[TI] Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:57

xRowina schreef:
Willowby is nu 2 jaar bij stal Mc Cloud (dat is wat ze me verteld hebben dan tenminste he :P) en ik heb meer dan een uur aan beeldmateriaal gezien vanaf het beleren tot het rijden in de bak en buitenrijden, en dat zag er allemaal super uit. Ikzelf heb er nog niet op gereden maar ben van plan morgen mijn rijkleren aan te doen en mocht er een moment komen dan ga ik gewoon vragen of ik er even op mag.

Nouja hij vertelde een paar keer terug toen we daar ook waren dat zijn dierenarts (van dierenkliniek Noordwolde) wel vaker een paar dagen later kwam, dat hij maandag had afgesproken maar dat hij dan pas woensdag kwam of zoiets.. dus ik weet het ook niet haha. Ik ga hem in ieder geval morgen zelf ook nog even aan een grondige inspectie onderwerpen haha.

Wel jammer dat ons vertrouwen zo op de proef wordt gesteld hiermee..

dat vind ik wel heel raar, de Mc Cloud tinkers staan er door de banks nooit zo lang... ik heb mijn paard iets meer dan anderthalve jaar terug gekocht daar...maar die tinker die jij bedoeld...die stond er niet hoor. ;) en zoals dakota al zei...de meningen zijn wel verdeeld over de tinkers, maar laat je niet misleiden door zogenaamd beeldmateriaal edg en hou in je achterhoofd dat je nogal met wat dingen IRL kan gaan geconfronteerd worden, die je wellicht vies tegen kunnen vallen.Het zijn leuke paarden, maar ga niet blind erop af dat elke tinker makkelijk zal wezen...want ik denk dat je dan een aantal mensen die daar een tinker hebben gekocht wel uit de droom kunnen helpen.sorry mschn komt het beetje raar over maar hou er rekening mee dat vele van deze dieren ook traumas hebben edg, het hele proces van wennen aan een leven in NL gaat niet van vandaag op morgen.

stalnijmegen

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:28

om eerlijk te zijn vind ik jullie een beetje naief bij de koop van een paard. zoals al eerder gezegd let op
er hoeft helemaal niks te zijn met dit diertje, het kan zomaar dat die da "opeens" op de stoep stond. maar ik zou niet zoveel centen erin goeien en het nu rond te maken
ten eerste waarom heb je nog niet op dat diertje gereden?? zelfde geld heeft die voor jou, vresselijke gangen, is die te vlot of te sloom, je kan dat niet beoordelen met iemand anders op zijn rug, dat moet je zelf voelen. en als hij er al 2 jaar staat?? een handelaar die er eentje al 2 jaar heeft staan, ga me dan toch afvragen waarom die nooit eerder is verkocht, immers is bij handelaren zo goed als alles te koop, voor centen zogoed als alles.
nee, ik zu mooi even die andere da uit wolvinga laten komen, het is niet alleen de gangen he, longen, hart, ogen noem het maar op. liever 100 euro kwijt aan een axtra keuring door een mijn gekozen da, dan alle centen in de sloot gooien

succes

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:41

de gangen van je paardje kunnen dan wel okee zijn zoals je schreef ,maar het geestelijke stuk ,wat ozo belangrijk is ,is des te belangrijker en reken maar dat de jonge beestjes wat hebben meegemaakt voordat ze daar bij mc cloud zijn aangekomen .
en dan nog ,ze zijn jong voor transport nog even gecastreerd en worden verscheept en patsboem beleerd dat hakt er nogal in .
Dierenartspraktijk in noordwolde hebben wij ook en komt altijd als hij zegt dat ie komt en niet een paar dagen later .....maargoed mischien heeft ie bij hun een andere regeling .

