[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:50

Hoe doet de kleine dame het tussen de grote dames?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 23:53

hetlevenwint schreef:
Kaat is dat dat shetje dat we zijn gepasseerd toen ik er was (lange manen).

Hoop dat het binnenkort nog eens vriest/heel droog is dat ik nog eens nieuwe foto's kan maken, de foto's van het topic (zeker kijken) in mijn onderschrift zijn al van enkele weken geleden.

Nee :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:33

ach gut die fries ;(
Jeetje Kaat! Stoute Tinky!
ride heeft een gave snor!
hier ook een dik pak sneeuw, jammer dat zondag is want dan gaat Gijs neit naar buiten, anders zou ik langs gaan om eindelijk eens sneeuwfoto's te krijgen haha.
Vannacht gewekt door een vreemd luid gezoem wat van buiten kwam pff, waren ook wat mensen op straat op onderzoek uit waar dat geluid nou vandaan komt.. We hebben t al eerder gehoord, begin haast te denken dat er ergens een wietplantage zit.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 15:31

Geen sneeuw hier :D :D Zonnetje schijnt, het is wel koud.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:16

Soms is Jack een Maloot :')

In stevige draf vertrekken toen ik er nog maar goed en wel opzat en toen opeens de euro die valt 1km/2km verder dat die net zo goed kan stappen :') _O- . Tot zover onze rit :P .

Sorry jongen je zal nooit een wilde arabische hengst worden :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 16:20

hetlevenwint schreef:
Soms is Jack een Maloot :')

In stevige draf vertrekken toen ik er nog maar goed en wel opzat en toen opeens de euro die valt 1km/2km verder dat die net zo goed kan stappen :') _O- . Tot zover onze rit :P .

Sorry jongen je zal nooit een wilde arabische hengst worden :')

Nou, hij wou op Tinky lijken :P
Stiekem wilt hij een draver worden! :j Gek hé die tinkers? Willen plots allemaal racepaarden worden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:27

Ja alleen Jack hield het wel niet lang vol, denk dat die het maar bij hobbelpony gaat houden _O- .

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:18

gister druk dagje gehad ,dus niet eerder tijd om te reageren.

@maartje:mooie foto's!nu weet ik meteen waar de haan is gebleven van stal.die zit bij jou!

zie dat tinky stout is geweest.knap dat je er dan wel op bent blijven zitten kaat.dat getuigt van goede rijkunsten!

gister heeft de bijrijder voor de tweede keer zonder bijzet gereden.t was nog een 10 minuten morren(eros hield t bit vast en gooide t hoofd omhoog),maar daarna ging t knopje om en liep hij superbraaf.ook de draf zag er super uit.rechtergalop ook zonder problemen.nu alleen nog trainen op de linkergalop en dan kan ze gaan denken aan eventueel een wedstrijd.ik ben zo trots op alebei.ze genieten beiden met volle teugen ervan.

savonds een carnavalsmis gezongen.superleuk,als het aan mij ligt volgend jaar weer.lekker onspannen sfeer en vrolijk.zelfs de pastoor kreeg een steek op zijn hoofd(dat wilde hij zo graag).dansmariekes die een dans deden ach ja waarom niet.en iedereen in kleding natuurlijk.
daarna ben ik vlug doorgereden naar boxmeer.daar was een verlichte optocht aan de gang.heb niet zo heel veel meer kunnen zien,maar genoeg om verkleumd te zijn.vervolgens bij kennisen nog wat gekeuveld.toen we naar huis reden was dat in een fikse sneeuwbui.kon en durfde ook echt niet hard te rijden,want er was nog niet gestrooid.goed thuisgekomen gelukkig.

verder is het voor mij niet echt carnavallen.ben niet zo van de kroegen,drank en lallende mensen.hooguit dat we van de week nog een optocht gaan bekijken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:30

nou hier lag er vanmorgen ook een flinke laag sneeuw....en dus met camera en al lekker naar t land gehopt...
nou madam heeft al een vriendje de oudste van de groep ik betrapte ze toen ik er net was samen grassprietjes eten neus een neus zo lief...waar zei ging ..ging hij en andersom was echt heel schattig gezicht..
de rest van de grote paarden houd zich er niet zo mee bezig enkel de andere merrie die heeft beetje last van moederlijke gevoelens haha...
en verder ging t echt super vandaag op t land was ik echt heel blij mee

en ben bang dat ik mijn halstertje zelf moet gaan verkleinen had ik em ff bij t hek neergehangen is 1 van de grote paarden ermee gaan gooien je raad t al in de sloot :') dus nu kan ik em ook niet meer terug brengen...
dus nou ja we gaan ff handig em gewoon verkleinen met naald en draad...

