[TI] Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:25

Ik heb een Cherokee, dat is een veelzijdigheidsmodel, dus dat zou moeten kunnen. Geloof dat ik dat vorig jaar al nagevraagd had. Het halsterhoofdstel is alleen een beetje anders. Vindt het wel leuk om eens te kijken hoe Gi het vindt, alleen wil ik er geen nieuw hoofdstel voor aanschaffen aangezien ik ook geen wedstrijdkleding e.d. heb. Als t zo kan, dan wagen wij ons er wellicht ook aan :j we bakken er nog helemaal niets van, maar ik geloof dat dat niet zo heel erg is :=

cp112

Re: Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:27

Zolang het met bit eraan een normaal hoofdstel is is er niks mis mee toch?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:36

cp112 schreef:
Ah dan is dat verandert inmiddels :) maar bitloos mag iig niet haha. Alleen voor de daarvoor uitgeschreven wedstrijden

Ook niet meer... ;) Je mag tm L2 gewoon bitloos meerijden op reguliere wedstrijden.

Het zadel zou ik over twijfelen, die slierten die ik zie zien er niet echt engels uit. Ik zou daar inderdaad even een mailtje over sturen naar de KNHS, dan weet jij altijd hoe of wat en kun je een discussie voorkomen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:42

Volgens barefoot mag de cherokee wel op concours. Maar of dat klopt...?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:43

Ik loop achter dus haha

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:53

Ik ga de knhs wel even navragen.
Echt normaal hoofdstel is het niet. Het is een lederen halster, waar je het bit aan klikt, aan ringetjes. Kan me voorstellen dat ze daarover vallen, want de neusriem is bijvoorbeeld niet verstelbaar.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:11

Heb me helaas afgemeld met Bart, hij loopt op t moment niet helemaal lekker en merk dat het soms toch iets teveel is voor m. Hij wordt natuurlijk al ouder en laat t vaak niet merken doordat hij zelf ook zo graag wil. Misschien dat we uiteindelijk tegen die tijd nog een onderdeeltje mee doen als zijn conditie weer beter is en we het rijden weer goed opgebouwd hebben. En anders kom ik denk ik gewoon zelf op zaterdag en zondag kijken en foto's maken :)

Heb het altijd onwijs naar mn zin tijdens deze weekenden en zou het niet willen missen :)

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:17

Ach wat jammer van Bart. Zo oud is 'ie toch nog helemaal niet? Heeft ie last van artrose of z'n pezen of iets dergelijks?

Ik heb net opgegeven voor de zaterdag en de zondag. Ivm nieuwe baan (eerste baan) de vrijdag helaas niet, en zondag alleen dressuur en springen en helaas geen cross want wil niet meer zo laat thuis zijn. Hoop dat ik tegen die tijd ook een bijrijder heb die het leuk vindt om mee te gaan en misschien een proefje te rijden of iets anders te doen. Heb ons in ieder geval weer opgegeven voor de Estafette en de Stoelendans, dat vind ik sowieso leuk en een bijrijder denk ik ook. ZIN AN !!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 00:20

Ik heb alleen dressuur opgegeven nu (misschien dat een vriendin nog gaat crossen. Maar volgens de laatste mail heb ik dan dus de kans dat ik geen Stal kan krijgen omdat degenen die meerdere onderdelen doen voorrang krijgen :+ nouja we zullen het wel gaan zien. Als dat het geval is is het jammer maar helaas. Voor 1 dag ga ik niet heen en weer rijden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 01:16

Hij wordt 18 in april, maar heeft voor mij natuurlijk intensief in de springsport mee gelopen. Misschien dat ik ook nog wel even foto's laat maken van zn achterbenen (met name spronggewricht, daar was t nu warm). Maar de kans is groot natuurlijk dat ze wat zullen vinden, enige is alleen in welke mate. Dus wil t sowieso rustiger aan gaan doen en voorlopig even geen wedstrijden/crosslessen oid :) lastige is ook wel dat hij weinig laat merken, hij vindt het zelf ook geweldig en doet ook altijd zijn best voor ons.

Dat is idd best een flink eindje rijden cp112 voor 1 dagje :oo hopelijk kunnen jullie gewoon komen :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 01:25

Opzich is het nog een keer aan te rijden maar Noedel plast alleen maar in een stal. Niet in/aan de trailer, onder het zadel of aan de hand...
Dat heeft al eens voor kokiek gezorgd. Ik ben dus, al was het voor 1 dag, afhankelijk van een stal.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:24

Maar Chantal, dan zou je eventueel ook een stal kunnen delen met iemand die wel een stal heeft?

