[TI] [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:24

*pff zo'n mooi weer en zit hele dag op kantoor -O- ^) maar gelukkig niet de enige ;) *

mnkortleve schreef:
grid Toch best lang hoor 4 mnd als je een kleine heb.

Ja idd het voelt ook veel langer dus vandaar de hmm is het "nog maar 4 mnd" ;)

Mirjam computer kuren :(:)

en Lies ook ervaring met leuke >;) aanslagen dus... :(:)
en Mirjam ook niet vergeten ;)
Kan me voorstellen dat onderzoeken ondertussen zat bent :\ maar idd is voor een goed doel :)

Eefje 1st werken in zorg daarna als Piet :D

Ja idd Denise hier letten ze goed op hem of ie het wel aankan enzo :j

Janet tss ook al zoiets net alsof er op dit moment genoeg "groene" gas en stroom is voor iedereen :roll: en bio-energie is ook nog "dubieus" want zo wordt voor heel veel mensen over de hele wereld graan en maïs helemaal onbetaalbaar :( :n
Oe klinkt super dat je dan vervolgens tussendoor ook nog TNT zou kunnen werken 8-) en parket kijken :7

TK ijskrabben vanmorgen :oo nee hier nog niet maar raam stond ook richting ochtendzonnetje :o maar het zou idd wel kouder worden (mag ook wel zo eind nov :=)

Ellen moet je die van Loïs + Mirjam denk ook nog ff lezen om helemaal up-to-date te zijn :+
en neem je TomTom maar mee voor zondag :=
Hugo zal blij zijn met zegeltjes 8-)

Induna meevallertje *D altijd leuk :D

Angela ook laptop stuk :oo :(:) en weer genoten van max incl galop :z en vanmiddag met max ritje langs werk voor bakkie :9k
ik wilde al schrijven ritje langs kliniek met Max, maar dan gaan alle selectieve bijlezers vast iets anders denken :=

Marleen nog succes met Huppa meer mensen klachten dus zo te lezen :\ :(:)

Dagmar niks te vertellen...

Nu maar weer aan de slag ~~}> hoe eerder t af is hoe beter want is maar saai :o

D_Travis

Re: [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:45

succes Grid ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:54

Goeiemiddag!

Hier ook een lekker zonnetje, wel met koude wind.
Ojee, zon gaat weg, ik ga maar gauw naar de paarden.

Filmpje van "Kitty" is wel erg schattig :z

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:24

:oo O Grit hop hop naar paarden hier wordt nu echt donker :=

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:59

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:04

das echt allemaal bling bling materiaal Dagmar! hihihi
Heb ook een josh armband, alleen is daar al een stuk glas uitgevallen, is allemaal niet aan mij besteed.... ga er gerust een stal mee uitmesten... hihihi

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:05

hahaha idd ;) je kan er mee terug gaan naar de winkel waar je hem had gehaald he ;) en dan kunnen zij hem zo voor reparatie opsturen evt :)

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:08

zo wat een vrolijke sieraden zeg! lekker bling bling!
Vindt het er leuk uitzien, maar ook bij mij gaat het niet werken, zoiets blijft nooit heel bij mij... :P

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:18

hahaha, ach ik droeg ze naar mijn werk toen, en op feestjes etc

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:35

hai allemaal,

Even een ego berichtje hoor... Noa laat ik niet meer drachtig worden, ik heb net een mailtje gehad dat omdat ze wel drachtig was van de dekking, ze ook geen recht heeft op reductie. Dus op deze manier zijn er 2 veulens door mijn neus geboord, eerst Bries die ik voor schijtprijs heb weggedaan dat eigenlijk betaald zou worden van het veulen dat nu zou komen en nu dus dit veulen wat er dus niet komt... Dus weer geen "inkomsten" (al levert het weinig op, het is toch meegenomen) Het houdt ook nooit op, Móhr die maar niet verkoopt, ben het zo zat allemaal...

Ik snap de regels wel hoor, maar baal er wel van. Ik ga Móhr denk ik naar de slacht brengen, ik heb/kan het niet opbrengen om in de opfok te gooien en verkopen doet hij blijkbaar niet. Ik heb geen zin om met hem te leuren, van mij hoeft het allemaal niet meer....

Ik zal hier ook niet meer komen, ik kan het gewoon niet opbrengen allemaal. poedersuiker periode, alles zit tegen, qua financiën, qua dieren, alles gewoon. Ik ga gewoon gelukkig zijn met mijn gezinnetje en de dieren die ik nu heb. Eventueel verkoop ik Noa ook maar, ik kan haar toch niks meer bieden...

Succes allemaal in ieder geval, ik wens jullie het beste.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:39

Sorry Bianca, hier geen medelijden meer, als jij erover denkt om Mohr naar de slacht te brengen.
Succes met je leven. :wave:

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:53

Ik heb al vaker gevraagd waarom je überhaupt fokte ook ivm je financiële situatie :o maar daar had je zo je redenen voor die ik respecteer(de), maar dreigen met de slacht vind ik niet netjes :n
en iedere keer als ik ergens zoiets lees niet alleen bij jou maar ook elders dan denk ik: denk na voor je iets op de wereld zet... ;( (of iets koopt...)

