[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:17

Wat jammer Nathalie dat de koop alsnog niet door gaat. Soms wil je iets te graag en dan is het een teleurstelling als het niet is gelukt , maar met een beetje geduld en geluk gaat het allemaal wel lukken :j

Lotte, ik begrijp nu ook meer waarom je zo angstig bent . . . :(:) hoop echt dat je snel een veilig en rustig plekje vind om te kunnen wonen. Dat de huurbaas schijt heeft aan het onderhoud van het huis en hoe een slot degelijk geplaatst moet worden is al erg, maar als je niet meer kunt/durft te slapen, dan moet er toch verandering komen. Hoop dat je straks toch nog uitgerust wakker wordt, dan doen we gezellig een rondje bos ;) jij inderdaad op tanker Luna haha en ik op Caily, en hopen dat ik ook maar blijf zitten haha.

Becs: Jij zou ook flink geschrokken zijn zeg pfff gelukkig waren het je hondjes maar tot die tijd heb je toch wel je hart ook in je keel zitten en duurt die moment heel erg lang. Een zelfverdediging cursus lijkt mij ook nog wel prettig.

En spannend Andrea *\o/* waar moet je starten eigenlijk?

Ik was gisteren inderdaad blij dat Leon erbij was, anders hadden we wel de moed opgegeven en waren we terug gegaan of afgestapt. Op gegeven moment was alles eng in Luna's ogen }:0 Johan was ook nog nooit van een paard afgevallen :o maar als hij niet zijn evenwicht verloor dan was hij wel blijven zitten maar het ging gewoon heel banketstaaf en toen hing hij scheef en toen gaf ze nog een bokje en toen besloot hij maar om zich te laten vallen. Hij heeft jarenlang op vechtsport gezeten en weet wel hoe je ongeveer een val kunt breken maar dan nog :Y) Hij moest ook nog zijn 1e nachtdienst draaien op werk dus die kwam vanmorgen thuis half strompelend ;( maar goed die ligt nu fijn te slapen. Ik daarentegen was al vroeg wakker omdat ze hier op het dak bezig zijn }:) dacht ik ook eens te kunnen oefenen met uitslapen. Ze moeten dan via ons balkon het dak op. Denk dat ze bezig gaan met het dakleer en de dakpannen aangezien we in ons slaapkamer lekkage hebben gehad. Ze maken behoorlijk wat kabaal maar Johan blijft in diepe coma :z

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:19

gelukkig dat jullie door gezet hebben dan zeg! malle luna

en amersfoort. marcoix

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:30

Jemig, ik kan hier niet eens meer een bericht plaatsen, verdwijnt steeds weer!

Lees vanavond wel uitgebreid bij, is nu teveel voor op werk!

Pesse ben ik gedebuteerd vorig jaar met Silas ;) Dus ik rijd er echt wel eens!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:16

Lotte wat erg allemaal als ik het zo lees. Een stalgenootje had een een huisbaas die ook zonder aan te kondigen ook binnen kwam. Die is gelukkig verhuist. Hoop dat je snel een goede kamer vind.

Nathalie jammer dat de koop niet doorgaat. Misschien moet de goede koper nog komen.

Gaaf Andrea dat je gaat starten!

Iemand nog tips voor mij. Amigo eet het zeewier niet op wat hij krijgt. Hij krijgt het al door de muesli met dailyplus heen. Hij laat het gewoon staan. Verder krijgt hij alleen maar kuil en geen sportbrok meer. Zou je moeten zeggen dat ie het ooit honger krijgt en het opeet

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:30

Jeetje Lotte, wat naar! Ik zou me ook een ongeluk schrikken zeg!
Wij hebben hier enkele beglazing en worden ook regelmatig wakker van rare geluiden. Nou is er een aantal maanden geleden een inbraak poging bij de buurvrouw geweest (poging want hun dwergpincher was heeeeel eng haha) dus dan let je wel op. Gelukkig zijn wij met zijn 2en.

Arme Johan :=
Spannend Andrea!
Wat vervelend Mira, helaas geen tips.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:36

Raar... heb en heel verhaal getypt en verstuurt en poefff weg...

Johan zal wel flink spierpijn hebben vandaag en de rest van de week..l

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:27

@lotte:ik snap best dat je angstig wordt als er ineens aan de deur wordt gerommeld terwijl je t niet verwcht.ben zelf ook een angsthaas hoor.zit ook liever niet alleen thuis(1 van de redenen waarom ik nog niet ga verkassen thuis).Ik zou wel een hond hebben ,want onze kena zou met me meegaan,maar das ook een angsthaas dus daar schiet ik niets mee op.

pff vanmorgen weer begonnen met werken.valt best tegen hoor.mijn dipdag is gelukkig weer voorbij(die momenten zijn steeds korter van duur).

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:38

Maandag met Annabel naar de veearts om te scannen...