zo en nu ga ik zo maar eens aan me foto's beginnen...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:39

Jeetje Jackytje :oo dat is schrikken!! Gelukkig is het goed afgelopen en was ze daarna weer braaf :)
Heb dat dus een keer met mn vorige pony gehad...we waren met een groepje van 4 in t bos, 1 meisje viel eraf tijdens de galop en daar gingen ze, richting de uitgang van t bos. Saff ging niet hard, maar is echt een kudde paard, hij moest en zou bij de rest blijven. Niks hielp... uiteindelijk stond hij godzijdank net voor de grote weg stil en ben ik er meteen afgesprongen... ik was toen al niet zo dapper meer en na dat ritje al helemaal niet meer :=

Nathalie, wat super dat ze er eindelijk is :D zal vast heerlijk voelen :D we willen wel foto's zien he! Ik heb nog wel een roze veulenhalster die flink te verstellen is, maar weet niet of die niet ook te groot is? :')

Ellie, super dat het gisteren zo goed ging met je bijrijdster en eros! Heerlijk is dat om te zien he als ze zo genieten :D

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij <3

Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt :D wel koud :') een goede vriendin van me rijdt niet vaak en vertrouwt niet alle paarden, maar ze is gek van Bart <3 hij is ook zo lief <3 ze was de hele rit helemaal happy op m :D reed eigenlijk alleen maar met een losse lange teugel met een big smile op haar gezicht :D
Ik ging mee op Pride, in t begin voor de zekerheid een thiedemann omgedaan, op de meest losse stand. Na een halfuurtje stappen waren we bij de manege waar we de dochter van die vriendin op gingen halen en haar paard. Pride was zo braaf dat ik de thiedemann los heb gemaakt. Daarna ging het nog veel beter. Heb heerlijk kunnen rijden met een lange teugel :D hij was zo braaf! We gingen ook door t centrum heen, hij keek zn ogen uit :') oortjes erop en zn koppie ging maar van links en naar rechts, alles moest bekeken worden :P
Ik vind het ook zo fijn dat hij zo zelfstandig en op mij gericht. Hij loopt natuurlijk niet zo hard als Bart en het andere paard, en liet m soms expres even wachten. Al liep ik 100m achter hun, dat kon m nog niet schelen :D

Ben trots op de mannen <3 ze gedroegen zich echt voorbeeldig <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:47

Super zeg!!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:55

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:56

Geliked en gedeeld :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:00

Calanddra schreef:
Geliked en gedeeld :D

Bedankt!

Als we winnen winnen we een valentijns dineetje voor ons allebei :D Romantisch hé? :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:03

Moet ik wel heel snel een man regelen :') haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:06

Heb dat uiteraard al gedaan Kaat :j . Nog voor je het deelde, heb zelf nog proberen mee te doen maar was 40min te laat :roll: .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:34

Arya doet het super tussen de grote, het is een heel slim meisje, ze weet wel wanneer ze aan de kant moet gaan, dat scheelt.

Jack begon een beetje fris :P

Haha, lijkt hij er zo veel op Ellie? We hebben hem toch al een paar jaar :P

Super dat Pride zo braaf was!

Vandaag kon ik niet rijden omdat ik niet met de trailer tussen de carnavals wagen durf (leek me niet zo geschikt :+ ) Baalde wel, want het was zulk mooi weer, en heb al een flinke tijd niet gereden. Maar nu heb ik bij mijn zus in haar nieuwe huis geholpen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:40

Carnaval heb ik hier gelukkig totaal geen last van.

