[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:53

Cheyenne en Chihiro van mij en Shylow van m'n moeder ja :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:12

Nimby, inderdaad een tinkerpapa, of Milan of Baggio.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:18

Milan is die grappige vosbonte toch? Met in het engels 'an adorable head' (is geen echt Nederlands voor vind ik, ik zag het op de site van Sheryn/YKW gypsy horses).

Hij loopt toch heel mooi ruim? Ik keek net op je puppiefilmpje (ook adorable trouwens :) ) en zag toen ook filmpjes van Milan onder het zadel.

Bedoel je dat zowel Milan als Baggio de vader kan zijn? en weet je het pas als het veulen er is? Ik ben naar allebei wel heel benieuwd :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:22

Milan is inderdaad die vosbonte :j Met dat geweldig aansprekende hoofd inderdaad. Heel fijn oog zit er ook in. En hij heeft inderdaad een heerlijke beweging, ruim en krachtig.

Milan heeft Moarn gedekt in de 1e cyclus, toen was ze leeg. Daarna in de 2e cyclus en toen die voorbij was is ze naar het natuurgebied gegaan. Ik heb dus eerlijk gezegd geen idee of ze van Milan drachtig is geworden (en dat hoop ik zelf wel natuurlijk) of dat Baggio haar in een cyclus daarna gedekt en bevrucht heeft.
Dit jaar had ze natuurlijk al een Baggio kind en die was erg naar mijn zin :j

En inderdaad weet ik dat dus pas wanneer ze bevalt en aangezien ze geen vos draagt, zowel Milan als Baggio heterozygoot bont zijn, moet ik het aanvankelijk voornamelijk van de datum hebben. Bij twijfel rammen we er gewoon een DNA testje overheen ;)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:35

Die heb ik toen gezien in de wei, het Baggiokind van Moarn <3 Was toch ook al verkocht?

Wat grappig, twee zo verschillende vaders, die onverschillende veulens gaan geven. Effen zwart of zwartbont wordt het toch?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:44

Inderdaad zwart effen of zwartbont, meer smaakjes zijn er niet. En Robin is inderdaad al verkocht en verhuisd naar haar nieuwe baasjes :j

En nu ben ik stiekem al weer aan het kijken voor de volgende hengst := Wil er graag iets anders op, maar weet nog niet wat. Liefst appaloosa of perlino bijvoorbeeld. Maar KI is uit den boze en eigenlijk het reizen ook. Zucht...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:50

Robin was echt een mooi veulen, zou geen slechte combi zijn nog een keer

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:58

Nee zeker niet, maar Baggio heb ik natuurlijk 'altijd' beschikbaar. Alleen staat hij doorgaans in het natuurgebied en Moarn rond de periode van veulenen en weer dekken bij Ilona aan huis.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:06

Lees van de veulentjes voor volgend jaar word terug genieten alle veulenfoto's.
Chimello het een en ander in de verkoop nu wat meer plaats ook direct dan hoe jammer het ook is.
Claudia knap "projectje" !

Hier verder is het grauw en grijs vandaag de heren hebben wel tot gisteren iedere dag in de weide gestaan. Zo dadelijk gaan eten geven, Cup doet het super sinds de ontworming is zijn mest terug in orde en zijn buik een hoop verminderd. Er moet nog een 2de ontwormer in over enkele weken maar hij staat voor nu wel oke al. Jack zo dadelijk zijn manen maar kammen ze zijn er nog al ruig uit :+ . Tot nu toe gaat zijn wintervacht ook goed ben blij nog geen klitten krijg alles er uit gekamd het extra zand heeft dus toch goed geholpen volgens mij.

Verder was mij op kapaza aan het kijken gisteren en daar kwam een ezelveulen voorbij en oh man ben als een blok gevallen voor die kleine <3 . Heb gemaild maar of ik er wat van hoor en of er wat uitkom dat valt nog af te wachten :') . De hoofdvraag is eigenlijk of het een hengst of merrie is...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:41

Ik zou het wel weten hoor Leo, op zoek naar een mooie spanjaard voor jouw zwarte dame!

Je hebt toch geen stal? Dan zou ik als ik jou was beslist geen ezel gaan houden! Al zijn ze wel heel leuk <3

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:55

Spannend Leonoor!! Je weet dus ook niet precies wanneer Moarn uitgerekend is?

Geeft niks Nimby. Ja, Gi is zijn lawaai kwijt. De castratie heeft er wel voor gezorgd dat er letterlijk een wereld voor hem opengegaan is, hij ziet opeens allerlei dingen die hij voorheen niet opmerkte. Daar went hij ook wel weer aan, maar wel een verandering waar ik niet op gerekend had. Voor mezelf even omschakelen van een nergens naar kijkend dier (alleen naar andere paarden), naar een oplettende. Al is hij wel zijn 'slome' zelf gebleven hoor.

