[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jane2

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:14

Ik verkoop nu mijn barefoot London van 2,5 jaar oud. Dus zeg het voort. Mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik het graag via pb.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:20

Zadelpasser even het zadel checken is altijd goed +:)+

Bij ons komt vanmiddag de Osteopaat voor Indy, ik ben erg benieuwd wat hij te zeggen heeft :-) Ik kan niet wachten totdat ik weer (normaal) met haar kan gaan rijden!!

Door al het gedoe met water en alle zooi opruimen heb ik een aantal dagen niet gereden maar gister lekker een half uurtje met Dev en Kel gereden. Ze gingen beide beter dan verwacht, ik verheug idg weer op vanmiddag als ik weer lekker kan gaan rijden. Gisteren mijn eerste Crossfit Fundamental les gehad, ik verga nu van de spierpijn in mijn buik :evaw: dus dat wordt straks nog leuk als ik ga rijden :=

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:58

Goed bezig zeg. Jij hebt dus ook nieuwe spieren ontdekt hahaa.

Vanmorgen zadel ingereden. Heerlijk ritje door de bossen. Flinke stukken gedraaft en ook wat langere stukken in galop. Zadel zit heerlijk en Storm loopt er super onder. Ik blij, Storm blij.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:38

Lekker hoor jane!

Gisteren had ik springles met de warmbloed. Ben me er hard af gevallen. Paard was lief sprong gewoon maar gooide de kont ontzettend hoog op. Kon het niet uitzitten en daar lig je. Nu mega zere onderrug.. en de rest. Zondag heb ik nog dressuur met xaffier echt balen.

Afbeelding
Afbeelding
DE sprong haha

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:41

Zag het op Facebook langskomen, zou je dan niet even een fotootje laten maken? Het is wel je rug..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:51

Hmm nee kijk het even aan. Zijn geloof ik vooral de spieren die een klap hebben gehad

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:08

Jeetje Shelly. Wat balen. Hoop voor je dat het meevalt.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:13

Misschien ook een beetje spierpijn? Dat kan ook aanvoelen alsof je rug bont en blauw is?

Hier is de osteopaat geweest voor indezz, ivm file gedoe rondom Roermond heb ik hem misgelopen Mam heeft me net gebeld en uitgebreid verslag gedaan. De osteo zag het aan de manier hoe ze uit de stal kwam en hoe ze ging staan.

Net achter het oor zat ze vreselijk vast waardoor ze als ze actief werd "soort van misselijk en kreeg ze hoofdpijn" waardoor ze met de kop ging slaan, haar bekken zat vast en zat wat niet lekker in de rug!!

Kortom beestje had flink pijn en zat in haar hele lijf vast. Osteopaat zei dat het niets rijtechnisch of zadel of zoiets dergelijks was en hoogstwaarschijnlijk van een verstapping kwam en stijf en geforceerd is gaan lopen. -O-

Nu twee dagen rust en dan kan ik gewoon de training weer oppakken +:)+

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:03

Wat fijn dat je nu weet waar het waarschijnlijk aan gelegen heeft. En een flinke verslapping kan echt veel te weeg brengen. Hoop voor je dat het nu langzaam aan beter gaat en straks is opgelost.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:40

Voorzichtig Shelly!

Fijn Allienda!

Zo. Ik heb eindelijk weekend. Net klaar met werken en maandag begint het riedeltje weer :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:01

Fijn dat je nu weet wat het is allienda.

Vandaag weer heerlijk gereden. Heb eindelijk wat beeldmateriaal.
Morgen gaan er op oefen dressuur.
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:56

Sterkte met je rug Shelly!
Gelukkig kon je gister wel lekker rijden.

Fijn dat de Ostephaat wat kon vinden Allienda. Hopelijk helpt het haar.

Geniet van van je weekeind Nientsje!

Ik heb Khaleesi gister opgegeven voor de minipaarden showdag :D Spannend, want heb zoiets nog nooit eerder gedaan.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:44

Oei.. klinkt als een serieuze klap.. Misschien morgen toch maar even een dokter zien als je daar zoveel last van houd.

Mooie paarden komen er toch weer voorbij <3

Op de een of andere manier dit topic ontstopt. . Had dus heel wat bij te lezen.

Met dees gaat het echt goed. Ze is eindelijk niet meer zo schraal en ze doet het goed in de kudde. Ze heeft een weekje aan de rand van de groep gehangen.. maar de laatste dagen staat ze toch met de rest aan de hooibaal.

Afbeelding

Haar staart is na 2 x wassen niet meer zwart. . Maar hij moet nog wel 5x in het sop voordat ie een beetje toonbaar is :=

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:02

Ah leuk dat ze nu lekker met de rest mee eet!

(wil niet bemoeierig overkomen, maar let je op dat ze geen zand binnen krijgt als de baal zo op de grond staat, en dat ze geen last krijgt van dit soort ruwvoer. Kuil/voordroog daar kunnen de meeste koudbloeden slecht tegen. )

Wij stonden net met trailer en paarden in het bos, klaar om op te zadel, en toen ging het enorm onweren... we zijn maar weer naar huis gegaan want dat vind ik toch te gevaarlijk... Wel jammer...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:20

Daar Let ik zeker op hoor draaakje. Ze krijgt eens in de zoveel tijd een kuurtje psyllium vezels..
Zijn sowieso een stel verwende nesten. .als het op de grond ligt moeten ze het niet meer.

En dit is geen kuil hoor.. gewoon hooi.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:54

Kijk, dan zal het met dat zand wel meevallen. :D En ook nog eens gewoon lekker hooi Y;(

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:46

Oh jammer draakje. Wij zaten net weer in de auto op de terugweg van concours en begon het te regenen.

