[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 04:18

Ben even topic aan het doorscrollen, zal morgen wel weer uitgebreid reageren.

We hebben vandaag op t werk een nieuwe vloer gekregen, dagje dicht dus. Gisteren was ik eigenlijk tot 21u ingepland, maar ik wou wel tot sluit (normaal tot 00.30), uiteindelijk was het 03.00 toen ik thuis was, er moesten toch nog best wel wat extra dingen gedaan worden ter voorbereiding op vandaag + het was onverwacht druk, basketbalwedstrijd :roll: Vandaag zouden ze rond 19u klaar zijn met de vloer waarna alles weer schoon en terug op zijn plek moest, helaas was de vloer later klaar en zijn wij ook langer bezig geweest dan verwacht, dus ipv 00.00 klaar waren we 03.30 pas klaar.

Je hoort me verder niet klagen, supergezellig werken, 10 uur extra betaald. Alleen paardjes schieten er een beetje bij-in. Morgen Luna maar een dikke knuffel geven en even met Mel op pad, eindelijk een dagje vrij!

hinke_1985 schreef:
Jayney & Lotte: Jullie hebben de plannen niet gewijzigd & gaan nog altijd mee?

Plannen zijn hier onveranderd! Moet alleen nog steeds uitzoeken hoe mn OV-kaart werkt _O-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 04:19

Jayney schreef:
Hahaha Lor werkt perfect, niet?! _O-

Andrea, die staan in het Noorden, Makkelijk onthouden de twee dames staan in midden en de twee heren in het noorden :D

Hinke, ik weet niet of het echt om 10 uur begint of dat ze dan eerst beginnen met de controles bij de dierenarts... Je kon Lotte, Milou en mij trouwens toch gewoon oppikken bij het zuid in drachten? Gaat jou vriendin ook nog mee? :)

Er stond vanmiddag 11.00 op de site toen ik keek meen ik...

Jess_vH

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 04:52

zo nog meer mensen wakker?? Oehh nog 2,5 uur en dan in 1 rechte lijn naar huis! Lekker mijn bedje in.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:27

Spannend Karlijn! Balen van je brommer. Ik duim voor je.

Mooie oog foto hetlevenwint!

Fijn dta het goed ging heidy!

Ik heb een wintec isabell werth op izzy, super fijn zadel door het brede kussenkanaal wat de meeste tinkers wel nodig hebben. Veel andere wintecs zijn veel smaller.
Laat je goed adviseren, want niet elke zadel met verwisselbare boom past op elk paard.

Super brave Keira :)

Gefeliciteerd Patrick!
En succes!

Mooie elmo in de vlechten :)

Gefeliciteerd sandra met je jaarcontract!

Leuke foto's Jess!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:38

Ik heb 2 bruine mondini rijbroeken besteld, de Sahara 2 en de Afrika 2

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:14

Hier even een goedemorgen vanuit de trein! Wegens een defecte trein vonden ze t leuk om ons in een minitrein te proppen (: heerlijk op de vroege ochtend! Nja t is wel een intercity, dus heb iig internet (zit normaal in een stoptrein). Ik ga voor je duimen vandaag Karlijn!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 08:36

Ik kon gelukkig makkelijk in slaap komen! Ben net wakker, lig nog even op bed.

Beugels.. Pff nare dingen! Bij mij stond alles na 3 maandeb snavhts buitenboordbeugel al heel netjea! En mocht al stoppen! Ook geen slotjes gekregen toen. Hopelijk went je beugel een beetje, het begin is het naarst! Daarna went het een beetje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:53

beugels, ik heb 1 jaar blokjes gehad, daarna een nacht beugeldi eniet paste.
Heeft me een hoop voortanden pijn gekost.
En uiteindelijk staan ze nog over elkaar,
en mijn ondertanden scheef, terwijl die voor de beugel mooi stonden.

Jess of het stonk? ik kon er niet zo dichtbij komen,en ik heb niks geroken ook de dag ervoor niet.
Heb mijn bijrijder er ook niet over gehoord,
Leuke foto's! lekker ritje dus! jullie vertrouwen groeit met de dag he?

