[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:54

goedemiddag allemaal,

heb vannacht bagger geslapen zeg.half 12 lag ik er in maar ik heb het nog zeker 1 uur zien worden.lag enkel aan ruana te denken.heb gister een mail teruggekregen van ede.die denken ook met mij mee wat betreft haar toestand.is wel fijn hoor.Kreeg van hun ook de tip om de pipetjes voor mok en mijt te gaan gebruiken.dat ga ik dus zeker doen.maar vraag dan wel even hulp van stalgenoot,vindt ik wat handiger.
pff dit is dus echt weer zon dipdag.na ja we gaan gewoon door,ik overleef t wel.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 13:26

ZADEL IS ER!!
Ik ga ff testen!!

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:53

ik lees gewoon even tussendoor mee met jullie.

Vrijdag voor de eerste keer sinds de 2,5 jaar dat ik haar heb van tinkmevrouw gevallen. Beetje eigen schuld, ambitieus willen springen en lentekriebels zijn niet zo'n heel goede combo blijkbaar... 8-)

maar tegen de fotoshoot (vriendin kwam oefenen/opdrachten doen voor de fotoclub) zondag was de twijfel weer weg. Zijn een paar supertoffe foto's uit gekomen die ik graag wilde delen (lees: mee opscheppen :Y) )

mammie in actie:
Afbeelding

beeb niet zo erg in actie (maar toch o zo schattig):
Afbeelding

en 2 geslaagde artistieke foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:39

:wave:

Voel je je inmiddels al wat beter Lor? GAAF!!! Een luchtballon :D *\o/*

Gefeliciteerd Patrick! *\o/* Jammer dat je net geen winst had...

Die bult ziet er niet fijn uit Andrea, een abces? Zie dat je de DA al laat komen, ben benieuwd! Een abces kan vele oorzaken hebben, hopelijk vinden ze snel de juiste! T kan ook een bloeduitstorting zijn, of een ontsteking vanbinnen die naar buiten komt (vandaar twee achter elkaar). En nog wel meer oorzaken, DA zal wel raad weten. Lijkt me wel raadzaam om de oorzaak te achterhalen, die bult wegwerken is symptoonbestrijding :o Alhoewel, als de oorzaak een onschuldige bloeduitstorting was is die uiteraard al weg :P

Wat fijn dat Tinky terug braaf is Kaat! Echt goed om te lezen! :D

Maartje heerlijk genoten van het weekend met mooi weer :z

Brave King! Je komt er wel San :j

Linda heerlijk gereden :)

Lieve Mel en mooie Odjus <3 Hihih, Sem toch :=

Rebecca ook weer lekker aan het rijden :)

Al wat verbetering in je nek Carolien?

Denzel was als veulen al een showpaardje <3 Doe je volgend jaar weer proefdekkingen? :))

Hihih, wat lief Eva, je mannetje op Clover :+:

En een brave Amigo!

Een barefoot Stella is van kunstleder, zogenaamd drytex.

Geen westernzadel kopen hoor Andrea, daar kom je van terug met springen _O-

Hinke een druk weekend gehad, brave Keira :)

Heerlijk ritje Jess!

Wat een heerlijke plaatjes van je dames cupcake, dat blauwe oog in dat bruine hoofd, wauw!

Mijn excuses als ik mensen vergeten ben, ik ben een beetje moe :O Nieuwe vloer gekregen op het werk, in het gedeelte waar het werk gedaan wordt zeg maar. Dus zondagavond/-nacht alles aan de kant zetten (dan pas kom je erachter hoeveel apparatuur we eigenlijk hebben), al het vet weggooien (en geloof me, dat is echt veel..). Gisteren een heleboel schoongemaakt, en alles weer terug zetten, overal weer nieuw vet ingooien. Wat een werk, twee dagen 17 - 03 bezig geweest zo ongeveer. Maar het resultaat is er, in ieder geval geen glijpartijen meer, en het ziet er weer keurig uit.

Nu even wat eten en eens richting stal, heerlijk weertje. Drukke week zo, ik moet nog best een boel doen voor ik vrijdag weg kan :=

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:41

Én....

Hoogstwaarschijnlijk gaat Luna volgend jaar gedekt worden *\o/* Stiekem wou ik dat al langer heel graag, maar ik wou eerst zeker weten dat ik twee paarden zou kunnen onderhouden, mocht het veulen niet verkocht raken. Maar de oude eigenaresse van Luna was hier zondag, en die wil maar al te graag een veulen van Luna. Volgens mij wou ze Luna het liefste weer mee terug nemen... Heb me maar stil gehouden, zolang ik niet zeker ben van me zaak kan ik haar beter niet blij maken met een dode mus, het voelt zo dubbel voor me. En bij twijfel kan ik het maar beter niet doen :P Maar het is wel al door mn hoofd geschoten dat we het ook om kunnen draaien; zij Luna, en ik een veulen ervan kopen.

