[TI] Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re: Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:01

Pffff ik blijf het topic iedere keer opzoeken in de hoop dat er al veel verbetering in zit.
Gelukkig is hij alweer wat aangekomen.

Ik blijf duimen!!

Starship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:50

Wat goed dat het weer beter met hem gaat!!!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:00

Allemachtig wat is hij mager :oo
Ik hoop echt voor je dat hij er weer bovenop komt

Ik bekeek je fb pagina en zag dat bruinbonte veulen Gaïa ,en als ik heel eerlijk ben vind ik dat veulen toch ook niet heel gezond eruit zien, :o
Mischien een idee om die ook even goed te ontwormen , zeker tegen longworm gezien je ze bij de ezels hebt staan .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:46

Top AZ dan is hij in 2 weken toch alweer 75 kg aangekomen (toen woog hij 125 toch?)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 21:54

Ja Kiki1976 hij is inderdaad in twee weken 75 kg aan gekomen :)

Wat betreft Gaïa op onze pagina, daar is het nodige al voor gedaan en is ook al heel veel weer aan gekomen.

En NEE we laten hem NIET GAAN ! Voor wie het ook nog een keer zou durven te zeggen ! Hij lijd niet, hij eet goed en drinkt goed, hij heeft alleen geen spiermassa meer die terug moet komen. Daar voor kan hij niet zelf meer omhoog komen, de Ataxie maakt het niet beter.

In de kliniek zeiden ze dat we hem nu goed moesten gaan verzorgen, hij is "gezond" zijn bloedwaarden zijn goed, hij is behandeld tegen de wormen, hij eet goed en komt weer aan en hij wil zelf ook graag door. Het enige min puntje is dat we hem moeten helpen omhoog te komen en nu ben ik toevallig alle dagen thuis om hem te helpen, hij maakt zich alleen af en toe te druk en vecht om zelf in de benen te komen en dan vermoeid hij zichzelf.

Ik heb zeker geen behoefte aan berichtjes met "laat hem gaan". We doen alles voor hem, we zijn al zo ver gekomen en we stoppen er nu zeker niet mee, het idee is niet bij mij op gekomen !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:22

Natuurlijk moet je hem niet laten gaan,wat een onzin...Hopelijk herstelt hij gewoon.Hij heeft een enorme klap gehad.
Vergeet niet dat ze op de kliniek geen eitjes vonden in zijn mest maar dat hij wel wormen had.Als ze hem niet ontwormd hadden was hij nu zeker al dood geweest.Mestonderzoek kun je niet op vertrouwen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:31

StalNollie schreef:
zo die ziet er alles behalve gezond uit, ts oprecht een vraag die ik eerder al stelde, wat is advies van DA en zijn bevindingen herstel etc. en tot hoever zou je gaan.

(Eerlijk is eerlijk ik zou het beestje laten gaan)

Ik denk ik ook. Het is heel moeilijk, maar als je een paard steeds moet helpen overeind te komen is dat niet goed.
Ik heb een paard met ataxie gehad, toen hij nog niet van mij was en ik hem als verzorgpaard had, kon hij ook een keer niet op staan en moesten we hem omhoog helpen....een 2e keer weer..toen werd er ookal aan gedacht of het zo verder kon....gelukkig stond hij een 3e keer prima op en is hij ruim 10 jaar later pas overleden.
Maar dit paardje is ook nog zo mager erbij...en jij zegt dat hij niet lijdt, als een paard niet zelfstandig kan op staan is dat wel een vorm van lijden, het is een vluchtdier en moet direct in de benen kunnen wanneer nodig, dit dier kan dat niet, lijkt me dat hij zich dus niet veilig voelt.
En het is niet een paar dagen aan de gang, maar al veel langer.

Maar toch wens ik je succes.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:35

hij heeft helemaal geen ataxie,is gewoon zwaar ondervoed...dan mis je heel veel spierkracht

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:37

Ookal is het geen ataxie, dan geldt mijn reactie nog steeds....steeds helpen opstaan etc...duurt in mijn ogen te lang.

Maar het is ts haar paard. Dus zij zal ook beslissen wat er gebeurt ;). Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen verder.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 22:42

Jawel ze hebben een licht vorm van Ataxie gevonden in zijn nek wervels maar daar moet hij over heen groeien zeiden ze in de kliniek.

Alsjeblieft ! Ik heb absoluut geen behoefte aan laat hem gaan berichtjes ! Jullie zien hem niet zoals ik hem zie. Hij ligt lekker diep te slapen in zijn box, hij gaat meteen weer met zijn hoofd omhoog als hij mij hoort, hij komt nu sinds gisteren niet veel buiten dus gaat hij meer liggen maar jullie moeten niet vergeten dat hij ook een long infectie had en ik dus geen risico's neem met het vochtige koude weer wat wij nu hier in Frankrijk hebben.

Als het zijn tijd is dan weet ik het wel, dan zal ik het zien in zijn blik. Nu zie ik nog steeds een vechters blik !

En nog even voor de duidelijkheid, als ik het nog niet gezegd had : In de kliniek zeiden ze dat het lang kon gaan duren voordat hij zelf weer omhoog zou kunnen komen. Afgelopen week is hij al twee uit zichzelf omhoog gekomen. Ik verwacht niet dat het van de een op de andere dag gaat gebeuren dat hij gewoon weer normaal is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:44

Ik snap wel dat ze hem een kans geeft. Jonge dieren hebben een groot vermogen om te herstellen. Een ouder dier zou ik wel laten hemelen. TS. Je doet het goed! Je verzorgt hem super en hij komt weer mooi aan. Naar welk gewicht moet hij ook alweer?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:44

Ik denk dan dat je er niet meer mee gaat dekken. Daar was die voor toch?