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:15

Ik ga 100 % met aricia, stalnijmegen en bari mee.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. :D
Je krijgt van een video een indruk maar wie weet hoe deze gemonteerd is en wat het paard gehad heeft.
Dit riekt niet geheel naar eerlijkheid. ;)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:49

xRowina schreef:
Willowby is nu 2 jaar bij stal Mc Cloud (dat is wat ze me verteld hebben dan tenminste he :P)

ik heb sense daar 2 jaar geleden gekocht toen stond Willowby er niet
en 1 jaar geleden heb ik very daar daar (ingeruilt tegen sense omdat ie ziek was) en ook toen stont ie er niet dus een beetje een raar verhaal

en die videos stellen idd niets voor
ze laten echt alleen de momenten zien dat ie net even braaf is
als hij gek loopt te doen en loopt te bokken en zo dat laten ze natuurlijk achter wegen
zo moest very beleerd zijn
nou je kon nog niet eens in de buurt komen met het zadel
maar vond dat ook niet erg ging hem toch veel liever zelf beleren

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:05

Ik ga ook voor 100% met Aricia en Stalnijmegen mee, goed nadenken wat je doet en uit proberen dat paard

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:07

Ik denk dat het belangrijkste is wanneer je bij Mc Cloud een paard gaat kopen is je realiseren dat het zo goed als nooit erop stappen en wegrijden gaat zijn.
Zoals anderen ookal gezegd hebben, het zijn allemaal zeer jonge paarden die zonder enige voorbereiding na hun castratie hup op transport zijn gezet en eenmaal in Nederland snel zadelmak zijn gemaakt. Deze paarden hebben allemaal een geestelijk trauma opgelopen en het ene paard kan daar beter mee omgaan dan het andere en met geduld krijg je uiteindelijk een prima paard, maar dan moet geen haast hebben en de nodige kennis en ervaring, of iemand in je buurt die dat heeft.

Twee van onze paarden komen bij de voorganger van Mc Cloud vandaan en zijn nu beide fantastisch paarden die ik nooit meer kwijt zou willen, maar dat is niet over een nacht ijs gegaan en daar hebben we veel werk, tijd en vooral bij mijn eigen Beccàn heeeeel veel geduld in moeten stoppen. Nu is het een droom paard wat ik voor geen enkel ander paard zou inruilen, hij is nu relaxed, zachtaardig en makkelijk, maar dat heeft denk ik uiteindelijk zelfs jaren geduurd.
Elk paard is anders en het ene paard is sneller zichzelf dan het andere, maar staar je niet blind op videos en mensen die er even op rijden, en zelfs als je er zelf op gaat rijden ter plekke kan dat nog steeds een niet realistisch beeld van de werkelijkheid geven....
Het blijven allemaal zowiezo jonge getraumatiseerde paarden die net onder het zadel zijn en niet meer dan zadelmak zijn.
Als je je dat realiseert en je gaat gewoon voor dat paard omdat dat specifieke paard jou aanspreekt dan is het natuurlijk prima, an sich zijn het natuurlijk stuk voor stuk gewoon paarden net als alle andere paarden en moet je bij elke handelaar je ogen goed open houden....
Daarnaast koop je een paard, geen fiets of auto ;-) Het dier en zijn/haar karakter moet je aanspreken dat is het allerbelangrijkste niet zijn/haar "rijeigenschappen".

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:04

Hee mensen, superbedankt voor jullie reacties! Mijn moeder heeft inmiddels op Willowby gereden en dat ging echt super, hij was hartstikke braaf. We hebben hem inmiddels ook gekocht en over een week gaat hij naar zijn nieuwe stal hier vlakbij.

Daar zullen we hem lang laten wennen, en de eerste week/weken nog niet gaan rijden, vooral veel met hem wandelen enzo zodat hij goed kan wennen aan alles.

We beseffen heel goed dat hij nog niet een goed doorgereden paard is, maar qua karakter enz. past hij erg goed bij ons, hij was ook het eerste paard dat mijn moeder opviel toen ze voor het eerst bij Mc Cloud was, hij kwam helemaal naar haar toe gedraafd en gegaloppeerd.

Het zal inderdaad de vraag zijn hoe hij zich verder gaat ontwikkelen, maar we hebben veel voor hem over en gaan ons uiterste best doen! :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:12

nou dan veel suc6 ermee...ik heb mijn tinker meer dan een jaar niet gereden omdat er achteraf bleek dat die daar geestelijk nog niet aan toe was omdat hij veel dingen moest verwerken edg.( ondanks de rapportage op DVD ;) ) en ja, niet om je moedeloos te maken maar de ware karakter komt meestal pas boven als je hem wat langer hebt hoor, met al zijn traumas en leuke en minder leuke kanten.Ik zal persoonelijk niks forceren en gewoon lekker beginnen met de basisdingen, poetsen, wandelen, grondwerken etc. je moet het zelf ook zien, als jij gaat verhuizen naar een ander land, waar andere regels heersen dan dat je eerst gewend was...dan ben je ook niet in een week gewend.geef het beestje aub goed de tijd.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:15

Ja ik was van plan sowieso de eerste week gewoon iedere dag naar hem toe te gaan en bij hem in het weiland te zijn en hem af en toe beetje te poetsen enzo en na een paar dagen een wandelingetje te maken. En na een tijdje een paar keer in de bak wandelen waar hij later in zal gaan rijden, enz.

