[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:33

voorzichtig aan nathalie, anders morgen weer een dag hoor. voor al die jaren die jullie nog te gaan hebben samen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:40

Topic gemaakt [ITP] SB Jack in de sneeuw :#

Ik ga dit weekend waarschijnlijk een rit doen met Jack en na die rit beslissen of ik zo een bitloos hoofdstel bestel of niet (denk het wel) :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:48

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:59

.
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 09-02-13 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:10

Dat is idd Kyara, heb al berichtje gedaan, dacht dat ze verkocht was, maar dat blijkt wat anders te zitten en ze is dus op de hoogte ;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:30

Ik zag die advertentie idd ook, ze stond destijds ook te koop toen ik voor een tinker aan t kijken was.

Nou, denk je dat de sneeuw eindelijk weg is, begint t opnieuw te sneeuwen...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:10

Oh, ik heb nu echt iets te vertellen joh.. Wat een verschrikkelijke buitenrit :')

In het begin was Tinky eigenlijk doodbraaf, maar zéér sloom. Had wel een heerlijk galopje gedaan en ze luisterde super! Tot dat we een shetje in een wei tegenkomen.. Ze hinnikten naar elkaar, maar dat is meestal nooit een probleem. Ze is ook gewoon doorgestapt na een beetje aarzelen. Heb zelf nog een beetje gegalopeert etc. Mijn moeder was mee met de honden, en Tink en ik waren al een eind voorop. Ik had Tinky gestopt, zodat mijn moeder minder moest inhalen. Plots draait mevrouw zich om en schiet er als een pijl vandoor :oo In volle rengalop racede ze naar mijn moeder toe, ik roep 'GA AAN DE KANT!' en halleluja dat ik dàt heb gezegt.. Paard stopt abrupt, dus ik dacht dat ze gewoon blij was om men moeder terug te zien, maar nee.. Mevrouw hoorde die shet hinnikken.. Vroeeeeem, daar ging ze weer. Geen rem, geen stuur. Enige wat ik kon doen is mij vastklampen en vooral niet vallen, want dan was ze gewoon weg of zou ik gewond zijn geraakt. Ze ging echt vreselijk snel.. Nog NOOIT heb ik dit meegemaakt, in volle rengalop, zeker +30km / u racede ze over een super modderig pad. Ik dacht echt dat we er gingen liggen, allebei :x Ik heb me dus vastgeklampt aan haar vlechten, haar laten galopperen tot een bocht, dan de teugels gepakt en haar aan de kant gedraait, zodat ze niet weg kon. Ze was toen al bijna bij die shet, die nog steeds als een gek riep. Heb haar kunnen omdraaien en toen was het over. Ze zat te wel hevig te pompen. Ik was er echt niet goed van. Mijn adem leek net weg.. Heel bizar was het. Ik zat te trillen als een rietje, maar opzich was ik nog redelijk rustig. Ik heb haar omgedraait en ben terug gestapt, de hele rit was het weer een doetje.

Mijn moeder was erg ongerust, want ze heeft mij gewoon zien voorbij racen, zonder dat ze wist wat er aan de hand was. Ze kon niet achter me aan lopen, want Tinky ging veel te snel. Ze was ook bang dat ik een voetganger met een kindje ging omverrijden (we waren die mensen gepasseert, gelukkig waren ze al voorop, want Tinky had écht niet gestopt en zou ze gewoon omver zijn geknalt, het enige wat haar kon schelen was die shet)

We vermoeden nu dus dat Tinky hengstig stond en die shet een Hengst was. Hij heeft énorm lang lopen te hinnikken op haar, en enorm vaak. Wat al een beetje verdacht is dus.

