En ik zie op de site staan dat iedereen met veiligheidscap dient te rijden, geldt dit ook voor de Z-ruiters of mogen deze met hoedje starten? Is wel prettig om te weten wat we mee moeten nemen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WenK schreef:Wanneer komen de startlijsten eigenlijk online? Ben benieuwd naar hoe ik mijn planning moet gaan maken...
En ik zie op de site staan dat iedereen met veiligheidscap dient te rijden, geldt dit ook voor de Z-ruiters of mogen deze met hoedje starten? Is wel prettig om te weten wat we mee moeten nemen...
korte termijn schreef:Het is zwaar bewolkt en op veel plaatsen valt regen die geleidelijk noordoostwaarts wegtrekt. Lokaal kan ook onweer voorkomen. Van het zuidwesten uit komen opklaringen het land binnen. De zuid- tot zuidwestelijke wind is boven land vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig tot hard 6 a 7 Bft, vanmiddag mogelijk stormachtig, kracht 8. Vooral bij buien kans op (zware) windstoten tot ca. 75 km/uur. De temperatuur ligt rond 20 graden.
Gedurende de tweede helft van de avond trekt een volgend gebied met regen van west naar oost over het land. Daarachter klaart het flink op. Het kwik daalt komende nacht naar een graad of 14. De westelijke wind blijft stevig doorstaan en is boven land matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig tot hard, mogelijk af en toe stormachtig 8 Bft.
Dinsdag overdag is het wisselend bewolkt, vooral in het noorden valt er een enkele bui. In de loop van de middag en avond neemt de buienactiviteit van het westen uit opnieuw toe op nadering van een volgende storing. Er is dan ook onweer mogelijk. De temperatuur loopt uiteen van 17 graden in het Waddengebied tot rond 20 graden in het zuidoosten van het land. In de wind komt weinig verandering.
Lange termijn schreef:Weersverwachting dinsdag 24 augustus 2010 tot zaterdag 28 augustus 2010
Wisselend bewolkt en vrijwel elke dag enkele buien. Aanvankelijk vrij veel wind. Maxima rond 20 graden.
di wo do vr za
Weericoon
Neerslaghoeveelheid (mm) 2.1 1 1-12 1-4 0-2
Neerslagkans (%) 65 40 80 50 40
Minimumtemperatuur (°C) 14 12 11/13 12/15 11/13
Maximumtemperatuur (°C) 19 18/21 21/24 19/21 19/21
Windkracht (bft) 5 4 5 6 4
Wind komt vanuit NNW W ZW W W
Zonneschijn (%) 35 40 30 40 50