[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:07

Wij hebben 1 streng gelovig meisje in de klas zitten. We moeten altijd wel rekening houden met haar, oppassen wat we zeggen enzo. Maar zij zal nooit een keer rekening houden met ons. Terwijl zij de enige gelovige is in een klas van 22.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 23:11

Belachelijk!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:14

Ik ga naar bed toe, morgen weer vroeg op

truste!

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:15

Hoi

Inderdaad belachelijk dat je altijd rekening moet houden met haar.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:39

Uhm... hier dan een reactie van een in jullie ogen waarschijnlijk 'streng gelovig' meisje. Wat zal ik zeggen? Ik geloof in wat ik voel en weet dat waar is. Ik probeer dat anderen niet op te dringen. Maar hoop wel dat anderen er respect voor hebben, of het op z'n minst accepteren. Da's toch niet zo moeilijk? We houden toch rekening met zoveel verschillende soorten mensen? Knipoog

En uh... Joyce: Eerlijk gezegd snap ik in dat geval niet helemaal wat je op zo'n school doet, er stond vast duidelijk 'christelijk' op de aanmeldingspapieren? Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:40

'k Krijg de rest niet echt bijgelezen... m'n internet doet raar!!!!! Boos!

Toch een stukje bijgelezen, vooral over Janet haar troubles. Wat vervelend zeg Ach gut

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:43

Ja klopt, maar kon naar geen andere school Lachen De andere stond heel slecht bekend. En de rest was in verweggistan. Maar zoals je ook heb kunnen lezen, ik heb respect voor ieders geloof. Maar dan moet je mij niet gaan proberen te bekeren.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 10:23

Goedemorgen,

Marleen.. Het respect van gelovigen voor anderen is soms ver te zoeken, hun wil is wet. Maar tegenovergesteld geld ook weer dat er van de niet gelovigen soms het respect ook ver te zoeken is.
Maar zoals je hebt kunnen lezen hebben wij hier allemaal respect voor elkaars geloof denk ik zo.. Knipoog

Ik snap ook echt niet waarom streng gelovige mensen hun mening en geloof zo dik op moeten leggen tegenover iemand die in hun ogen niet geloofd omdat ze niet naar de kerk gaan. En dat vind ik echt nog respectlozer!
Maar goed, ieder zijn geloof. Maar laat elkaar van beide kanten in hun waarde.. Lachen

Ga zo eens aankleden, naar de drukker.. En eens op de markt kijken.. Moet pas om 18.00 uur gaan werken.. Echt een rottijd!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:33

Gaaaap Mogge....

Tjonge... wat een serieus thema hadden jullie.... Hier een gelovige die er ook niet van houd om dingen op te dringen. Maar het soms wel fijn vindt om er over te praten. En tja, een christelijke school heeft als taak om ook wel een beetje evangeliserend te zijn. Wat dan ook weer niet wil zeggen dat het opgedrongen of verplicht moet worden.
Ieder zijn keus en respect naar elkaar toe is heel belangrijk. Wij gaan wel naar de kerk, maar we verslapen ons ook wel eens Bloos Het is ook geen moeten, maar een graag willen.

Moet wat administratie doen eigenlijk... maar heb weinig zin. Kids zijn vrij vandaag.... En vanmiddag moet ik weer rijlessen voor mijn E Clown

Voor zaterdag is alles geregeld. Heb een vrachtwagentje geregeld en die kan ik vrijdag eind van de middag ophalen. Hubbie gaat naar judowestrijd met de oudste... En 's avonds hebben we een etentje.... Clown Dus het is niet zo heel erg dat Hugo er niet top uit ziet, weet ik in ieder geval zeker dat hij niet door gaat voor de finale en ben ik op tijd thuis Haha! Haha! Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 11:46

Fijn dat alles geregeld is voor Zaterdag Lucy! Haha! Ben heel benieuwd naar Hugo!