Vandaag 2x B gestart. Echt wat liep hij top zo trots op hem!! 188.5 punten en 176. De 2e vond tinkers niet in de wedstrijd ring horen vanwege de gangen... heb het maar van me af gezet. Heb echt een fijn gevoel over de proeven en dat laten de punten van de eerste ook wel zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:17

Zo hé hé eindelijk weer een keertje tijd om weer eens iets van me te laten horen hier! al die tijd wel mee gelezen maar geen tijd/te moe/lui om te reageren etc. :+

Dat soort Jury leden kan ik echt schieten Shelly21, een tinker kan net zo goed een dressuurproef rijden als ieder ander paard! ja natuurlijk zal niet alles er even sierlijk uitzien als bij bijvoorbeeld een KWPN-er maar wil niet zeggen dat hij niet in de ring hoor... -:(-

op 26 mei mochten Murphy en ik mee lopen als Sint Martinus te paard in de sacrament processie hier in de stad, weer achter de fanfare aan, als die net beginnen te spelen is het spannend maar als hij er dan eenmaal achter staat en kan zien wat er gebeurd is er niks meer aan het handje en loopt hij er als een mak lammetje achteraan :D zo fijn zo'n heerlijk nuchter paard!! mijn verzorgster had hem in het begin wel vast maar was al gauw niet nodig meer, ze is wel al die tijd in de buurt gebleven voor het geval dat ;)
Afbeelding
En met het andere paard wat bij de groep van de schutterij hoorde, Friese hengst Parcival (en op de voorgrond de "bedelaar waaraan ik tijdens de stoet af en toe een stuk mantel aan af moest staan)
Afbeelding

En vandaag hadden we onze eerste echt demo Vrijheidsdressuur bij de manege waar ik een tijd gereden heb, zo'n lieve mensen daar, komen me altijd halen en brengen met hun trailer omdat ik er zelf geen heb, en staan altijd klaar om je te helpen, dus dan geven wij graag helemaal belangeloos een demo voor zo tijden hun opendag! :)
paardje zijn erg braaf geweest (mijn mini is een half jaar geleden ongeveer geruind, maar vergeet dat nog wel eens := maar ook die was erg braaf vandaag!) was voor mij ook de eerste keer met headset enz. beetje onwennig, vergat af en toe te praten en uit te leggen :') maar allemaal enthousiaste reacties gekregen dus volgens mij viel het het publiek niet zo op :P

Voorstel rondje
Afbeelding

Murphy op het blok
Afbeelding

Kleine Diego in de spagaat
Afbeelding

Steigerende Murphy
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:26

Leuk gekleed zeg!

Wat een onzin, genoeg Tinkers die het tegendeel bewijzen ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:35

Wat leuk die foto's! Braaf paard dan ook zo met die gekke kleding haha.

Chimello, ja dat is ook zo. Niks van aan trekken en lekker Door gaan. Zo Denk ik nu teminste.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:56

Oh wat gaaf Laughy!!
Super stoer allebei!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:05

Laughy ik wil zo graag vrijheidsdressuur doen! Heb dat boek gekocht maar ik ben er niet voor geschikt heb ik het idee. Snap er niet veel van :')

Shelly21, woon jij in het noorden? Ik heb begrepen daar ze in het noorden veel erger zijn qua dat tinkers niet in de ring horen etc. Ik heb het erg gemerkt tijdens mijn eerste wedstrijd. Werd erg weinig tegen mij gezegd wat ik moest doen in de bak vergeleken met de anderen. Ik had totaal 38 punten, maar bij mijn andere totaal en wat ze ook hebben gezegd bij de prijsuitreiking had ik 37 punten.
Overal werd geklapt, bij mij schraars:')
Het zou mij een worst wezen maar het is wel jammer... Des te meer ik wil laten zien dat Tinkers niet ''lomp'' zijn en ook echt wel geschikt zijn voor vanalles en nog wat.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:15

shillelagh schreef:
Laughy ik wil zo graag vrijheidsdressuur doen! Heb dat boek gekocht maar ik ben er niet voor geschikt heb ik het idee. Snap er niet veel van :')

Shelly21, woon jij in het noorden? Ik heb begrepen daar ze in het noorden veel erger zijn qua dat tinkers niet in de ring horen etc. Ik heb het erg gemerkt tijdens mijn eerste wedstrijd. Werd erg weinig tegen mij gezegd wat ik moest doen in de bak vergeleken met de anderen. Ik had totaal 38 punten, maar bij mijn andere totaal en wat ze ook hebben gezegd bij de prijsuitreiking had ik 37 punten.
Overal werd geklapt, bij mij schraars:')
Het zou mij een worst wezen maar het is wel jammer... Des te meer ik wil laten zien dat Tinkers niet ''lomp'' zijn en ook echt wel geschikt zijn voor vanalles en nog wat.

Nee ik woon in het oosten. Overijssel. Is niet leuk sommige jury's vinden het heel leuk en anderen dus helemaal niet. Jammer dat je dat terug moet zien in je punten! Waar woon jij dan?

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:19

In Groningen... Ja het was erg jammer. Ik kan er ook niet bij met mijn hoofd, waarom een paard afkeuren op het ras in plaats van wat ie kan? Sws is het leuk om een keer wat anders te zien lijtk mij. Maar dat ben ik.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:16

Ik denk dat we dat toch altijd wel houden. Als we maar niet vergeten dat onze paarden het ook top kunnen! Zijn genoeg tinkers die hoger in de dressuur lopen.