Ik begin een beetje te twijfelen... ze buikt nog niet echt voor een dracht van 9 maand
Aan de andere kant heb je ook zwangere vrouwen die een heel klein buikje hebben tot het eind
( daar was ik er dus duidelijk geen van ! )
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:50

Hopen dat er een veulen in Annabel zit Lepel. Maar misschien valt ze inderdaad onder de weinige merrie's met klein buikje

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:52

het kan heel klein zijn, maar t kan ook zomaar dat ze het verworpen heeft? al wil je dat liever niet natuurlijk

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:33

Wel apart chantal. is daar destijds ook een echo gemaakt?
Er is niet echt buik te zien of een teken van verplaatsing. Maar je weet het pas wanneer je geweest bent. Ben benieuwd! Dan nog een weekje in spanning. Zal duimen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:40

Voor een merrie die over 2 maanden moet bevallen is buikje inderdaad erg bescheiden.

Ik was zo'n vrouw die tot 5 maanden zwangerschap een kort tshirt kon dragen zonder dat je iets zag (ja een afgetrainde buik, is nu ook wel anders :+ ), maar de laatste maand ging het alsnog enorm hard hoor :+

Johan_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:48

hallo allemaal, johan is uit zijn coma ontwaakt hoor xD maar wel irri al die kabaal hier pff
Jess is bij luna (magica) dus dacht kom laat ik eens me weer op bokt vertonen lol

bedankt allemaal voor de reacties me spierpijn valt mee had het wel erger verwacht dus toch uiteindelijk goed terechtgekomen blijkt :P
Op naar het volgende rondje op luna en het streven is dan vooral dat ik in zulke situaties vooral zelf rustig blijft :P, maar ja zo intens had ik haar nog niet meegemaakt

@lotte het streven is voor mij nu ook om 3 jaar niet eraf te vallen lol

Nou ik ga weer proberen het hier beter te volgen haha

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:14

*gluurt om hoekje :wave:

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:15

Ze is gescand , toen was ze ruim 3 maand drachtig....
We wachten maandag gewoon even af...
Ze is ook nog maar 2 he ? Misschien is het daarom zo , ik weet het ook niet ....
Veearts zei al , ojee een tienermoeder.... :+

Haha Leonoor , bij mij durven mensen nu zelfs nog te vragen hoelang ik nog moet , comleet uitgelubberd na 5 zwangerschappen ... ihihihih
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 07-01-13 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:17

Maar ze wordt 3 toch dit jaar? (Officieel gezien op 1 januari 3 geworden)?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:17

ja , juli of augustus , dat weten ze niet precies meer , hihihi

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:20

Ja dus ze is nog geen 2,5 jaar. Heel objectief gezien, zou het voor haar allemaal beter zijn als ze leeg was.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:27

Tja , dat wisten wij ook wel , maar het is echt bijna onmogelijk een tinker te kopen in Ierland die leeg is op die leeftijd ....
We zijn zelfs bij meerdere mensen geweest die hadden ze met 1 jaar al gedekt , ...... _-:( Deze man deed het "pas"met 2 jaar....
Is ook niet mijn manier hoor , als er wel een veulen inzit , krijgt ze ook mooi een lange rust en herstelperiode !

Maar goed , andere cultuur he ?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:31

Oja, ik weet dat het er daar iets anders aan toegaat, jammer want het gaat toch ten koste van de paarden als ik eerlijk ben.
Maar er worden in Nederland ook merries gedekt met 2 jaar, waar ik geen voorstander van ben.

Maar alles op een rijtje is best behoorlijk pittig voor haar, de dekking, de reis, andere omgeving, de wormen, eventuele dracht etc.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:42

Ik ben benieuwd of ze nog drachtig is. Ik hoop voor jullie van wel :j
Maar ook ergens een beetje van niet met oog op Annabel zelf... Misschien heeft ze inderaad wel verworpen tijdens de reis oid... Teveel stress wellicht. Ze heeft een pittig jaartje achter de rug in ieder geval :j

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:10

Ja , sneu voor haar , daarom heb ik haar ook zo snel mogelijk over laten komen , dan kan ze nog zo lang mogelijk voor de bevalling wennen hier... en dat is ze hoor , ze is echt helemaal thuis hier .... dat is wel mooi om te zien !

Ik leef ook een beetje in 2-strijd.
Aan de ene kant heb je dan een mooie nieuwe bloedlijn weer hier ( en aparte kleur ) , andere kant had het nog wel even mogen wachten .....

Ik zorg goed voor haar en nu zal ze heus beter aan gaan komen , maar het kan ook zijn dat ze veel voeding aan het veulen geeft en zelf weinig neemt( maar dan zou ik haar buik weer dikker verwachten ).... Kaydee net andersom . hihihhi

Van de week gaan we maar eens even trailerladen met haar , zodat we maandag haar makkelijker op de trailer krijgen ( verwacht geen problemen , ze vertrouwd me volledig en ze is wel vervoerd in Ierland met een trailer .)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:23

Lepel, ze is drachtig gescand daarzo?
Heb je daar ook een bewijsje van gezien toevallig?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:30

het zou kunnen dat annabel idd al haar voeding rechtstreeks doorgeeft aan t veulen.hoop toch niet dat het een veulen is wat juist te mager is bij geboorte.
ruana was ook niet bijster dik toen ze beviel van kyona(toen was ze net 3)en toen t geboren was,was ze behoorlijk aan de magere kant.
maar goed,voor t zelfde geld heeft ze voor haar reis hierheen al verworpen

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:37

ja hoor , daar gescand( kreeg foto's via de tel. ) , maar niet vlak voor de reis meer gescand.

Maakt ook niet uit , ik wacht nu gewoon maandag af , het is nu toch gissen...