[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:35

Ik heb ook.. karakter zullen we maar zeggen _O- we zijn twee stijfkoppen bij elkaar hoor :))

Jes is verder heel keurig, maar dit soort 'grapjes'.. ach. Ik lach er maar om (haar de hersens in slaan met de kruk geeft ook zo'n troep) en stap zonder kruk op. We redden ons er mee :))

Melinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:36

haha, nou dat ik de foto wilde maken likte hij aan zijn neus..
Dus ik was te laat.. hihi..

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:39

Hmmm Guusje klinkt wel erg ideaal zeg ;) kan Crosby niet wat tips van hem krijgen? haha

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:41

Pablo staat ook netjes stil..
Net als ik er net op zit wil hij nog wel eens een pasje wegstappen..

Hij is ook echt helemaal niet eenkennig.. al is hij bij mij niet lomp, en bij alle andere mensen wel..

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:42

oo dakota als ik genoeg geld had had ik crosby gekocht maarja.. ik ben eigelijk een beetje heel erg blut en de stalling is bij mij heel erg duur :(

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:42

[quote="Jayney"]christien- okay wat leuk erg mooie merrie die tirzah ;)

Haha, ik zal de complimenten doorgeven aan Tirzah.
Ik vind aricia ook echt een hele leuke vrouw, ze heeft Tirzah nog bij mij opgezocht en van de zomer ga ik met Tirzah met haar mee op ruitervakantie.
Ik vind dat toch wel heel leuk gegaan, ik heb nog nooit eerder een paard gehad en ben heel erg gewaarschuwd voor allerlei oplichterijen, maar ben meteen met de neus in de boter gevallen haha...

Hoeveel paarden hebben jullie al gehad?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:45

Pride is mijn eerste pony nouja.. ik heb nog een maandje ongeveer een engels volbloed gehad maar was te druk voor mij ik was nogal snel bang.
Mijn moeder heeft pride toen gekocht voor haar zelf maar nu ze er niet meer is is hij van mij

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:47

ik heb 5 paarden gehad
eerst een tuiger(te sterk was echt mannenpaard)
toen een kwpn( 2 weken gehad bleek luchtzuiger is weer terug gegaan naar eigenaar)
toen een bonte kwpn x fries(wegens zware acute hernia heb ik voor haar bestwil haar verkocht)
toen een haflinger(klikte niet veel te stresserig!!)
toen een tinker(Moeder van Zoë)Had ik niet weg willen doen maar 2 is niet te doen met pension voor mij
nummer 6 heb ik vooraltijd!!Zoë

dit is gebasseerd op 14 jaar tijd

meer zullen er niet volgen :D
klinkt raar maar Zoë is het gewoon ook al is ze nog maar 2
maar heb haar vanaf de eerste seconde van haar leven ontmoet en was gelijk van whooooo die is ze
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 30-01-10 22:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:48

oo dat is wel heel leuk ik heb 2 keer op het punt gestaan pride te verkopen maar ik kan het echt niet ;)

Melinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:49

Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:52

aahh Melinde jou tinker is echt leuk ;)

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:03

Goed te horen dat er nog velen met mij met een opstapje opstappen.

Dacht dat ik alleen met krukje was! :D

Had vroeger een fjord die een shetlanderzadel droeg, zón pannekoekje kennen jullie die?
Ze had ook geen schoft dus als ik erop ging hing dat ding op haar buik. Ging toen al met krukje opstijgen
alleen wist ze dat zo goed dat ik inderdaad de hele wei met haar zag. :(

Nu sta ik altijd te wachten, tot iemand even het paard vasthoudt en tevens het zadel. Het paard
op de manege is tegen de 1.70 dus vind het altijd een prestatie als ik met mijn stijve lijf erop zit. :+ Ach kan nog een tijdje vooruit, denk als DiaBelle met pensioen gaat ik ook maar eens stop :D Ben dan op de pensioengerechtigde leeftijd, tenminste als ze dat weer niet naar boven gooien. ;(

Grz Sabina

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:05

ik probeerde ook altijd met krukje of opstap op te stappen omdat het ook slecht is voor het paard zonder krukje of opstap op te stappen
en beter voor je zadel ;)

maar ga afsluiten
de kachel is al uit en krijg eht koud dus ga tv kijken in bed me 3 dekbedden over me heen haha

doeidoei!!!!tot morgen vroeg ;)
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 30-01-10 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:07

haha diabelle zo'n pannekoekje is vet grappig ik reed toen ik klein was vaak daarop ik vond het altijd geweldig om daar op te rijden waarom weet ik niet :')

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:08

hermes schreef:
@cindy; gave foto die op het strand, ben al een tijdje op zoek naar een fijn bitloos hoofdstel, ik zie dat jij een side-pull gebruikt? bevalt dat een beetje?
Ik heb zelf een tijdje gereden met zo'n kruislings systeem (onder de kaken door zeg maar) maar dat beviel mij helemaal niet eigenlijk.