Succes vandaag Karlijn!

Lot, wat een lange dagen. jij liever dan ik!

Lieke, ik heb die ook gehad, van mondoni, dat waren ribbroeken, die heb ik heeeeel snel weer verkocht :=

muis, drukke trein voor jou dus!

Goedemorgen all!
Ben benieuwd hoe jaron zijn plekkie er uit ziet vanmiddag!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 09:13

Zo ik zit achter m'n comp.. dat typt wat makkelijker. hihi

Waarom ik zo enthousast ben over de 'nieuwe' plek:

- Diaz en Alex hebben daar hun eigen paddockje met inloopstal
Dus 24/7 buiten!!
Inloopstal heeft een lekkere laag zaagsel
Paddock heeft tegels, rubbertegels en een gedeelte zand
onbeperkt hooi dag en nacht

De bak (soort longeerbak, rijbak combi, niet heel groot) is altijd beschikbaar. Losgooien mag, longeren, grondwerken, alles kan!

Voor mij minder luxe/mooi, en iets verder, maar gewoon ideaal voor Diaz! En ik vind het erg fijn dan alleen voor mijn paardjes verandwoordelijk te zijn betreft mesten of wat dan ook. Ideaal.

Huidige locatie is er alleen een luxe rijbak waar je niks anders in mag dan voorzichtig rijden. De paddock is voor losgooien, longeren, grondwerk e.d. maar staat dus de hele dag vol met paarden ;)
En ze staat daar dus nu nog snachts op stal.. en ik wil haar lekker buiten ;)

Ik weet straks hopelijk weer meer!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:20

En wat gaat die nieuwe stal kosten pm dan? succes en toitoi!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:40

Ja he andrea, had al een klik en ben absoluut niet bang aangelegd en werpt echt enorm.zijn vruchten af. Wij leren heel veel van elkaar! Een stunt of bok zo nu en dan bij hrt ontstuimige is bijzaak.hihi

fijne dag allemaal! Ik ga slapen..nu mag ik :-)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 09:45

Ik flip inmiddels de pan uit!!

Zadel kan elk moment komen, ik heb nog even nagesmst over de stallingskosten (Lagen tussen €100,- en €125,- per paard volgens iemand, maar zelf zei ze gister €130,- pony €175,- paard.. maar ze moest het nakijken)

Brommer kunnen we morgen voor reparatie brengen, zelfde probleem, valt binnen de garantie gelukkig..
Ik heb wel een ontvangst maail gehad voor de offerte, maar wanneer ik te horen krijg of de opdracht door gaat is dus de vraag...

Meehhnn.. op dit soort momenten werkt mijn Ritalin gewoon NIET haha..

Weltruste Jess! haha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:58

Spannend karlijn

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:00

Diaz, ik zal mee duimen. Dat is wel een lekkere goedkope stal. En de eigenaar regelt wel het hooi, zaagsel, brokjes etc.?
Snackie; de Harry's Horse kunststofzadels hebben ook een verwisselbare boom

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:07

Zaagsel en hooi is inclusief
Hooi word onbeperkt gevoerd.
Zelf eventueel biks e.d. kopen en voeren, maar dat doe ik toch al :P Diaz kan nooit met de pot mee eten.
Zelf mesten ook, maar dat vind ik dus ook zo fijn aan een eigen paddockje, je eigen verandwoordelijkheid, en je eigen mest! Dus niet 20 hopen scheppen in 1 middag, of iemand dwars zitten als je 1 dag niet doet ;)

O, en er zijn trouwens ook (lege) binnen-boxen! Als het slecht weer is, of extreme kou bijv. kunnen ze lekker naar binnen.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:10

Maar moet je dan dagelijks wel weer zelf de mest opruimen Karlijn? Want zou je daar dan wel toe instaat zijn? Klinkt verder wel mooi moet je ook nog hopen dat Diaz en Alex met elkaar over weg kunnen :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:26

Ben benieuwd karlijn!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:30

Jess. beetje karakter is wel leuk. Jaron is ook geen dooie. turbo tinker is zijn bij naam Hihi

