[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:12

Chubby - niet ziek worden he

Annepardoes - 'lomp' zie ik als op je tenen stappen of je omverlopen.

Maar als ik jou goed begrijp dan is Bobbie niet goed onder jouw commando, hij doet gewoon zijn eigen zin.

Als je wil draven met een jong dier buiten, dan moet je elkaar goed vertrouwen. Dat vertrouwen moet je eerst opbouwen. Ook kan het zijn dat Bobbie vrijheid ruikt en er lekker vandoor wil gaan. Ik kan met een halstertouwtje alleen met Nikita buiten draven in de wei of op de weg, of waar dan ook, die blijft mij me.

Ging ik met Chester (hengst) aan een touwtje dan ging Chester er vandoor in galop, hij wist uit ervaring dat hij dan toch sterker was. Had ik hem vast aan een bit dan luisterde hij perfect, evenals Sissi.

Met de 1,5-jarige Romy heb ik dat nog niet geprobeerd, moet eerst vertrouwen opbouwen. In een afgesloten ruimte heb ik geen probleem met Romy, ook niet met moeder Nikita erbij maar alleen in een weide of op de weg weet ik niet wat ze doet met alleen een halstertouwtje, ze staat dan nog te weinig onder mijn commado, omdat ik er nog weinig mee gedaan heb en we elkaar nog te weinig vertrouwen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik je duidelijk heb willen maken.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:12

hoi annepaardoes,ik zou als ik jouw was eerst eens in de bak of de wei (iets wat afgezet is)gaan oefenen,neem een zweepje in je linkerhand en begrens Bobbie daarmee als hij te snel gaat lopen,de eerste keren zul je hem er misschien een tik mee moeten geven,daarna begrijpt hij donders goed dat hij achter je zweep moet blijven,zodra je hem optilt zal ie dan al reageren.

zorg dat hij stil staat als jij ook stilstaat,ho is ho en dan niet nog even doorlopen,loopt ie toch door terwijl jij stilstaan dan weer wammes met de zweep op zijn koppie.
klinkt erg ruw maar het werkt super.

heb je niet genoeg aan je halstertouw om hem stil te zetten dan kun je idd een hengstenketting gebruiken (of een slibketting van de hond) die haal je door de ringen van het halster en je zorgt dat ie niet te laag op de neus hangt (dat is gevaarlijk!) loopt ie nu nog door terwijl jij stilstaat en hem begrenst met je zweepje dan geef je daar een rukje aan,je kunt mij niet vertellen dat ie dan nog doordendert

zodra je weer wilt gaan lopen geef je dit duidelijk aan door een pas te gaan maken en intussen, bijvoorbeeld voorwaarts, te zeggen,loopt ie niet mee dan tik je hem tegen zijn buik met de zweep,achter jezelf langs dus.
neemt ie nu een grote sprong naar voren dan niet straffen want hij doet wat je vraagt,hij gaat naar voren namelijk
de volgende keer iets minder hard tikken dan...

gaat het in de bak goed met stappen en stoppen dan kun je eens een drafje wagen.

let op,dit is zoals ik het zou doen,ik beweer absoluut niet dat dit de enige of enige juiste manier is!!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:21

desillies - zo zou ik het ook gaan oefenen, zou helemaal mijn taktiek zijn, ik zag dat we tegelijkertijd gepost hadden, ik met mijn ervaring en jij met hoe je het zou uitvoeren.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:34

NikitaGoGo schreef:
desillies - zo zou ik het ook gaan oefenen, zou helemaal mijn taktiek zijn, ik zag dat we tegelijkertijd gepost hadden, ik met mijn ervaring en jij met hoe je het zou uitvoeren.

we vullen elkaar mooi aan

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:01

Goh, ik ben er doorheen, pfff, en met mijn ouwe hersentjes ook al weer een deel kwijt....

Welkom fjord? (kwijt oh oh), je vindt vast een tinker naar je wens, beetje geduld en adresjes af

Jean, sterkte met je moeder en met Storm, vooral voor je dochter die er zo mee begaan is want het is haar paardje.

Leuk al die bekende hengsten straks op de keuring. Weet niet of ik kan komen want ik heb geen auto meer en fiets me ongans omdat het openbaar vervoer hier knudde is
Gelukkig staat Sox nu op 4 minuten fietsen.

Ik weet niet waar mijn broer in Etten-Leur woont Leon, mijn zus heeft hem opgespoord nadat hij is 2 jaar dakloos en zwervend is geweest. Gelukkig gaat het nu een stuk beter met hem.

