[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:00

Super van Finn!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:27

Fijn dat het goed ging voor de wagen. Heerlijk een lekker eind mennen. Dat mis ik echt

Balen van je knie. . Maar als je goede instructie hebt die je daar in begeleid is het toch het proberen waard .

Dees blijkt enorm langzaam brok te eten Hoorde ik vandaag van mijn stalhoudster. Nu kende ze 2 maanden geleden nog geen brok en kreeg ze van mij ook maar af en toe een handje. Nu toch wel een schep of 2 voer per dag. (Zit vanalles in. . Ze stelt het zelf samen. . Dus niet alleen biks. )

Ik zit te twijfelen of ik de dierenarts eens haar tanden na laat kijken. Want haar hooi eet ze wel prima.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:07

Hmm hou haar maar goed in de gaten! Even in de mon laten kijken kan natuurlijk geen kwaad.

Lastig van je knie Claudia! Je hebt van die speciale beugels met schokdemping zou dat het wellicht al wat makkelijker kunnen maken?

Finn doet het maar stoer!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:14

Ik heb geen last van het schokken eerder druk geven kost mij 2x zo veel moeite denken we.. moeilijk geval ben ik :+ want wanneer ik puur recreatief rij heb ik minder last het is het echte werken.. en daar heb ik nu net het laatste jaar de smaak voor te pakken gekregen.

Misschien moet dees nog wennen aan de brok en als je twijfeld gewoon laten nakijken.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:15

Hoe gaat het met Gijs? :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:32

Ahw, Bones toch te koop Chimello?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:39

Knappe Finn!

Beterschap met je knie!

Ik zou dr idd maar goed in de gaten gaan houden!

Jammer dat Bones te koop staat!

Feike ging lekker aan de dubbele longe vandaag. Hij was ook weer heerlijk knuffelig :+:

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:54

Yep, beter nu de knoop maar meteen doorhakken, van binnen wist ik dat ik hem sowieso niet eeuwig kon houden dus dan maar nu gewoon doen. Hij staat niet in de weg verder dus ik heb geen haast :)

Vandaag zijn we wel bij een merrie gaan kijken (voor mijn moeder) die we hebben gekocht. Mam had nl een merrie verkocht (moeder van Chazie die we houden). Ze stond niet eens echt te koop tot een vrouw die eerder bij ons een merrie gekocht had een tinker zocht voor een vriendin vroeg of we een merrie hadden en bij bezichtiging was de klik er direct met Shylow dus heeft mam haar verkocht. Toevallig hoe zoiets kan gaan.

Ik heb wonder boven wonder zowaar een "goedgekeurd" idee voor school dus ik heb weer hoop... Toekomst is er weer iets op verbeterd :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:32

Oh super, fijn dat het goedgekeurd is!!

Sterkte met de verkoop van Bones!

Hoe gaat het met Gijs, hopelijk weinig last van zijn operatie.

Ik ga vanmiddag lekker met Izzy en Khaleesi rijden, het is hier heerlijk weer.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:13

Gijs gaat goed, zwelling valt reuze mee :).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:34

En wie ligt er met dit heerlijke weer ziek in bed? ;(
Gisteren wezen varen en bbqen met collega's maar kon bij de bbq plek opgehaald worden omdat ik zo beroerd was. :\

Vervelend zeg van je knie! Lijkt me heel onhandig!

Succes met verkoop van Bones!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:19

Bones Te Koop. Kan niet makkelijk voor je zijn.. maar zo'n knap paard, daar zijn vast veel gegadigden voor. Dan kun je zelf de beste kandidaat uitkiezen.

Dees blijft me verbazen. Nu ze eenmaal aan me gewend is blijkt ze een aardig vertrouwen in me te hebben. Vandaag kennis gemaakt met de waterslang. . Geen probleem. Als ik met de clicker aangeef dat ze het goed doet blijft ze gewoon mooi staan.

En ze waren met de trekker de bak aan het slepen, dus dat vond ik het moment om daar ook eens te gaan kijken.. Eerst vond ze het wel spannend, maar ik kon haar heel makkelijk laten targetten op de trekker.. en toen was die ook weer prima.. ik wordt steeds blijer van dit dIer.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:52

O ja.. biJan vergeten.. Dees haar sokken komen echt een cm of twee voorbij haar hoeven. . Knippen jullie dat of slijt dat wel af?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:31

Super dat het zo goed gaat, leuk!!
Hier knip ik de sokken van Izzy als ze langer dan haar hoeven worden, vind het zonde als ze erop gaat staan en ze eruit trekt :P

Wat een heerlijk weer is het vandaag zeg *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:39

Hé, wat leuk. Hier net zo'n combi ;) alleen dan iets zwarter.
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:50

Leuk dames :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 00:12

Leuke combi's!

Gisteren weer met Cas gereden meneer had alleen niet zo veel zin en begon me wat uit te testen puber :+

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:16

*zwaait* wij hebben even een hectische week achter de rug met al die regen/noodweer. Even geen tijd en energie gehad om op bokt te kijken. Aangezien door een paar kleine tegenslagen lag het dak nog open tijdens het noodweer van afgelopen week. Gewone regenbuien etc ging opzich prima (hier en daar een drupje) maar die hoosbuien afgelopen week 8)7 Wij werden in de nacht van wo-do wakker gemaakt door mijn moeder om 2:00 'snachts, hun woonkamer (en tijdelijk nu hun slaapkamer) stond blank!!! Na een korte inspectie bleek dat er twee kamers op de verdieping onderwater stonden.........................De hele nacht water staan hozen, dweilen, pompen etc -O- Erg heftige dagen gehad, omdat het weer zo slecht was konden op het dak helaas ook niets doen dus zat er niets anders op dan als het regende het water zo snel mogelijk van het dak zien te krijgen en in de nachten *soort van wachtdiensten draaien* Toen het weer beetje beter werd zijn de werklui keihard er tegenaan gegaan om zoveel mogelijk dakplaten te bevestigen. Dat scheelde idg al afgelopen weekend, hopelijk komende week is het dak dicht!

