[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:13

sil heeft ook jaren achter prikkeldraad gelopen
was er ook niet al te blij mee
maar hij staat nu achter koord dus ik ben blij Haha!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:21

Hier ook achter draad/ koord. En onder stroom.

Al springt de 2jarige erg goed, en gewoon over de omheining heen! ( en kruipt er ook onderdoor )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:27

yup moet hier ook wel
vervelende campingasten en hengsten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:31

Hier ook prikkeldraad om de wei Lachen Koe blijft niet achter lint. Paddock wel gewoon lint.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:33

Hihi, leuk he koeien:P

De schapen hier blijven er ook niet vaak achter
Gevolg: Vaak stuk lint : Gevolg: Pallieter laats in weiland Naast de merries: Gevolg Hengstige merries, en een hengst doe Heeel goed is in negeren Vork

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:38

Hmmz als prikkeldraad DE oplossing zou zijn, zou ik het haast WILLEN hiero... Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:44

Het houd Belsen tegen, en hitsige shetlandhengsten. Vandaar dat wij het hebben. Om het grote winterland (waar ze dus 's winters lopen Vork ) staat eerst wit lint, daarachter prikkeldraad.
Ik houd er ook niet van, heb gezien wat het met paarden kan doen. Maar heb er niks over te zeggen, en het wordt goed bijgehouden. En tja, Jessie is geen uitbreker.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 19:47

Snowdon is ook geen uitbreker, maar de dames hier weten aardig van wanten... Heb de proef op de som genomen vannacht en de shet een nacht op de wei in de 'kudde' gelaten. Paddock (uiteraard) heel gebleven, maar de vlekken stonden nu in een verse wei.... *zucht*
Ik baal er echt zo van dat ons apparaatje dus niet genoeg power heeft voor de omheining binnendoor, alleen de buitenste rand staat nu stroom op. Dus de weg zullen ze niet op raken.

Santa staat dus weer netjes in haar eigen paddockje, want die had zichzelf veelstevol gegeten... Arm dingeske...

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:49

Wij hebben thuis ook eens een gruwelijk ongeluk gehad met prikkeldraad. Waren wij op de sloot aan het schaatsen, onze jonge fjordenmerrie werd dol en raakte met haar achterbeen helemaal verstrikt in het prikkeldraad. Kon niet meer weg, al het vlees van haar botten. Ze heeft nu nog een lelijk litteken op dat been, maar we zijn al blij dat het goed gekomen is, al duurde het wel lang. Hier dus ook wit koort met flink stroom om de wei. Mirthe vliegt er in haar lompigheid nog wel eens in, dus dan ben ik blij dat het gewoon koord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:52

Imo.. als het fout gaat, gaat het toch wel fout, en dan maakt het soort omheining niet zo heel erg veel uit...

Aman heeft als 2-jarige ook eens in de draad gezeten, gerold, aan andere kant opgestaan. Zichzelf losgekregen en verder gehobbeld. Zag bij het in de wei doen een paar flinke japen, en dat het prikkeldraad hier en daar los was.

Vriendin van me had haar paard 2 weken, ze zet haar op de wei, ondertussen worden de koeien ook opgehaald, beest schrikt zich helemaal rot, vliegt ervandoor, door de draad, en heeft haar achterbenen volledig opengehaald. Meen dat ze 2 of 3 maanden op de kliniek heeft gestaan...

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:01

Tuurlijk gebeurt het inderdaad met elk draad. Himyar had ook 2 fikse snijwonden op zijn borst toen hij erdoorheen was gerend. Maar draad snijd, gewoon recht. Maar prikkeldraad krijg je van die nare wonden van, echt die winkelhaken en nare vleeswonden. Mijn ervaring is dat dat met gewoon draad toch niet iets minder is. Tenzij ze er natuurlijk helemaal in verwikkelen dan is het een ander verhaal.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:14

Bij die merrie van ons konden we het prikkeldraad ook niet meer van haar af krijgen, zat helemaal vast in haar vlees. De veearts heeft het echt los moeten snijden toen. Ik denk dat koord dan toch makkelijker was geweest! Maar je hebt gelijk, met alle soorten omheiningen kunnen ongelukken gebeuren.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:16

Alle omheiningen hebben zijn voors en tegens. Ik ben ook geen voorstander van prikkeldraad. En schrikdraad ach hopen dat ze geen huiden hebben van een meter dik zodat ze de schok voelen en daar nooit meer in de buurt komen. Sloten, kunnen ze ook in liggen. Het is nooit ideaal vind ik.

Veearts is geweest bij Blackstar. Slecht nieuws. Ze moet een week boxrust houden en na een week weer de buigproef doen. En als dat daarna nog niet goed is moet ze naar de kliniek om echo te laten maken van haar pezen.
Het nachtje weg naar Luxemburg in het weekend gaat nu niet door, Blackstar gaat voor alles.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:18

ik heb gewoon wit draad hier om de wei. Geen prikkeldraad hier. Maar met elk draad kunnen vreselijke dingen gebeuren.

sita: gecondoleerd, heel veel sterkte. Wat was er precies met je kat aan de hand? (of heb ik dat misschien gemist)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 20:28

Owja, had er overheen gelezen...

Sita, gecondoleerd met Kyra! Ik vraag me ook af wat er aan de hand was... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:59

Uit m'n andere kletstopic Clown
Sita_ schreef:
Je mag het gerust vragen..

* Ze had een ernstig trauma door de blikseminslag
* Was continue bang en gestresst, kon zich niet meer verdedigen
* Had allemaal gezwelletjes, wat ontstekingen waren van het vechten met buurtkatten
* Had zwarte tanden, door minder weerstand
* Vastzittende ontlasting doordat de spijsvertering niet meer werkte
* 'Zweetvoetjes' door de angst

Vast nog wel wat, maar dit komt zo ineens in me op..

