[TI] [Verzameltopic] Tinkers In the Picture (Max 2 foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: [Verzameltopic] Tinkers In the Picture (Max 2 foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:47

Vraag me trouwens af of er wel een topic is waar je wel dagelijks foto's mag plaatsen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:49

doe ik normaal ook niet zo vaak,kwam alleen nu uit dat ik wel leuke foto's had.

ja nou ja die regeltjes hier...pffff soms word je d'r wel es simpel van.,maar goed,ik houd me er voorlopig wel gewoon aan Haha!

enne ja...tinkerpraat lijkt idd een vast groepje te zitten, en nodigd voor mij niet echt uit om dan daarbij te kletsen Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:50

Dat vaste valt momenteel wel mee Ellepel, er zitten weer zat nieuwe bij die voor mij ook nog abracadabra zijn Knipoog. We zullen zien wanneer de 2e Tinkerpraat zijn intrede doet Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:53

snowdon schreef:
Ik stel voor om een kletstopic te open dat puur en alleen is om over de belevenissen met de tinkers te kletsen? Dat zal voor iedereen te volgen blijven schat ik zo in. Je hoeft tenslotte niet alles terug te lezen en op te reageren. En kunnen we ook foto's (als link of af en toe eens 1 a 2 met img-code) aan elkaar laten zien.

Had niet ieder subforum het recht op een 'HK'-kletstopic?
Ik kan het huidige 'Tinkerpraat' niet meer HET kletstopic voor de tinkerliefhebbers noemen en bovendien staat het in de Huiskamer en niet in het subforum. Het is wel heel gezellig, maar het is in de loop der jaren zoveel meer geworden! En een hecht clubje waar anderen zich al snel niet bij thuis voelen of niet kunnen voldoen aan 'ongeschreven' verplichtingen.

Ik vind dit een heel goed idee, inderdaad het huidige tinkerpraat is niet meer het tinkerpraat wat het ooit is geweest, Ook ik heb echt de tijd en energie niet meer om daar dagelijks alles bij te lezen, en zeker niet om ook nog eens op iedereen te reageren.

Tja dagelijks foto`s plaatsen in linken geen probleem, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de behoefte heb dat iedereen in zo`n topic nou dagelijks een paar foto`s gaat posten, en ik denk ook niet dat het daar wel is toegestaan,

laten we de foto`s gewoon in links plaatsen net wat snowdon zegt, en af en toe eens een keer tussen [img] oke prima.

Ik ben dus een voorstander.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:56

Ik denk dat een "kletstopic" de lading ook niet dekt, want daar mag je natuurlijk weer geen foto's plaatsen.
Wat we dus blijkbaar erg leuk vinden (kijk naar het aantal views) is de combinatie:
Foto plaatsen=>en daarover kletsen.
Hier bij bokt mag je op een topic met foto's blijkbaar niet kletsen en bij een kletstopic geen foto's plaatsen.
Er zal misschien wel een reden voor zijn hoor, maar de vraag is, is die zo belangrijk om ons hier ons pleziertje te ontzeggen?
De uitzondering bevestigd de regel toch Bloos waarom voor ons geen topic waar je gewoon mag kletsen over tinkerfoto's?
Ik zie er namelijk geen kwaad in, maar misschien bokt wel?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:13

Ik ben ook een voorstander van Snowdon's idee.. Lachen

Het HK topic is een vaste groep die denk ik niet zitten te wachten op een blik nieuwe Tinkerbokkers.. Dan valt het al helemaal niet bij te houden. Voor mij, ik zit in de meeleeshoek bij TP, valt het al niet bij te houden.. Knipoog

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:32

ik sluit me ook aan bij snowdon's idee Haha!
maar dat we ook foto's mogen plaatsten net zoals hier dus 2 max
de tinkerpraat die er nu is vind ik ook niet helemaal juf an het
je komt er niet echt tussen heb ik het idee
ik lees er wel eens maar het gaat me te snel Knipoog

