En ik vannacht malen door een paard dat op stal staat, haha. Ik weet niet wat voor dekens je hebt maa mijn dekens hebben het altijd goed gedaan. Heb Caily nooit op stal gehad en nooit nat onder de deken gevonden (wel beetje inregenen bij de schouder maar daar krijgen ze echt niks van). Wel eens eenn ander paard gehad met een lekke deken. Bleek dat eigenaresse voor t paard naar mij kwam alle dekens thuis in de wasmachine had gehad, niet zo slim...
Caily ik heb Nika dekens. En heb ook nog nooit problemen ermee gehad. Ik doe ze ook al jaren zelf uitwassen en extra waterdicht maken. Gaat kei goed. Maar na zoveel regen ben ik toch wel aan het twijfelen. Mocht hij nat zijn dan krijgt hij zo gewoon die nieuwe op en gebruik ik deze voor extra eronder of erover.
Ik moest vorig jaar alles wassen. Storm lag het liefste languit in zijn binnenstal en dan ook nog in de stront. De brokken hingen aan de dekens, zelfs aan de binnenkant. Hahaa. Echt een stinker.
Ja, het is nu wel echt-echt herfst, hier ook begonnen met hooi voeren, Lola en haar vriendin zelf al helemaal in de winterstand en van het gras. Loop van de dag zou het weer beter worden gelukkig, lief stoer veulentje is nu wel schoon genoeg
Hey, mijn deken heeft het redelijk gehouden vannacht. Alleen heeft Storm heerlijk languit in de regen liggen slapen en daar is de deken gaan doorlekken. Heb hem net de nieuwe deken op gedaan en hij staat weer heerlijk in de wei. Hier schijnt nu het zonnetje, meteen lekker weer. Maar vanmorgen met de les 3 x nat geworden. Ook ga ik bedenken hoe ik misschien zijn schuilstal af kan sluiten. Mocht het dan nog eens zo hard en vooral lang regenen dat ik hem dan in de schuilstal kan zetten.
jeaninedow
Geplaatst: 22-10-14 14:41
Vind Lola echt zo'n leuk ding Caily! Ik trof Nova gisteren doorgelekt onder de regendeken.... Arm schaap! Gelukkig stond ze niet te rillen of iets. Ga op zoektocht voor nieuwe. En vanmiddag komt de zadelpasser voor een vzh of springzadel! Heb m'n dressuurzadel voor fijne prijs kunnen verkopen.
Ik heb haar geschoren omdat ze hartstikke sloom werd bij springles en op lange buitenrit. Weet niet of ik t weer zou doen, ben erg bezorgd over dit soort dekenperikelen de hele tijd. Dan maar minder ambities ?
Van dekens kan ik hier niet meespreken. Staan ze bij jullie ook al als dikke bolletjes op de wei, hier echte knuffelbeertjes al! Maar goed want hier is het enorm koud de laatste dagen
Lola is inderdaad een leuk ding
Ik ga hier blij zijn als overal de mais weer is afgereden. Nu niet echt de moed gehad om met de paardjes op de baan te gaan als die grote dingen rondrijden.. Ik ben zo al eens met mijn dame in de beek beland, 1 keer is genoeg geweest
Dankjewel. Ben wel blij dat ik het nog kon verzetten...
Nientsje
Geplaatst: 22-10-14 19:35
Feike blijft ook heerlijk droog onder zijn deken Tot nu toe ben ik er dan ook erg blij mee.
Feike en ik hadden vandaag (eindelijk) weer les! Van tevoren 2 rondjes laten draven en toen wist ik het eigenlijk al; opstappen!! Dus ik rustig opgestapt, Feike heel braaf, nog even aangesingeld en stappen maar Hij was heel braaf en heerlijk licht te sturen, heel goed ingestapt op beide handen en ook veel figuren gereden; voltes, slangenvoltes, afwenden etc. En dat deed hij allemaal super! Toen begon te les, draf en schakelen en rechtuit en natuurlijk voltes (in draf vind hij het nog wel lastig om de volte goed te eindigen, hij wil dan wel eens de verkeerde kant uit als we de hoefslag weer op gaan ) maar na een paar x ging dat ook goed Ook bezig geweest met nagevelijkheid, ook dat gaat steeds beter En we hebben ook gegallopeerd Hij wordt al steeds minder bokkerig van de zweep, hij begint het nu echt te snappen dat een kriebel met de zweep betekend dat hij meer tempo moet maken Ik heb dan ook heerlijk gereden op mijn topper en wat ben ik trots! We zijn er nog laaang niet, maar we lessen natuurlijk nog maar net en hij doet het al zo goed! We gaan er wel komen denk ik Hij is ook zo lekker nuchter Kan mijn benen in zijn nek leggen en doen wat ik wil, hij blijft doodleuk staan Jap, daar kan je echt alles mee hihi. Voltigepaard in de dop?
