[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:29

De dierenarts heeft grondig onderzoek gedaan en van alles is onderzocht/nagekeken en gecontroleerd hij is een flinke poos hier geweest. Vandaag begonnen met de medicijnen en we moeten nu afwachten }:0

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:42

Duim voor je :(:)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:55

@ Chimello: jammer dat Bones te koop staat. Maar goed dat je de knoop doorgehakt hebt

@ Jorretje: fijn dat het allemaal goed is gegaan met Gijs

@ Allienda; ooh wat verschrikkelijk dat alles blank stond. Hopelijk nu allemaal geen last meer van.
Fijn dat de osteopaat is geweest!
Headshaken kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben, lastig hoor...

@ shillelagh: wat naar zeg dat je zo moe bent en je werk niet leuk vind. Kun je hier geen begeleiding in zoeken? Dat je samen naar wat anders kijkt? Want zo doorgaan lijkt me ook geen optie

@ Shelly: bij ons staan ze van 8.00 tot 20.00 op gras. In de nacht dus op de paddock met hooi.
Voorzichtig zijn met jezelf he. Hoe jouw paard soms reageert, niks voor mij, echt eng.
Oef toch gevallen keer daarna. Gelukkig niks ernstigs!

@ Clocloken: heerlijke foto's zonder zadel

@ Jane: mooi zadel!

Hier gaat het niet zo heel goed. Heb nu angst om te rijden -O-
Had ik écht niet verwacht, ben totaal niet bang aangelegd. In de bak kom ik niet verder dan beetje stappen en wat draven. Naar buiten durf ik haast niet. Laatst is mijn vriend meegeweest met halstertouw eraan. Gaat echt tijd nodig hebben.

Ik wil wel echt verder met haar conditie trainen, wat mij niet lukt...
Als jullie iemand weten die wellicht 1-2x in de week een bijrijdpaardje zoekt, niet bang is aangelegd. (eigenlijk is ze keibraaf, maar ja). En wie weet mij ook beetje het vertrouwen kan terug geven.
Loon op Zand :). Buitenbak, direct aan het bos :D
Niet hard op zoek hoor. Vind ook weer lastig, want wil der niet delen :+ Dus klik met mij moet er ook echt zijn :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:13

Veel sterkte allienda! Hopelijk slaan de pijnstillers aan en komen jullie erachter waar het vandaan komt.

He wat balen zeg nessa...

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:49

He toch Nessa. Niet fijn. Ik had ook erg veel angst maar dankzij mijn lesgeefster is dat nu helemaal wel. Heel soms als Storm denkt dat hij nog een echte hengst is en zich op laat kloten dan heb ik het nog heel even terug. Maar dat komt nog maar zelden voor. Wel als ik op een manege paard moet rijden bv. Dat gaat goed hoor, maar zit dan minder vertrouwd erop.
Maar mijn lesgeefster heeft me heel lang aan een touwtje vast gehouden. Ook op buitenrit. De ene keer ik erop en zij ernaast en de andere keer zij erop en ik ernaast. Ging super. Zo kon ik ook zien dat Storm het gewoon goed doet en dat ik me druk maakte om niks. Ik moet wel zeggen dat ik Wendy (lesgeefster) volledig vertrouw. En dat heeft me echt over mijn angst heel geholpen. En die was erg groot.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:34

Niet leuk Nessa... hopelijk kun je je vertrouwen stilaan weer terug krijgen :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:16

Geduld en tijd. Niks doen waar ik me niet goed bij voel.
Vandaag weer half uurtje gereden. En ze is zo braaf. Stalgenootje heeft ook even gereden en haar wat meer aan het werk gezet.

Kan best zijn dat ik dit jaar niet meer ga starten. Wel erg jammer, maar als ik angst heb lijkt het me niet het beste idee van Nederland :+

Had deze al. Maar ach, een jaar geldig. En wie weet start ik toch dit jaar. You never know

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:35

Spannend Allienda! Ik duim voor je!

Nessa :(:)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:16

Geef het de tijd Nessa :(:) Ik denk dat veel ruiters zo'n fase hebben gehad. Devin was in het verleden meer een duiveltje dan engeltje onder het zadel, door zijn rare gedrag heb ik ook angst gekregen en 0,0 vertrouwen.

Het heeft een poos geduurd voor ik dat vertrouwen weer terug had. Nu gaat het onwijs goed, doordat ik meer zelfvertrouwen heb schrik hij veel minder en is hij ook niet meer zo stout. Als er iets is wat hij spannend vind ga ik in plaats van lopen stressen doe ik alsof er niets anders dan normaal is of ik ga lachen. Gevolg is dat hij niet stom doet of ik geef hem de vrijheid om alles even goed te bekijken (hoe hij dan loopt - kop in de lucht- boeit me niet) als hij maar bij me blijft en braaf is.

Het is flink balen met Indy, ze ging zo vreselijk goed met rijden |( Het lijkt alsof het nu met de medicijnen wat minder geworden is..............Ik ga vandaag of morgen nog eens erop en kijken wat ze dan doet!!

De andere twee heren doen het erg fijn, conditie wordt langzaam beter nu de spekkies er nog af gaan trainen :+ Devin wordt langzaam steeds sterker waardoor hij de nagefelijke stukken steeds langer volhoudt (door blessure een jaar stil gestaan) alleen in de galop heeft hij wat balans problemen, zijn benen vliegen alle kanten uit := Wordt vanzelf beter, hij houdt idg al langer dan 1 volte galop vol +:)+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:31

Heh balen van Indy :(:)
Maar van van de twee heren!

