[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:48

Ik wilde mijn startpas net aanvragen, maar besefte dat ik nog een wedstrijd naam wil hebben.
Iemand suggesties? Wil graag wel Xaffier erin houden

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:01

Jane2 schreef:
Ik las pas een artikel over een goede paardentandarts. Daarin werd verteld dat als je de achterste tanden/kiezen goed wil behandelen je het paard echt moet verdoven. Omdat je er anders simpel weg gewoon niet goed bij kunt komen. De spieren/kaken moeten zich goed kunnen ontspannen wil de tandarts zo ver achterin kunnen komen.

Ik weet niet of dat bij jou ook gebeurt is. Maar ik had bij mijn vorige paard een tandarts die nooit verdoofde als dat niet nodig was.

Ja ze worden altijd verdoofd, onze tandarts is ook tevens dierenarts :j

Wil je perse een speciale naam hebben voor op wedstrijd of iets met een betekenis oid?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:03

Nee, gewoon een leuke naam, maar wel met behoud van zijn eigen naam erin.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:09

En een ander zadeldekje of singel dan?
Het is om gek van te worden he dat soort dingen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:14

Wat vreemd... maar als het een troost mag zijn, Dusty heeft ook een hoofdschuddende periode gehad. Ik als ongeruste ruiter tandarts erbij gehaald, dierenarts,... niks te vinden. Lesgeefster zei, stop er een martingaal in, maar ik ben niet voor hulpmiddelen dus ben gewoon zo blijven verder rijden :j en plots was het gedaan, geen hoofdschudden meer en weer lekker licht te rijden in de handen. Was dus gewoon een fase denk ik. Mijn merrie is op dat gebied een meester (geweest) in dingen zoeken waardoor ik zou stoppen met rijden (in onze beginmaanden nog tegen balken gedrumt geweest) een echte dame :+

Hier gaat alles voor de rest goed, Cas ligt even stil met het slechte weer.. en drukke tijd op school, en operatie van men vriend die steeds dichterbij komt. Dusty probeer ik elke week met touwhalster los in de weide te rijden om het doorzitten te oefenen en dit lukt steeds beter *\o/*

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:54

Ik las iets over jury... dat is iets waar ik ook "bang" voor ben, zo'n negatieve houding.

Balen van het hoofdschudden, hopelijk kan je het snel oplossen.

Een wedstrijdnaam... geen idee... Ik ga gewoon Feike's volle naam gebruiken als het ooit zover is; Lytse Feike. En dan komt mijn buffel :')

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:23

Geen idee of je via een bloedtest een ''allergie'' kan vinden voor pollen. Bij mij was het eerst ook goed doorrijden en de ontspanning in de rug. Want haar rugspieren waren te kort om te kunnen ontspannen. Dus losrijden en de rugspieren rekken en strekken wil ook helpen (veel stelling vragen, (slangen)voltes etc. rijden)

Ik heb mijn (2 jaar durende) stage gehaald!! Nog 3 toetsen maken en dan heb ik als het goed is mijn diploma!!!! Nog wel op mijn stage (werkplek eigenlijk) doorwerken tot september maar oh my god. Ik ben er bijna!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:38

Het eind is in zicht. Goed hoor. Alvast Proficiat!!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:40

Gefeliciteerd Shill!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:28

shillelagh schreef:
Geen idee of je via een bloedtest een ''allergie'' kan vinden voor pollen. Bij mij was het eerst ook goed doorrijden en de ontspanning in de rug. Want haar rugspieren waren te kort om te kunnen ontspannen. Dus losrijden en de rugspieren rekken en strekken wil ook helpen (veel stelling vragen, (slangen)voltes etc. rijden)

Ik heb mijn (2 jaar durende) stage gehaald!! Nog 3 toetsen maken en dan heb ik als het goed is mijn diploma!!!! Nog wel op mijn stage (werkplek eigenlijk) doorwerken tot september maar oh my god. Ik ben er bijna!

@ Shill, proficiat wat goed *\o/* Dat is een gekke gedachte he ;-) afgestudeerd zijn +:)+ Weet je al wat je wilt gaan doen als je klaar bent op je stage/werkplek in september?

Precies wat jij zegt was ook mijn eerste gedachte, want dat is wat ik in de warming-up standaard doe. In het begin was het na een goede warming up van 10-15 minuten weg. Nu is het gewoon niet te doen, er zit geen stuur of niets op, begint langzaam gevaarlijk te worden -O- . Ik kan er best doorheen rijden maar dan wil ik wel 100% zeker weten dat he tniets lichamelijks is want dat vermoeden is behoorlijk groot aangezien ze het niet alleen met rijden doen maar ook op stal en in de wei. Eerder is het ons niet zo opgevallen maar nu we erop letten doet ze het ook daar >;)

Het schudden begint nu ook de buren (zij grenzen met hun tuin aan de wei) ook op te vallen...........Althans de buurf sprak me er gisteren op aan dat ze het ook veel op de wei deed |( Verder viel ons op dat ze het niet prettig vind als je aan haar mond zit (toch tanden?) en als je je handen achter haar oren legt dat ze dan direct begint met schudden/slaan met haar hoofd. We hebben de DA gevraagd om zijn aparatuur mee te nemen zodat als hij het nodig acht gelijk foto's kunnen laten maken.