Mijn folders zijn weg..
Heb dr 100 besteld, kreeg nog korting ook.. Vrijdagmiddag zijn ze klaar! Lachen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:57

goeiemorgen! leon creabea geweest! leuk hoor!
De meesten van jullie gaan zaterdag weer op pad dus! gezellig!!

ik ben niet christelijk dus geloof niet in een god, geloof wel dat er iets is, want kan me neit voorstellen dat wij met zn allen zomaar op de aarde zijn gedropt. Ik vind zulke dingen wel intressant. Ben alleen niet geintresseerd in mensen die mij willen overtuigen om te geloven in god. Dat mag iedereen voor zich weten vind ik.

de straat is hier een beetje wittig Lachen gezellig gezicht Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:04

Ja.. Bij Hotze ligt er ook sneeuw.. Zij zijn groot en ik is klein!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:07

nouja hier is het nog een restje, mijn straat ligt op het noorden dus nu nog in de schaduw.. het stelt eigenlijk niet zo veel voor haha

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:11

Cool Wauw leon leuke Creabea *LOL*

Rom weer sollicitatie ik duim voor je!! OK dan!

Roxtemp op kyana Cool

Grr Scheve mond niet leuk, hopelijk kun je gewoon blijven op "jou school"

ZJ Ach gut

Lucy hugo is er klaar voor Cool zie er zo geen (overdreven) buik aan hoor heb zowiezo al HEEL dikke gezien die gewoon een vette 1st premie halen Knipoog dus wie weet sta je wel in finale Haha!

Idd hier ook witsig en zonnig ook Dromen

Idd niet opdringen Nors opkijken , maar gewoon respect voor elkaar ... Afbeelding

Gaan er volgens mij echt VEEL naar de keuring Pling Cool

Vandaag is het weer tijd voor jaarlijkse enting... ben aan het "wachten" tot DA belt (halfuurtje voor ze komt dan kan ik mooi naar stal crossen)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:15

Ik wacht ook op een telefoontje van de DA.. Als mijn regumate binnen is.. En anders ga ik morgen gewoon weer naar de andere DA in de kliniek.. Dromen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:18

dus het kan zo zijn dat je de hele dag moet wachten grid? of niet?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:25

O ja jij moest op regumate wachten ... fijn dat zo goed gaat met shania Dromen

Bubblegum ben thuis aan het werk dus niet echt wachten Knipoog en meestal komt ze wel voor de middag Ja (of er moet dus een spoedje tussen komen)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:34

goedemorgen.

Pittig onderwerp hier Lachen

Ik sluit me denk ik meer aan bij het paganisme.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:37

Verward paganisme

Ik sluit me nergens bij aan Bloos hou er niet zo van om "ergens bij te (moeten) horen" Schijnheilig" liever op mijn eigen manier Nagelbijten / Gniffelen

[edit] oh ff gegoogled en is dus hekserij en wicca?! Blond en alternatieve geneeswijzen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:50

M'nique. Ik heb nog een goed boek over Longeren voor je. Die neem ik vrijdag wel mee naar stal. Kan je het allemaal eens doorlezen / kijken Lachen

Janet Ach gut begrijpelijk ook allemaal hoor...

Lies. Bij ICS zijn ze idd niet zo streng op witte kleding / rode stropdas met voorbrengen, maar ik vind het er wel bijhoren Vork Lachen

Ik zit op een christelijke HAS, en al mijn huisgenoten zijn hier gelovig. Heb met sterk en minder sterk gelovige mensen gewoond Lachen Altijd heel gezellig eigenlijk. Vooral de eerste paar jaar ook nog goede gesprekken erover gehad. Was fijn. Ik geloof niet in God op de standaard manier. En verder is het gewoon een beetje respecteren naar beide kanten uit. Ik ben stil als ze bidden. Ik vloek niet. Zij dringen het niet op enzo. Wat ik wel heel fijn vind, is dat ze wel open staan voor een kritisch gesprek, en zelf ook heel kritisch zijn over bepaalde dingen. Je vangt wel eens wat op. Dat vind ik mooi Lachen Evangeliseren op school doen ze niet zo. Dat wisselt ook per leraar, maar ik heb het nooit als vervelend gevonden. Waarschijnlijk omdat mijn ouders zelf ook geloven, dus ik er sowieso al veel mee in contact kom.