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:46

Ik vind het dus niet een goed idee. Ik vind het nu al moeilijk om bij de HK het topic te vinden van de TP. Aangezien dat er een 2e komt, het gaat zo snel daar dat er veel mensen afhaken alleen al omdat ze het niet meer kunnen vinden. Beetje onzin lijkt mij, ik snap niet waarom er niet gewoon hier wat gekletst mag worden, niemand stoort zich eraan, op de moddies na. En zoveel gekletst wordt er niet, soms over een bepaald onderwerp even, maar daarna gaan we meestal weer over tot de orde van de dag... UIk vind dat bokt af en toe een beetje overdraeven doet met zijn regels, alsof het uitmaakt dat er hier geklept wordt pffff hoe moeilijk kan je zijn om daar over te vallen, zeker als we ons gewoon houden aan de 2 pics en de rest in links. Maar ja dat is mijn mening...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:51

Ik denk dat je het anders moet zien Biancaa.. Er zal hier dan een nieuw soort TP gaan ontstaan.. Als ik het idee van Leon heb begrepen.
Ieder subforum heeft recht op een HK topic in het Subforum zelf. TP is toendertijd erg uit zijn voegen gegroeid. En een vaste groep geworden.
Er zijn zoveel nieuwe Tinkerbokkers die hun praat je hier willen delen.

Ik denk dat je dan een keuze moet maken bij welke TP je je aan gaat sluiten..

Blijkbaar storen er wel mensen aan ons geklets.. Anders zullen ze niet TEMmen toch?

Correct me if i'm wrong Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:20

Nou ja iedereen is natuurlijk gewoon welkom in het tinkerpraat topic, en iedereen die even doorzet komt er ook zeker tussen,

ik zal waarschijnlijk bij bijden blijven bijlezen, en waarneer ik zin heb zal ik wat posten,
helaas heb ik nu gewoon niet zoveel puff om overal op te reagere en daarom post ik er ook even niets.

maar het is niet zo dat het een vaste kliek is waar je niet tussen komt hoor,
maar inderdaad het is erg druk, maar ik weet nu al dat het 2de topic hier dan net zo druk zal worden,

Overgens als er niet nog een topic geopend mag worden, kan messchien het tinkerpraat weer hier heen, heeft het ook ooit gestaan, beviel me wel goed.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:27

Het "probleem" van TP is dat de meeste mensen elkaar al erg lang kennen en er veel gepost wordt, lang niet alleen over Tinkers. Het is net GTST Haha! .
Als nieuweling gaat het dan vaak te snel of worden grappen misschien niet begrepen, maar naar mijn idee wordt iedere nieuweling wel altijd hartelijk welkom geheten!

Een 2e TP zal weer veel posters hebben en waarschijnlijk na een jaar ook gewoon een gezelligheidscluppie worden. Verwacht er dus niet te veel van Knipoog

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:31

Toch denk ik dat zón tinkerpraatje gewoon heel anders is als dit topic hier met de foto's.
Hier plaatst men een foto en een klein praatje over die foto enz.
Hoe je het ook wend of keert de praatjes zijn luchtig en gaan over de tinkers (op de foto's)
Een huiskamer topic is gewoon anders, ook goed hoor, maar anders.
Het gaat vaak over prive, werk, ziek zijn, druk zijn, koken nou noem het maar op.
Dit hier gaat over tinkerfoto's, en dit topic loopt dus als een tierelier.
Blijkbaar vinden we dat dus een super combi, dus waarom niet gewoon dit topic?

lOve_FjOrd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:45

foto van big joe Haha!

Afbeelding

wat mooi allemaal tinkerS! Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:46

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:08

Leuke foto's van amy! Heerlijk om die 2 zo te zien, ze genieten alletwee, vooral die laatste erg leuk!

big joe , is ook een leukerd!

Brychan_Gwri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:12

Tof, dat ponyvoetbal, ga k ook s proberen Tong uitsteken Zo'n topic waar je foto's mag plaatsen en er ook nog over kan kletsen lijkt me een super idee! als het kan ten minste....Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:29

Big joe is een mooie lomperd!
sita: amy en haar bijrijdster hebben veel lol samen zo te zien. Leuke combi. dat pony voetbal ziet er ook grappig uit.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:31

Kimberley is goud waard.. Ze is de enige 12 jarige die ik alleen met Amy vertrouw.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:51

Wederom een uitleg. Jongens, ik snap jullie opmerkingen wel degelijk, maar dit wordt steeds een soort kletstopic, en dat is niet de bedoeling. Want dat is er al, het Tinkerpraattopic in de HK. Dat is destijds wegens enorme slowchat naar de HK verhuisd. Het is wel een optie om dat weer terug te verhuizen naar TI als jullie dat willen?