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:52

Jayney schreef:
Maar moet je dan dagelijks wel weer zelf de mest opruimen Karlijn? Want zou je daar dan wel toe instaat zijn? Klinkt verder wel mooi moet je ook nog hopen dat Diaz en Alex met elkaar over weg kunnen :P

Klopt, maar de mest is dan alleen van Alex en Diaz, en een kleinere oppervlakte en ik kan er met een kruiwagentje in (dus niet sjouwen) :j
Alex en Diaz hebben allebei een super lief karakter. Ik denk echt dat dat goed gaat! :j Zo niet, dan moeten we een ander baasje voor Alex zoeken, want aan huis komen ze ook samen te staan. Hier hebben we al over nagedacht. (klinkt erg makkelijk zo.. maar er zijn avonden en dagen over heen gegaan natuurlijk. :j )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 10:52

O, en ik kreeg net te horen dat de stalling €150,- per pony is..
dat is een stuk meer dan er eerst gezegd werd (door iemand anders), maar wie weet is er nog ruimte in..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:59

Ik vind 150 nog goed meevallen, per pony dan.. Als je hier een paard in een manege stalt, heb je al 300euro per maand. Dus dan heb jij het aan de helft van de prijs!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:09

150 euro per maand is nog wel redelijk hoor :j Ik betaal iets minder voor Bas (weliswaar paardenmaat), maar heb bijvoorbeeld geen strooisel in de box.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:14

zo een hoop gelezen en gezien..:D
Goeiemorgen dames!!! *\o/* owww wat wordt ik toch blij van het weer!
helaas zondag ga ik niet meer naar de HK! ik vind de wei van mn mannetjes iets belangrijker om af te maken dan helemaal richting Asten te rijden ;)
Ik wil ze zo snel mogelijk op de wei hebben en zondag was de enige dag dat ik hulp kan krijgen dusjaa.. Geen HK van het ICS voor mij.. ;(
naja..

- Heb mooie Elmo gezien.. wat een reus vergeleken met klein duimpje Jayney ;) hahah
- Enge foto's van bultjes bij Jaron :(:) Ik heb by the way ook een Wintec liggen, gebruik ik voor het inrijden en als ik naar het strand ga, wel zo makkenlijk met al dat zout. je spoelt hem zo af en je heb er geen omkijken meer naar!
- Karlijn, ik duim voor je! ben benieuwd..
- verder mooie omgevings foto's met Grace langs de Maas!! leuk! Wist helemaal niet dat we zo dichtbij elkaar wonen, zie het nu pas hahaha :D

ajaa vandaag wordt hier het overige Split gebracht, ze konden alleen geen tijd zeggen, Handig!!! maarja.. we wachten het af, hopelijk is het er al voor de middag dan kan ik weer lekker in het zonnetje aan mn tuintje beginnen!! :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:37

Ben benieuwd Karlijn!
Maak je foto van je zadel als je het hebt?
Enne,twee paarden poepen wel heeeeeel veel hoor :( ,vooral als ze er ook nog eens lekker doorheen gaan lopen heb je snel een bende,maar ik neem aan dat je man je helpt?
Ik vind 150€ niet duur hoor!

Fayem,je hebt helemaal gelijk hoor!Hier is alles gister net weer bemest en we hopen dat we begin mei weer genoeg gras op het zomerland hebben voor de paardjes,kunnen ze weer lekker 24/7 naar buiten en de paardjes die nu wel 24/7 buiten staan zijn ook duidelijk weer aan gras toe,hooi gaat nu lang zo hard niet meer en soms piept er wel een grassprietje omhoog.....

Lekker geslapen Jess?

Fijne dag vandaag,haak vanavond weer ff in :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:39

Hier zijn het 3 paarden, Tinkerplein _O- Nuja, die shetjes valt wel mee, maar als Tinky eens poept, telt dat al gelijk aan 2 shetjes :+ Dus we hebben hier poep van ongv 4 shetjes :P

Edit; Hier scheppen we de poep elke zomer wel op ivm wormen. Eind herfst word de grote wei gedaan met de tractor en sleepketting :)