Ik ben nu doodop, men rug is terug naar de knoppe, ... :(

Paarden hé, ik zei het nog! :P Ik ben gelukkig niet bang en kruip er gewoon de volgende keer weer zonder pardon op hoor. Maar ben er nog altijd niet goed van. Stiekem heeft Tink een identiteitscrisis en wilt ze een renpaard zijn ipl Tinker :roll:

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:59

Dat is minder, heb ik gelukkig bij Jack geen last van (dat die hengstig zou staan). Brrr :brr:

Ow en Jack zijn langste stuk van manen komt nu aan het begin van zijn been. :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:10

ohh brr doodeng kaat, gelukkig goed afgelopen!

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:31

hoi
sorry dat ik zo laat reageer maar heb geen internet in italie MAAR ik was/ben op zoek naar een grote tinker!!
maar ik koop pas na de zomer rond augustus! en de meeste mensen die hun paard nu op MP hebben staan wachten niet zo lang.
maar ik ga (als het weer meezit) volgende week zondag 17 feb bij een merrie kijken!!! *\o/* *\o/* zin in.
ik ga nog niet zeggen bij wie, want het is particulier en het paard staat nog niet te koop.maar ze hebben er geen haast mee, en willen wachten tot ik plaats heb. :D :D

Kaat dan heb je geluk gehad als ik dat zo lees :j .

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:56

Oh kaat dat is schrikken seg! Al een chance ben je goed kunnen blijven zitten en zijn er geen ongelukken gebeurd!

Leuke foto's van Jack!

Hier gisteren met Casanova ook een wandelingetje gaan maken aan de hand, ging goed!
Vandaag even stiekem voor ik naar de tinkers ging langs mijn trainer gegaan om wat foto's te maken van een dressuurmerrie die te koop staat en heb er zelf ook even mee gereden, wat een tof beestje :D (hoop dat ik er deze week nog is een keertje mee kan gaan rijden :P )

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 20:59

Gaaf Bianca!
Zag de foto's van die merrie op je fb Julie :) Knap dier!

Ondanks dat Tink zo'n draak was vandaag, had ik wel de indruk dat ze eindelijk mijn hand begint te zoeken tijdens het rijden. Wat erg positief is! Ik hoop binnenkort aan de slag te gaan, misschien gaat ze dan ook minder de draak uithangen buiten als het goed gaat met het bakwerk.

Ik heb trouwens zitten twijfelen of het wel verstandig is dat ik naar de Sokkenwasrit ga.. Stel dat ze er zo vandoor schiet als vandaag? Daar wil ik niet aan denken :n

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:12

Dan ga ik er wel op :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:14

jeetje gekke tink rennen door een hinnikende hengst gek dier...gelukkig ben je er niet af gevallen.
nou vanmorgen zouden we haar gaan ophalen maar hadden we beide(ik en de eigenaresse) zoiets van we wachten even af wat de dag gaat doen...
dus toen maar ff met vriendinnetje lief wezen winkelen smiddags werd ik in ene gebeld van ja hier is t aan t dooien en zijn de wegen goed zal ik haar komen brengen met de trailer...
haha zo hadden we afgezegd en zo hadden we in ene plannen om haar in de wei te zien staan....
a fijn t klaarde dus ff op en t stuiteren kon gaan beginnen..jeetje wat was ik aan t stuiteren haha eenmaal dat ze in de wei stond ging het echt super goed.
ze hadden 3 rondjes gerend over t land en daarna stonden ze al weer gauw gewoon gras te eten en werd ze beschermd door een merrie die denk ik beetje last kreeg van moederlijke gevoelens...
en daarna werd ze door de oudste van de groep als vriendinnetje weg gekaapt en stonden de 2 al gauw neus aan neus gras te eten...
en nu irriteer ik me kapot aan alle sneeuw die uit de lucht valt..al hoop ik nu natuurlijk dat t blijft liggen zodat ik nog wat winterse kiekjes van dr kan schieten morgen haha..

en nu ben ik gewoon dood op door de zenuwen van vanmiddag haha dus denk straks maar lekker vroeg liggen..en morgen weer naar t land lekker bij dr kijken en ff tutten...
en ik moet nog kleiner halster gaan kijken dan mini shetlander maat xD dat paste ze geen eens haha

