wel bijgelezen, maar reageer niet overal op...
Grrr, op zich, alles in 1 keer heeft z'n voordelen, aan de andere kant, t is maar wat je wilt
En sowieso, normaal castreren ze toch in het voorjaar bij voorkeur? Vanwege vliegen en warmte enzo... Ik zou het zelf laten afhangen van hoe zijn gedrag is, en zijn leefomstandigheden (staat ie bij ruinen of merries bijv.)
Siet, idd mooi halster... Maar gaan die van mij never nooit niet passen... En m'n veulen heeft al een ponyhalster

Hihi Berdien, leuk dat je dat zegt
Dat Jes mij toch nog lief vond... Sjongejonge... dat paard heeft me echt aan het werk gezet
Ben ik nauwelijks gewend 
Leuke foto's Rom
Hahaha, (ik zie nu die foto's van Leon) Zo lijkt Sil zelfs klein met hem erop...

Aaah... Leon... ben zwaar jaloers op je! Klinkt superleuk
(werkweekend in Frankrijk dus)
Gave foto's Lordj! Ik geniet er ook altijd zo van, als ik mijn mutsen uit het raam samen zie lopen 
Super foto's Teuntje! 
Berdien, dikke 
Siet, Shania... Wat je moet doen... Ik denk verkopen, dit is geen geval van niet willen / durven door te zetten. Maar het gewoon niet aan kunnen door de omstandigheden. Wat ik zou doen? Wegdoen, en dan asap, ik kan er totaal niet mee overweg, ik voel zelfs geen mogelijkheid tot luisteren. Er zou voor mij teveel werk aan zitten, om dat goed te krijgen, en dat is niet omdat ik er tegenop zie. Maar omdat ik door mijn werk / studie etc. daar gewoon echt de tijd niet voor heb, om daar op die wijze zo intensief mee bezig te zijn. Als ik Shania vergelijk met Amanda, dat is zo compleet anders.. en die waren allebei 2 jaar. Ik heb zeker begrip voor een jong paard, maar je moet daar gewoon de tijd en mogelijkheden tot hebben.
Puberteit denk ik persoonlijk nog niet, bij Aman kwam dat pas later, ik denk dat dit meer een jong paard is, wat veel geleerd heeft, veel moeten verwerken, compleet andere wijze van leven. En daar gewoon moeite mee heeft. Ik geloof niet dat dit haar puberteit is, die komt nog, en ik verwed je om heel wat, dat die puberteit pas echt rampzalig gaat zijn als je daar niet veel tijd en energie in steekt. Dus, mijn advies (
) maak dat paspoort in orde, zet dr op de wei en te koop. Vertel de potentiële eigenaar wat er aan de hand is, en wens ze veel succes, en steek je energie in andere zaken 
Ik snap je gevoelens zeker, maar dit geval is gewoon anders 
Nou
Mijn weekend... Eerst zaterdagochtend vroeg opgestaan, auto gepakt en bezakt
Richting Tilburg gereden, daar m'n pc afgegeven bij Sylvia zodat haar vriendje ernaar kon kijken
Kopje koffie en plak (zelfgebakken) cake met chocolade laagje erover. Was erg jummie
Toen doorgereden naar Dronten, onwijs veel in de file gestaan. Pfff... Was uiteindelijk een uur en kwartier later dan gepland in Dronten. Daar kon ik haast m'n huis niet binnen...
Vanwege alle post en rekeningen en alles... Enfin, heb al het papier en reclame gesorteerd, plastic eraf, en richting oud papierstapels. Alle post gesorteerd en uitgezocht, deel in de mappen gedonderd en alles in een plastic zak gestoken.
Toen door naar Zwolle, eerst naar Berdien thuis, dat vrij vlot gevonden, en toen gingen we richting Jessie en Flynn... Nou...
Dat was echt helemaal door de rimboe van Zwolle, hartstikke smalle wegen en vol en onoverzichtelijk
Jessie en Flynn stonden keurig klaar, opgezadeld en met Flynn gekokkeld en gekroeld. Heerlijk veulen... en wat een buffel voor z'n leeftijd
Maarja, is natuurlijk ook van stel stevige ouders. Totaal niet te vergelijken met Ellie...
Enfin, wij naar de bak en daar gereden... Was leuk, Jes zit als een huis, maar verder is ze best wel pittig... ze is zeg maar niet zo actief... (
) Maar na wat gedoe kreeg ik er dan toch nog een paar stukken draf en galop eruit. Daarna naar buiten. Berdien en bijrijdster aan de wandel met Flynn en ik op Jes, daar was ze gelukkig wel wat vlotter, en was gewoon lekker
Vervolgens alles verzorgd, beestjes gekeken, Berdien thuisgebracht en nog wat gedronken en nagepraat, was gezellig 
Toen dus naar de andere kant van Zwolle, naar Marije (Jilleroo) geweest, daar ook lekker bijgekletst, pannekoeken gegeten en gewoon beetje gehangen. Toen was het weer tijd om naar de film te gaan, dus zijn we naar Pirates Of The Caribean geweest. Echt een hele gave film
Net jammer dat de zaal superklein was en dito voor het scherm... Toch wel een minpunt bij dergelijke films. Maar hij was leuk
Enfin, toen dus weer naar huis...
Ff gedoucht en gaan slapen om half 2 ofzo... Volgende ochtend rammelde de wekker weer om 7 u, al kreunend en steunend opgestaan, gegeten, nog wat dingetjes gedaan (planten water, ramen dicht die ik te luchten open gezet had). En op richting Tilburg.
Iets over half 10 was ik bij de BP alwaar ik met Yvette (Iefke) afgesproken had, wij richting de Beekse Bergen, alwaar de rest (Fleury, Vientje, Justy en Shadow0) al keurig op ons stonden te wachten
Wij naar binnen en daar rondgekeken, was best mooi allemaal
Ook lekker weertje... Gaafste was toch wel de roofvogelshow wat mij betreft. Erg mooi om te zien hoe al die vogels vliegen en van zo dichtbij ook. Evenals de duikvlucht als ze op een prooi gaan. Erg gaaf! Verder nog een autosafari gedaan, gepicknickt en was erg gezellig 
Daarna nog naar de Mac met z'n allen, was superdruk, toen weer richting Fleur thuis om haar en een deel af te zetten met hun fietsen, zijn zij nog thee gaan drinken, en ik richting Sylvia. Daar mezelf binnengelaten, koffie gezet, bankgehangen en even bijkomen hoor...
Ook nog een plakje cake genomen
En toen (met pc) weer richting huis gegaan... En toen was ik om half 11 ofzo weer thuis... Pc opgestart en hij deed het super! Wauss....
En dan te bedenken dat Rob hem nog te traag vond...
Ik ben er superblij mee, hij is haast flabbergasting snel...