Ook heb ik vandaag mijn nieuwe armband binnen gekregen!! Ik heb hem gewonnen via FB en ik ben er echt mega blij mee
He, ineens gaat het gesprek hier weer over Lola? Hoe dat zo? Maar ze is zeker leuk Allemaal stemmen met de veulenverkiezing he
Natuurlijk kan dat Lor!
Kan je niet gewoon twee draadjes voor de schuilstal langs spannen? Al je aan beide kanten een isolator maakt en dan lusjes aan het uiteinde van de draadjes kan je hem heel makkelijk erop en eraf halen.
Kan de deken van Nova niet opnieuw waterdicht gemaakt worden?
Hier in noord nederland is mais er allemaal al af, vorige week de laatste stukken denk ik. Meeste klepel- en baggerwerk lijkt ook gedaan, meeste tractoren staan denk ik nu onderdak al. Bedenk ik me wat, moet onze tractor ook maar weer eens onder dag gaan zetten misschien, nog even bedenken waar, ruimte zat, maar troep teveel
Beterschap Morgan!
Brave Feike! Dat op de volte verkeerd schieten, doen alle jonge paarden, heel herkenbaar, haha. Je moet even een paar keer "goedom" terug draaien en dan hebben ze door dat ze beter kunnen luisteren omdat het goedom terug draaien best wel krap is en dus lastige balans. Als je zeg maar doorrijdt als een achtje dan duurt het wel stukje langer voor de fase over is. Maar dat zal je vast leren met les. Mooie armband!
Ik heb echt heerlijk gewerkt vanavond. Moest in deze vestiging gewoon weer onderaan beginnen zeg maar, dus eerst dagje lobby (voornamelijk dienbladen en tafels poetsen, vuilnisbakken legen), en daarna kassa. Miste het werk op de drive wat ik in de andere vestigingen deed wel heel erg, en vandaag mocht ik onverwachts een avondje daar staan, ook nog gelijk gewoon alleen alsof ik nooit anders had gedaan, heerlijk! Wel tof ook dat ik dat vertrouwen krijg Thuis gekomen nog even paardjes gevoerd, had een nieuwe soort paardensoepjes, helemaal goed gekeurd volgens mij, en ik maar denken dat mijn paarden niet schooien
Wauw mooi armbandje!! Gister Roos en Saar op stal gezet was wel even een opdrachtje haha dr stonden weer 2 jonge koeien of stiertjes binnen.. hihi (normaal altijd stuk of 8 hele winter) maar deze staan er nu al.. nou met heel wat gesnurk liepen ze er wel langs.. maar goed verder geen gekke sprongen of rare reacties of zo.
Uiteindelijk stond Roos te neuzen met 1 dus ze weet het wel weer van vorig jaar. Saar is ook gewoon kwestie van vaak doen maar ja ze moet er 2x per dag langs dus zit wel goed
Beterschap Morgane, wel fijn dat de shoot verzet kon worden (zeker ook met dit weer)
Gezellig Bluelagoon
En heb je gister nog buiten kunnen rijden Niene? En de paarden koeien-proof gemaakt
Storm in de regenstorm met zn deken
Feike braaf in de les, en lekker gegaloppeerd, goed bezig! Hele mooie armband!
Wat fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt Lotte, en leuk dat je dat vertrouwen hebt gekregen om weer op je oude plek te staan. Is het een leuk team? (dat lijkt me heel erg uitmaken, als je met fijne mensen werkt bij zo iets?)
Hier erg druk op het werk en natuurlijk gezellig veel mensen die naar ons huis komen kijken Paardjes zijn de afgelopen 2 dagen weinig onder het afdak vandaan gekomen, ze zijn vast van suiker en smelten van de regen
Nou ik heb me wel kunnen vermaken hoor, heb deel 2 van de hobbit gekeken en jaja... de paarden in deze waren tinkers (en natuurlijk Gandalf op een grote mooie shire)! En ook nog eens hele mooie! Ik heb echt zitten watertanden hihihi