Des te meer zin in de hengstenkeuring zondag dus, komt het gros aan hengsten van wat op mijn lijstje staat :)

Collin gaat het denk ik niet worden, gezien ik dat veulen -als het leuk uitvalt- niet weg wil doen. Dat bewaren dus nog maar even voor later.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:12

Lot, of juist wel Collin want welke combinatie je ook kiest het valt waarschijnlijk toch wel leuk uit :P En dan kun je dan altijd nog kiezen dat je het veulen houdt het luna weg doet...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:19

Nee, ten eerste niet omdat als ik Luna wel wil houden ik niet wil hoeven kiezen tegen de tijd dat ze een veulen van Collin uitpoept. Stel het wordt wel -wat ik zo graag zou willen- een merrieveulen met iets meer kleur en zwarte staart- dan wil ik de mogelijkheid hebben ze allebei zonder zorgen aan te kunnen houden.

En ten tweede, ik mag dan wel nu een jong paard hebben, die keuze heb ik nooit op deze manier gemaakt. Ik wil graag mijn eigen dier grootbrengen en beleren, maar wel mits ik daarnaast ook een dier heb waarmee ik gewoon volop bezig kan zijn en kan rijden. Ik had voor nu gedacht Thigor nog te hebben, had ik van te voren geweten dat ik die weg zou moeten doen dan had ik nooit zo'n jonkie als Luna gekocht, maar was ik op zoek gegaan naar een wat oudere (wel met voorkeur nog groen) merrie. Ik denk dat dat ook een gedeelte van mijn twijfels -en spijt dat ik Thigor heb weg gedaan- veroorzaakt. En daar moet ik gewoon overheen stappen. So be it, al het goede komt langzaam :P

Als een veulen met een andere hengst al leuk uitvalt moet die van Collin wel helemaal geweldig worden :D :D :D
Toekomstige eigenaresse wil ik ook inspraak geven, eigenlijk mag zij het van mij gewoon helemaal zeggen, binnen bepaalde kaders dan, maar zij wil graag dat ik ook meedenk, dus nu denken we gewoon samen :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:36

Haai allemaal,
Zo he, we zijn al bijna weer op de 100 pagina's. Jullie gaan echt snel. Zit wel steeds bij te lezen, maar omdat het zo snel gaat en ik dan vergeet te reageren, dan ben je op den duur er weer te ver uit. maar goed. Zit nu met hoofdpijn thuis, dus dat is ook niet het lekkerst. Maar ja...

Met mij en Mona gaat het goed. Ben al veel buiten aan het wandelen met Mona. Maar dan vooral grazende vort. Dan is ze lekker ontspannen en relaxt en dan tussendoor stukjes lopen. Steeds meer uit zicht van stal en ze blijft lekker ontspannen. Ze wil zelfs niet meer terug naar 'huis'haha. Als ik dan bij oprit ben loopt ze gewoon door. Wil ze niet mee. Dus dat is wel heel leuk. Van het weekend zijn ze lekker deels op land op gegaan. Staan nu halve dagen op het land. Scheelt mij ook weer een hoop werk en scheelt ook weer hooi. Beide wel fijn natuurlijk.
Verder weinig te melden eigenlijk.

Karlijn: ik verzorg nu ook bijna een half jaar 2 paardjes. Een E en een D pony. Ik haal daar een volle kruiwagen per dag vanaf. Meestal rond een kwartiertje mesten. Maar met natter weer dan ben ik vaak 1,5 kruiwagen kwijt ivm het zand wat er aan blijft hangen dan. En met natter weer is mesten ook wat zwaarder als nu met het dogere weer. Maar voor mij is het prima te doen in ieder geval. En die stal klinkt wel erg goed. Sowieso voor Diaz.. Lekker 24/7 zelf weten of ze binnen of buiten staan. Heerlijk. Onbeperkt hooi, zal dr ook zeker goed doen.
En, past het zadel? En 150 euro incl hooi en strooisel is echt niet duur. En wta van je opdracht gehoord?

Lotte, ga je eventuele intresse binnenkort peilen dan bij oude eigenaren van Luna? Waarom hebben ze haar verkocht eigenlijk? Zoi een leuke oplossing wezen, alleen weet je nooit wat voor karakter er bij het veulen komt. Dat is weer een gok. Alsmede het geslacht.
Mona gaat ook ooit wel een keer onder de hengst en dan bijna zeker onder Forrest. Maar dat doe ik pas als ik het veulen ook kan houden.

Cupcake, mooie foto's.

