
Genoeg meetings. Als je vervoerd hebt zou ik me gewoon aanmelden.

Zondag komt iemand kijken voor cheana! Om bij te rijden. Heb al aangegeven dat ik het alleen doe als ik er een heel goed gevoel over heb. En dat het maar gaat om 1 a 2x per week

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:39

Mooie foto's!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:15

Wat een prachtige foto's! ben benieuwd naar de rest :j

even een egopost... ik ben geslaagd en nu dus officieel kleuterjuf! ook mijn mandaat om godsdienst te geven heb ik behaald *\o/* na alle drukte en stress kan ik nu dus even uitademen (heel even want volgende week geef ik alweer kleuterkamp)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:49

Gefeliciteerd Claudia!
Hier ellende, bacterie die de ontsteking veroorzaakt bij Gijs is niet gevoelig van de standaard antibiotica, dus hij moet nu antibiotica, die via het bloed toegediend moet worden, dus hij moet nog minimaal een week op de kliniek blijven. :n Arm dier ^) en arme portemonnee :') daaag spaargeld :evaw:

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:29

Arme Gijs... Veel sterkte voor hem!
(en je portemonnee... nooit leuk die hoge rekeningen...)

Gefeliciteerd Clocloken! Goed zeg!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:11

Gefeliciteerd Claudia!!

Jeetje arme Gijs :(:) beterschap met hem!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:04

Arme Gijs :(:)

En dankjulliewel :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:28

Gefeliciteerd Claudia. Super goed. Veel plezier op het kamp.

Wat vervelend voor Gijs. En je geld. Hoop dat deze antibiotica wel aanslaat.

Mooie foto's voorbij zien komen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:53

Gefeliciteerd clocloken!

Och wat een pech met Gijs zeg.
Hopelijk is ie snel beter.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:29

Gefeliciteerd claudia!!

Hmm baken van Gijs. Hopelijk komt het zo goed.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:45

Gefeliciteerd Claudia!!

Och jeetje sterkte met Gijs. Hoop dat ie snel opknapt!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:01

Dankjulliewel :) en ik geef in totaal 4 kampen deze vakantie, zijn enkel dagkampen met kleuters. Omdat ik weet dat de kans groot is dat ik in september nog geen interim zal hebben wou ik nu ook al wat aan de slag gaan.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:25

@ Claudia - Proficiat *\o/*

@ Jor - Balen zeg van Gijs, ik heb al vaker gehoord dat het voor volwassen hengsten moeilijker is om te castreren dan voor jonge hengsten.

Hier een week vol drama gehad. Het bedrijf waar ik voor werk gaat integreren in een ander bedrijf (mijn vorige werkgever) Er is altijd gesproken over een bepaalde salarisgraad.....................(+700 euro!!) nu beginnen ze met mensen te plaatsen op posities (we moeten volgens de officiele statuten voor de vorm solliciteren) en worden we ineens een stuk lager ingeschaald, in mijn geval 750 euro minder dan dat ik nu heb. Heel lang en ingewikkeld verhaal maar ontzettend veel onrust en heel veel stress brengt het met zich mee. -O- Daardoor deze week al zeker 10 overuren gedraaid :+ voordeel is die kan ik op een ander moment weer "opnemen"

Gelukkig gaat het thuis een heel stuk beter :D , het einde van de dakrenovatie is in zicht, volgende week vrijdag zijn ze klaar!!! Ze gaan vandaag of maandag de dakramen maken en het trappengat aanpassen -architect had een foutje gemaakt, dus dat moet nog worden aangepast-

Ook met de paardjes gaat het erg goed. De ukken groeien als kool, Cullan groeit eigenlijk een beetje te snel :wow: die zal al rond de 1.50 zijn met 14 maanden, wij staan al schouder aan schouder := Loesje gaat gelukkig wat langzamer :) Ze beginnen nu ook wat meer body te krijgen, lekker ronde billen en de nek en borst beginnen zich nu *te vullen* Wij hebben nog nooit een jonkie gehad en het is onwijs mooi om te zien hoe die ontwikkeling gaat. Alleen jammer dat Loesje nog wat bang is voor de "groten".

Training met Dev en Kel gaat onwijs goed en ik hoop dat ik de middelen -lees geld- heb om in Heeze met beiden het hele weekend te kunnen starten. Tsja en Indy, inmiddels twee keer gereden en de eerste keer ging opzich niet verkeerd en waren gematigd positief. We hebben haar een neusnetje -anti ->pollen/anti zon?- gekocht en ik had een oornetje opgedaan. De tweede keer was drama, maar ik had groenlicht van de dierenarts om eens te testen wat ze deed als ik door zou zetten..................... Dus ik heb haar even op haar plaats moeten zetten, en wonder boven wonder was het schudden 95% minder. Ze liep gewoon zonder probleem na een minuut of 15, met een acceptabel af en toe schudden. Hoe langer ik reed hoe minder het werd. Nu is dus even spannend of het niet toch een gedrag iets is **to be continued**

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:18

Hey dames,

Sorry voor de ontzettende afwezigheid. Mijn leven staat een beetje op de kop de laatste weken, en hoewel ik wel alles gelezen heb, heb ik niet de energie gehad om overal op te reageren :(

Wel balen dat Gijs zijn bacterie niet reageerd zeg. Op de kliniek blijven zijn altijd dure grapjes. Vind ie het daar wel een beetje oke?

