[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:15

Is er ook een verschil met de pijn in de knie of je doet doorzitten of lichtrijden?

Ik las iemand die zei dat je moet oppassen met spoorgebruik iod.............Sinds ik met sporen rij is mijn beenligging een heel stuk verbeterd en veel stiller geworden. Gewoon even aan wennen de eerste keren met rijden. Zelf vind ik het wel prettig dan kun je de hulpen geven daar waar het nodig is als ze niet reageren op been ;)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:07

Nee daar zit geen verschil in. Bedankt om jouw mening over sporen te delen :j

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:03

Ow wat jammer dat je bones moet verkopen!!

Shill, wat naar, heb je dit al lang?

Hier ook weinig gereageerd, druk met de laatste loodjes op school en stage voor dit jaar.
Morgen nog 2 toetsen. Hopelijk haal ik ze dan kan ik dit jaar afsluiten zonder herkansingen!
Xaffier gaat verder goed. Hij had vannacht mooi feest, hij mocht op de weide blijven.
Hoe doen jullie dat, hij wordt wel redelijk dik dan van gras en dan ook nog in de nacht op het land? Hij staat deze week een beetje op een laag pitje ivm school.
Zondag 2 B impuls proeven rijden. Ben benieuwd dan gaan we over 3 weken voor het ecchie

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:30

Bij ons staan ze nu in de nacht op de paddock. En overdag gewoon op de wei. En dat gaat echt erg goed. Als ik met Storm ga rijden mag Woody alvast alleen op de wei. Hij word niet zo snel als Storm.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:05

Hier staan ze elke dag max. een uur op de wei, voor de rest hebben ze hooi op de grote paddock. Anders groeien ze dicht.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:01

@Shelly21 en Clocloken, ik heb dit al erg lang. Toen ik begon met werken was alles nieuw dus dan ga je gewoon beginnen. Nu blijkt dat ik bepaalde competenties niet heb die wel nodig zijn waardoor het werk lastiger wordt. Ik kwam erachter dat het niks voor mij was! Maar aangezien ik een huisje heb wat betaald moet worden en graag mijn opleiding af wou maken moest ik door. Van half 9 tot 5 op mijn reet zitten is niets voor mij. Ben er spuugzat van.
Nu gaat dit al 2 jaar zo en ben helemaal af. Ik kan helaas geen ontslag nemen, want dan krijg ik geen geld binnen. Dus opzoek naar wat anders alleen ben zo kapot en voel me zo niet lekekr dat ik denk: hoe ga ik mij nu ''verkopen'' aan een ander bedrijf?

Vandaag even lekker naar buiten met mijn paardje denk ik.

@ Shelly21, Succes met je toetsen!! Laat je even weten of het goed ging? Bij ons hebben we gewoon best kale wei en daar komt dan een strookje bij. Maar de buik groeit zo snel.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:15

Wat vervelend. Gewoon rustig wat rond kijken. Misschien kom je iets tegen waardoor je zo enthousiast wordt, dat je je ook gelijk lekkerder voelt. En dan kan je ook makkelijker solliciteren. Hou je taai.
En idd, even lekker met je paard op pad. Doet wonderen.

Succes

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:28

Voor de toets van gisteren een 7.0 terug.
Nederlands ging wel vandaag. Maar ouderenzorg pff.. 3 blaadjes vol geschreven voor en achterkant. En net optijd klaar voor de tijd om was.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:11

Knieproblemen, zeer irritant.
Ik heb ze ook, en heb dan ook van die flexibele beugels gekocht toen. Maar ik rij nu altijd met die paarse en die zijn niet flexibel :=

Succes nog Shelly!
Netjes een 7.0 :)

Vervelend Shill... dat heb ik bij een opleiding gehad.. maar daar kon ik wel gewoon mee stoppen...
Hopelijk komt er snel wat beters op je pad!