Ik heb gisteren weer les gehad met Feike.
Ging best goed! Ook best wel veel gegalopeerd :D
Daarna nog even een blokje om geweest. Ik met Feike en mijn instructrice met de haflinger van stal :D
Stukje stap en draf en zelfs een stukje galop :o
Trots op mijn knolliebollie :+:

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:55

Balen met Indy. Wij hebben een klant , paard heeft ook last van headshaken. Van alles geprobeerd. Nu zit ze aan medicijnen (homeopathisch zelfs dacht ik) en het is over!
Zal eens kijken of ik kan terug vinden wat die krijgt.

Super goed met feike!!!

Het stomme is, cheana haar gedrag kwam door pijn. Pijn in de rug. Ze is zelf helemaal geen draakje. Heel lief en werklustig. Ik kan het super goed verklaren waarom ik er steeds naast lag. Maar ja, die angst en onzekerheid kan ik daardoor niet opeens wegnemen.
Ik durf iig wel het aan te pakken. Gewoon elke dag er even op, al is het een kwartier.

Vandaag ook heerlijk een half uurtje gereden. Ze liep erg netjes! Ze ging op gegeven moment stuk harder draven (ze heeft van zichzelf een behoorlijk tempo, maar nu stuk rustiger). Dus ik schrik, trek de teugels iets aan, ze stond direct stil <3

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:04

Hopelijk gaat het nu beter met de medicatie met Indy!

Super Hannah van Feike! Toppers!

Fijn Nessa, rustig aan opbouwen dan komt het vanzelf weer!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:44

Ik wil even fotospammen, na het rijden van de twee mannen heb ik heerlijke quality-time gehad met de andere paardjes <3

Afbeelding
Knappe Loes lag lekker te dutten en heb een poos bij haar gezeten, had ik even nodig om alle stress van de afgelopen weken te vergeten.

Afbeelding
Ik wilde een leuke selfie maken maar Loes bleef maar kusjes geven :D

Afbeelding
Dan moet baasje ook een kusje aan Loes geven <3

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:08

Aahw wat een lieve foto's!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:16

Echt heel vervelend Nessa, ik weet heel goed hoe het voelt om bang te zijn/ het idee te hebben geen controle te hebben.
Gelukkig heb je echt een lieverd, dus met rustig opbouwen kom je echt wel weer op het punt dat je weer meer durft. Nu gewoon echt alleen maar dingen doen die je durft en waar je vertrouwen van krijgt.

Ah wat een lieve foto's!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:40

Loes is leuk!!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:00

Wat een lieve foto's!
Wat is Loes prachtig getekend <3

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:02

Mooie plaatjes!

Vandaag naar Amsterdam met de klas naar body world. En vanavond weer dressuur les met xaf!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:04

Veel plezier! Daar ben ik ook geweest :j

Ik ga zo naar mijn aller grootste liefde <3 Feike :+:
En vanmiddag naar de tandarts... klein beginnend gaatje vullen -O- damn jaren niks gehad en dan nu... daar ga je met je tandartsvrees... ik druip zo echt die stoel af van het zweet :\

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:08

Shelly21 schreef:
Mooie plaatjes!

Vandaag naar Amsterdam met de klas naar body world. En vanavond weer dressuur les met xaf!

Ik ben vorig jaar in New York naar de BodyWorld geweest omdat mijn hubby dat interessant vond. Ik vond het echt super luguber, werd er echt misselijk van :+ Haha, wel interessant om eens gezien te hebben maar mijn ding is het niet :Y)

Nientsje je moet maar zo denken als je nu niet gaat en wacht een tijd, dan wordt het alleen maar erger. Nu valt de ingreep wel mee :(:) Zet 'm op vanmiddag +:)+

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:55

Komt goed Hannah!
Nessa klinkt bekent hoor, ben een schijterd. Vind soms Gijsje eng omdat hij zo ontzettend ruim is in zijn gangen en flink voorwaarts is, dan heb ik het idee dat hij onder mee uit loopt. Slaat nergens op want hij doet helemaal niets verkeerds. Stomme is dat ik bij mijn oude bijrijdpaard die wél geintjes heeft (kan echt rotbokken geven) ik geen angst heb, maar ja die gaat ook niet zo hard :+.
Aww die foto's :+:

Gijsje mag nu lekker buiten op een stukje gras wennen en opbouwen. Als het goed blijft gaan kan ie na het weekend weer lekker de wei op bij zijn nieuwe vrienden *\o/* .

Als iemand nog overweegt muckboots te kopen, moet je nu kijken op horze.nl, daar krijg je nu 30 euro korting, bij een bestelling van minimaal 90 euro.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:10

@ jorretje, dit was/is miss een toekomstige date voor Gijs O:) (mits er nog rietjes over zijn in de verre toekomst :+ )

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:20

Ik ben ook een schijterd :')

Fijn dat Gijs lekker op kan bouwen op het gras!

Ik ben net met Feike naar het bos geweest! Sommige busjes waren wat spannend en de lawaai motor en brommer ook. Auto's een beetje. Maar wat was hij braaf en flink! Af en toe wat getrippel maar geen gesteiger of getrek. Top pony <3
Afbeelding
Afbeelding
Stomme scheve neusriem :+

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:38

Allienda schreef:
@ jorretje, dit was/is miss een toekomstige date voor Gijs O:) (mits er nog rietjes over zijn in de verre toekomst :+ )

*\o/* *\o/* *\o/* :9
:+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:02

Bedankt voor jullie opbeurende woorden. Komt ook wel goed. Lekker rustig aan doen. Eind juli grondwerk trainingsdag. Daar erg veel zin in.

Sterkte bij de tandarts nientsje!

Fijn dat Gijsje op het gras mag.

Body World lijkt mij ook wel tof.