Nou ja, hier dus een tijdje geleden te horen gekregen dat ik een erfelijke oogzenuwafwijking heb. Oogzenuw atrofie. Dit zorgt ervoor dat ik steeds minder zie, en is niet te corrigeren, stop te zetten of iets over te voorspellen. Ik zou dus blind kunnen worden of korte termijn of over een paar jaar. Maar het kan ook blijven zoals het nu is.
Ik heb een aantal weken geleden mn rijbewijs ingeleverd en de auto verkocht. Behoorlijke tik van gekregen. Ben echt gewend om zelf de auto te hebben en te rijden. Met een stal op 12km afstand ook niet ideaal. En ik mag niet meer zelf met de trailer op pad.

Daarnaast is het dominant erfelijk, dus als we eventueel zouden willen dat onze kinderen geen risico hebben op deze aandoening kunnen we niet natuurlijk verwekken (stond nog niet op de agenda, maar goed, we laten ons maar vast voorlichten over alle mogelijkheden).

Op stal spelen er ook nog de nodige dingen met stalgenoten, en ons huis word gesloopt in 2018 dus we moeten er eind 2017 uit zijn (wisten we al wel maar nu concreet) en zijn dus gesprekken aan t voeren over of we een hypotheek kunnen krijgen.

Alles komt tegelijk en mn hoofd zit dan ook overvol.
Ik ga proberen weer wat meer actief te zijn hier, maar als dat niet lukt.. sorry

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:23

Jeetje Allienda, 750 euro per minder is wel een hele klap! Hoopt dat daar nog wat aan te doen valt!

Oef Dott! Dat is allemaal heftig nieuws! Gaat het wel een beetje met je?! Zorg goed voor jezelf!

Gijs vind het nu wel weer ok op de kliniek. Staat ook rustig op stal. Van de week was hij echt down, zo ken ik hem niet, hij was zelfs op de dag dat ie erheen ging met koorts en abces vrolijk. Hij krijgt nu ook tussen de voerbeurten door hooi. Hij ziet er gelijk weer voller uit en is gelukkig ook weer vrolijker.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:01

Nou lekker dan van je salaris :/

Beterschap met je dipje :(:) pb staat open als je behoefte hebt eraan.

Gister paar bokkers ontmoet bij het EK cow classes in Brunssum, was echt leuk om te doen. Hopelijk gaat het paard van een van hun ook winnen, ze zijn fantastisch gestart.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:06

Jeetje Dott, dat is pittig allemaal. Snap goed dat je dat allemaal even moet verwerken. Let goed op jezelf he.

En dat is ook lekker, even je salaris inkorten. En hoe..... phoehee. Echt heel vervelend.

Bij ons gaat alles gelukkig zijn gangetje. Het is nog allemaal wat chaotisch van die storm van vorige week. Maar bij mijn ouders lijkt het wel goed te komen. Bij de pension stal zijn ze hard aan het werk met renoveren. Ik heb daar eigenlijk geen last van. Alleen de binnenbak lekt hier en daar maar tja...die is groot genoeg om niet door de plassen te hoeven te rijden.
Storm doet het super goed. Nu met dat andere zadel en een ander bitje loopt hij zo gemakkelijk. Echt wel redelijk veel verschil.
Woody hebben we nu zelf 2 x op gezeten. We gaan hem opnieuw inrijden. Heel langzaam aan omdat we eigenlijk wat groot voor hem zijn. Maar omdat ik de kids te klein vind om hem in te rijden gaan we dat rustig zelf doen. Als de knopjes er eenmaal een beetje opzitten dan kan Silvy het wel overnemen.

Mochten jullie iemand weten voor mijn barefoot London zadel maat 1 dan hoor ik het graag. Ik ga het toch maar verkopen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:12

Allienda: jemig dat is zuur zeg. Flink bedrag... en werk ligt al niet voor het oprapen.

Dott: wow wat heftig! Snap dat het even allemaal teveel is. Doe rustig aan. Neem tijd voor jezelf. Ik hoop dat het niet zo snel gaat met he ogen. Heb je er ook pijn aan?

