[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:24

Zat oude filmpjes te bekijken...

En dan te bedenken dat ik zo aan het rijden was 2 jaar terug (mijn oude lease paard)

jorretje

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:40

Tis zo suf he Nessa! Het vertrouwen moet gewoon weer terug komen, dat kan best een poosje duren, maar ik weet zeker dat je uiteindelijk dit soort dingen ook met Cheana gaat durven!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:50

Pfff vervelend hoor Nessa. Gek hoe een val geestelijk zoveel kan doen hè. Doen wat je wel durft, de ene dag is dat meer dan de andere. Kun je samen met iemand anders rijden? Het kletsen leidt af, waardoor je vergeet bang te zijn.

Hoe is het met Gijs nu, zwelling weg? Kun je het al wat merken?

Hoe was het bij de tandarts nientsje?

En Loesje, wat een lekker bekkie!

Hoe gaat het nu met Indy met de medicatie?

Hier is het lekker druk. Heerlijk die lange zomeravonden. Het klussen gaat mooi door, al kost de tuin nu ook veel tijd. We zijn het zomerhuisje waar we wonen nu aan het afmaken. Nog één kamertje en wat puntjes op de i.
Gi gaat lekker een keer in de week naar het bos met de bijrijder, daar ben ik erg blij mee!
Gisteren een verhelderend dagje met Aranka gehad. Eerst maar het slechte nieuws, ze heeft zomereczeem. In dit gebied veel meer vliegjes etc. dan waar we eerst woonden en nu heeft ze er flink last van.
Ik heb een tijd grondwerk met haar gedaan. Dat pakt ze heel goed op, maar het wordt al snel saai. Valt niet mee elke keer weer iets nieuws te verzinnen! Gisteren met een vriendin erop gegaan aan de longe. Dat was echt een eeuwigheid geleden. Ik kreeg geen enkele reactie op het zadel, of op mijn gewicht. Wel op de beenhulpen, daar werd ze boos van. Na een tijdje het hoofdstel erop en te teugels. Ik pakte de teugels op en ze begon weer te meppen met dr hoofd. Het was zo duidelijk, wat een opluchting. We gaan oefenen om zoveel mogelijk op zit te rijden en dan is er niets aan de hand. Klopt mijn gevoel toch.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:05

Jeetje Nessa, dat heb ik nooit gedurfd.
Het kan soms raar gaan!

Het ging wel goed bij de tandarts. Lief dat je het vraagt :)

Lekker Joanne! Fijn zeg :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:23

Ik had ook niet verwacht dat ik onzeker zou worden. Ben ik gelukkig niet ernaast. Dus lekker ook aan het grondwerken. Gisteren begonnen met parelli (al kent ze daar ook al veel van).
Ik heb helaas niemand om mee te rijden. Ken 2 mensen, eentje gaat cheana van dribbelen. De andere is onwijs pittig en onrustig. Geen goede basis :+

Ik ben ook echt happy met de lange avonden. Heerlijk.
Fijn dat je gevoel goed zat met aranka. Vervelend van de zomerexceem. Goede deken op!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 00:55

Even melden dat ik nog steeds meevolg maar het wat druk heb soms om te reageren.. mijn vriend wordt morgen geopereerd en ikzelf ben druk in de weer met de eerste sollicitaties maandag weet ik dan ook mijn resultaten en krijg ik hopelijk mijn diploma :)

Nessa, ik vind het super dat je zelf op je eigen tempo gewoon verder doet!

Jammer van Aranka zeg.. (heb zelf ook ooit men fries verkocht omdat hij pas hier last kreeg) maar een goede deken doet wonderen :j

Ik geniet ook echt van de langge avonden. Net alle paardenspullen nog opgeruimd en ingevet. Was ook weer eens nodig :j

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:55

Heb je Aranka's hals wel eens laten nakijken? Een paard van een vriendin van mij bleek artrose in de hals te hebben (dier is pas 6). Fijn om te weten dat het niet het zadel is wat de problemen geeft!