Ellie, wat een nare uitkomst zeg van de DA. Maar zou je idd geen 2e opinion laten doen? Zou ze met narcolepsie niet niet alleen struikelen? Maar ook echt in slaap vallen?
Sterkte ermee in ieder geval!
Pippetjes heb ik ook voor Mona gebruikt. Ze heeft geen jeuk meer. Zowel niet in de sokken als hoofd en de kale lijnen zijn bijne helemaal weg getrokken.

Andrea, hoe zag de bult er vandaag uit? Wel vervelend zeg. Ook precies op een nare plek waardoor je gelijk niets meer kan. Heb je ook de temp nog gemeten van je paardje? Doet hij gewoon normaal als normaal?

Kailonne, hoe gaat het nu mety Jack en jou?

Fayem, ja heerlijk he als het land weer zomer klaar is. Landeigenaresse en haar vader en ik hebben dat afgelopen zaterdag en zaterdag ervoor gedaan. Vanaf zaterdag staan ze dan ook weer delen op het land. Heeeeerlijk. Ze hadden het ook echt door haha.
1 april HK word voor mij ook niets helaas. vriendlief is dan jarig, en is geen grapje hahaha.

Sandra, gefeliciteerd met je contract!! Ik hoop dat je ook na december mag blijven!!

Jess, gabe foto's.

Patrick, gefeliciteerd met je 18e verjaardag. Nog wat leuks gehad?

Jeynet, leuke foto's.

hetlevenwint: gaaf zeg in een luchtbalon. Wij hebben dat kado gegeven aan mijn vader toen hij 50 werd. Grappige is dat wij samen met de auto van de organisatie er achter aan gingen. Nog best lastig hoor een luchtbalon volgen hahaha. Maar was wel echt leuk. Mijn ouders hebben zo genoten. En was ook echt heel mooi zeiden ze. Mijn vriend en ik willen ook nog een keer.

Ik denk dat ik zo de belangrijkste dingen er wel uit heb gehaald en als ik wat vergeten ben, sorry!!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:48

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie Mara :)

Ik weet zeker als ik zou zeggen dat ze Luna van me mag overnemen dat ze morgen met een trailer hier staat Mara :P Daarom zeg ik het ook maar even niet. Ze heeft Luna verkocht omdat haar eigen gezondheid het niet meer toeliet, ze kon amper lopen door een foute heupkop oid. Daar is ze inmiddels aan geopereerd, het is nog niet goed (heup staat iets te laag), maar wel stabiel. Ze was rustig aan aan het rondkijken naar een Tinkertje om toch weer een paardje te hebben om voor te zorgen en mee te tutten, en dan misschien een verzorgster erbij voor het rijden mocht dat aan de orde zijn. Echter viel ze wederom als een blok voor Luna (ze heeft Luna gekocht toen ze nog aan de voet van de moeder stond), dus vandaar dat ze daar graag een veulen voor van zou willen. Ik heb haar toen gelijk gezegd dat ze dit jaar nog niet gedekt gaat worden, dat ik het in 2013 heel graag zou willen, mits ik de garantie zou krijgen dat het kleintje dan verkocht zou zijn. En dat kreeg ik zeker, dat ze dan twee jaar moest wachten vond ze helemaal niet erg. Wat voor geslacht maakt haar niet uit, wel voorkeur voor bont, maar daar valt nog wel een mouw aan te passen :P Ik wil Luna ook graag op kleur laten testen, staat op het lijstje van te doen van vakantie-/belastinggeld (alleen ben ik bang dat het lijstje wensen inmiddels groter is dan het budget :+ )

Forrest staat ook op mijn lijstje :j

Iemand in het andere topic wees me al op het vertrouwen wat de oude eigenaresse van Luna en ik in elkaar moeten hebben. Maar dat zit eigenlijk wel goed, we hebben het altijd al goed met elkaar kunnen vinden, geregeld contact, en bovendien heb ik Luna ook meegekregen zonder dat ze betaald was (tja, veulen kopen in het najaar en uiteindelijk in februari al vallen voor een twenter brengt wat financiele verschillen met zich mee), dat ik ook gewoon allemaal goed gegaan, dus als ik alles goed vast laat leggen moet dat zeker wel goedkomen.