Ik ben ook een hoop geld kwijt en ook geen dragende merrie, maar da's het risico van "het vak" ;) en daarom heb ik er ook lang over nagedacht voordat ik dit jaar (eindelijk) besloot om het toch eens te proberen :o

Succes met alles!

Ik hoop/ duim voor Móhr dat hij alsnog een leuk nieuw baasje krijgt... :(:)
ps slachtprijs is momenteel ca 1euro de kilo dus dan is ie te koop voor 150-200 ?! O:)
Laatst bijgewerkt door grid op 30-11-09 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:55

Hoi Bianca.. Het kan me voorstellen dat je na wat negatieve gebeurtenissen het allemaal even niet meer ziet zitten... (ik ken je verder niet om te weten hoe je je verder voelt, en wat er nog meer gebeurd is..)

Maar je paardje naar de slacht brengen.. dat kan toch niet??? Kan je dat? Zo je eigen paardje naar de slacht brengen.. het diertje waar je met veel geluk en plezier naar uit hebt gekeken, en zo gelukkig was dat het gezond uit de moeder gekomen is...

En waarom kan hij niet naar de opfok? Zet je hem vanuit daar te koop...
En je eigen paardje verkopen...Noa...

Ik hoop voor je dat het allemaal niet zo ver moet komen... En zo ja van wel, heel veel sterkte voor jou, en de paardjes... :(:)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:57

Ik kan alleen maar hopen dat je niet meent wat je zegt.
en idd je hebt risico's dat je een veulen niet verkocht krijgt.
maar misschien is het maar beter dat je dan Noa ook gaat verkopen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:58

Wat voor leven heb ik hem te bieden dan? Samen met zijn moeder op een kleine stal (gelukkig wel regelmatig buiten) Ik hou nu geen geld over voor onkosten voor zijn moeder en zij is toch ook belangrijk. Als zij nu iets zou krijgen dan kan ik haar dus ook niet helpen. Zal toch keuzes moeten maken. Mensen maken allemaal beloftes en komen ze niet na, ben dat dus helemaal zat.

Kan je zo hard doen Puck en ik hoef ook geen medelijden, kan alleen zeggen dat alles me naar mijn keel grijpt en ik geen uitweg meer zie. Ik kan hem ook niet bij zijn moeder laten staan, zoon/moeder lijkt me ook niet zo'n goede combinatie. Was ze nog drachtig dan had ik het nog een hele poos kunnen uitzingen, op stal doen ze niet zo moeilijk. Maar als zij dalijk hengstig wordt en hij krijgt springneigingen, zit ik met een groter probleem.

Ben gewoon enorm depri en weet het allemaal niet meer, simpel...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:02

Ik ben hard, ja.. weet ik.
Maar al mijn reacties richting jou waren 'Sterkte', 'jeetje, sterkte ermee hoor' 'Knuffel voor Bianca' .
Het is kommer en kwel, vooral financieël..
Klagen, huilen, en echt wel terecht hoor, voordat je denkt dat ik dat allemaal niet meende. Ik wens elk mens een gelukkig en gezond leven!

Maar vervolgens wel nóg een veulen fokken en ook nog een kind willen en nog heel veel andere dingen.

We hebben hier ook gezegd dat jij eerst aan jezelf moet gaan werken, je slaapprobleem aanpakken, eerst de schulden af moet betalen en misschien dán pas gaan nadenken over een kind.

Wat jij vindt en wilt, is dan aan jou en dat respecteer ik ook, maar ik ga mee met Ingrid..
Het is echt totaal niet netjes van je om hier te gaan dreigen met de slacht... Hoe dúrf je.
Zo krijg ik het gevoel dat je ons verantwoordelijk maakt voor de evt. dood van Mohr en
de verkoop van Noa... Raar, vind je niet?
Laatst bijgewerkt door Puchje op 30-11-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:05

grid schreef:
Ik heb al vaker gevraagd waarom je überhaupt fokte ook ivm je financiële situatie :o maar daar had je zo je redenen voor die ik respecteer(de), maar dreigen met de slacht vind ik niet netjes :n
en iedere keer als ik ergens zoiets lees niet alleen bij jou maar ook elders dan denk ik: denk na voor je iets op de wereld zet... ;( (of iets koopt...)

Ik hoop/ duim voor Móhr dat hij alsnog een leuk nieuw baasje krijgt... :(:)
ps slachtprijs is momenteel ca 1euro de kilo dus dan is ie te koop voor 150-200 ?! O:)

Helaas zat ik nog niet in die situatie he toen Noa drachtig was van Móhr, toen woonde ik nog bij mijn ex, toen ging het allemaal gewoon. Nu door de scheiding en schulden die erbij zijn gekomen is het allemaal zo gelopen, dus ik heb er niet bewust voor gekozen. Als ik dit had geweten dan had ik ook niet gefokt, dat Noa vorig jaar gedekt werd was dus om andere redenen (die ik wel per pb wil geven maar niet hier)

En hem naar de slacht brengen, nee dat kan ik niet. Logisch toch, maar momenteel heb ik zo'n gigantische dip dat ik het dus helemaal gehad heb met alles. Ik kan hem daar niet laten staan en geld om 125-150 euro te betalen voor opfok zit er niet in (zoals ik al zei dan heb ik geen geld meer achter de hand als er wat met Noa gebeurd) Ik vreet liever zelf gras dan dat ik Noa niets te eten kan geven of de medische zorg die ze nodig heeft.