Je gaat vanalles denken wat het zou kunnen zijn, meeste zaken kun je wel plaatsen zoals bv een kreupel paard oid dit helemaal niet. *zucht* ik moet het loslaten en afwachten op vrijdag -O-

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:46

Je bent goed bezig hoor. Je bent dingen aan het uitsluiten. Meer je denk ik nu even niet doen. Hopen dat de dierenarts een antwoord voor je heeft. Nog even geduld.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:01

Inderdaad vreemd dat ze het op de weide ook doet :(:) misschien een domme gedachteb maar buiten de tanden kan een paard pollenallergie hebben?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:09

Wat vervelend zeg :/ hopelijk kom je er snel achter met Indy, dit is ook niet leuk :(:)

Heel veel succes met je laatste toetsen. Fijn dat je dan klaar bent. Ik moet vrijdag presenteren en ik ben nog lang niet klaar ;(
Moet nog een stopmotion maken, film materiaal monteren van gisteren, presentatie slides maken (moet er nog ong 15), website dummy maken, nog wat kleine bewerkingen en vanavond filmen en dat nog monteren. Dan een case van alles maken. Ik heb nog 2 dagen nu dus ;(
Het gaat echt do or die worden.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:19

Allienda, goed dat je eerst lichamelijk naar haar laat kijken. heb ik destijds ook eerst gedaan.
Ik heb geen idee wat ik hierna wil. Het iszo'n rollercoaster geweest afgelopen 5/6 jaar dat ik geen tijd heb gehad om maar te rouwen om bepaalde dingen. Ben door gegaan met alles. Nu merk ik dat ik aardig kapot ben. Dus ik denk eerst even een maandje of iets langer er tussenuit.
Dan richting dierenverzorging of iets!

Dankjewel Chimello!! Jeejte dat is ook echt veel werk.... vooral voor in 2 dagen! Heel veel succes!!

Ik heb een nieuw hoofdstel :D een Rambo Micklem!! (wel 2e hands andrs is het niet te betalen, was alsnog duur maar toch). Nu hoop ik dat het schudden nog minder wordt en het idee dat het naar het schedel gemaakt is staat mij zeker aan!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:28

Mam had het ook over een micklem hoofdstel (wij hebben thuis iets soortgelijks liggen), maar ik ga niet meer klooien. Paardje staat lekker op de wei en wordt mee getut en dan zien we vrijdag wel weer.

Dierenverzorging! Wat leuk zeg

@sheryn, dat is wel nog heeeeeel veel werk tot vrijdag!!! Gewoon gaan knallen en meer als je best kun je niet doen!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:53

Ja moet je ook niet doen idd. Vrijdag afwachten wat er uit komt!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:48

Go Sheryn!
Super Shil, je kan het!
Tja wedstrijdnamen.. uehm ja je kan alle kanten op.. Ik vind het leukst dat áls je een speciale wedstrijdnaam neemt er een betekenis achter zit. Bijvoorbeeld een verwijzing naar bijvoorbeeld een van zijn ouders, een andere paardenliefde, iemand die belangrijk voor je is/was..

Wat vervelend dat hoofdschudden etc! Inderdaad beter niet te veel gaan klooien!

Gijsje heeft wat last van zwelling na de castratie :(:) dus die staat op boxrust. Iedere dag stappen en koelen. Het is al flink afgenomen, maar we zijn er nog niet. Hoop dat het snel weg is, dan mag ie weer de weide op.
Ik ben zelf helemaal kapot van alle stress en lange dagen, maar Gijs staat nu op een hele fijne plek en is content dus kan ik ook weer gaan ontstressen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:15

Gefeliciteerd Shillagh!

Pfff, lastig zeg Allienda, goed dat jullie het goed laten onderzoeken.

Succes chimello, lijkt me inderdaad erg veel werk voor 2 dagen, hopelijk red je het allemaal!

Arme Gijs, sterkte voor hem! Wordt de zwelling niet alleen maar erger dan door de boxrust?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:28

Zet hem op Chimello!

Gaaf een micklem!

Arme Gijs!
Feike had dat ook, hij leek wel een mega geschapen dekhengst..
Beterschap!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:55

Afbeelding
Daar is hij dan eindelijk!
Oh zo spannend!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:52

Zoooooo even een update hier, Met Indezz zijn idg zo ver dat haar idd wat mankeert en dat ze haar hoofd schud vanwege pijnprikkels. Hoe en wat precies zijn we nog niet over uit, ze krijgt nu medicijnen en dan even kijken hoe dat aanslaat......

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:28

Oei. Dat klinkt niet prettig.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:43

zijn haar oren al nagekeken. Symptomen komen overeen met een middenoorontsteking.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:43

Arme Indezz :(:)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:20

Och gerum. Hoop dat er snel antwoorden komen