23 juli heb ik een trainingsdag grondwerk / parelli. Van 9 tot 17. Het is 120 km rijden. Dus zo'n 1,5 uur. Nu kan ik dag eerder al aankomen en paardje mag op stal blijven slapen.
Weet niet zo goed wat ik zal doen. Alles op dezelfde dag is best veel natuurlijk. Maar 1,5 uur is niet dramatisch ver ofzo.
Dag van tevoren aankomen klinkt fijn. Maar is het niet extra stress? Andere plek. Op stal (ze staat nu 24/7 buiten). Vreemde paardjes. En ik ben er natuurlijk niet bij. Ik moet ook slapen :+
Op de dag zelf ben ik hele dag bij haar.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:06

Allienda wat balen van je alararis zeg.

Ik zou het zelf op een dag doen Nessa. Maar dan kijk ik naar mijn paard die kan rustig zo'n rit in de trailer staan. Ergens anders overnachten levert hem veel meercstress op.

Vanavond en morgen ochtend concours. Vanavond verschijnen we weer eens in de spring ring en morgen officieel dressuur. Super spannend!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:22

Bedankt voor jullie medeleven en lieve berichtjes :) echt lief.

@Nessa, uh pijn is een groot woord. Ik heb wel last van fel licht. Als ik lang tv kijk of lees gaan mn ogen prikken en aan het eind vd dag heb ik er ook vaak last van. Ze irriteren me dan. Waarschijnlijk komt dat omdat mn ogen de hele dag hun best doen om toch scherp te stellen/te corrigeren.

Wat betreft je dag, ik zou doen wat voor jou goed voelt. Het is natuurlijk wel een hele lange dag op die manier.

@jorretje, uhm. Op en af. Ik ben dus al gestopt met auto rijden en vooral dat hakt er in. Afhankelijk zijn van anderen. Steeds moeten vragen. Vreselijk. En ook dat ik niet meer met de trailer kan rijden.
Tis ook gewoon frustrerend en heel eng, want waar gaat het stoppen.. wat als ik echt blind word..

Fijn dat Gijs het wel trekt op de kliniek op deze manier. Hopelijk snel weer thuis.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:26

Jeetje Dott, dat is een hoop voor je kiezen. Dapper dat je er zo doorheen slaat zeg. Dat is nogal wat om te verwerken. Sterkte daarmee.

Fijn dat Gijs weer aan de beterende hand is!

Die Indy. Fijn dat het einde in zicht is van de verbouwing! Wat een toestand, dat is nogal een verschil in salaris. Dat dat zomaar mag.

Heb je voor Storm nu een boomzadel?

Hier is het rustig. Gisteren feestje van mijn zoontje gegeven. Op wat sputters na was het erg leuk. De paardjes hebben een week vakantie gehad en vandaag moeten ze weer wat doen. Gi is soms een wolf in schaapskleren. Als hij ergens geen zin in heeft komt ie omhoog joh! Noeka heeft een beginnetje met het grondwerk gemaakt, pakt ze goed op. Ik denk van de week weer een keertje Aranka rijden, maar dan moet het wel eens wat droger worden.
Worden jullie ook zo zat van de regen?

Fijn weekend allemaal!

Ik weet net meer of ik het gezegd had. Gefeliciteerd met je diploma Claudia. Leuk die zomerkampen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:17

Jeetje Allienda, dat dit zomaar mag... Heel veel sterkte!

Pfoe, Dott... weet niet goed wat te zeggen, wat een nachtmerrie... Onwijs moeilijk dat je nu je verwachtingen zo moet bijstellen..
Heel erg veel sterkte.

Hoe klikte het met de bijrijder Nessa?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:43

Jeetje Allienda... dat is ook geen kleine wijziging in salaris dan. Toch niet normaal meer.. :oo

Dott :(:) weet niet zo goed wat ik moet zeggen... wat naar zeg... :\

Goed bezig Jane. Als ik iemand weet voor je zadel laat ik het horen.

Dat Gijs maar snel weer naar huis mag!

Spannend Nessa!

Succes op concours Shelly!

Jaa ben de regen spuugzat Joanne!

Mijn vader wordt dinsdag 50 dus gisteren de familie over de vloer. Ik moest eerst van 9 tm 5 werken dus was goed gaar :')
Dinsdag ga ik met mijn ouders en een vriendin naae Moviepark om mijn vaders 50e levensjaar te vieren :D

Met Feike en mij gaat het redelijk. Helaas heel weinig de tijd voor hem door werk en omstandigheden. Hopelijk is dat over 2 weken beter.
*to be continued*

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:11

Klikte goed met de bijrijder!
Nog even kijken hoe het gaat met rijden. Heeft ze nog niet gedaan. Ze wilde rustig paard leren kennen.

Zoek natuurlijk wel echt iemand die cheana aan het werk kan zetten :)