[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:48

Met watten? ik heb net de va gebeld. moet tussen half 2 en 2 terug bellen. dan zit er een dierenarts bij de telefoon. mocht er eerder 1 binnen lopen word ik terug gebeld.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:44

GOede morgen ik ben al weer lekker op school hard aan het werk best jammer met dit mooie weer buiten :o

Dankjewel allemaal voord e felicitaties :D :D
@jayney: ik heb shadow nu vijf jaar en een aantal weken!!! :D :D

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:45

@ Jayney jaa als de eigenaar er niet is en ik ga rijden issie best vervelend! Bokken, omdraaien enzo. Hij wilde niet springen, dus heb mn vriend er even achteraan laten lopen met de longeerzweep (Gewoon over de grond hoor, niet dattie slaat ofzo) vandaar zijn blik haha, maar hij sprong wel! wilde het toch goed afsluiten :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:10

@Diaz: ja dat had ik gelezen! dacht dat ik daar ook op had gereageerd... hmm, 't was ook laat gister :')

Voorste paardje op de foto is Shelly.

Ik ben ook op mijn werk, keihard aan het werk!! :P

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:10

Andrea: naar mijn idee (wil het je niet opdringen) kan je het beste een oplossing maken met gekookt water (afgekoeld natuurlijk) en daarin wat rescue druppels of calendula druppels oplossen. Ik kan de foto's niet zo goed zien, maar als er een wat groter gat is kan je hem met dit mengsel en een klein spuitje (kan je halen bij de apotheek) schoonspoelen. Als je dit doet tot er geen pus uitkomt en dat zo'n 3 keer per dag, moet het goed komen. Na het schoonmaken kan je het gat ook vullen met calendula creme, dit bevordert de wondgenezing.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:22

Ik heb verder jaloersmakende strandfoto's gezien :D

Hele mooie kittens, die roze lijkt op een oude kat van ons *smelt*

Andrea heb je een idee wat je gaat vragen voor de pups en had het vorige nestje voornamelijk hangende of staande oortjes? Heb je daar ook nog foto’s van?

Een verlate happy birthday voor Shadow en Patrick, GEFELICITEERD!!!!

Jubileum voor Diaz en Karlijn

Ik heb trouwens SPIERPIJN!!!!! Heerlijk!!. Ik heb gisteren een buitenrit gemaakt met stalgenoten op Okido, we zijn ongeveer anderhalf uur weggeweest. Echt zalig… <3
Cait had gisteren haar arbeidsvrije dag :P. We hebben dus even heerlijk geknuffeld en wat wortels gevoerd en toen heb ik haar bij haar vriendjes in de wei gelaten.
’s Middags zijn we met de honden (4 stuks) naar de Waal geweest. Heerlijk in het zonnetje gezeten en balletjes gegooid. Onderweg terug waren ze totaal gevloerd. Echt een superdag!!! Net vakantie…..

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:24

Diaz,ben benieuwd naar de foto van jullie eerste jubileum,maak er wat moois van :j

Snackie,eerst goed afspoelen met water endaarna wassen met Betadine?Vervelend hoor!

Miesemuisje,gewoon doorzetten hoor en een tikje met de zweep wordt ie echt niet minder van,hij reageert er dus duidelijk wel op :)

Jayney,Elmo braaf? :D

Patrick,12 jaar alweer,na 5 jaar zul je haar wel heel goed kennen...

Nessa,leuk met zo'n tinkergroep op stap,jullie krijgen dan vast veel reacties onderweg,krijgen wij hier ook altijd,oooooooh,wat een lange manen!Wat een mooie vlekken!Mogen we even aaien?Tot aan:Moet je er niet op zitten(als je aan het wandelen bent),heb zelfs wel eens gehad dat we met een aantal aan het wandelen waren en iemand zo zijn kind bovenop Odjus zette.Gelukkig is ze een hele brave dame,maar ze had toen nog nooit iemand op haar rug gehad.........

Lig helaas zelf in de lappenmand,zaterdagnacht draaide ik me om in bed en zei mijn nek krak :( Doet erg zeer nu en ben maar niet aan het werk gegaan,moet morgen langs de fysio,zal wel weer gekraaakt worden dan,hi,hi,zo paardje zo baasje.

Hoop dat jullie vandaag allemaal een beetje kunnen genieten van het mooie weer :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:39

Meiden. super bedankt voor de adviezen en tips.
ben daar erg blij mee.

de dierenarts belde net terug en adviseerd om met betadine te wassen en uit te spoelen.

het mag niet groter worden. en moet in 2 weken weg zijn. anders moet ik bellen.

becs. ik pb je zo even

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:00

Ja ik ken shadow nou behoorlijk goed moet wel heel eerlijk zeggen dat het een hele tijd geduurd heeft dat we echt een band kregen ze had met mijn moeder meteen een klik maar tussen ons duurde dat net even wat langer :o

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:07

awww jakkie bah, bultjes... niet prettig...
Mooie kittens gezien!!! :9

ik ga jullie ff spammen met een baby Denzel foto die ik gister heb gekregen!! :o

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:38

Ohja, was jullie dit vergeten te vertellen..