En dat met dat ware karakter dat is zeker waar, maar dat is bij de meeste paarden zo toch? En bij de ene persoon is een paard ook anders dan bij de andere persoon! Maarja dat zal een kwestie van tijd zijn.

En voor de rest ben ik gewoon blij dat hij daar weg gaat :$ en lekker van ons is.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:29

ik hoop van harte dat jullie veel plezier mee krijgen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:52

mag ik vragen hoe het met het keuringsrapport is afgelopen?? heb je nog een andere da laten kijken, of heb je hun verhaal gevolgd??

veel plezier met hem, en maak maar eens foto's van hem voor ons

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:03

Wij hebben de volgende ochtend eerst gebeld met het dierenartsencentrum, en een lang gesprek gehad met de DA over de keuring, die heeft helemaal verteld hoe en wat enz. en daarna is mijn moeder naar Mc Cloud toe gegaan en de papieren bekeken, en alles klopte. Ook gaven ze toe dat ze fout waren geweest.. maarja dat laten we nu maar in het midden, hij is van ons! :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:03

En zodra hij hier staat ga ik foto's maken hoor! :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:47

xRowina schreef:
En zodra hij hier staat ga ik foto's maken hoor! :)

we zijn natuurlijk erg benieuwd... :D

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:49

heb je wel gelijk paspoort en alles meegekregen? Ik zou als hij thuis staat ook gelijk even de chip na laten kijken.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt eer we een "hij doet zo raar" of een "ik weet niet wat ik ermee aanmoet" topic krijgen :o

Ik wil niet negatief zijn hoor, maar zoals ik het nu gevolgd heb en de andere verhalen heb gelezen, zie ik eigenlijk alleen maar iemand die gigantisch is gevallen voor een paardje, verliefd op is geworden en dan niet meer verder kijken.

Ik hoop dat alles goedkomt en dat er inderdaad niet zo'n topic komt. In ieder geval heel veel succes met hem, ik ben ook benieuwd naar de foto's.

sorry als ik erg negatief overkom :o nogmaals hoop dat het niet nodig is en hij echt jullie droompaardje is!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:56

Bianca...het is toch niet verkeerd dat je deze punten aanspreekt, heeft met negatief niets te maken ( al snap ik wel wat je ermee bedoeld want zo voelde ik me ook toen ik m posts had gedaan want je wil een ander de pret niet bederfen he :o ) maar goed, ik hoop zelf ook dat er geen zo een topic komt en ben uiteraard wel erg benieuwd naar de fotos.... :D en ga duimen dat ze nog lang plezier hebben aan hun tink... :9

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:02

Bianca:
Paspoort moeten we nog aanvragen want die moet hij nog (hij krijgt KNHS paspoort) en maandag komt er zo'n verzekeringsmannetje en dan is hij verzekerd.

We zijn zeker wel voor hem gevallen maar hebben ook verder gekeken, vele malen zijn we erheen geweest en hebben ook andere mensen die veel verstand hebben van paarden meegenomen, en ook op hem gereden etc. en dat voelde goed!

Maar bedankt voor je punten, wij hopen natuurlijk ook niet dat we daar straks mee zitten, maar dat is bij ieder paard hetzelfde je weet niet goed hoe hij reageert in andere situaties en plekken die hij gewend is enz dus dat zullen we nog moeten zien!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:02

ja zo bedoel ik het inderdaad, zij zijn zo blij met hun tink dat wil ik nie tbederven, maar de verhalen eromheen zijn zo verdacht. Zeker als je al leest wat er in het verleden bij deze stal is gebeurd.

Maar niet alles hoeft slecht te zijn van die stal, elke handelstal heeft wel iets verkeerds of juist heel goed staan.