Ik ben ook echt erg druk met werken en dan Feike ernaast.
Vandaag gelukkig even vrij, dus vanmorgen om 9 uur zat ik al op de fiets opweg naar stal.
Heb weer les gehad. Ging wat moeizaam door de warmte (zijn Feike en ik beide niet zo weg van) maar alsnog ben ik zeer tevreden. Geen gevlieg meer en geen gebok sinds de osteo geweest is :)
Nu ben ik lekker gedouched en kan ik nog even lekker niksen :D

Vriendje <3
Afbeelding
Je kan ook wel zien dat hij de hele dag in de wei staat := Bolle pens :)) Helaas is hij door de zon nu bruin ipv zwart :\
Afbeelding

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:16

@ Jane2, dankje! Ik heb net een sollicitatie de deur uit. Inderdaad even hobbelen zorgt weer voor ontspanning.

@ Shelly21, een 7 is hartstikke goed!! Op naar de volgende toets haha.

@Nientsje, wat is Feike toch een lekkerding. Shill wordt ook erg suf door de warmte en ik zit ook als een zwetende tomaat erop. Vandaag lekker buiten in mn westernoutfitje. Ben ik wel aan toe. Het erge is dat ik nu al denk van poehh... Terwijl ik weet dat ik daarna mij altijd beter voel.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:39

Wat spannend van de sollicitatie. Ik ga duimen voor jou.

Ik ben gisteren een ander zadel gaan halen. Maar moet het morgen nog even passen. Wilde al een tijd zo'n zadel maar vind ze nieuw echt niet te betalen. Toevallig stond er nu eentje op marktplaats. Een hele nette Deuber barok!!! Nu duimen dat hij morgen net zo goed ligt als een ander model van Deuber wat ik erop heb gehad.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:31

Dalijk zal ik uitgebreider reageren op jullie posts, hier is het weer raak met noodweer Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:52

Och jeetje, het zit jullie ook niet mee! Hebben jullie het nu in huis wel een beetje droog kunnen houden?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:59

Jeutje.... :\

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:09

Hier blijft het ook maar gieten, word er niet goed van :\

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:43

Feike <3

Duimen voor je zadel Jane!

En niet leuk dit weer telkens..

Gisteren tijden het donderen nog vlug gereden met mijn Dusty. Oefenen op doorzitten zonder zadel :+ zalig paard heb ik toch :+:
Afbeelding
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:46

Hoop dat je zadel past Jane!

Knappe Dusty en kind <3

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:39

Oh bah dat noodweer!
Hier trok het gelukkig net langs heen.

Knappe feike en dusty heerlijke plaatjes weer!

Vanavond ook gereden. Hij had 3 dagen stil gestaan. Was wel weer te merken. Wilde eerst buitenrijden wastaat klein stukje op pad en hij bedenkt zich geen moment komt zo omhoog. Bijna in de sloot. Dus weer huiswaarts daar in de buitenbak aan het werk. Ging wel prima tot zijn weide genoten even uit de wei werden gehaald wou die wel graag mee. Eerst wilde hij de bak uit rennen kon hem tegen houden nou toen kwam die maar weer omhoog. Even laten weten dat dat niet de bedoeling Was. Daarna wel weer lekker verder kunnen rijden. Hij loopt wel prima en had wel hard gewerkt. Zweette aardig.
Grote draak is het!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:51

Gisteravond echt geen puf meer gehad om te reageren. We waren pas om kwart over tien klaar met het verzorgen van de paarden :Y) dan nog alles klaarmaken voor vandaag, douchen en toen mn bed ingerold.

Lekker zeg zo zonder zadel Claudia :)

@shelley, je zult zien als je chill wilt rijden gaan ze altijd klieren en eindig je altijd hard werkend in de bak *herkenbaar* Idg fijn dat hij prima liep -elk nadeel heb zn voordeel ;) -

@sheryn, hebben je weien die stortbuien van gisteren overleefd?

