[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:15

Aaaahhhh knappe gijs ruin! Pfff lastige keuze zeg, zeker nu hij goedgekeurd is! Daar gaat Noeka dr date :o

Interessant, ik volg de hoofdschud perikelen. Aranka heeft absoluut geen last met grondwerk, longeren etc. Soepel als t maar kan. Denk dat ik van de week weer een poging erop waag.
Hopelijk vind je iets simpels daniella!

Leuk, Noedel weer aan t werk!

Je bent nu druk met school sheryn, wellicht heb je straks meer tijd? En idd ik ken ook paarden die beide kunnen. Doen wat je leuk vindt, daar heb je hem voor toch?

chimello

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:30

Ik vind twee stijlen voor een paard echt te verwarrend dus die optie zit er niet in. Is er echt een western gedeelte? Dat wist ik niet! Misschien is dat inderdaad een leuke optie. Had het wel tegen ouders gezegd en zij willen liever dat ik hem verkoop zodat we de voorste weitjes dan niet steeds hoeven af te wisselen. Want veel plaats hebben we ook niet voor zoveel paarden. Misschien dat ik dan toch maar een advertentie plaats, maar hij "staat niet in de weg" zodat ik wel op mijn gemak een nieuw huisje kan zoeken. Als hij dit seizoen nog naar een fokker kan waar hij lekker de wei op mag met een aantal merries zal hij het denk ik niet zo heel erg vinden. Dan is er ook wat druk van mij af om een oplossing te zoeken wat ik moet hem kan doen in de beperkte tijd/mogelijkheden die ik heb.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:46

JoanneE schreef:
Aaaahhhh knappe gijs ruin! Pfff lastige keuze zeg, zeker nu hij goedgekeurd is! Daar gaat Noeka dr date :o

Ik heb rietjes :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:09

Osteopaat is geweest. Ze zat echt flink vast, meerdere punten ook! Behandeling gehad. Nu oefeningen mee en een stappenplan. Over 6 weken herhalingsbehandeling.

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:29

Fijn om te weten! Dat verklaard ook wel heel veel. (kwa rijden afgelopen tijd)
My little pony ;)
Afbeelding
Afbeelding

En nog een gewone leuke foto

Afbeelding

En Khaleesi die vandaag jarig is en 3 jaar geworden is :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:30

Is ze alweer 3? Wat vliegt de tijd!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

Gaat snel he! Vind het onvoorstelbaar!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:56

Gaaf die zadeltassen zo!
Sowieso roze <3
En gefeliciteerd met khaleesi

De osteopaat zei ook al dat mijn verhaal helemaal paste bij de problemen die ze vond. Ze zit waarschijnlijk al heel lang vast (voor de koop al). Maar doordat ik steeds meer ben gaan vragen is het nu pas tot uiting gekomen.
Cheana is ook echt een paardje die voor je wil werken en graag het goed wil doen (als je haar vertrouwen hebt, wel beetje eenkennig).

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:32

Wat fijn Nessa!
Hopelijk was dat het :j

Gefeliciteerd met Khaleesi!!
Die zadeltassen zijn gaaaaf :wow:

Ik heb vandaag weer les gehad met Feike. Eerste x erop na de osteobehandeling. Nu weer met eigen zadel (laatste keren met die van mijn instructrice gereden). Bij opstappen schoot hij weer even weg, wat hij met dat andere zadel niet deed. Maar ik kijk daar nog niet zo naar want met longeren gisteren schoot hij er ook steeds vandoor dusja. Kijk het ff aan en anders belletje zadelmaker. Maar verder ging het goed: geen gevlieg en geen gebok. En hij liep echt fijn! Dus ik ben voor nu zeer tevreden. Heb zelfs heel fijn gegalopeerd :D was ook al weer ff geleden dat ik überhaupt in galop ging :)

En we hebben zadelbling!
Gewonnen bij een actie waarvan je niet wist wat je dan zou krijgen. Zelf zou ik niet voor deze kleuren gekozen hebben, maar vind hem toch mooi staan :o
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:38

Zadelbling :') vind het zo'n grappig iets :)
Ik heb zometeen ook een uurtje les.

Gefeliciteerd met Khaleesi

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:10

Gefeliciteerd met Khaleesi :j

Arme cheana geen wonder dat ze last had, hopelijk snel terug beter!

Fijn dat jullie weer goed hebben kunnen rijden Nientsje!

Succes met je les Dott!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:11

En knappe Izy <3 ik vind dat roos altijd zo leuk bij jullie!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:02

Ik ben naar de EJ geweest tijdens die actie maar waren 2 voeding supplementen en een rasp die ik mee had, telt helaas niet dan. Gelukkig zijn er wel regelmatig acties bij de ej want in de zomer/lente collectie zit er een prachtig knalblauw regendeken van premiere die ik wel zou willen voor Finn nog :') .
Owja en een blauw dekje maar zusje rijd zelden op Finn en om nou een dekje onder mijn tuig te leggen...