Mijn rode oog is nog steeds rood maar ik vertoon geen vampier-neigingen Zal over een paar dagen wel verdwijnen.

Chubby: beterschap.

Ben vergeten wie schreef over neven met sores maar sterkte! Ook fijn dat honden opgevangen worden.

Jellie ook beterschap met de luchtwegen.

Mooie luxe merrie op foto gezien met als vader Dublin.

Sox heeft het reuze naar haar zin met weidemaat haf Tessa. Die is pas 2 1/2. Als die gaat liggen in de wei gaat Sox er moederlijk overheen hangen, het is ongelooflijk zoals ze met elkaar omgaan. Jut en Jul heb ik ze gedoopt

Nu zoeffff, naar Spoorloos.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:18

Welkom fjordkootje! Die blauwbonte staat ook ergens hier in het Subforum op de foto in een topic van de keuring in Vlissingen. Ze was erg lief en lekker brede borst. Alleen ook een mega dikke buik...

Succes met je zoektocht! Bij mollema (www.tinkerhorse.nl) staat al een poosje de merrie Heyleigh te koop, als ik centjes had had ik die erbij gekocht Heeft veel wit en is niet een van de kleinsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:25

Kiara, lieve foto's! Gewoon lievvv Mooi halster heb jij trouwens...

Goh Jean.... veel sterkte voor met je moeder, lijkt me idd moeilijk om te zien... Hopelijk is Storm ook gebeterd

Oohja Elke, vergeet ik het haast, heel tof dat het gesprek met Mazzels nieuwe eigenaar zo goed is gegaan Fijn meid.

Sjooh... wat een toestanden Dienie...

Yarka, fijn zoveel land bij huis! Kan je weer de paarden verspreiden over je land

Zonsverduistering niet gezien, ook niet echt meer om gedacht, had het nogal druk vanmiddag

Alleen zijn die veulens inderdaad wel klein... Isa moest ook heulemaal alleen in de bak rondlopen, de rest veilig bij hun mamsie. Toen met de andere merrieveulens uit haal rubriek vond ik toch wel beetje sneu... Sentimenteel gek mens als ik ben

Aah schattig Vasthi! Dat grijnsje van m

Spannend Lien, kunnen we allemaal voor jou en Leonoor met Baggio gaan duimen

Desillies, zou het dan om een dag in het weekend gaan? En dan moet ik even kijken hoe ver dat dan is, heb je een postcode oid voor de routeplanner? Kom daan wel hoogstwaarschijnlijk met een maflinger ipv een tinker, maar we gaan vast niet discrimineren

Welkom Fjordkootje

Veel beterschap Chubby!

Zo Ik heb goddelijk gereden Ben voor de verandering eens stipt om half 6 gestopt en naar huis gereden, even gegeten en toen de mutsen uit de wei geplukt. Dewi gezadeld en gaan rijden, weer full speed vertrokken in draf. Vraag me af of ik dat er nog eens uitkrijg, is nl best wel vermoeiend om gelijk zo keihard en op tempo te beginnen Maar het is nodig, ik heb nog niet de balans gevonden om gelijk rustig tempo te vragen. Ben naar het stuk land gegaan, en daar wat rondgereden. Eerst viel ze steeds naar binnen tijdens mijn voltewerk, maar ineens het knopje om, kont eronder, rug dragend en ze liep met beheerste passen. Nog niet echt de stelling die ik wenste maar wel lekker gereden. Daarna nog beloond door met losse teugel in galop te zetten... Wow... dat ging me een partijtje hard

Maar heb gewoon lekker gereden, we zetten steeds kleine deel-stapjes vooruit, elke keer op een ander vlak, waardoor we in totaal steeds meer ontspannen en rustig rondrijden. Voelt fijn Ben wel gesloopt nu. En zij ook, naderhand nog met de deken op stal gezet, ze was helemaal kwijt... Is nl een wollen deken met 205 en ze hebben ong. 185. Maar ze zag er wel heel erg schattig uit hoor, lekker de stal weer opgestrooid, gevoer. En eindelijk weer eens hooi gegeven. Pa heeft bij de buurman wat Veldbeemd gehaald, eens kijken hoe dat valt, en wellicht wat nieuwe pakken halen als het smaakt Het hooi ga ik definitief niet meer voeren, pa durft het wel aan om het de koe te geven, maar ik durf het niet aan de paarden meer te geven.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:33

owja, ik wil ook wel hoor Lien! Chub, gaan we samen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:36

hallo allemaal,
ik had vandaag studenten van de dierenartsopleiding een dagje aan het werk en Tessa (gedekt door Raven) werd opgevoeld door een student om te oefenen, en tevens was dat voor mij de bevestigeing wel of geen veulen. Nou goed nieuws er zit een veulen in!!!! de gediplomeerde dierenarts bevestigde dit nogmaals. Dus Jean er komt echt een kleine Raven aan! geweldig!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:39