Spannend Claudia! Succes met je sollicitatie(s) en alvast beterschap voor je vriend!

Gijs heeft nog steeds wel wat zwelling :\ , maar het zit echt op 1 plek, dus niet meer het hele zaakje zegmaar. Ook is er wat vocht naar beneden gezakt en hangt nu onder zijn buik :'). Hij gaat nu iedere dag een paar uur op het gras (heel erg blij dat de stalhouder hem erop en eraf zet voor mij), dan kan ie lekker knabbelen en en scharrelen. En ik geef m een oud bruin biertje om te helpen met het vocht afvoeren. Kwa gedrag is het gewoon vrolijke lieve Gijs.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:59

Ah, fijn voor Gijs!

Hier heeft Khaleesi "ineens" een Onderbeet na het wisselen van haar voortanden.
[MD] Onderbeet

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:25

Bedankt :) de sollicitaties geven niet echt een druk omdat er bij ons in het onderwijs niet echt plaatsen vrij zijn het is wachten en wachten tot je kan invallen voor iemand..

Wat leuk voor Gijs :j

Vreemd van Khaleesi hier heb ik geen ervaring mee.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:42

jorretje schreef:
Heb je Aranka's hals wel eens laten nakijken? Een paard van een vriendin van mij bleek artrose in de hals te hebben (dier is pas 6). Fijn om te weten dat het niet het zadel is wat de problemen geeft!

Spannend Claudia! Succes met je sollicitatie(s) en alvast beterschap voor je vriend!

Gijs heeft nog steeds wel wat zwelling :\ , maar het zit echt op 1 plek, dus niet meer het hele zaakje zegmaar. Ook is er wat vocht naar beneden gezakt en hangt nu onder zijn buik :'). Hij gaat nu iedere dag een paar uur op het gras (heel erg blij dat de stalhouder hem erop en eraf zet voor mij), dan kan ie lekker knabbelen en en scharrelen. En ik geef m een oud bruin biertje om te helpen met het vocht afvoeren. Kwa gedrag is het gewoon vrolijke lieve Gijs.

Ik weet niet zeker of ze dat meegenomen hebben ik het onderzoek. Ze hebben er wel naar gekeken, maar of daar ook foto's van zijn genomen durf ik niet te zeggen. Maar gezien ze zo'n last van de eczeem heeft en ook zo op het been reageert durf ik wel te zeggen dat het gewoon irritatie is.

Beterschap met Gijs! En met ook voor je vriend vast Claudia!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:25

Clockloken: Hoe ging de operatie?
Succes met solliciteren! Hopelijk vind je snel iets passend.

Jorretje: kan best langs aanhouden die zwelling he. Maar gaat mooi de goede kant op dus.

Draakje: Huh wat apart zeg. Nooit van gehoord.

Wat doen jullie met de manen met dit hete weer? Ik vond het altijd handig tegen insecten, regen e.d.
Maar vandaag stond ze zeiknat onder haar manen. Heb er toch maar vlechten in gedaan. Ze staat 24/7 buiten.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:00

Operatie is goed gelukt maar hij heeft enorm veel pijn.. kon hem ook maar een half uurtje zien :(

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:43

Jee...hier noodweer. Bij ons gelukkig goed weggekomen. Dorp verder waar de Tinkers staan en mijn ouders en zusje wonen, auto ruiten kapot, auto's gedeukt, dak platen kapot, bomen omgewaaid. Niet normaal. Het onweert hier echt heeeel erg. Flitst aan alle kanten.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:05

Heel veel sterkte voor hem Clocloken!