Ik was bijna uit de schulden, alles was geregeld en dan komt er weer een poedersuiker ex op de proppen met schulden, zo kom ik er nooit uit. Dan wordt je weleens wanhopig kan ik je zeggen en bij mij is nu de wanhoop nabij...

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:06

Bianca dat had je je toch beter van te voren kunnen afvragen, er zijn zoveel mensen die hun veulen dit jaar niet of moeilijk verkocht krijgen, maar dat jij gaat dreigen met slacht vind ik niet normaal.

Moeder en zoon? waarom kan dat niet samen? er bestaat zoiets als een castratie?

al met al gaat het gewoon om geld, en dat begrijp ik wel, maar er zijn tig andere oplossingen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:07

en wie zegt dat ik dacht dat iemand het niet meende als iemand me sterkte wensde? Tuurlijk weet ik dat iemand dat meent, dat meen ik toch ook als ik iets schrijf over iemand.

Ik ben nu gewoon kwaad en zit te huilen omdat ik hem net weer zo vrolijk zag doen en in de wei, en ik kan hem niet eens een normaal onderkomen geven appelflap

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:08

Biancaa schreef:
en wie zegt dat ik dacht dat iemand het niet meende als iemand me sterkte wensde? Tuurlijk weet ik dat iemand dat meent, dat meen ik toch ook als ik iets schrijf over iemand.

Dat zei ik helemaal niet, dat zei ik om mezelf in te dekken en niet om jou aan te vallen.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:12

Ja......
Wat kan ik hier nog op zeggen?
Ik snap heus dat jij in een lastige situatie zit Bianca maar ik kan niet begrijpen dat je nu hier neerzet dat je eraan denkt om Mohr naar de slacht te brengen!
Er zijn vast wel mensen die de slachtprijs (of zelfs iets meer) willen betalen voor Mohr.
Dan ben je in elk geval één van je paardjes kwijt aan (hopelijk) een goed persoon en dat is altijd beter en eerlijker dan de slacht.

Verder denk ik ook dat je eerst aan jezelf moet gaan werken en alles op een rijtje moet zetten voordat je nieuwe stappen in je leven kan gaan zetten.
Ik wens je sterkte met alles!
Laatst bijgewerkt door Boncho op 30-11-09 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:24

Normaal reageer ik niet snel in dit topic, lees het af en toe eens mee (omdat het nogal teveel is), maar spring wel even in op het bericht van Bianca. Niet om te oordelen hoor, want we kunnen allemaal wel eens in tijden van onmacht en onzekerheid dingen zeggen/schrijven die ons op dat moment dwars zitten, maar dan compleet ongezouten.

Bianca, het is klote dat je hem niet verkocht krijgt, maar helaas is dat ook wel een beetje de tijd van het jaar in combinatie met de crisis. Mensen zijn voorzichtig met kopen, prijzen dalen aan andere kanten.
Maar kijk of je hem dan niet voor flink minder dan anders naar een goed tehuis kan of bij wijze van spreke weggeeft aan iemand die je vertrouwt.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:25

precies, dat bedoel ik, er zijn tig andere oplossingen.

Lucy_1

Breng hem alsjeblieft niet naar de slacht.... Dan breng je hem maar hier hoor!

Biancaa

Ik breng hem heus niet naar de slacht, ook daarvoor geld al moet ik zelf gras vreten, al zouden mijn kinderen dat niet echt lekker vinden...

Het is meer om aan te geven dat ik het gewoon helemaal gehad heb met alles. Dacht dat ik alles geregeld had, elke keer mailen er mensen dat ze willen kijken en dan wordt het weer afgezegd en hoor ik niks meer.

Financiëel was eindelijk alles op een rijtje na hard doorpezen, na stomme krantenwijken erbij lopen om maar iets meer geld te hebben in de maand, alles was afgelopen aan het einde van dit jaar (met nog een kleine nasleep maar dat was halverwege het aankomende jaar geregeld) en elke keer komt er gewoon wat bij... elke keer komt zijn poedersuiker ex wel weer met iets om iets te vergallen of om ons verder in de schulden te steken, ik weet niet hoe ze het presteert, maar ben het knap zat (en eens barst de bom en dan sta ik niet in voor de gevolgen naar haar toe en dan bedoel ik niet dat ik haar wat aandoe maar dat ik net zo'n vies spelletje ga spelen als zij doet)

Dan zie ik Móhr huppelen, in de kont bijten van de tinker voor hem, die hem vervolgens terug bijten Móhr blijft gewoon staan... Het is zo'n lekker ding waarom verkoopt die niet gewoon? Ik heb daar als een klein kind staan huilen, met mijn hoofd in de nek van Noa.