Ik ga morgen met Jack rijden en dinsdag komt er iemand die een half uurtje verderop (ongeveer) woont met de trailer en haar paard om samen te gaan rijden :).
Laatst bijgewerkt door Lori op 10-02-13 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:08

Miggs lekekr buiten gehad met zijn speel kameraadje. Lekker ouwehoeren en steigeren. Daarna nog ana het vrijspringen geweest met een Fries van stal die nog nooit had gesprongen en het ging goed :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:35

calandra fijn dat hij zich zo netjes heeft gedragen :D....
carnaval hier gelukkig niets van gemerkt vind dat vreselijk haha was op t moment dat er carnaval optoch hier was zat ik op t land ik ontloop dat soort dingen heel graag ik hou er niet van

en nu ga ik maar eens mijn halster verkleinen is gelukkig niet veel werk en heb garen in dezelfde kleur dus dat scheelt ook wel

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:23

@maartje:normaal gesproken loopt hier ook een zwarte haan rond.echter sinds gister is hij vermist.ik werdt zelfs nog gebeld door de stalhouder met de vraag of ik hem nog gezien had gister.de kippetjes waren onrustig omdat de haan niet in de buurt was.vandaag is hij noig altijd niet terecht.vermoedelijk is hij gepakt door een roofvogel en is hij niet meer....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 02:18

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:41

Zo, eerst even een bijleespost :o en dan straks even een post met foto's van Luna :D

@Maartje: Hoe gaat het nu met Pluisje? Leuke foto’s van de paarden. Gelukkig is carnaval dus weer afgelopen haha.

@Mira: Eet je pup nog steeds alles wat los en vast zit? Zijn wel drukke tijden maar ook wel mooi. Ook altijd lachen zijn mensen die over de vloer komen met schoenen aan waar veters in zitten haha.
En heb je al een geschikt zadel gevonden?

@ Patrick: Een fijne les gehad dus met Shadow, dat zijn toch mooie momenten dan als het zo goed gaat. En ze ziet er weer tip top uit met haar jas uit?

@Nathalie: Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! En ben benieuwd naar je foto’s. En wat fijn dat je nog regelmatig op een Tinker kan/mag rijden op je werk.

@Faye: En heb je het zadel al op Denz gelegd om te kijken hoe het staat?

@Ellie: Mooi geslaagd voor een jasje, wat vinden je collega’s er van? Fijn dat Eros zo goed gaat. Is het al bekend wanneer je eigen zadel er is? Volgens mij moet je haast wel staat te popelen om zelf ook eens op Eros te stappen.

@Calanddra: Wat fijn dat het zo goed gaat tussen Pride en Bart. Ze zijn volgens mij al echte maatjes! En Pride met haar flem-snor haha. Mooi dat de buitenrit zo goed ging gisteren.

@Becs: Wat balen dat je sollicitatie wordt afgewezen, maar niet bij de pakken neer gaan zitten. Fijn dat Caitje je dan even kan troosten.

@hetlevenwint: Leuke foto’s van Jack in de sneeuw! En ben je er al over uit of je die hoofdstel wilt houden of toch niet?

@Kaat: Wat een heftige buitenrit met Tinky zeg, pff kan me voorstellen dat het schrikken is. En dat om een hengstje hihi. Gelukkig ben je blijven zitten en is alles goed afgelopen! Hoop dat je rugpijn snel over is.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:06

Magica schreef:
@hetlevenwint: Leuke foto’s van Jack in de sneeuw! En ben je er al over uit of je die hoofdstel wilt houden of toch niet?

Het hoofdstel zelf geef ik terug aan de bokker van wie ik het leen maar ik ga wel kijken om zo ene te bestellen.
Ben alleen nog niet over het kleur uit, ik ga normaal gezien in biothane bestellen en wil niet gewoon zwart of bruin.

Het is er in wit, rood, blauw, zwart, roze, lime, oranje, licht bruin, paars en bruin... ik twijfel vooral tussen blauw en rood (ik zou een hafpad kopen voor erbij ook).

Afbeelding (voor rood, blauw, zwart, oranje en paars).
Afbeelding (roze)

Ik zou touwteugels kopen voor er bij. En eventueel zo een pad (of een grandeur pad laten samenstellen):

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:10

Die pad scheef bij mij onder de Stella weg, omdat je hem vooraan niet vast kan maken.