[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:02

dankje :D

Oe dat zou wel heel leuk zijn :D ik had wel voor overnachting gevraagd voor Bart, kan dan zelf natuurlijk ook wel blijven slapen :D
Mn verzorgster doet iig mee op zaterdag met Bart, ik op zondag. En Hilde doet mee met Pride op de zondag. Ik wil wel graag een dressuurproefje doen met Pride, dus dat wordt denk ik ook zondag :)

Springen laten we nog even voor wat t is :') van de week een poging gedaan, Bart werd er hyper van, maarja, toen Pride.... ik wilde springen, hij niet :') dus toen lag ik eraf :') (op stal wordt me nu om taart gevraagd _O- is blijkbaar de regel, als je valt moet je trakteren :') ). Daarna wel een paar keer netjes gesprongen, maar om nou een heel parcours te springen of een cross...gaan eerst maar eens wat meer oefenen O:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:04

ik weet ook nog niet of ik het ga durven de cross,
Ik denk wel dat ik alle drie de trainingen ga rijden. en dan de cross opzich ook als oefening mee pak, kan altijd stoppen als ik het eng vind. of hij op is.

Enne natuurlijk moet je dan taart trakteren! das op alle stallen regel :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:11

Zijn er 3 trainingen? :oo ik wil idd ook wel met de crosstraining mee doen, iig 1. Was de vorige keer zo vreselijk zenuwachtig...had t nooit gedaan en moest meteen als eerste := t is dat bart me erdoor heen sleurde :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:16

Leuk te lezen dat alles goed gaat met Pride!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:18

welkom calanddra, leuk om pride nog tegen te komen zo.

tnx voor de tip leo.

voor de nieuwschierige...

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:56

Gaaf kleurtje.

Jenn. Staat wel bij t inschrijfformulier.
Per les 15euro

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:58

Leonoor: zou de merrie iets voor mij kunnen zijn? Dan wil,ik wel info.
Callandra, welkom
Fayem: prachtig zadel er is een topic dat heet voor en nadelen boomloos zadel. Hier zijn ook verschillende singels besproken
de handeleren vallen voor mij in ieder geval af. Ik hoor teveel negatieve berichten erover.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:06

Ze heeft wel een behoorlijk sensibel karakter.... weet niet of je dat wilt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:10

Arme pluisje!
Fijn dat je les zo goed ging Patrick!
<3 Jeetje wat een gaaf zadel Faye!
Nathalie, wat een leuk minitje!
wie ging er nou naar Italie?! Veel plezier iig!
Fijn dat je een leuk jasje hebt gevonden Ellie!
Pride geshcoren, leuk om m weer langs te zien komen.
Ik gebruikte altijd een neopreen banaan singel (bij mijn boomloosje op ronde tinker), die kan je gewoon afspoelen en het zadel bleef daarmee beter op zijn plek dan met een normaal gevormde singel.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:16

Ooh mooie zadel! Een barefoot Londen?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:25

welkom terug calandra!blij om te zien dat t goed gaat met bart en pride.

@jorretje:het is niet eens zo'n heel bijzonder jasje.maar hij is wel lang genoeg voor mijn armen(vindt ik erg belangrijk.Ik vondt t wel ineens best wel chique.en heel belangrijk:geen ritsjes,of boorden en zakken in een glimmende stof of knopen in een andere kleur.dat vindt ik niet mooi.
mijn moeder heeft overigens een gelijksoortig jasje gekocht maar dan in t paars.(vrees dat die nog wel eens uit haar kast verdwijnt....)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:30

Had je trouwens nog een leuk baasje gevonden voor Ruana Ellie? :D en had je al een nieuw paardje?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:35

Lijkt me een mooi jasje Ellie. N.a.v. De vraag van Callendra - hoe is her met je zadel. Heb je al iets?

Leonoor: nee zo'n merrie past niet bij mij.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:42

Calanddra schreef:
Hey iedereen :D

Nathalie, dat is ze dan :D wat een leukie zeg! Al een idee wanneer ze naar jullie komt? :D

[ Afbeelding ]

zoals ik al zei blij dat gizmo naar jou toe is gegaan :D en hij is echt onherkenbaar geworden zo zonder vacht en sokken haha...
t is en blijft een hele mooi man en vind t heel lief van je dat ik welkom ben om hem op te komen zoeken..en dat wil ik echt van de zomer komen doen :D

ik ga haar morgen ophalen en ik zit echt te stressen om t feit dat ik gewoon niet hoop dat er morgen ochtend in ene een pak sneeuw ligt aangezien t al de hele dag droog, dan sneeuw dan weer droog dan weer sneeuw is...
:o want ook al is t een schijt stukje dan nog vind ik t niks om met sneeuw op pad te gaan met een trailer....
zat er al bijna aan te denken om haar gewoon in me kofferbak te zetten :') maar te bang dat ze straks gaat springen in me auto vind ik niet zo een veilig idee haha...
en zeg t dan ook zeker af hoor als er sneeuw ligt want ze staat toch dichtbij en t heeft voor mij en haar eigenaresse geen haast.

fayem wat een prachtig barefoot zadel zeg die ziet er wel heel mooi uit en zal denk ook wel zalig zitten
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-02-13 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:43

Dat kun je beter niet doen.
Als het sneeuwt stel je het uit, simpel zat. je moet nooit de goden verzoeken

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:45

Snackie schreef:
Dat kun je beter niet doen.
Als het sneeuwt stel je het uit, simpel zat. je moet nooit de goden verzoeken

dat zeker niet hoor maar als er morgen sneeuw is durf ik zoiezo haar niet eens op te halen dus dan wacht ik lekker maar we duimen natuurlijk dat t morgen gewoon droog is regenen mag maar meer niet haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:45

@fayem,wat een supergaaf zadel zeg.prachtig!

