[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:58

Jellie super dat het super ging
Kyara is een lekker ding!
Superroos, je zocht toch nog hengsten met 2 kruinen? Heb je Reilly al gezien? Die heeft er wel 3, hihi http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=474876&hilit= wat betekt dat eigenlijk?
Het is hier soms prachtig weer en even later regen. Brrr

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:09

Halloo!!!!

Wat heb ik toch een superknollie!!! Oh, ik ben zooooooo trots op d'r!

Ik heb van het inspannen helaas geen foto's, moest te veel zelf helpen, dat ging echt niet.

Eerst hebben we heel rustig het tuig er op gelegd, een aantal jaar geleden heeft ze wel eens een keer een tuig om gehad, maar dat was niet echt zeg maar. Nu was de staartriem dus ook weer even eng. Toen is Peter met haar door het bakje gaan lopen, ik eerst bij haar hoofd, ze vond de oogkleppen wat eng namelijk en toen daat goed ging heeft Peter haar nog ff wat laten stappen, draven, stoppen en sturen en toen de straat op... Nog zonder kar dus... Ff een stukje gewandeld, beetje meer stuurwijs maken kijken hoe ze was etc en ze was onwijs braaf. Dus de kar er achter. Ze vond de kar heel eng in het begin en ze had heel snel door dat ze hem niet meer hoorde als ze stil ging staan. Ik liep er naast en moest haar dan dus aan het bit weer naar voor leiden. Peter liep er achter en stuurde mee aan de leidsels. Nadat ze een beetje door had hoe het ging en begon te ontspannen is Peter op de kar gaan zitten. Ik moest naast de boom gaan lopen, waardoor ze me niet zag (ze volgde me namelijk nogal) en toen heeft Peter haar zelf een stukje gestuurd. Ze heeft weer eens bewezen hoe snel ze leert, we zijn al met al een klein uurtje bezig geweest... Haha en ze denkt vooruit, na 3 bochtjes rechtsaf wilde peter links, Lisje dacht, oh, bochtje dus we gaan weer rechts...

Binnenkort gaan we weer, dit was echt voor herhaling vatbaar!!

Na het rijden hebben we Lisje nog even in het bakje gezet en hebben wij een kopje koffie gedaan en daarna nog even een relaxed kort buitenritje onderweg naar huis.... Lisje was echt moe maar voldaan toen we terug kwamen, en ik ben apetrots!! Mijn knappe meisje!!!

Ik heb zo nog wat foto's van hoe ik de monsters vanmorgen in het land aantrof...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:10

Leuk wenk, dat het zo goed gegaan is! Jammer dat je daar geen foto's van had.. maja alles op zijn tijd en veiligheid is ook belangrijk Ben wel benieuwd naar de andere foto's.

Ik heb er ook nog een paar van het mennen met FLan

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:11

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:29

We waren maar met z'n 2 en Jellie, dan kun je gewoon echt niet vooruit lopen om foto's te maken.... Ach, volgende keer beter... Vond het tuig haar wel echt heel erg mooi staan!!

Zo trof ik ze aan in het land:

Afbeelding

Mam, ik slaap nog....
Afbeelding

Nee, ik ben er niet....

Afbeelding

Nou eerst ff rollen, dan, jij mij pesten, ik jou pesten...

Afbeelding

ok, nu kom ik....

Afbeelding

Nou mam, wat gaan we doen?

Afbeelding

Kijk, mijn vriendinnetje Aysa

Afbeelding

En die Macho Boyke slapen nog hoor!!!
Afbeelding

Pfff, stelletje luiwammesen...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:37

Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee, Des.... (Ik heb ook HH dekens. )

Wenk, leuke fotos! Dat ze zo lekker in de wei liggen, dat zie ik niet vaak... kom vast altijd op t verkeerde moment Heb je nu een leentuig?