Mijn vader zei ooit eens, (klinkt cru) 'Als een van de Shetjes wegvalt, kan er misschien nog eentje bij komen' En ja, onlang op buitenrit had ik er dus met mijn moeder over, ze kon eerst niet goed geloven dat mijn vader dat gezegt had :+ Maar goed, àls er nog eentje bij komt, is het eentje helemaal voor mij (We zijn wel van plan te switchen van paard :P) Het moet een ruintje zijn, als vriendje voor Tinky en liefst eentje dat al wat door gereden is voor mij. Want er is een klein kansje dat ik lrv ga rijden in een van de clubs hier. Ook zou ik met dat Tinkertje dan mijn springkunsten verbeteren en meer echt "rijden'.

Maar goed, dat is allemaal toekomst muziek, wie weet wordt men shet nog 30 _O- (Tegen dan ben ik het huis al uit.. :p)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:51

heey dames en heer! heb even geen zin om op iedereen apart te reageren :x wel een schattige babydenzel gezien!

Heb vanmiddag wat leuks gedaan. heb met een vriendin fotoshoot gedaan bij de Douglas! Werden helemaal opgemaakt en haar gedaan enzo :) en toen op de foto! Zal binnenkort de foto's wel even posten, zijn heel mooi geworden :)!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:20

@Nessa Dank je!

(Foto's van mijn knappe vent kom morgen!)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:24

Hoe was het bij Elmo Jayney?

Gefeliciteerd met jullie jubilium karlijn :)

Oeh lekker dagje gehad gister zo te lezen becs!

Ai balen van je nek tinkerplein..

Goed dat je de dierenarts hebt gebeld snackie, slim om het goed uit te spoelen.

Leuke baby denzel foto!

Leuke toekomst plannen jackytje

Vandaag weer een pak voordroog binnen gehaald, daarna uitgemest, geveegd, avelyn dr voet gedaan (arm bijna uit de kom, spul prikt dus snap het wel, maar het moet toch echt) izzy even geborsteld en nu zit ik met mn benen omhoog op de bank te wachten tot de lasagne uit de oven kan.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:26

Afbeelding
<3

Avelyn :(:)
Ik kom binnenkort echt weer eens bij je buurten Maartje, lijkt me gezellig :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:28

Leuk! Je bent altijd welkom!

Super, clover en je vent zo samen!
Laatst bijgewerkt door draaakje op 26-03-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:49

Ik ga nu een nieuwe rijbroek bestellen bij Divoza, iemand ideeën voor de kleur?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:14

De foto's zijn klein maar om een impressie van mijn 'wilde' hengst te geven:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:19

Haha wat is hij wild :P

Clover als lespony'tje :D

Karlijn, tijd gaat snel alweer een jaar, Diaz is wel flink opgeknapt.

Maartje, vervelend dat het zo prikt voor Avelyn maar helaas het moet inderdaad toch gebeuren.

Elmo, was zo braaf vandaag eerst even in de paddock/bak gelongeerd toen erboven op gekropen beetje beide kanten op gestapt en gedraaft en toen nog stukje bos en fietspad gedaan, zelfs weer even een galopje, Kan ik echt zo vrolijk van worden dat hij op deze leeftijd alles zo super braaf doet, word je trots van <3

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:22

Niet te houden is die op de foto's te zien! Gevaarlijk joh :D

Genieten Jayney <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:27

Wild is ie zeker :'). Mijn dikke knuffelbeer met gouden karakter <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:48

Eef :+: wat lieff!!

Vandaag op stal aangekomen, met betadine (scrub) want shampoo was er niet.. en biotex..

Bult weg, enorme korst. spuitje zonder naald gekregen van de boer, biotex oplossing erover heen, korstje er af weken. Wat een drama paard heb ik dan ineens zeg hihihi!
Als je alleen al wees was hij bang of trok hij een holle rug, of gaf hij zijn kont (grinn)
Na 10x van een halve meter afstand spuiten was de korst wel geweekt, en haalde ik hem er af.
Kwam geen pus meer uit, en er zit nu een gaatje in zijn rug ter grootte van een puntje van je pink. en dan 2 mm diep ongeveer.
Zag er mooi vlezig uit (rood)

Deed natuurlijk nog wel iets zeer, maar de hele zwelling was wel weg!
Morgen maar weer kijken!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:59

mm dat lijkt er meer op bij jaron.waarschijnlijk was die pus het resultaat van een of andere ontsteking.ik zou zo doorgaan totdat het gaatje nagenoeg dicht is.zodat er geen troep meer in komt.

vandaag niks speciaals gedaan bij ruana.een beetje geborsteld maar mw hand dondersgoed in de gaten dat ik wat haast had.Die bleef maar op en neer aan het lopen in het gangpad.maar ze is weer geborsteld.
morgen weer longeren.

dochter van stalhouder had gister met 2 paarden meegedaan aan wedstrijd.het ene paard z1 dressuur net geen winstpunten(voor het eerst in 6 jaar met dit paard op wedstrijd)en met het andere z2 dressuur en 2 winstpunten (zit nu volgensmij in totaal op 10).dat gaat goed dus!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:08

Ff een korte update:

- Waarschijnlijk een SUPER stal voor Diaz EN Alex gevonden!! *\o/*
- Brommer heeft weer panne -O-
- De koop van Alex hangt af van de schade/kosten van de brommer, en het wel of niet doorgaan van een opdracht.. MORGEN weet ik dus eindelijk definitief of Alex doorgaat.. :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:24

Oh spannend karlijn!!