@calandra:ruana is verkocht aan een gezin in emmerich.ze zijn onwijs gek met haar.geregeld zie ik wel een foto verschijnen op fb.praten gaat wat lastiger door de taalbariere.maar met een vertaalmachine kom ik nog wel een stukje op weg.
een maand later ben ik als een blok gevallen voor een groninger.die heb ik eros genoemd.foto in mijn profiel.heb helaas nog geen zadel waar ik op kan,maar hij wordt alvast bereden door de bijrijder.zodra ik een goed zadel heb voor mezelf dan klauter ik er ook op.wennen aan die 10 cm hoogte en beginnen met stappen.eros wordt ondertussen doorgetraind,want de bijrijder gaat straks ook wedstrijden op hem rijden.mijn topper!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:48

dat is wel fijn ellie dat ie desondanks gewoon lekker word doorgepakt voor jou...:D

callandra en ik maar denken dat gizmo een behoorlijk buikje had gekregen maar nu even goed ze haar weg is valt dat allemaal wel mee :') t was waarschijnlijk echt meer haar dan pony _O- herkende hem zo op t eerste gezicht ook ff niet in ene die spille pootjes ipv die dikke worstenbeentjes en zo een dikke teddy en nu een slanke sport pony _O-
zelfs mijn moeder moest ff 2 keer kijken haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:11

in sneeuw zou ik ook geen dieren gaan vervoeren.dat risico neem ik niet.gelukkig voor ons wordt hier weinig sneeuw verwacht.blij toe!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:18

Juliekeuh schreef:
Ooh mooie zadel! Een barefoot Londen?

Klopt helemaal!! :j

tnx allemaal voor de leuke positieve reacties!
Jorine, een neopreen heb ik ook al aan zitten denken... voorlopig ga ik nog niet de bak in met hem anders had ik gewoon een leren genomen, maar gezien we dit jaar alleen lekker naar buiten gaan zal het een wat makkelijkere singel zijn..
maarjaaa mezelf kennede kan ik daar morgen weer anders over denken en wordt het alsnog een leren. :P

meiden, ik ga de nacht weer in..

fijne avond!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:18

Nathalientje wat ene leuke mini! Heb zelf ook hier eentje rondlopen via bokt gekocht haha. Maar hij is gek op vrijspringen met zijn grote KWPN vriendin. Die van mij is nog geen 80 cm groot. Word als penny pony ingezet :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:28

Nathalie, vreselijk die sneeuw he af en toe := hopelijk blijft t vannacht en morgen gewoon droog en kun je je nieuwe dametje naar huis halen :D

Ja haha :') hij had ook echt giga benen met die sokken :') zijn hoofdstel zat ook meteen te los evenals zn singel :') gelukkig had ik nog een kortere singel, degene die ik had was nu namelijk zonder vacht te lang :')

Ellie, super dat je zo'n goed huisje voor haar hebt gevonden! Emmerich ligt gelukkig niet zo ver weg zie ik, tenminste, ligt eraan waar je woont natuurlijk :') ik wil nog steeds eens bij mn oude verzorgpony langs, mevrouw staat echter ergens in t midden van Duitsland :') dan ga je niet even snel langs :')

En wat heerlijk dat jij ook je topper hebt gevonden :D zadels zijn soms echt problematisch := ik had mazzel dat t zadel van mn stalhouder pastte, die was te lang voor haar pony, maar voor pride is hij perfect :D
Wat een knapperd is Eros zeg <3 lekker koppie <3 ook fijn dat hij nu doorgetraind wordt voor je!

Bart mag over een tijdje ook weer wedstrijdjes rijden, zijn verzorgster zou graag met m mee willen doen na de wintercompetitie (finale is in maart, ze staat zowel bij springen als dressuur bovenaan :D ). Ik vind het echt leuk :D ga ik ze aanmoedigen :D
Ik houd t even voor gezien de wedstrijden, ben er veel te nerveus voor en zit bart alleen maar in de weg. Dressuur vind ik ook niet zo denderend en t lastige met springen is dat ik tussen de paarden moet. Bart is echter maar 1.45m dus heeft wat moeite met de afstanden, hij zet niet zulke grote passen :')

Vandaag wel geoefend met inuitjes op paardenafstand, tot 3 kruisjes. Deed hij nog best netjes :D hij werd er alleen nogal vrolijk van en wilde niet meer stoppen met galopperen :') ik gaf wat meer been zodat hij wat harder ging, en toen maakte hij toch een bokkesprong van vreugde :') hij doet echt nooit zoiets :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:32

Hij zit goed in zn velletje! En als.je genoeg traint red je het ook wel hoor. je zou ook jaron nog een x komen trsten he. Moeten we binnenkort eens doen dan :p

Id nahalie. Van mij mag de sneeuw ook wegblijven. Ik ga duimen voor je!

Zo glad als het donderdag was word het hopelijk nooit meet

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:35

Jaaa :D heb je niet volgende week tijd, dan ben ik vrij :') of dan kun je bij Bart en Pride langskomen :D

Kailonne, nav een post op de vorige pagina :P leeftijd zegt op zich niet altijd wat :P ik zelf had 15 als max gezet, Bart wordt in april 16 jaar, maar dat is echt niet te merken :') hij is nog steeds ontzettend actief en voorwaarts, wordt zelfs hyper als ik ga springen :') hij kan ook nog steeds 1.10m halen onder de man en zoals ik vandaag zag kan er ook nog steeds een vreugdebok vanaf :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:37

Ik ga je pbennn