@shill, succes met de sollicitatie. Waar heb je op gesolliciteerd? Of heb ik dat misschien gemist :+ ?

We hebben een geluk bij een ongeluk gehad gisteren, het dak was voor 85% al dicht met dakplaten. Heel veel water hebben we binnen dus niet gehad............Wat wel een probleem was dat nu alle regen via de platen naar beneden stortte en aangezien we nog geen dakgoten hebben liep het langs de muren wat dus weer overlast veroorzaakte binnen :+ Er kwam zoveeeeeeeeeeeeeeeeeel in een korte periode dat de put het niet aan kon. Omdat wij natuurlijk helemaal gefocust waren op binnen kwamen we er dus wat laat achter dat het erg blank stond
8)7 We hebben de deksel en de roosters van de putten gehaald en toen liep het water gelukkig wat sneller weg. Maar wat een gedoe weer -O-

's Avonds met pap nog even lekker de paarden gepoetst, was goed om weer even ZEN te worden :)
Toen heb ik deze foto gemaakt, hihi. Wat klopt er niet op de foto :=

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:21

Ik wilde rijden gisteren, alles meegenomen en paard gepoetst begint het te onweren... Oke goed dan maar niet rijden en ff met Sansa in de wei werken. Dacht ik, want toen begon het te stortregenen :\

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:30

Pff gekke Xaf!
Heb wel bewondering voor je. Als Feike zo zou doen, zou ik er niet meer op gaan :=

Gaat lekker Allienda... lieve foto!

Balen chimello!

Vandaag is het precies 4 jaar geleden dat Feike in mijn leven kwam en ik hem de mijne mocht noemen <3
Afbeelding
Kleine jongens worden groot :+:
Afbeelding
Op naar de volgende 4! :*

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:41

@Allienda, jeetje ! Wat een noodweer!! Hier in het noorden gelukkig niet zo erg...
Ik heb bij een orthodontist gesolliciteerd als receptioniste. Morgen een netwerk gesprek binnen het bedrijf.
@ Nientsje, gefeliciteerd!!

Ik heb gisteren met moeite mij naar mijn paard gesleept. En ik was bij haar en alles was weer goed. Heerlijk gereden! Zandpad gegaloppeerd en een vriendin van mij met de koets waar ik achter reed heeft een filmpje in slowmo gemaakt. Zal die hier posten als ik het filmpje heb ontvangen... duurt beetje lang helaas. Terwijl het via whatsapp gewoon kan! Ben te nieuwsgierig dus ongeduldig!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:49

Gefeliciteerd met Feike *\o/*

Ik zal duimen voor een goed gesprek :j super dat je zo fijn hebt gereden met Shillelagh, zalig wat dat kan doen hé :j

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:52

Jaa echt wondermiddel op 4 benen!
Dankjewel hihi:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:56

oh Allienda het zit niet mee met dat pleuris weer daar!!!
Volgens mij vond iemand het tijd voor sokjessoppen..

Zo lief die foto's Claudia!

Gijs staat nog steeds op kliniek, maar hij mag naar huis *\o/*

Zondag weer bijrijdpaardje (nouja het is enorme tinker) gereden, wat een draak is het toch.. Draven lukt nu weer zónder bok(ken), dus een voorzichting galopje geprobeerd. Nou ik leg mijn been naar achter en hij begint bok bok bók... Geoefend op de overgang zónder bok en dan gelijk weer terug nemen en belonen. (hij vind t allemaal maar moeilijk na zo lang stil te hebben gestaan, met zijn al wat oudere, grote beetje stijve lijf). Dat ging na 3x proberen goed, dus beloond en het verder maar even gelaten. Lekker buiten uitgestapt (dat was voor hem oók al zeker een jaar geleden voor t laatst).
Vervolgens zet je m terug op de wei, gaat ie me toch een partij lopen showen.. :=
Echt zo heel lichtvoetig draven en sprintjes trekken in galop.. :') Ik denk dat ie trots was op zichzelf.