B.v. als die gene moet starten Noedels steeds even in die stal zetten zodat hij kan plassen?
Of zeg in nu iets heel raars :o.

Murphje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:53

JoanneE schreef:
Ik heb even een snel vraagje, jullie weten dat vast. Ik heb zo'n halsterhoofdstel ooit laten maken. Mag je hiermee een onofficieel proefje starten?

[ Afbeelding ]

Alvast bedankt!

Hoi,
een onofficieel proefje mag je hier wel mee starten hoor.

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:04

M_D_H schreef:
Maar Chantal, dan zou je eventueel ook een stal kunnen delen met iemand die wel een stal heeft?

B.v. als die gene moet starten Noedels steeds even in die stal zetten zodat hij kan plassen?

Ik heb geen probleem met het even delen van een stal. Maar ik wil het wel weten zodat ik weet welk paard er in welke stal staat zodat we niet weer een zoektocht moeten houden naar een eigenaar zoals vorig jaar omdat er een paard gewond was maar in een, voor mij, onbekende stal stond.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:17

Wat lijkt het me leuk om ook een keer mee te doen met luna.
Ik kom dit jaar zeker een dag kijken :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:18

MichelR schreef:
M_D_H schreef:

Ik heb geen probleem met het even delen van een stal. Maar ik wil het wel weten zodat ik weet welk paard er in welke stal staat zodat we niet weer een zoektocht moeten houden naar een eigenaar zoals vorig jaar omdat er een paard gewond was maar in een, voor mij, onbekende stal stond.

Dat is inderdaad ook logisch ja...

maar als het op deze manier kan, met het melden aan Michel, dan zou het probleem opgelost zijn toch Chantal?

Dus stel Chantal, jullie hebben geen stal en willen uiteindelijk overwegen om toch 1 dagje te komen.
En ik heb wel een stal. Dan wil ik op de momenten dat ik met Gil start mijn stal wel aan jou uitlenen?

Ik vind dat niet zo'n probleem, Gil start in principe wel veel en hij gebruikt zijn stal dan toch niet :

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:35

Oh daar ga ik niet eens aan beginnen hoor :+ ben heel simpel. Als ik geen box mag nouja dan niet :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:58

Dat kan ik mij ook wel weer voorstellen hoor :j

Dacht alleen, zo help je elkaar weer een beetje... maar snap jou gedachtegang ook wel :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:34

cp112 schreef:
Opzich is het nog een keer aan te rijden maar Noedel plast alleen maar in een stal. Niet in/aan de trailer, onder het zadel of aan de hand...
Dat heeft al eens voor kokiek gezorgd. Ik ben dus, al was het voor 1 dag, afhankelijk van een stal.

Ik heb ( hopelijk :+ ) twee stallen dat weekend, en er zal vaak zat geen tinker instaan vanwege de vele onderdelen. Mocht dit echt de enige issue zijn voor je, mag je uiteraard noedel steeds tussendoor in een van die boxen neerzetten hoor :j
Beetje hetzelfde als desiree dus.
Je moet het niet laten afhangen van zoiets hoor!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:45

Zie mijn bovenstaande bericht Cynth :P

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:12

:') Ik zag het al,maar hoopte dat als je meer stallen kreeg, het 'makkelijker' zou zijn om eventueel ja te zeggen

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:19

Hier komen we ook alleen met paard als we een stal hebben hoor... en tja ik ben gewoon al blij als we alleen de dressuur kunnen rijden, dus we zien wel of we een stal hebben en zo niet dan moet ik maar even kijken wat we gaan doen. Het is nog altijd goed gekomen in Leusden dus maak me daar ook zeker niet druk om *\o/*

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:48

Kom op Dames , het is elk jaar nog goed gekomen en bezorg Michel, Evy en Lisette daar nu al geen hoofdpijn mee. :(:) 8)7
het is duurt nog even voor het zover is, en als we nu al beginnen met Tinkeren (mekkeren) dan is dat niet echt leuk voor de mensen die zo druk zijn met de organisatie %) _/-\o_ +:)+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:49

tinkie45 schreef:
Kom op Dames , het is elk jaar nog goed gekomen en bezorg Michel, Evy en Lisette daar nu al geen hoofdpijn mee. :(:) 8)7
het is duurt nog even voor het zover is, en als we nu al beginnen met Tinkeren (mekkeren) dan is dat niet echt leuk voor de mensen die zo druk zijn met de organisatie %) _/-\o_ +:)+

Stond gewoon in het mailtje hoor :Y) dus houd ik er rekening mee. Logisch toch. Daar is niks mekkeren aan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:57

tinkie45 schreef:

Ben het wel een beetje met je eens...
Laten we oplossingsgericht denken :))