Goh...dat gaat hier snel !!

M'n eerste bitloosje was een natural hackamore(touwhalster).
Daar reageerde Baileys niet goed op.
Dan heb ik deze sidepull gekocht(barefoot).
En dat bevalt ons enorm goed.
Voor Baileys is het duidelijker en is lekker licht te rijden zo.

Junia

Zonder zadel stap ik wel altijd met krukje op haha!

En met ook wel eens, maar dan ligt het eraan of er een krukje toevallig in de buurt staat, anders ga ik er niet naar zoeken.

Dakota_75

Ik snap het wel hoor Pride dat je moeite hebt om te verkopen.... ;) Ik heb het zelf ook. Het is geen makkelijke beslissing geweest. Ik heb nu wel wat contact met mensen die belangstelling hebben, en er staat al een bezichtiging gepland. Maar ik vind het zo moeilijk.... Hoe weet ik nou zeker welke 'koper' het beste is voor Cros? Hebben jullie misschien nog tips voor mij waar ik om zou kunnen vragen of aan kan denken om te vragen bijvoorbeeld? Helaas is degene die komt kijken iemand die in Limburg woont en ik heb nu mailcontact met iemand uit terneuzen die geïnteresseerd is. Tja, en ik woon dus in Drenthe...dus je rijdt ook niet echt even makkelijk op en neer......

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:10

Dakota: ik zou gewoon vragen wat die mensen te bieden hebben voor cros ;) dan kom je er achter of je het iets vind!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:13

maar.. ik ga naar bed ik ben heel erg moe en ik wil morgen weer fris op mijn paardje stappen :D

slaap lekker allemaal! ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:13

Ja dat vraag ik ze ook inderdaad, leeftijd, wat ze te bieden hebben, wat ze graag met hem willen gaan doen. Ik moet zeggen dat ik ook schrik van sommige reacties hoor, ik bedoel iemand mailde mij met de opmerking dat ze nu 300 euro had en als de kinderbijslag kwam dan kon ze nog eens 200 euro bijleggen en kon ze dus 500 euro bieden.... nu vraag ik je.... Je krijgt echt rare biedingen soms. Het is niet zo dat ik accuut van Cros af wil hoor dus dan blijft hij maar lekker ;).

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:15

dat is goed dat je dat zo doet maar wat raar van die vrouw met der kinderbijslag :oo

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:15

Welterusten Pridje. Dakota ik zou vooral ook vragen of je eens langs MAG komen, als ze dan nee zeggen weet je sowieso genoeg denk ik ;)

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:16

Yoxan schreef:
Goh...dat gaat hier snel !!

M'n eerste bitloosje was een natural hackamore(touwhalster).
Daar reageerde Baileys niet goed op.
Dan heb ik deze sidepull gekocht(barefoot).
En dat bevalt ons enorm goed.
Voor Baileys is het duidelijker en is lekker licht te rijden zo.

ja, die side-pull van barefoot had ik ook al eens gespot, ziet er mooi uit, ook mooi meegenomen natuurlijk. Van alle bitloze hoofdstellen spreekt een side-pull mij het meest aan, weet niet zo goed waarom.

Lijkt me lastig om je paard te moeten verkopen en je weet natuurlijk nooit waar hij uiteindelijk terecht kan komen. Ik zou denk ik zelf het plaatsje waar hij komt te staan checken, maar als het ver weg is, wordt dat natuurlijk wel wat lastig.
En bovendien heb je dan natuurlijk nog geen garantie dat hij daar blijft. Bij de nieuwe eigenaar kan het natuurlijk ook "mis" gaan. Maar aan de andere kant... waarom zou iemand anders niet goed voor je paardje kunnen zorgen.
Zou in ieder geval wel willen weten wat zijn leefomstandigheden zouden zijn..

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:17

Ja dat is ook een goede, gewoon vragen of het goed is dat ik langs mag komen inderdaad! ;) Enne... *zucht* weer iemand dus met een serieus verhaal en dan uiteindelijk zeggen dat de vraagprijs te hoog is en dat ze maximaal 700 euro te besteden hebben.....

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:22

Succes in ieder geval, Dakota. Ik hoop echt dat je een leuk iemand voor je paardje vindt en ik denk dat dat met wat wachten ook echt wel goed komt... Die rare biedingen zou ik sowieso niet op ingaan ;)

Ik ga naar bedje toe. Welterusten allemaal!