Hier ook wel geluk gehad met het weer, wel enorm veel regen en onweer, maar een plaatsje verderop waren hagelstenen zo groot als golfballen!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:38

Mijn moeder belde net om te vertellen dat bij de paarden alles goed is. Wel is de wei kapot, of ze uit hebben willen breken dat weten ze niet. Ze stonden op de paddock. Het klapte zo hard van de 5cm doorsnede hagelstenen dat ze waarschijnlijk niet in hun stalletje zijn gaan staan. Misschien ook maar goed ook want daar waren wat platen kapot. Ik weet ook niet wat dan wijsheid is. Als er een volgende keer komt misschien toch maar snel de wei open gooien zodat ze meer ruimte hebben?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:44

^) Gijs staat weer op de kliniek. Had een abcesje bleek zijn hele zaakje vol te zitten, dus het moest zo snel mogelijk open gemaakt worden. Daar kwam me toch een hoeveelheid troep uit :wow: Arm arm paard, daar moet hij echt last van gehad hebben!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:59

@ Jor - Ohhhh arme gijs, gelukkig dat die viezigheid nu allemaal eruit is!

@Jane2 - tsja wat is idd wijsheid, maar een geluk dat ze niet in de stal stonden te schuilen!

Jeetje balen zeg van Aranka, had ik niet een half zus van aranka? Ik had destijds een jonge tinkermerrie gekocht die bleek ook later ZE te hebben. Ik heb haar toen verkocht naar mensen aan zee. Daar doet ze het heel erg goed en gaat ook goed met de ZE +:)+

Jeetje jongens wat hebben wij een geluk gehad met het weer. De wolken waren zeer dreigend en een dorp verderop hebben ze last gehad van de berichte hagelstenen, die zijn godzijdank bij ons voorbij gegaan!! We hebben we flinke onweers- en regenbuien gehad maar gelukkig geen overlast.

Update over Indy, ze heeft sinds begin van de week een vliegenmasker en een pollennetje en het lijkt op het oog beter te gaan (ze heeft ook nog tm zondag medicatie). Door drukte (lees: bouwdeadline) wilde ik er gisteren op maar het was bij ons in de zon 33+ graden aan, dat wilde ik haar niet aandoen. Vandaag ook weer vreselijk druk. Dus ik denk dat ik morgen eens probeer om erop te gaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:41

@ Clocloken: fijn dat de operatie geslaagd is. Beterschap voor hem!

@ Jane: Oh wat erg. Zat er toevallig aan te denken, maar die hagelstenen op hun hoofdjes enzo lijkt me ook niet bevorderlijk. Waren hagelstenen ter grootte van tennisballen.

@ Jorretje: oooh wat zielig zeg, gelukkig nu open.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:39

We gaan gewoon hopen dat het nooit meer voorkomt. Dit was echt niet leuk gister avond.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:37

Goeiemorgen!

Sorry voor mijn afwezigheid. Heb het zo druk gehad met school maar ik kan jullie nu wel vertellen dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding!!

Met Shill gaat het goed, weinig tot bijna niet gereden door de laatste loodje met school wat ik moest halen.

Lees binnenkort weer even alles bij en lees weer mee. Heb nu eindelijk ook weer internet thuis.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:22

Gefeliciteerd! Super goed zeg

Vandaag op pad geweest naar kootwijkerzand voor fotoshoot. Was erg leuk en een mooie oefening.
Bij leuke bijkomstigheid, gave foto's!
Alvast een voorproefje

Afbeelding

Als alles er is zal ik wel een topic maken :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:29

Gefeliciteerd shill!

Oh Nessa wat een gave foto.

Vanmorgen ook fotoshoot gehad op stal. Heel leuk bijna de hele stal deed mee.
Kregen alvast een sneak preview
Afbeelding
Slechte kwaliteit omdat ik hem geknipt heb uit de collage

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 06:56

Ook al een mooie foto!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:48

Wauw, 2 mooie plaatjes! Ben benieuwt naar de rest :D

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:05

Dankje!!

Mooie foto's, ben ook benieuwd naar de rest inderdaad.