Ik heb noa destijds ook niet laten keuren, ik was ook gelijk verliefd. Gelukkig klopte de chip en alles wel (dat had ik thuis wel gelijk laten nakijken) tot nu toe heeft mevrouw geen rare fratsen uitgehaald en is het een wereldpaard, dus het hoeft niet perse slecht te zijn (Noa komt niet bij Mc. Cloud vandaan hoor :o ) Maar je leest zoveel verkeerde verhalen van deze stal dat ik daar toch zeker veel meer onderzoek zou doen dan "even" 4500 euro voor een ruin neer te tellen ;)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:04

Bianca hij is wel gekeurd ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:04

Ik hoop ook dat je een goede keuze gemaakt hebt en dat het achteraf niet tegen gaat vallen.

Ik ga ook met Bari mee - ook ik heb mijn Tinker na de koop 3/4 jaar op het land gegooid omdat ik vrij snel na de koop merkte dat hij geestelijk niet het werk aan kon. Ik had hem de eerste twee weken in mijn zak en alles was koek en ei. Daarna begon het gedonder en mijn Tink draaide langzaam aan door, vertoonde allerlei rare tics en streken die ik direct kon gooien op zijn geestelijke gesteldheid. Voor mij een duidelijk signaal: dit dier moet gewoon nog even helemaal "niets" en gewoon het land op. Dat heeft hem goed gedaan en hij knapte ook zienderogen op, geestelijk, lichamelijk.
Ik kan mij best voorstellen dat (en dat bedoel ik niet rot) "mindere paardenmensen" dit niet kunnen zien en misschien intensiever gaan lessen, het dier gaan aanpakken, of zelfs verkopen omdat "het niet gaat". En dat terwijl het enkel en alleen een kwestie is van een te jong dier dat in een te korte tijd teveel te verwerken heeft gekregen.

Importtinkers worden vaak onderschat - ze hebben idd trauma's en zijn snel-snel gecastreerd, getransporteerd en hoepla zadel er op. Ze raken overdonderd en ineens.... staan ze bij een nieuwe eigenaar. Dat is best wel heavy.

Ik zou geen probleem hebben een Tinker bij McCloud te kopen weer, maar dan zou ik het ook wederom zo aanpakken als ik nu gedaan heb - lekker eerst het land op en daarna zelf gewoon rustig oppakken, maar eerst lekker paard laten zijn en tot rust laten komen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:05

oh je had al gereageerd sorry :), van dat paspoort klopt dus al niet :o Ga ik weer, hij staat dus al 2 jaar daar, is geïmporteerd dus hij MOET al een paspoort hebben en gechipt zijn. Anders mag hij namelijk niet vervoerd zijn of worden.

Al ze daar zeggen dat hij gechipt is, heeft hij ook een paspoort want de DA vraagt dat tegelijk aan. Dus nogmaals let goed op, ga geen paard vervoeren zonder dat hij een paspoort heeft, wordt je aangehouden dan ben je je duurbetaalde paardje dus gewoon kwijt...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:07

xRowina schreef:
Bianca hij is wel gekeurd ;)

Ik kan ook zo'n papiertje uit mijn printer draaien en zeggen dat hij gekeurd is ;) Zolang je er niet bij bent geweest, vind ik dat hij niet gekeurd is. Maar wat ik al zei dat is het ergste niet. Wat Barmat al zei, de geestelijke trauma, de druk en het feit dat hij geen paspoort heeft klopt niet.

Noa is dus neit gekeurd en nooit problemen mee gehad maar voor Noa heb ik ook een heeeeeel stuk minder betaald (drachtig en al) als jij nu voor een ruintje neerlegd...

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:07

Bianca: Oja dat heb ik nog niet verteld haha, dat had ik in een PB wel aan iemand verteld maar mijn moeder dacht dat ze dat gezegt hadden maar hij is hier nog helemaal niet zo lang ;) Hoelang precies dat weet ik niet, maar ze hebben een buitenlands paspoort en moeten nog een Nederlandse krijgen ;)
En ja hij is net gekeurd en nu wordt het paspoort dus aangevraagd :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:11

oke dat klinkt al beter, vond al raar dat hij vervoerd is zonder paspoort. Hij kan gewoon dit paspoort houden hoor. Dan inschrijven bij het Nsvt of ICs (of de andere stamboeken maar daar weet ik nooit de namen/letters van). dan krijgen ze een stempel van het stamboek erin en meer hoef je niet te doen. Scheelt weer een heleboel geld :))