Paarden zijn even op de tweede plaats gekomen maar heb wel iedere dag kort (30min. gemiddeld) gewerkt met ze en gaat echt lekker. Door het weer heeft de osteo minder prioriteiten gekregen, pap heeft wel gebeld maar hij belt niet terug dus gaan we een andere bellen. Hopelijk weten we komende week wat mee r daarover :)

De ukken doen het erg goed, ze staan nu volcontinue met de groten op de wei :D Super fijn, alleen Loesje is nog bang voor de groten, viel me gister wel al op dat ze steeds dichterbij komt. Denk ik een kwestie van tijd, de groten willen juist met haar kriebelen maar zij loopt weg -dus geen reden om bang te zijn-

@Claudia, is het niet prettiger voor je knieen om je beugels wat langer te doen? Ik heb ook vreselijke last van mn knieen/enkels als ik mn beugels kort heb.

@Sheryn, jammer dat Bones te koop staat, dat is zoooooo'n vreselijk nadeel van fokken -> je kunt niet alles houden |(

@ jor, fijn dat alles goed gegaan is met Gijs. Is hij thuis gecastreerd of op de kliniek?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:30

Lengte heb ik al geprobeerd (zat ook altijd vrij kort) inderdaad maar in principe als je een scan van mijn onderbeen zou nemen staat dit scheef.. uitwendig zie je dit niet en stap en loop ik ook normaal. Maar drijven of druk uitoefenen bij oefeningen is soms heel vermoeiend.. daarom heb ik er ook niet altijd last van ik mag bijvoorbeeld een superlange buitenrit maken en heb geen pijn maar rij ik een half uur serieus in de piste dan voel ik het enorm aan mijn knie.

Wat rot van jullie dak... heb nog aan jullie gedacht toen onze straat en gang blank stond..

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:03

-O- wat balen van dat dak.

En als je snelheid meer met je stem/zit aangeeft?

Poeh zware beslissing van bones. Sterkte. Heb je jouw quarter nog verkocht?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:00

Dat doe ik zeker al :j maar soms heb je toch ook de werking van je benen nodig als je bv nog maar figuren rijdt. Ik rij ook met veel verschillende paarden en niet elk paard rijdt natuurlijk hetzelfde. Dat ik Cas naar mijn hand ga kunnen zetten gaat hopelijk ook al veel opbrengen. We zien wel hoe dat vordert :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:50

Bah Daan wat erg van de kamers joh!! Geen wonder dat je een hectische week had :(:)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:54

@ Claudia - wat lastig joh, ben je als eens naar een fysio of dergelijke geweest? Een spoortje zou wellicht oplossing kunnen bieden

@ Sheryn - was idd ff pittig maarja als ik op tv zie wat andere mensen te verduren hebben gehad.........Valt het bij ons nog wel mee behalve dat nu alles nat en vochtig is in huis.......... gelukkig geen persoonlijke spullen aangetast oid.

Ik kreeg telefoon van pap dat de osteopaat as woensdag komt!! Tijdstip wordt nog doorgebeld *\o/* Ik ben eens benieuwd wat hij te melden heeft :-)

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:58

Hee iedereen,

Sorry dat ik zo weinig reageer! Ik heb het zo druk en ben zo moe... Bijna geen zin meer in paardrijden als ik thuis kom of wat dan ook. Lijk wel depri. Vooral met het idee dat ik nog tot september werk wat ik helemaal niet leuk vind en al 2 jaar doe. En heb daarbij tot september maar 2 week vakantie.

Als ik daar aan denk kan ik wel huilen. Vindt het zo verschrikkelijk (de menen hier zijn wel super, de organisatie verder ook maar het werk ligt mij totaal niet).

En ik wil zo graag lekker met mijn paardje etc. bezig zijn en nu zie ik alles als moeten.

Sorry voor mijn geklaag maar daarom ben ik hier zo weinig!

Hier in het noorden was geen overstroming gelukkig. Dikke korte bui gehad met onweer en dat was het gelukkig!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:28

Allienda schreef:
@ Claudia - wat lastig joh, ben je als eens naar een fysio of dergelijke geweest? Een spoortje zou wellicht oplossing kunnen bieden

@ Sheryn - was idd ff pittig maarja als ik op tv zie wat andere mensen te verduren hebben gehad.........Valt het bij ons nog wel mee behalve dat nu alles nat en vochtig is in huis.......... gelukkig geen persoonlijke spullen aangetast oid.

Ik kreeg telefoon van pap dat de osteopaat as woensdag komt!! Tijdstip wordt nog doorgebeld *\o/* Ik ben eens benieuwd wat hij te melden heeft :-)

daarom dat ik ook een spoortje wil uitproberen inderdaad :j Fysio kan er niets aan doen is een beetje een aangeboren afwijking waar ik nu ik volwassen ben pas last van krijg. Operatie is mogelijk maar vindt de dokter voor nu nog veel te drastisch pas als het mij zou belemmeren in dagdagelijkse dingen zou dat ter sprake komen.

Super dat de osteopaat al zo snel kan komen!

Shillelagh :(:) vond je je werk altijd al niet leuk of nu pas?