Hoi Fjordkootje, leuk dat ik jou hier weer tegenkom. 't Is hier gezellig hoor, maar je komt ogen te kort om steeds bij te blijven met wat die kletskousen allemaal schrijven.

Groetjes Boya (Darinka op 't andere forum )

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:56

Komen jullie even kijken in mijn fototopic op ITP ? Gisteren heeft m'n zusje zoals beloofd wat foto's van de paardjes gemaakt, en er zitten best mooie bij. Zal meteen de mooiste vast even plaatsen (vind ik heel mooi tenminste) :

Afbeelding
Mijn stoere wijffie(s) !!

Het topic staat hier : viewtopic.php?f=53&t=475865&hilit=

Chub, je wordt toch niet ziek hé. Er heerst wel van alles volgens mij.

Lien leuk dat je toch gaat met Tommie, ga hem zeker 'ns heel goed bekijken als toekomstige hengstenkeuze !!

Ben ook erg benieuwd naar de hengsten van Jean, ik vond er altijd al knappe kerels bij zitten, maar wilde toch graag een NTS-hengst ... misschien straks dan ?

Welkom Fjordkootje !

Cheveyo, wat een skeeeeeetje heb je erbij gekregen ! Meer foto's graag !!

Lien, ik voel ook wel wat voor een strandrit, als ik het geregeld krijg tenminste !

Yarka, fijn, grond erbij ! Wij zouden dat ook nog zo graag willen, maar weidegrond dicht bij huis is schaars hier !!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:13

Citaat:
Desillies, zou het dan om een dag in het weekend gaan? En dan moet ik even kijken hoe ver dat dan is, heb je een postcode oid voor de routeplanner? Kom daan wel hoogstwaarschijnlijk met een maflinger ipv een tinker, maar we gaan vast niet discrimineren

owja, ik wil ook wel hoor Lien! Chub, gaan we samen?

Lien, ik voel ook wel wat voor een strandrit, als ik het geregeld krijg tenminste !

YYyiiiiiieeeeeehhhhhhhhaaaaaaaa leuk dat jullie mee willen,ik ga aan het regelen en ja Maya het is in het weekend,wat denken jullie
Zaterdag of Zondag?
reken vanaf goes 20 km verderop Maya,dan zit je aardig goed,tegen de tijd van de rit zal ik je een goede routebeschrijving geven hoor
postcode 4491 el

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:27

Goedenavond allemaal!
De zonsverduistering heb ik totaal gemist, ik wist niet eens dat hij er was. Jammer, maar ik was toch aan het werk.

Jean, een vervelend gezicht misschien, Storm met graasmasker, maar wel beter voor hem. Gelukkig gaat het de goede kant op.

Net als Desillies ben ik wel benieuwd naar de bewegingen/acties van Flettie toen ze -vermoedelijk- Flettebeeb voelde.

Dobbel wat leuk dat Biggels zo knuffelig is, dat gaat helemaal leuk met die kleine vent!

Vasthi, wat een schattige dieren-tuin-foto! Je foto was waarschijnlijk wel gelukt als je de spaties voor en na de url had weggelaten.

Yarka het wordt dus nog even spannend of miss Jane gaat blijven? Ik bedoel, ze moet natuurlijk wél ggk worden! Ik had het idee dat ze er al was

Leon, inderdaad, twijfel ten aanzien van de date... Zeeland jullie ga ik zéker eens bezoeken, beware over there

Desillies, wat spannend dan toch! Goed gevoel bij de genomen beslissing over Tommie?

Fjordkootje, welkom! Jouw droomtinker loopt ook wel ergens rond, wacht maar af! Ik zou me alleen niet te veel richten op uiterlijk. Ik wilde ook een grote, en vooral gezonde driekleur-merrie met veeeel manen, sokken en staart.. En kom thuis met een middelmatige (qua hoogte ), zwarte merrie met zomereczeem en dus zonder manen en staart

Chubje heeft iets onder de leden zo te lezen! Rustig aan hoor meis, denk om jezelf.