Succes met je lessen voor E trouwens! Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:04

Grid: dat zijn net degene waar ik me niet bij aansluit Clown

Het is een breed begrip.
Voor mij is het meer, dat ik geloof dat alles een ziel heeft (energie). mensen , dieren, planten en bomen.
Dat alles bestaat om een reden, dat alles gelijkwaardig is geschapen dus gelijk zijn. het geloof dat daden bij je terugkomen, dus als je iemand onrecht aandoet krijg je het terug. Lachen
effe kort samengevat Clown

edit: en ik geloof zeker in alternatieve geneeswijzen Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:30

O haha TK ... maar da's ook de reden dat ik nooit "ergens bij aansluit" omdat het dan dus weer niet (precies) past zoals je het zelf vindt enzo Bloos Knipoog

Idd hier trouwens ook op christelijke school (lager en middelbaar, gewoon omdat in t dorp was Nagelbijten / Gniffelen) gezeten waar het gewoon bespreekbaar was en je best kritisch mocht zijn enzo Ja OK dan!
Maar was/is hier ook nergens "écht streng"/ opdringerig gelovig ... Veelal Rooms katholiek en ook velen die maar af en toe naar de kerk of niet naar kerk gaan terwijl ze wel geloven Knipoog vinden dat een kerk niet nodig is om te (kunnen) geloven enz...

Zelf niet gelovig, maar kan ook niet zeggen dat ik (helemaal) atheïst ben Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:38

goede morgen!

lucy: alles geregeld. En Hugo staat vast en zeker in de finale! En succes met lessen!
Ik heb respect voor iedreen zijn of haar geloof. Ik ben ook altijd stil als ze bij Wilco thuis bidden aan tafel. Ben van huis uit katholiek, maar we doen er heel weinig aan. We gaan ook niet naar de kerk.
Ik vind het interessant om met gelovige in discussie te gaan en hoe zij denken over bepaalde dingen.

Vanochtend kwam de bus weer niet opdagen. Was al de derde keer dat het gebeurde op een woensdag ochtend op dezelfde tijd. Wilco heeft me toen naar het station in steenwijk gebracht, maar voordat we daar waren, pfoe.... We glibberde over de weg heen. Het had heel hard genseeuwd bij ons. Ben uiteindelijk op school gekomen, wel te laat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:43

paganisme, nieuw woord voor me! Haha!

Ik denk dat het oordeel over gelovigen hier bij sommigen ook word gevormd door de 'radicalen', die hun mond niet kunnen houden bij alles waar ze anders over denken?
Ik heb geen moeite met mensen die geloven, ben ook gelovig opgevoed. Maar ik geloof niet op die manier en kan er soms ook diep over discussieren. Het is een interessant iets, maar ligt vaak wel erg gevoelig. En vooral omdat de een op eigen manier interpreteert en de ander klakkeloos overneemt. Het geloof kan dus echt alle kanten op.

Brr, stomme collega's hier.... zijn absoluut geen dierenvrienden Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 13:44

Ah TK.. Dan sluit ik me ook maar aan bij jou.. Ik geloof dat ook allemaal wel! Knipoog

Hotze zijn vader is ook gelovig.. Ik bid mee aan tafel, ik geloof immers ook, mijn handen vouwen is immers maar een kleine moeite.. Iedereen bid in stilte. Dus dan is het wat makkelijker meedoen als dat er gesproken word.
Bij een vriendin lazen we altijd stukjes uit de bijbel. Vond ik altijd hardstikke leuk! Ja

Balen dat de bus niet kwam Janet! En ook een witte wereld bij jullie!

Ik heb eindelijk mijn regumate.. *LOL*