[TI] Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [TI] Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 15:58

Komt ook van een slechte weerstand. Ik zou vooral kijken wat je paard mist en aanvullen

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:08

Mijn paard (kwpn) heeft op de achterbenen lichte rasp, denk ik. Een paar kleine bultjes/korstjes, niet veel. Ik mag er ook aankomen en heb niet het idee dat het jeukt of pijn doet.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer, zoveel informatie :+

Als ik het ga wassen met betadine shampoo (welke?) en het vervolgens verzorg met bv zinkzalf, doe ik het dan goed om mee te starten? Of moet ik bv andere zalf gebruiken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:31

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 14:31

Dit herken ik ook inderdaad! :)
Fijn dat het onschuldig is.

Maar daarnaast zitten er ook enkele hardere bultjes / korstjes die ik er niet zomaar af kan krabben.
Paard heeft wel eens lichte mok in de kootholte gehad. Was dan ook een beetje geïrriteerd roze... Dus vandaar dat ik denk dat er ook iets van rasp zit. Ik wil het in elk geval graag behandelen :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

Hmmm ik zag vandaag in de kootholte ook wat kleine "aanslag". Zal toch hele lichte mok zijn.

Hij staat ook op eiwitrijke brok + aanvulling... Ik ga eens kijken wat ik eventueel in dieet kan veranderen zonder dat hij schaal wordt.

In de tussentijd ga ik wassen met tea tree shampoo en zalf smeren. Mokzalf? Of juist iets van uierzalf om het zacht te maken en weg te kunnen halen? Iemand advies?