Goede tips voorbij zien komen voor Annepaardoes, ik hoop dat je er iets aan hebt!

Sox-met-rood-oog heeft een jut en jul in de wei, wat gezellig! Ik wacht op foto's...

Maya, wat fijn dat het rijden zo goed gaat! Leuk te lezen dat je er zo van kunt genieten. Mijn halster is overigens van Imperial Riding, verjaarskadootje infebruari 2004 van stalgenootjes. Ben er nog steeds erg blij mee.

Keevagirl, prachtige dames zie ik, ik ga zo even je topic bekijken!

Vandaag mijn huidige stalling opgezegd, hoewel ik het best naar mijn zin heb gehad (en Noop ook, niet te vergeten!) begon er toch wat te wringen. Dan is het tijd om te gaan.
Vond het eerst wel moeilijk, maar toen de stalhoudster reageerde met 'mooi!' was het gelijk gedaan.
Ik had nog heeeel veel kunnen vertellen over wat me dwars zat, maar heb de eer aan mijzelf gehouden. Zij overigens niet, begon te vertellen dat we niet netjes waren geweest in ons gedrag (ik ben nl niet de enige die opgezegd heeft).
Nu kan ik DOM zijn, maar netjes ben ik wel geweest naar mijn beste weten. Helaas is het voor sommige mensen erg moeilijk om zakelijk te zijn als je een zaak runt.
Maar goed, ik de eer aan mijzelf gehouden, zij niet.
Vooral na het opzeggen voelde ik hoe GOED de beslissing is.
Voor die tijd had ik toch nog twijfels. Die waren in EEN klap weg! Yeehaa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:30

Ok.. Goes is drie kwartier precies met de auto, dus trailer zal dan totaal op ruim 1,5 uur komen. Is te overleven Zaterdag of zondag is mij effen, t is toch november, dus dan zit pa niet echt meer druk in het land

Kiara Heb je al een volgende stal?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:35

even snel een vraagje tussen door zal zo even reageren op de meesten:
hoe moet ik de kleur van ukkie eigenlijk noemen?
en die van jamie (haar hengstveulen)?
foto's staan in mijn profiel..
jamie is vos- stekelharig met een witte kont... nouja allemaal witte vlekjes..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:36

Soxje schreef:
Welkom fjord? (kwijt oh oh), je vindt vast een tinker naar je wens, beetje geduld en adresjes af

Kootje

snowdon schreef:
Welkom fjordkootje! Die blauwbonte staat ook ergens hier in het Subforum op de foto in een topic van de keuring in Vlissingen. Ze was erg lief en lekker brede borst. Alleen ook een mega dikke buik...
Succes met je zoektocht! Bij mollema (www.tinkerhorse.nl) staat al een poosje de merrie Heyleigh te koop, als ik centjes had had ik die erbij gekocht Heeft veel wit en is niet een van de kleinsten.

Dank je wel Ja, die merrie staat ook in een subforum, alleen wordt daar geschreven dat ze Angel heet, en ze heet Ghylain
Die merrie Heyleigh van Mollema heb ik ook op de site gezien, maar ik denk dat haar bouw niet grof/zwaar genoeg is.
Ik wil binnenkort wel een afspraak met ze maken om langs te gaan. Ik probeer geduld te hebben, en da's heeeeeeeel moeilijk

@ Maya, Boya, Keevagirl, Kiara, Spetter: dank voor het welkom

@ Boya: heerlijk dat geklets in dit topic

@ Kiara, je hebt gelijk, als het maar een merrie is. Ik wil 1x in mijn leven een veulentje fokken. Heb 11 jaar ervaring met katten fokken, da's natuurlijk totaal anders, maar nieuw leven vind ik het mooiste wat er is.
Heb je al nieuwe stalling gevonden?

@ Keevagirl, mooie foto's van je meiden! Welke high tech camera heeft je zus?

@ Issy: gefeliciteerd met het nu zeker weten dat er een nieuw veulentje op komst is!
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 03-10-05 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:51

Fjordkootje, welkom!!!
Jellie, hoe gaat het met je benauwdheid?
Roos, hopelijk voel jij je ook beter.
Chub, beterschap! Je hoeft niet altijd te reageren hoor!
Leuke foto's Keeva.
Kleine Biggles heeft een ondeugend hoofdje!
Strandrit leuk! Alleen echt te ver weg....
Nu weet ik het niet meer.
Net terug van het werk, morgenochtend weer, ik duik mijn bed in, tot morgenavond of zo!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 22:41

jacky2 schreef:
Goedemorgen allemaal

Ik heb om half 2 afgesproken met iemand van bokt, "Gast8253"
om kennis te maken met elkaar en macho,zij wil met macho buiten gaan rijden !

