[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:41

Snackie schreef:
de vooruitgang : eergister (zondag) pus :

Gister was de wond zo :
Bult minder, mega korst

Zonder korst, voor de betadine :

Vandaag, zwelling minder, korst nog minder, alleen de scrub was smerig, dat heb ik vandaag ook afgewassen.
Heb het idee dat ik dubbel doe, biotex weken,en betadine scrubben, beiden voor de korst af te weken? alleen scrub ik nadat de korst er af is. ontsmet iig _O-

en schoon :

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:45

Wij wassen hier eerst met groene zeep om de ergste rotzooi eruit te halen,daarna met zilvershampoo(gewoon eigen merk kruitvat),wel ff in laten trekken,daarna goed uitspoelen,waarschijnlijk dan nog een x herhalen. :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:46

Biotex ontsmet ook meen ik...

Wassen met zilvershampoo kan prima hoor Kaat! Alleen is het wel duur, bijv. biotex is net zo witmakend en toch wel een stuk goedkoper + je kan de sokken makkelijker laten inweken.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:47

Wauw Snackie!Een echte krater :j :j :j :j :j :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:48

haha lijkt maar zo, in werkelijkheid is het gaatje niet groter dan het tipje van mijn pink ;)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:49

:(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:57

het afdrukje van dan :P op de pc is het net zo groot als irl, dus het valt me 100 % mee

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:58

kan je dat ook met koud water doen trouwens? hebben geen warm water op stal

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:58

Maar toch is het wel eng dat hij dat "zomaar" heeft, ik zou in zo'n geval echt niet rusten voor ik zou weten waar het van komt. Maar misschien is dat ook wel onervarenheid van mijn kant.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:01

biotex doe ik met koud water.

Lotte, dit is op dierenarts advies, meer kan ik er niet van maken.
Ga geen bloedtest etc doen als het vanzelf geneest ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:02

wie heeft mij ook weer watermarble verslaafd gemaakt?

Afbeelding
Deze vind ik echt zo vet gelukt!!

En deze minder, maar ook leuk!
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:12

oeh die bovenste is gaaf zeg!

ik ga weer mijn bedje in.slaap inhalen en hopen dat ik nu wel voor enen lig te pitten.6 uur is het dag.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:13

Ja die bovenste ben ik ook zeeeeeeer tevreden over! Thanks!

Ik ga ook, slaap lekker dames!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:30

Kan je biotex gewoon in een Delhaize halen? :+ Ik moet het al morgen hebben, en de ruiterwinkels zijn toch een eindje :P Net als die groene zeep, verkopen ze dat daar ook??

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:45

Ik denk het wel Kaat, let wel op dat je de groene pakt, de blauwe biotex is niet zo goed voor paarden. Groene zeep hebben ze denk ik ook wel.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:50

Oke, zal het even noteren allemaal :) Dus gewoon gebruiken als paardenshampoo veronderstel ik? Dus manen nat maken, sopje erop, goed afspoelen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 00:02

Biotex is poeder, ik maakte het aan met water in een emmer en dan sponzen en inwrijven, sokken en staart kan je zo erin laten weken. Van de zomer heb ik gewoon biotexpoeder op Luna haar rug gegooid en dat voorzichtig aan nat gemaakt en ingemasseerd. Uiteraard daarna ook weer uitgespoeld.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 00:49

Ik zweer nog steeds bij cowboy magic :D Behalve haar staart dan, voo sokken ed werkt het prima.
Heb voor haar staart ook biotex geprobeerd maar kan het moeilijk laten weken. Moet ik wel erg lang met een emmer achter d'r hol staan hihi.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 02:58

:wave:

Ff bijlezen hoor. Ik moet mn ritme nog omgooien, vanochtend laat wakker (beter vanmiddag pas wakker :+ ) is nu laat slapen :O Maar komt morgen wel goed, werken van 12 - 17. Rotdienst, gelukkig is het langer licht nu, dus daarna nog even lekker met Luna op pad :)

Gefeliciteerd Patrick *\o/* Wat voor auto heb je gekregen? Kom je nu eens hierlangs om foto's te maken en een kijkje te nemen? T is niet ver...

Brave Mona!

Andrea, broer van Jaron wat voor mij of voor de oude eigenaresse van Luna? Ik wil geen ruin, en ik vind het eigenlijk stiekem wel een heel goed plan dat ze een veulen wil van Luna, dus ik ga haar geen andere dingen meer aanpraten :+

Karlijn, mijn complimenten, zowel jij als Diaz zien er echt super uit! Allebei heerlijk vrolijk. Op die foto's met zadel wel een geconcentreerd koppie van Diaz, duidelijk nog jong in het leren, maar ach, dat komt allemaal wel :) Prachtig zadel.