Verder krijg ik ook alleen maar TEM's en pbtje's over de gang van zaken over dit topic, en daar probeer ik ook een middenweg in te vinden voor iedereen. Dus een oplossing waar iedereen zich in kan vinden. Ik uit hier dus zeker niet mijn persoonlijke mening, maar ik probeer het doel van dit topic in ogen te houden Lachen

Moet ik het Tinkerpraat kletstopic terug naar TI verhuizen? Het topic zal hard blijven gaan, waarschijnlijk zal het, als het hier staat, nog harder verlopen dan nu in de HK. Een 'rustig' kletstopic mag niet, omdat dat een tweede topic zou zijn, er mag 1 topic per onderwerp zijn... Terwijl ik hier lees dat dat eigenlijk het grote probleem is? Dat het kletstopic te hard gaat?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:00

Maya, als de harde kern van Tinkerpraat niet wilt dat het topic verplaatst wordt... neem ik aan dat het ook niet verplaatst wordt? Hier reageren voornl gebruikers die niet deelnemen aan Tinkerpraat. Hebben zij/wij invloed op de verplaatsing van Tinkerpraat? Lijkt mij niet gezond voor de sfeer.

En ik denk dat niet alleen de snelheid het probleem is Tinkerpraat is zijn onderwerp voorbij gestreven, het is bij lange na niet meer wat het geweest is.

Is het niet mogelijk om een ONTOPIC-slowchat in het subforum toe te staan?
En verder is de ongeschreven regel dat men overal op hoort te reageren om sociaal te zijn ook een drempel voor velen uit tijdsgebrek of gewoonweg geen behoefte aan om op iedereen te reageren. Maar zo nu en dan wel mee doen.

Dus t verschil zal hem zitten in het wel/niet offtopic mogen. Zo bedoel ik het in elk geval.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:39

Snowdon OK dan!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:43

TP niet verplaatst willen hebben? Is dat zo?
Je hoeft op TP ECHT niet meer overal op te reageren, dat was meer het plichtsgevoel van sommige meekletsers, ik red het ook niet en zit ook niet de hele dag op TP. Overal op reageren lukt gewoon niet maar sociaal zijn is ook op enkele andere posts reageren en niet alleen je eigen verhaaltje vertellen, misschien is dat het?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:49

....

Afbeelding
mickey Haha!
Afbeelding
mickey met verzorgster( niet zo'n mooie foto,maar t is ook steeds zulk slecht weer)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:19

dit staat er bij Rassenpraat Welsh Cobs :

In het BBB staat dat er slowchattopics op de subfora mogen.
Bij de Welshjes mag er dus geen ontbreken.

Tinkerpraat is verplaatst naar de Huiskamer. Veel Tinkermensen trekken het niet blijkbaar om daar altijd mee te kletsen (ik ook vaak niet, bijlezen en zeker overal op reageren lukt mij ook niet, hoe leuk ik het ook vindt). Een slow chat Tinkerig kletspraatje is er dus niet en mag dus eigenlijk niet!?!
Of zijn die foto's dan juist het probleem???

Want stel Tinkerpraat in de huiskamer heet geen Tinkerpraat meer maar "huttekutteflutsekletsers" Haha! Haha! en er zit een groep dames in met veelal Tinkers (maar ook fjordenliefhebbers en andere paardenrassen komen wel voorbij bij de dames), dan zou het wel prima zijn zeg maar bij Rassenpraat een "slowchattopic"???

Vroeg me het gewoon zo af hoor, want blijkbaar is er wel "behoefte" aan om zo nou en dan wat gezellig bij te kletsen aan de hand van bijv foto's van anderen, onder de andere Tinkerliefhebbers hier op bokt dan alleen de mensen die op Tinkerpraat zitten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:37

ik ben voor
de huiskanmer topic's gaan mij ook te snel en ik wil niet na het weekeinde 40 pagina's hoeven bij te lezen voor ik weer wat kan plaatsen.
dus een slow chat ben ik voor in TI