Mij zou dat flink wat geld schelen en dat kan ik weer gebruiken voor mijn eigen lessen, onder het zadel of mennen !

Ben wel heel nieuwsgierig naar haar, het enigste wat ik weet is dat ze 42 is en twee kwpners heeft.
Ik hoop dat het klikt verder had ik alleen reacties gekregen van twee jonge meisjes,een van 14 en een van 17,maar ze hadden allebei bergen ervaring met onhandelbare paarden !
Ja ja dan heb ik gelijk zoiets van nee dank je !

Oja vergeet ik helemaal,vanmiddag gaat de computer weg als het goed is krijg ik hem morgenmiddag weer terug !

Hier een berichtje van "Gast8253"

Ik heb vanmiddag op Macho gereden en vind hem (tot nu toe ) wel grappig. Hij probeerde mij gelijk binnen de eerste 20 meter al uit, de grapjas! Maar na mijn Ferromerrie ben ik redelijk shockproof

Vind het leuk om iemand te helpen en hoop dan ook dat over een poosje Jacky het zelf kan overnemen.
Jacky, ik zie jou en Macho woensdag weer.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 04:47

Goedemorgen allemaal,

Dienie, heel veel sterkte met je neven

Keevagirl schreef:
Komen jullie even kijken in mijn fototopic op ITP ?

Hele mooie foto's keevagirl

Soxje, bedankt, ja voor Kristel is het maar sneu.

Maya, lekker gereden, super hoor

Issy,

Kiara, wat een vervelende opmerking van de stalhouder zeg.

nu weet ik het niet meer

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 06:40

Desillies, wat spannend dan toch! Goed gevoel bij de genomen beslissing over Tommie?

yep,helemaal zkere nu.
willen ze hem niet,dan heb ik in ieder geval nog steeds mijn eigen superknol en weet ik wat zijn tekortkomingen zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 06:41

Welkom Fjordkootje, ik heb ook zo'n veel witte staan, heeft alleen geen blauweogen, enne is niet te koop hihi.

pff voel me een beetje grieperig vandaag, maar ja, paar paracetamollen en aan de slag maar weer.

vandaag dierendag, al mijn beestjes al een lekkernij gegeven, vandaag krijgen de uitlaathondjes een kluif en een aantal een bandana met naam voor om de nek, erg stoer, mijn bedrijfje bestaat vandaag ook al weer 7 jaar.

veel werkplezier iedereen vandaag enzo.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:14

Goedemooooooooooooooooooooorgen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:31

Goedemorgen,

ben niet bijgelezen, ff druk. Hoop vanaaf ff wat bij te kunnen lezen....

Fijne dag allemaal vandaag!!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:37

Goedemorgen!

@ Silas: Yep! De volgende keer wil ik wel mee ja!

@ Heb nu al zin in de hengstenkeuring; wat een aanbod het komende jaar.

@ Hoi Nathalie, welkom!
Het lijkt sneu zo'n korf, maar het is wel ter voorkoming van.
En je paardje kan zo toch nog wat knabbelen.
Bij mij in de buurt staat een vosbonte tinkermerrie te koop, misschien is dat wat?
Ze is superbraaf , bereden, ca. 1.50m hoog en in de leeftijd die je noemt. Ze staat/stond ook op marktplaats.

@ Beterschap Chub! Hopelijk heeft het lekkere warme bad je wat opgeknapt?!

@ Geknapt adertje in je oog Sox? Trekt wel weer weg, maar is idd een wat vreemd gezicht.

@ Issy: Gefeliciteerd!

@ Keevagirl: Gave foto's hoor van je knappe paardjes.
Grond dichtbij huis is idd schaars, hier ook. Maar we hebben hiermee veel geluk gehad.
Ben er erg blij mee.

@ Kiara: ja het is nog even spannend ja. Maar ja, dat zou het met elk nieuw paard zijn.
Ze moeten idd wel ggk worden door de DA.
Een last van je schouders gevallen wat betreft je oude stal(houder). Fijn!
HEb je al een nieuwe stal gevonden?

@ Een strandrit komt voor mij en Cody nog te vroeg. Wie weet volgend jaar?

@ En nu aan de slag...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:40

Goedemorgen!!!! Ik ga aan het werk, fijne dag allemaal!