Alledrie de dierenartsen zijn erbij geweest. Plus een gedragsterapeute.
De enige manier om haar in leven te houden was dmv bachbloesems, maar daar waren ze maar 30% zeker van dat dat zou slagen. Dus daarom hebben we besloten om haar in te laten slapen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:06

Thx voor het plaatsen Maya.. Lachen

Omheiningen.. Wij hebben gewoon lint.. Van dat brede donkere schriklint.. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:10

Net bij Amy geweest.. Ze heeft 1 dag zonder vliegendeken gestaan.. En wat denk je.. Gelijk 2 knoerten van dazensteken. Helemaal warm enzo. Heb ze gekoeld. Hoop dat het volgende week zondag weggetrokken is.. Zijn echt mega bulten.. Nagelbijten / Gniffelen

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:38

Jeetje wat gaan jullie snel ! :| Ben niet helemaal by gelezen hoor

Sita_; Sterkte Ach gut Had vanmiddag ook al die bulten gekoelt, die in dr nek was toen nog groter, en op dr buik trouwens ook. Wat een joekels waren het he Scheve mond Zal ik amy morgen weer ríjden?
Hoe is het nu eigenlijk met je voet, gaat het al beter ofniet?
Btw wat las ik nou dannet, Shania verkopen. Tjaa, misschien wel beter. Ze heeft echt heel veel aandacht nodig, en als je daar de tijd niet voor hebt is het ook zonde voor haar. Als ze maar bij een goed baasje komt togh.

Verder nog dingen gebeurd hier die ik echt MOET weten ? Clown Want ik ben dus niet helemaal bij Tong uitsteken

Zag nog grote spin, ik ben ook echt helemaal hysterisch voor spinnen, muizen, bijen etc. En nog lief ezeltjee Bloos

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:39

Ik hou ook niet van spinnen. Eigenlijk vind ik alles met meer dan 4 poten overbodig...

Mijn paarden staan hier achter Beo-band met 2 draden schriklint zodat ze er niet op gaan hangen. Voor de schapen lopen op sommige plekken zelfs 2 lage dradenen dan nog springen ze over het beoband heen. Zeker nu de wei bijna kaal is en de andere wei nog gehooit moet worden.
Bij mij komt er nooit prikkeldraad in. Daar krijg je zulke lelijke wonden van. Ook zal ik ze niet snel achter alleen maar draad zetten. Dat snijdt ook erg mooi. Dan liever schrikband. waait misschien makkelijker slap, maar het snijdt toch minder erg.

Wij hebben hier weinig last van vliegen en dazen. Zijn ook beestjes met teveel poten...

Vandaag heerlijk gereden met Ailin en zelfs buiten uitgestapt. Dochter en pleegdochter waren er aardig van slag door. Angel vond het haast nog erger dan haar echte kind...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:40

Gaat al beter hoor.. Ja Ik denk dat ik vanaf het weekend zelf wel weer een beetje kan hobbelen.. Het mag nog wel niet, maar ik wil dat gewoon. Dus als je deze week nog een beetje wil rijden?

Las dat je naar buiten was geweest? En in galop? Super joh! Gaat goed dus?

Wat hoorde ik nou over je hand? Wat heb je nou weer gesjouwd met een teugel ofzo?

Trouwens 26 Augustes he.. Houd je wel vrij toch? Ik wil graag dat je ook meegaat naar de keuring.

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:47

Okeeé!

Ja het ging echt super Lachen Amy was braaf enz. Was alleen beetje verkeerd gereden Bloos Daarzo bij de golfbaan zegmaar, heb je zo'n pad naar boven lopen, ik dacht dat is misschien korter, dus ik daar naar boven, sta ik daar op zo'n gras veld. Ik dacht huh dit is wel erg net gemaait gras. Kyk om me heen, zie ik een paaltje met een vlag dr aan staan. Woops ik sta op het golfterrein, ik snel me eigen om gedraait en dr weer af, maar gloof niet dat iemand het gezien heeft Tong uitsteken
Vind je het tog niet erg dat ik buiten heb gereden?

Met die teugels was van op die trekpaarden, meta had flink in de teugels gehangen en had blaar op me had die open was gegaan. En die was gaan ontsteken. En nu had ik ook nog een ontstekking aan m'n pols. Maar kreeg ineens zo'n rare rode streep, dus ben net naar de dokter gweest, en het is een soort van bloedvergiftiging fso, heb tabletten en zalf gekregen dus. Gaat wel weer over hoor Tong uitsteken

En ik hou die datum vrij hoor, wie gaat er eigenlijk nog rijden? en kan ik daar mee meerijden?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:49

Ik vraag me af waar je dan naar boven bent gegaan.. *LOL*
Hoe komisch! Tong uitsteken Nee vind ik niet erg hoor, als het maar goed gaat! Vind het juist leuk dat jullie nu lekker buiten gaan rijden! Kan je gelijk de weg leren kennen.. Vork

Maya rijd met de trailer.. En Hotze en ik rijden mee.. Dus jij kan ook nog mee..
We gaan met Hotze zijn auto.

Beterschap met je hand trouwens! Niet zo fijn!

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:52

Ik zal dat nog wel eens aanwijzen, het was daarzo net voor dat je die bocht om gaat. Pad voor de grasmaaiers fso Tong uitsteken Ik moest ook wel lachen, had daar wel eens lekker wil galopperen, over die heuvels enzo! maar denk niet dat ze daar zo bly mee zyn.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:52

Trouwens.. Kan je nagaan hoe schoon dat tuig was trouwens.. Rolleyes
Ga je ook eens een rit maken.. Ben je bijna dood.. Bloos!