nou mijn verhaaltje van vanmiddag

We zijn lekker bijtijds naar stal gegaan. Flan stond binnen net als de meeste andere paarden. Het weiland bleek te nat te zijn. Wel jammer... al scheelde het ons een flinke wandeling Terwijl Jan het karretje klaar zette ben ik Flanna lekker gaan poetsten. Heerlijk dat we nu nog makkelijk door de staart kunnen komen na het wassen van vrijdag We hebben haar samen opgetuigd.
Het voor de kar zetten ging nu ook super. Ze reageerde er niet eens meer op toen ik haar achterwaarts liet gaan en ze tegen de burry aan kwam. Ik heb haar ingespannen terwijl Jan er bij bleef.
Voor t vertrek kwamen er nog wat mensen van stal kijken en kregen we nog te horen dat ze er zo mooi uit zag *gloei*
Jan heeft haar niet meer vast gehouden te we op pad gingen. Al het stuurwerk kon dit x echt zonder problemen door mij alleen gedaan worden.
Je kan bij ons een mooi ronde van 1 uur rijden, het is echt een 4-kant blok. Het stuk langs de provinciale weg hebben we over het fietspad gereden. Dat is toch iets veiliger.
Over het fietspad een eind gedraafd. Lekker! Vanachter kwam er nog een brommer aan en die hebben we netjes kunnen laten passeren zonder dat ze er naar keek!
We zijn het dorpje Wijgaarden in gegaan. Dat is leuk rijden tussen mooie boerderijtjes door. Wel een beetje spannend omdat het smalle weggetjes zijn met sloten er langs.
Afbeelding
Afbeelding
We moesten nog een auto laten passeren op een krap stukje maar dat boeide haar niets. 1x schrok ze eventjes bij een tuin maar dat was zo onder controle! Ook leuk dat veel mensen zo staan kijken en zwaaien als je langs komt Zo moet Trix zich nou voelen We kregen nog een flinke bui op ons dak maar dat duurde gelukkig niet zo lang.
Toen we uit Wijngaarden waren reden we over de Zwijnsekade
Afbeelding
Dat is een lekkere brede weg. Konden we ook helemaal uitdraven. Halverwege heeft Jan het nog heel even geprobeerd en dat ging wel, al doe ik t liever zelf maar ik kan nu ook eens een x een foto van hem op de kar maken Even schrok ze nog van een auto die door een enorme plas scheurde maar was weer zo kalm! Daarna zijn we Flan's straat ingeslagen. Nog een eind gedraafd en het laatste stuk lekker uitgestapt. Bij het uitspannen stond ze ook keurig. Het tuig bij de auto afgedaan, lekker makkelijk. Op stal haar hoeven gechecked. Die zagen er nog perfect uit! Petje af voor de bekapper En omdat ze op stal stond zijn we nog even naar buiten gegaan om haar wat te laten grazen bij de trailers. Toen begon het uiteraard weer even te gieten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:45

We gebruiken nu het tuig van degene die haar ook beleerd, hij heeft zelf Friesen en Hackneys en hij gebruikt een oud tuig van de Friesen, past super (na wat gaatjes kleiner gemaakt te zijn)...

Ik zie ze 's ochtends wel vaker liggen, ook als ik langsrijd op weg naar m'n werk. Ik kan het dan nooit laten om even stil te gaan staan en te kijken en te genieten... Nu had ik toevallig m'n digi mee....

Des, ik heb er gelukkig ook nooit echt last van, wel dat de manen wat weg schuren, maar niet meer... Bh schijnt daar ook wel tegen te helpen idd, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Leuke foto's ook Jel!!!

Chub, lekker naar het strand geweest met de hondjes... heerlijk!! Te paard wil ik ook ooit nog eens doen, is niet zo heel ver, dus moet kunnen. Verder kunnen we alleen maar pootje baden in een vijver of in het Gooimeer...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:46

vasthi, hihi ik ben benieuwd dan of de battie dr morgen is

cora, hihi lieve foto van jou met traantjes...

desillies, erg mooie foto's van de keuring

dobbel, jee wat eng met biggels op de trailer, brrr
hoor je toch vaak met veulens he op transport,

leon, mooie snow foto!

ja de rest, ik red het echt niet sorry
heb op iedereen geprobeert te reageren de laatste dagen dusja
ben denk ik ff wat minder hier...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:23

GOED NIEUWS

Bij toeval heb ik iemand leren kennen die een friese 2,5-jarige hengst heeft die alleen stond bij huis. De eigenaresse zocht eigenlijk een maatje voor de friese hengst. Maxolo staat daar nu ook sinds vanmiddag en heeft zijn maatje weer gevonden. In Holland stond hij ook bij een friese 2,5-jarige hengst in de wei. Wat kan het toch raar lopen he. Heb nu dus even geen paardjes meer aan huis, ze kosten ons nu helemaal niets, want we hebben ook voldoende gratis weide voor de merries en ook alvast voor volgend jaar. Onze weide heeft nu ook mooi de kans om te groeien, is vorige week pas ingezaaid.