Geen aanval, oprecht nieuwschierig

Hoop dat hij er boven op komt! Mijn keuze was t niet geweest, maar ik zie wel dat er kleine verbeteringen komen! Ga zo door :) ik volgde stil mee, ga weer onder meeleessteen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:48

Kabayo schreef:
Ik denk dan dat je er niet meer mee gaat dekken. Daar was die voor toch?

Geen aanval, oprecht nieuwschierig

Hoop dat hij er boven op komt! Mijn keuze was t niet geweest, maar ik zie wel dat er kleine verbeteringen komen! Ga zo door :) ik volgde stil mee, ga weer onder meeleessteen

Ik kruip mee :P heb het ook gelezen en nog niet geantwoord maar nu dus wel...ik kruip ook weer onder de meeleessteen

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:53

TS, ik vind dat je het geweldig doet! Het maakt niets uit of het mijn keus of een anders keus niet was geweest. Jij geeft hem de kans op het leven, en dat doe je super. Ik heb respect voor je, en duim voor Grizzly. Dat hij maar een grote, sterkte en gezonde kerel mag worden! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:05

Wie weet zien we hem over 3 jaar wel terug en is hij de grootste buffel die je in je kudde rond hebt lopen. :)

Ik vind ook dat je het goed doet en ik zou ook met heel mijn hart vechten voor mijn dier, zeker als het nog zo ontzettend jong is.
Ja, het klinkt zielig, het ís zielig dat hij zo vecht om overeind te komen en dat het dan niet lukt, dat gaat compleet tegen de natuur van een paard in.
Maar als dat in deze periode zo is en hij daarna een goed leven kan leiden, is dat het misschien toch wel waard. :o

De duimen draaien hier nog steeds en ik hoop elke dag op goed nieuws.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:06

Dat is het "nadeel" van topics. Ieder zijn denkwijze. Haal eruit wat voor jou nuttig is. Ik vind t enorm knap wat je voor hem overhebt. Als ik naar de foto kijk zie ik idd een mager dier maar wel vrolijke alerte blik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:06

TS je doet het goed hoor,jij weet als geen ander wanneer hij lijdt...Een lichte vorm van ataxie is niets,dat gaat gewoon weer over.
En gelijk heb je dat je hem binnen houdt,het gaat ook weer kouder worden begreep ik.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 23:16

Bedankt allemaal ! Ik heb dit hard nodig.

In korte tijd ben ik me zo aan hem gaan hechten, zo'n speciale band hebben we al. Ik dacht niet dat het een tweede keer zo gebeuren na mijn aller eerste paardje Benji maar met Grizzly voel ik exact het zelfde.

En hij is gewoon zo lief en mee gaand, en nee dat komt niet alleen doordat hij nu zwak is, dat was in het begin ook al zo.

Hij verdient het gewoon dat we voor hem vechten en ik voel gewoon diep in mijn hart dat het het allemaal waard zal zijn.

Oké hij heeft even een dipje gehad maar hij krabbelt alweer omhoog, en ik verwacht ook zeker niet dat hij zonder slagen of stoten weer beter word. Het is één down na zoveel ups sinds hij terug is ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:18

Hier een stille meelezer. Tips kan ik ik niet geven, wel wil ik Grizzly en TS een hart onder de riem steken.
Grizzly is nog jong, hij kan er zeker bovenop komen. Ts, blijf positief, je doet het geweldig! :)

LiesBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:13

Wat een verhaal!! Heel veel sterkte!! Ik hoop dat alles snel beter gaat

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:19

Hoe gaat het vandaag met Grizzly?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:20

En we gaan weer omhoog !

Vanmorgen dikke verhoging en fikse diarree, dierenarts erbij, de infectie in zijn longen is weer terug ...

Dus weer voor 5 dagen antibiotica plus poeder voor de diarree plus weer extra vitaminen en morgen moet ik nog extra voedingssupplementen ophalen om zijn spieren weer op te bouwen.

Hij loopt nu lekker rond, zijn box is nog open en hij loopt er in en er uit. Zijn diarree is al weer helemaal weg de verhoging ook :D Natuurlijk sluiten we hem wel weer op zo meteen maar zo kan hij zelf beslissen of hij lekker warm binnen blijft of naar buiten gaat :) En ja hij heeft nog wel een deken om ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:23

Jeetje wat kl*te zeg, toch een flink balen!

Normaal ben ik niet van de dekens bij het jonge spul. Maar in dit geval had ik het ook gedaan hoor. Laat hem zijn energie maar voor het opknappen/herstellen gebruiken ipv zich warm houden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:25

Toch gek he. In de ochtend kan zo'n dier zo ziek zijn en in de avond alweer zo fit voor hoe ver je dat zo kan zien. Kan zo snel gaan! Fijn dat die zelf wat rondloopt. Is toch essentieel!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 13:17

Kiki1976 ik ben ook niet voor dekens hoor zeker met die dikke vacht die hij heeft maar hij heeft eigenlijk alleen maar die dikke vacht, geen spiermassa geen vet massa dus die deken is erg welkom :)

Suikermeisje ja inderdaad heel gek ! Maar ook heel bijzonder hoe snel hij weer opknapt :D Vanmorgen was hij alweer helemaal de oude, en hij volgt mij overal naar toe, net een jong hondje <3