Ik heb ook altijd gehoord dat ezels en paarden geen goede combi zijn ivm wormen? Ze zijn zeker leuk!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:34

Maar ezels hebben geen waterdichte vacht. Ze vereisen ook een andere aanpak om mee te werken, het zijn geen vluchtdieren. Is wel heel leuk hoor, gaat een wereld voor je open, denk je de basis met paarden te beheersen, wordt al dat vertrouwen weer om zeep geholpen door een ezel :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:58

Idd qua wormen zijn ezels en paarden geen goede combi

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:44

Hihi nee Gijs heeft geen 'actie' gehad nee. Er staat wel een merrie op stal, maar daar kan ie alleen maar naar kijken (en dat doet ie dus niet, maar misschien valt ie alleen op zijn eigen ras haha).

Wel leuk dat er zoveel veulens verwacht worden, geniet altijd zo van de foto's van iedereen!

Veel paarden te koop bij sheryn, moeilijk maar dat je dan weer een 'op jacht' kan is natuurlijk wel weer heel leuk!
Beterschap Caroline!
Toch weer op zoek naar werk Lotte? Jammer dat het toch neit helemaal is wat je ervan verwacht had.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:18

Lotte ik heb 2 stallen, de grote stal met uitloop waar Jack en Cup in staan. Heb dan nog een "kleine" stal die naar normen even groot is als een standaard stal. En dan nog langs de stal van Jack waar Cup nu zijn prive hoek heeft waar die zelf gebruik van kan maken wanneer die wil.

Heb dus ruimte genoeg om die erbij te kunnen hebben met correct ontwormen is er ook geen probleem met longworm bijvoorbeeld. Dat is eentje die de lucht is ingegaan door dat vroeger dat ontwormen minder op peil stond op dat vlak ben ik ingelezen.

Grootste punt is dat je ezels moet 100% de 'klik' hebben of dat ze er anders de brui aangeven }> .

De weide hebben we nu zelfs nog over door dat ze grotendeels op hooi staan door het weer langs hier (kleigrond) en Cup eet amper en Jack is na 2uur de weide altijd zat gekkerd (haal 'm toch pas af als ik weg moet of s'avonds maar over het algemeen staat die gewoon te staan dan) :') . Nu heb ervoor gemaild het lot zal beslissen als ik reactie terug krijg of niet om te beginnen :+ ik sluit het echt niet uit .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:24

Ik kom zoooooo kijken als je een ezeltje koopt :+

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:33

Wat anders is zo'n ezel dan weer! Ga je dan eerst kijken of je met hem (of haar) klikt? Moet dat ineens zijn, of kun je de band ook opbouwen met een ezel?
Ik vind ze altijd erg lief als ik ze ergens zie staan. Meestal zijn ze dan gewoon in een weitje, zie ze bijna nooit in actie (met een mens bedoel ik) Ik weet er niks vanaf merk ik al :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:37

Is natuurlijk de bedoeling stel er komt reactie dat ik eerst ga gaan kijken of hij/zij mij in het echt ook aanspreekt. Een ezel moet echt voor je willen werken als die er zelf de lol niet van in ziet vergeet het dan maar.

Ezels kan je zelfs voor het karretje zetten prima ook }:0 . Nu het lot beslist of ik reactie krijg ook al is het moeilijk inhouden om niet te bellen hoor :roll: .

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:55

In Heeze (jan/feb) kom ik in actie met een ezel :+ Ga ik er een proefje mee rijden :=
Ik vind ze wel erg leuk, maar voorheen nooit echt mee bezig geweest.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:59

Willen wel foto's zien dan Leonoor!

Zo maar even aan de divoza voor een deken, die ik had besteld was niet op voorraad helaas

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:00

Foto's??? Filmpjes!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:00

Die zullen er vast gemaakt worden :j

Hier vandaag Victorio en Milan op de trailer gezet samen, 1e keer dat we Vic naast een ander paard hebben geladen. Ging briljant. En toen lekker in het bos gaan rijden. Dat was de 1e keer voor Milan. Ook dat ik erop ging zitten zonder eerst even longeren/uitrazen. Maar zo heerlijk braaf, allebei!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:09

O wat klinkt dat goed!
En een proefje met een ezel ook. Lijkt reden voor een uitstapje :) zijn dat koudbloedwedstrijden?

Lor wie weet start jij over een paar jaar ook met je ezel :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:16

Ja dat is inderdaad op onze koudbloedwedstrijd :j Is puur voor de fun hoor, helemaal niet bedoeld om ezels te gaan toevoegen, was meer een onderlinge grap binnen de commissie.
Maar we gaan het echt doen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:21

Is die ezel wel groot genoeg dat jij niet mee kan lopen dan? :Y)