Nu kunnen alle paardjes gelukkig allemaal blijven, zo het er nu naar uitziet. Ik heb een koper voor Sissi, maar die moet dan eerst nog een jaartje sparen. Ze is er wel helemaal gek van degene die Sissi kopen wil. Ik zie wel hoe het loopt, Sissi is hoogstwaarschijnlijk ook drachtig van Maxolo en veulentjes zijn natuurlijk ook altijd leuk om te krijgen.

De stallen vorderen ook, de mestputgaten van de kippenschuur zijn dichtgemetseld, dus de paarden kunnen nu door de ingang zonder direct in de 1,5 meter diepe mestput te stappen. Het halve plafond van de kippenschuur die 600 m2 groot is, geen kleine schuur dus, is er ook al uit. Alle muurtjes liggen omver waar de kippenbatterijen op stonden en de stenen van de muurtjes zijn netjes opgestapeld.

Volgende week zaterdag hebben we extra hulp erbij, dus dat moet goedkomen toch ?? Het is wel een hele verademing voor me op deze manier, dat kan ik echt wel zeggen.

Verder heb ik alles weer redelijk bijgelezen, wat hebben jullie toch weer veel geschreven. Mijn ouders gaan vandaag weer naar huis toe.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 02-10-05 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:26

Dus MAXOLO hoeft ook niet weg ?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:28

jacky2 schreef:
Dus MAXOLO hoeft ook niet weg ?

fijn zeg nikitagogo ,super!

zeg jacky2 heb jij nog intresse in het mentuig?
de buurvrouw vertelde me vandaag dat het voor € 300 ook weg mag....

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:39

Wenk, bedankt! Fijn dat dat tuig goed past op haar! Leuk dat je ze ook nog ziet als je naar je werk gaat.

Roos denk aan jezelf he…

Dienie, dat is super nieuws

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:42

Jee Jel wat een leuk verslag weer!
Fijn dat je geen paardjes hoeft te verkopen Dinie!
Superroos, had je mijn vraag nog gelezen? Stukje terug? Enneh we kunnen je verhalen hier niet missen hoor!
Vanmorgen weer wat verkocht via marktplaats! Een kapstok, weer 25 eurie er bij! Gaat echt lekker zo. Als je geduld hebt komen de biedingen vanzelf.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:55

zo weer een stuk of 10 blz erbij!!
maare jellie: als het goed is gaat gordon niet trouwen, hij geeft gewoon een vrijgezelle feestje

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:59

Thanx Cindy Lekker is dat he, dat je je spullen via MP kwijt raakt. Wij hebben op die manier ook al aardig wat verkocht

Ik ben benieuwd hoe de verhuizing van Shayla is gegaan
Laatst bijgewerkt door Jellie op 02-10-05 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:00

Citaat:

zeg jacky2 heb jij nog intresse in het mentuig?
de buurvrouw vertelde me vandaag dat het voor € 300 ook weg mag....

Ja ,ik heb wel interesse maar helaas momenteel geen geld !

Ik ben vanmiddag met mijn nicht naar macho geweest, hij staat lekker nog in de wei,wat een modderbeest,heerlijk !

Zij wilde graag weereens op hem rijden want ze rijd te weinig,ze heeft zelf een 3 jarig arabieren hengst Cyran,maar daar rijd ze alleen op als ze les heeft,nog niet alleen.
Wel zo verstandig afgelopen week was hij lekker aan het steigeren en dan is het niet verstandig om alleen te rijden.

Macho is alleen niet zo dol op haar,hij doet niets hoor maar ze wilde naar buiten en nadat we in de modderbak gereden hadden gingen we naar buiten ,het begon gelijk te storten en macho luisterde helemaal niet naar haar ,hij wilde gewoon niet vooruit stappen,gelijk draven en draaien,ze gaf hem een heel klein tikje,hij gelijk een bokje terug(doet tie nooit ),na 5 minuten gaf ze het maar op en gingen we terug,was wel nodig ook want het storte uit bakken uit de hemel.

Toch leuk om te zien hoe macho een ander ook niet serieus neemt en een loopje met ze neemt !
Ach het is toch maar voor een keer en dan zie ik ze weer een jaar niet op stal !