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 21:16

HijadelaLuna schreef:
Dan ga ik er wel op :D

Succes! :') _O-
Nee, dat zou ik niet willen. Dan is het mijn fout moest er iets gebeuren.. Dan val ik er liever lekker zelf af :P

Oja, gedurende die hele roze lijn zat ze in rengalop. Madam oefent alvast voor de kentucky derby! :))
Afbeelding

Super Nathalie! Echt leuk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:23

ahh wat fijn nathalie! vanmiddag was t nog even goed inderdaad! gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Kaat, dat ziet er uit als een heel eind!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:04

NathalietjeB schreef:
jeetje gekke tink rennen door een hinnikende hengst gek dier...gelukkig ben je er niet af gevallen.
nou vanmorgen zouden we haar gaan ophalen maar hadden we beide(ik en de eigenaresse) zoiets van we wachten even af wat de dag gaat doen...
dus toen maar ff met vriendinnetje lief wezen winkelen smiddags werd ik in ene gebeld van ja hier is t aan t dooien en zijn de wegen goed zal ik haar komen brengen met de trailer...
haha zo hadden we afgezegd en zo hadden we in ene plannen om haar in de wei te zien staan....
a fijn t klaarde dus ff op en t stuiteren kon gaan beginnen..jeetje wat was ik aan t stuiteren haha eenmaal dat ze in de wei stond ging het echt super goed.
ze hadden 3 rondjes gerend over t land en daarna stonden ze al weer gauw gewoon gras te eten en werd ze beschermd door een merrie die denk ik beetje last kreeg van moederlijke gevoelens...
en daarna werd ze door de oudste van de groep als vriendinnetje weg gekaapt en stonden de 2 al gauw neus aan neus gras te eten...
en nu irriteer ik me kapot aan alle sneeuw die uit de lucht valt..al hoop ik nu natuurlijk dat t blijft liggen zodat ik nog wat winterse kiekjes van dr kan schieten morgen haha..

en nu ben ik gewoon dood op door de zenuwen van vanmiddag haha dus denk straks maar lekker vroeg liggen..en morgen weer naar t land lekker bij dr kijken en ff tutten...
en ik moet nog kleiner halster gaan kijken dan mini shetlander maat xD dat paste ze geen eens haha

Voor die van mij heb ik veulenhalsters. Die passen meestal wel...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:37

Oh Kaat,dat is schrikken zeg!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Nathalie!

Hier alles rustig,lig lekker languit op de bank,moe van stallen uitmesten etc.....

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:10

Kaat is dat dat shetje dat we zijn gepasseerd toen ik er was (lange manen).

Hoop dat het binnenkort nog eens vriest/heel droog is dat ik nog eens nieuwe foto's kan maken, de foto's van het topic (zeker kijken) in mijn onderschrift zijn al van enkele weken geleden.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:23

Jeetje kaat dat is schrikken
Dan spoken is een paar seconden van alles door je hoofd

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:27

Pffff ik heb een keer hetzelfde meegemaakt niet op mijn tinker maar een Haflinger en ook in combinatie met Shetlander en rengalop. Ik ging er helaas op het eind wel af want de shet liep op het pad en ik werd bij abrupt stilstaan gewoon gelanceerd... Ik ben blij dat het voor jou goed is afgelopen!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:34

Zoiets heb ik met mijn vorige paard ook gehad
Dan niet met een shet maar hij wou gewoon weer naar huis
Maar zijn stal was aan de andere kant van een grote weg
Had geluk dat er een brede sloot tussen zat daar stond hij dus vlak voor op de rem
Hij stond zo hard op de rem dat hij het zadel op zijn nek had liggen
Ik maar onder tussen denken wat ik moest doen
Rem zat er ook niet meer op en met zo'n gang spring je er ook niet af
Ben nog nooit zo blij met een sloot geweest

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:40

Ik hou van die haan :D

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:46

Die haan is leuk en ik zie een nog echte shet ook super leuk