Ik ga nu maar eens richting stal, genoeg te doen. Zou graag nog een stuk met Mel gaan rijden, dus opschieten maar, want helaas gaan de stallen en Luna wel voor :P Over 4,5 uur is alweer donker :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:57

Nee dat van mij zijn geen ribbroeken, no way, die komen er bij mij niet in :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:00

Ik zou Tinky ook graag nog eens laten dekken, maar dat is echt nog niet zeker! De laatste keer liep het namelijk niet zo goed af ... alhoewel ik bijna zeker ben dat dat puur aan de voeding lag, want bij Kiranna zag Tinky er echt gewoon nog goed uit! Ik heb echt geen idee.. :P Was misschien wel al eens van plan een topic te openen voor welke hengst een leuke match bij haar zou zijn, gewoon voor de lol :) Ze is al gedekt door Meadows Selwynn, en de papa van Calipso weet ik helaas niet meer, maar zou goed kunnen dat het ook Selwynn is :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:05

spannend hoor karlijn.
hier hebben we met 4 paarden elke dag 1,5 tot 2 volle kruiwagens mest.

leuke foto's cupcake!!

leuk hoor lotte!

mona lekker mee gras eten, gezellig :)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:06

Ja hoor mijn rijbewijs is binnen eni k heb een auto gekregen hahaha!! dus dat wordt 14 april wel naar de hengstenkeuring in lunteren als het goed is!!! *\o/* *\o/*

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:08

Patrickt, gefeliciteerd! Dat is nog eens een kado....

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:45

@Diaz: is er ook mogelijkheid tot weidegang? Klinkt verder wel heel leuk! Onze tinks staan ook lekker 24/7 buiten!
Mooie inloopstal, voermogelijkheid op stenen en nog een uitloop naar de paddock.
Perfect! In de zomer staan ze 24/7 op de weide.
Kun je dat ook aan, zelf mesten? Als ik kijk naar de 2 volwassen tinker merries die bij ons samen staan is dat een volle kruiwagen per dag aan mest.

@HijadelaLuna: leuk dat je Luna laat dekken! ben benieuwd welke hengst het gaat worden!

@liekec: ik heb niet eens meer een paardrijbroek :+

Vandaag ook weer heerlijk van de paarden genoten. Kan dit weer niet altijd blijven?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:05

@mara:
zoals ik al vertelde wacht ik eerst even het bericht van die arts af die geweest is.die gaat dus overleggen met collega's over dit interesante geval.tot op heden nog niks vernomen,maar ik verwacht dat dat nog wel een aantal dagen gaat duren.
ik heb ook contact met het hof van ede.die kennen ruana want ze is er geboren.ik heb sinds dat ruana van mij is geregeld per mail contact,en zelfs nu voorzien ze me van tips.ze zijn ontzettend blij dat ze weten hoe het met hun "fokprodukt" gaat ,want ze vonden het destijds moeilijk dat ze werd verkocht.het liefst hadden ze haar toen aangehouden.
Zoals ik het gelezen heb op internet is een symptoom van narcolepsie kataplexie.of t kan ook los staan van elkaar.en daar past het zomaar in slaap vallen wel bij.
maar goed ,ik wacht geduldig af en ga op mijn gevoel af.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:06

Patrick, dubbel gefeliciteerd! Fijne dag nog :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:47

Gefeliciteerd en wat een super cadeau!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:53

Hier een trotse eigenaresse met een ego post:
Was net lopen met Mona en zijn onze eerste trekker tegen gekomen. Ze gaf geen krimp. Gas was belangrijker haha (terwijl ik dr net van het land af haalde haha)
Misschien heeft het ook wel geholpen dat er afgelopen weekend en weekend ervoor trekkers op het land zijn geweest die langs de paddock reden, alleen toen renden ze wel constant. Dus ben echt super trots en weer een angst voorbij hahaha... Ben echt zo blij....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:32

Patrick van harte.

Lot, is jaron zijn broer niks?

Temp. niet gemeten, paard is niet anders dan anders namelijk.
Bult was nog minder vandaag, korst nog kleiner en makkelijker te verwijderen na het weken.

Calendula heb ik ook gehaald, dat ga ik morgen smeren.

Fijn dta mona het zo goed doet !!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 18:49

ik lees na het eten even bij!

Diaz:
Afbeelding

Nieuwe zadeltje..
Afbeelding

Diaz was moe en had het warm.. en wilde niet poseren!
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:53

Knappe Diaz! En ligt deze goed op haar ruggetje?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:55

wat een mooie kleur zeg karlijn!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:08

Lotte: hihi.. ik zal je zo eens PBén! ;) (zal niet gelijk zijn heb nog visite haha)
Mara: jaa zou het zo fijn voor ze vinden als we het van het weekend afkrijgen! hopelijk komt er niks tussen want die pech heb ik ook nog elke keer gehad!
Patrick: wooww gaaf een auto + rijbewijs! Gefeliciteerd!! :D
Karlijn: leuk zadel! en zeg nou eerlijk, Diaz gaat er steeds volwassener uitzien!

Mijn Bella krijgt vanaf vanav. een Logeé! ;) de kater van een vriendin komt een paar daagjes "logeren"... hopelijk vinden ze elkaar helemaal geweldig!
mijn eigen (gecastreerde) kater zit al constand bovenop Bells.. :+ ajaaa katten hebben ook gevoel... ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:12

Hihi, zoals dribbel vanmiddag ook even zijn gevoel in skippy schoof _O-