Mira283, gefeliciteerd *\o/* En voor het eerst met Amigo naar buiten, veel plezier! Maak het niet groter dan het is. Ik stap gewoon op en rij weg. Of ik wandel eerst weg en stap later op :P Vorig jaar met een Tinkerhengst ook gedaan zo, alleen had ik geen idee wat hij zou doen op vreemde merrie's, dus voor de zekerheid even iemand ernaast met een touwtje. Was achteraf niet nodig, kind van z'n vader, wordt blijkbaar pas wakker als we de merrie voor z'n neus parkeren :+

Mooie foto's Maartje!

Hoef van Av ziet er toch al weer beter uit lijkt het :) Op die onderste foto is het net een friesje, hihih, t heeft eigenlijk wel wat, lekker bekkie heeft ze, met die stip op haar lip.

Heidy, Jayney, Hinke en ik gaan naar Asten, tesamen, met nog twee andere meiden. Je kan uiteraard best op de locatie bij ons aansluiten!

Tja Carolien, denk maar zo, er komt wel weer iets leuks voor terug als Mack en Diablo weg gaan.... Ik denk dat je het gewoon moet doen, een gedeelte van kunnen verkopen zit hem ook in het vinden van een passend baasje. Toen ik wist waar Thig terecht zou komen was het goed dat ie ging, daarvoor vond ik het ook echt niet leuk.

Uiteraard gewoon doen wat de DA zegt Andrea, t is ook verder niet als commentaar bedoelt hoor!
Die bovenste nagel is idd erg gaaf!

En ik heb vanmiddag/-avond nog even heerlijk op stal bezig geweest. Luna was weer de oude, ze heeft het nooit zo op veel/vreemde mensen. Vrijdag in het bos met een vriendin gewandeld, ik erop, en er waren ook nog eens drie mannen die mijn pony moesten knuffelen en suikerklontjes voeren, zaterdag merkte ik aan haar dat ze dat toch wel even moest verwerken allemaal, dus lekker een dagje laten staan. Toen zondag de oude eigenaresse op bezoek, die haar zoontje en een vriendin met dochter had meegenomen, weer een boel indrukken en met iemand anders dan mij mee uit wandelen. Maandag heeft ze dus een welverdiend dagje gehad om bij te komen, en vandaag was het weer de heerlijk vrolijk ondeugende muts hoe ik haar ken. Maf eigenlijk, dan ineens merk ik wel dat het haar wat veel is, maar rondjes sjokken met mij alleen of twee uur lang van huis voor een wandeling is allemaal dikke prima, dan blijft ze gewoon wie ze is. Als ik dan zie dat sommige andere paardjes op stal echt op zijn na een uurtje zo bezig te zijn...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 03:01

Jess_vH schreef:
Ik zweer nog steeds bij cowboy magic :D Behalve haar staart dan, voo sokken ed werkt het prima.
Heb voor haar staart ook biotex geprobeerd maar kan het moeilijk laten weken. Moet ik wel erg lang met een emmer achter d'r hol staan hihi.

Kwestie van een barkruk pakken en vervolgens de manen gaan vlechten en paardlief een bak hooi voor zn snufferd zetten :P Maar ik denk dat dat niet bij ieder paard zo makkelijk gaat als bij die vorige van mij.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 03:30

klopt, Grace is wat wiebeliger. Wil alles bekijken wat je doet en blijft dan niet echt stilstaan haha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:24

heerlijke plaatjes tinkerplein leuk al die gekleurde kontjes.

fijn dar ruana van haar mijt af is.

wat vervelend voor je zusje lotte..
avelyn is zeker vergeleken met de dikbillen hier smalletjes :P ze zal nooit super breed worden, maar het is nu echt nog een langpootmug.
syl leek in haar jonge jaren ook meer op een fries dan een tinker:
pas hier (al iets aangekomen, ze was enorm mager)
Afbeelding
en uitgegroeid:
Afbeelding

biotex zou ik wel de groene van nemen, meen dat er in de blauwe bleek zit ;) en eigenlijk altijd even een klein stukje testen of ze er alegisch voor zijn voordat je heel je paard in sopt ;)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:45

@hijadelaluna: Ja ik kom zeker een keer jou kant op lijkt me gezellig!!! :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:01

Knappe wannebefries :P maar idd! als je zou zeggen op de eerste foto dat ze fries is , zou je het zo kunnen geloven.

Goedemorgen!
Weer met pijn in mijn harses op gestaan. Leuk!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:39

hihi net een fries idd!

Wat gaan we weer hard door het topic heen zeg!!

Kwa ontwikkelingen hier:

- Zadel: CHECK
- Stalling voor Diaz EN Alex: CHECK (€275,- voor beide kunnen regelen! ;) )
- Brommer morgen naar garage brengen, afspraak gemaakt CHECK

Nu nog weten of mijn opdracht doorgaat of ik Alex daadwerkelijk koop!
Ik wilde het gister al weten., maar helaas.. dus nu mijn hoop op vandaag!!