Wat ik wel vervelend vind is dat ze achter mijn rug(terwijl ik met iemand buiten aan het praten was ) tegen renske begint te zeuren over macho en hoe hij rijd !
Altijd krijgt paard de schuld en nooit zijzelf,nou macho loopt prima en ook aan de teugel,ja niet na 5 minuten als je hem niet eens instapt en gelijk aandraaft en aan de teugel moet lopen !
Het is geen arabier maar een tinker !
Tegen mij liep ze ook alles af te kraken, je zou haast denken dat ze jalours is en dan heeft ze zelf een mooie arabier !
Over de keuring van macho liep ze ook constant te zeuren,het moest wel een amateurkeuring zijn ,etc etc.

Jammer, het kan zo gezellig zijn 2 nichtjes met hun paardjes !
Zo ik ben het weer even kwijt,sorry hoor !

Als ik de menfoto's voorbij zie komen krijg ik gelijk ook de kriebels om te gaan mennen ! Mooie foto's !

Iedereen gefeliciteerd met hun premie's !

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:05

Ai jacky, dat is niet leuk zeg van die nicht van je Gelukkig weet je zelf beter. Zo iemand zou ik niet op mijn paardje kunnen velen hoor Ik heb van iemand ook 1x een heel vervelende opmerking gehad. Die kregen er een 3-kleur shetje bij dus ik zei leuk, 3-kleur net als Flanna. Ja zei d'r vriend; maar dan wel mooi Dat was bij mij echt keihard in mijn kruis... Ik kon toen dat shetje kwam ook totaal niet meer enthousiast reageren.. blergh.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:08

ohw das niet zo aardig dat ie dat zei..

leuke nieuwe avatars hebben veel van jullie nu zeg!
ik wil ook zo eentje maar ik wil eerst een paar leuke foto's daarvoor..

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:13

O ja soms hebben mensen van die "leuke" reacties....
Toen ik Spetter net had zei ik tegen de toenmalige vriendin van mijn broer dat ze er ook wel eens op mocht rijden (ze had altijd op maneges gereden) Zegt ze tegen mij.... je denkt toch niet dat ik op zo'n beest ga rijden Pfffff gelukkig is ze niet meer bij mijn broer.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:16

Zoooo daar zou ik ook echt kwaad van worden, Cindy. Het idee alleen al Gelukkig is ze iid niet meer bij je broer. Die gasten van die Shet staan gelukkig ook niet meer bij ons. Je hoeft echt niet ieder paard geweldig of mooi te vinden maar om zo iets te zeggen en daar echt iemand mee kwetsen

Crazy, leuk he die avaters

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:29

Nee gelukkig is ze weg bij mijn broer. Hij had geen vrienden meer over door haar. Nu heeft ie gelukkig een hele grote vriendenkring in zijn danswereld!
Zit nu te wachten tot een pizza bezorgd wordt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 17:38

Ik ben er weer! Eerst zo even alles teruglezen!

Zit nu continu ijsjes te eten! Doet toch wel een beetje auw!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:44

Jellie schreef:
Zoooo daar zou ik ook echt kwaad van worden, Cindy. Het idee alleen al Gelukkig is ze iid niet meer bij je broer. Die gasten van die Shet staan gelukkig ook niet meer bij ons. Je hoeft echt niet ieder paard geweldig of mooi te vinden maar om zo iets te zeggen en daar echt iemand mee kwetsen

Het stomme is dat mijn nichtje vanaf het begin altijd positief over macho is geweest,ze heeft 2 jaar geleden haar ruiterbewijs met hem gehaald !
Dus het is niet op macho gericht maar ja wat het dan wel is,ik word er ineerder geval niet vrolijk van !

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:48

Kijk nou toch!!!! Is ze niet schettig ehum schattig?
In april verwacht ze haar veulentje (toekomstige vader is een zilverappelhengst) .
Is bedoelt als dinnetje voor Kit later, helaas is hij iets te hardhandig met haar en staat ze nu samen met de 26-jarige draverruin en straks Kit er voorzichtig bij proberen te zetten. Hoop dat het in de toekomst toch iets beter zal gaan, anders moeten we een extra maatje gaan zoeken of het veulentje houden natuurlijk en een fries erbij voor paps

Verder nog niet bijgelezen, moeten zo naar een verjaardag en eerst nog even eten.

Afbeelding

Later meer foto's

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:51

Jacky, mss moet je eens kijken of je t met je nichtje er over kan hebben?

Oh Chev, wat leuk!!!!! Hoe heet ze?