@chimello, snap ik wel dan. Is een moeilijke keuze, heb er ook voor gestaan maar ze moeten helaas gemaakt worden zo af en toe.

@Draakje, Dat zadel is ook zo mooi he. <3 En Khaleesi al 3 amai, is snel gegaan.

Morgen gaat Finn als alles goed gaat (en anders donderdag) voor de 3de keer voor de tweewieler :D .

Owja en voor de gene die het leuk vinden om de konijnen te volgen heb ik een aparte pagina gemaakt voor hun op facebook. Voel je niet verplicht natuurlijk het gaat mij niet om de like's :) . https://www.facebook.com/Teddydwergbunny/?fref=ts

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:41

@Chimello, jammer maar ik snap je helemaal. Succes met de lastige keus.
@draaakje, Gefeliciteerd! En zag je zadeltassen al op facebook, echt super gaaf gedaan! :D
@Nientsje, Hij is wel heel erg leuk inderdaad!
@Lori, Oeh spannend! :D

Heb nog een topic aangemaakt met de foto's met de bloesems van Dublin :)
[ITP] Mijn mooie jongen in de bloesems!

En heb gisteren zelf een fotoshoot gehad, jeetje wat lastig maar toch wel heel erg leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:42

Vind dat zadel sierstuk wel grappig.
Ook niet mijn kleur. Maar heeft wel wat!

Leuke foto's donnar

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:26

Wow.. mooi hoir

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:30

Eerste foto's is wel leuk :j .

3De keer gereden net, moet die pony echt heel veel inhouden. Heeft een heel eind moeten stappen van mij en dan nog zo een gemiddelde :') . Was wel braaf verder, ging ook door een plas nadat die een hele hoop kleintjes probeerde subtiel te ontwijken. Deze was enkel te groot om te ontwijken dus ging die er mooi door in draf.

Afbeelding
Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 00:11

Doen jullie super Lor!

mooie foto's donnar :j

Vandaag les gehad van mijn moeder (de strengste maar beste die er is voor mij :j en dat had ik even nodig, gewone lesgeefster zei continue dat alles goed was maar ik wist stiekem wel beter ;) )
En dat kan best op de hengst van mijn moeder Jolly!
Afbeelding
En op het einde mocht ik hem ook even laten gaan, dat had hij wel verdiend!
Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:46

Gaaf Claudia!
Gijs is een ruintje, het is helemaal goed gegaan.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:01

Fijn dat het met Gijs goed is gegaan.
Wat een mooie foto's komen er weer voorbij.

Ik lees trouw mee, maar heb het te druk om telkens te antwoorden.
Gisteren is Ton Duivenvoorden van Moravita weer een dagje les komen geven. Deze keer heb ik met Storm niet meegedaan, maar ben wel lekker gaan kijken. Is zo leerzaam allemaal en natuurlijk ook erg gezellig.
Storm doet het super en Woody lijkt te beginnen met puberen. Of die zit gewoon lekker in zijn velletje hahaa. De kleine draak hahaa.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:29

Dankje ^^
Ik heb wel steeds meer last van men knie.. (rotatieprobleem) en daarom ga ik eventueel eens een klein spoortje uittesten om te kijken of ik het rijden zo comfortabeler kan maken.. ik wil mezelf echt verbeteren maar voel dat ik daardoor soms te kort kom dus het proberen waard. Dit ga ik wel nog niet op Cas doen met hem doe ik nog geen zwaar werk maar op Jolly zou dit mij misschien helpen. Iemand ervaringen?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:30

Fijn dat alles goed is gegaan met Gijs, op naar nieuwe dromen! :j

En puberende Woody :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:02

Balen van je knie zeg.. Zou je hem niet wat allerter op kleine hulpen kunnen maken?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:26

Goed dat de castratie goed ging, Gijs een ruin nu.

@Claudia, Rot van je knie? Let wel op dat je mooi stil ligt met je benen als je een spoortje gaat gebruiken anders wordt het niet zo leuk voor 't paard.

Hier de 4de keer aangespannen gereden met Finn, amai die pony heeft veel tempo. 6kilometer vandaag in een half uur (gemiddelde 12,14km/u), dat is echt het tempo dat hij zelf kiest. Af en toe hou ik 'm even in als ik het niet verantwoord vindt op zijn tempo (bv helling af) en dat gaat ook prima. Hij doet het echt super :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:59

Volgens beide lesgeefsters ben ik niet het type ruiter dat zou gaan porren in de buik. Trainen voor lichtere hulpen is dubbel Cas wil ik dat zeker aanleren maar Jolly is reeds 18 en rij ik niet altijd mee. Indien het me niet ligt of ik merk dat het eigenlijk geen verbetering geeft stop ik er ook mee, ben gewoon zoekende naar een oplossing omdat ik merk dat ik hier met paardrijden tegenaanloop. Met Cas wil ik wel echt proberen om hem op mijn en een comfortabele maar toch juiste manier te rijden. Ik heb er ook niet continue last van maar bij een zwaardere les zit ik wel soms met tranen in mijn ogen zeg maar.