[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:15

is idd mischien slim om naar de ha te gaan

wel gaaf dat progamma Haha!

net even met de gifspuit de tuin door geweest
alles dood gespoten Tong uitsteken
he geen wat het overleeft en mooi is mag hergebruikt worden de rest gaat alsnog dood Duivel

mwahahahahahahaha Duivel Duivel Duivel Duivel Whoosh! Whoosh! Whoosh!

heb ook maar even de grasmaaier dealer gebeld of de grasmaaier gebracht kan worden (gezien vriend niet van zich laat horen)
Bloos ik kan bijna hooien Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:32

goede middag!

berdien, auw alweer door je rug. Zou inderdaad even naar de huisarts gaan.
rom, lekker grasmaaien!
teuntje, mooie foto's hoor
zijn er al meer foto's van de rit?

ga vanmiddag even de foto's op de comp zetten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:43

ze moetten eerst nog maar terug bellen
degene die grasmaaiers terug brengt is op vakantie dus ze moetten daar eerst een oplossing zoekken Bloos

even afwachten dus Tong uitsteken

was even aan het eten en kwam op you tube clips van bryan adams tegen mooie muziek blijf ik het vinden Bloos
wat ziet mijn oog
die meid struikeld over het zadel !!!!
op 1:43 hahahahahahahahaha
http://nl.youtube.com/watch?v=-GWbBsVEN48

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:14

He.. Gets Berdien.. Sterkte.. Lijkt me zó onwijs pijnlijk! Beterschap!
Wel fijn gereden met Jessie! Super. Weet je wat me opvalt, dat je haar al zo 'vroeg' na de geboorte van Flynn weer oppakt. Doe je dat met een reden? Niet dat ik me er aan stoor, maar meestal hoor je dat ze de merries toch wel een paar weken vrij geven.

Ik ben vroegtijdig terugggekomen van het werk.. Het ging echt niet met mijn voet..
Erg jammer.. Maar het is niet anders..
Morgen ga ik weer en dan is mijn bazin er ook. Dan ga ik overleggen over evt. halve dagen de komende weken.

Ik vind het best apart.. Ik heb in 2 topics verteld dat ik Shania wilde verkopen.
In het ene topic roepen ze allemaal niet doen, kijk het aan en zet dr nog een jaar in de opfok. Hier is het van ik kan het begrijpen enzo.

Wat zouden jullie van nog een jaar opfok denken? En daarna opnieuw zien hoe het gaat?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:23

Dat is wel apart die verschillende meningen.
Tja ik ken je niet zo goed en de paarden ook niet. Maar als ik zo lees dat je eerst eindeloos met de een aan het tutten bent omdat die het heerlijk vind (en jij blijkbaar ook) en de ander er niet van houdt en jij je daar aan aanpast ook al had je haar het zelfde gegunt. Merk ik wel dat het met Amy een stuk beter klikt dan met Shania. Een jaar opfok verandert een paard echt niet ,tuurlijk groeit ze op en wordt ze volwassen, maar haar karakter zal niet wezenlijk veranderen. Ik denk dat jij heel eerlijk bent in de manier waarop je naar deze beslissing kijkt. Ze hoeft niet weg en dat betekend dat ze alleen naar een nieuwe baas gaat als het daar wel meeklikt. Je kan gewoon niet alles houden, hoe graag je dat ook wil.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:28

Ja inderdaad.. Al staat ze 2 jaar te koop.. Ze moet niet weg, ik kan het wel opbrengen voor haar te zorgen.
Het is niet zo dat we constand in oorlog liggen. We hebben ook ons goede dagen. Lachen

Maar ze gaat niet eerder weg voordat ik een goede baas vind. Eentje die ook een aantal keer komt voor de koop, dat het ook echt klikt. En eentje waar ik ben wezen kijken waar ze heen gaat. Dat wil ik echt wel weten. Ja

Ik wil ook het beste voor haar.. Ze heeft het goed bij mij, ik zou alleen wat minder snel boos op haar willen worden. Maar omdat ze zo druk is word ik daar geirriteerd van.. Bloos En ik wil gewoon dat ze dus een baasje krijgt die met dat drukke karakter overweg kan. Ik ben zelf heel rustig, maar word wel druk van drukke dingen om me heen. Dus als ik met Shan bezig ben en ze is adhd bezig dan word ik zelf ook zo. Ga dingen afraffelen, harder roepen snap je.

Nu doen we Parelli en dat gaat super! Alleen het kost onoemelijk veel tijd..
En die heb ik niet meer.. Die had ik wel, maar ik werk nu 5 dagen ipv 3 en dat merk je dan echt!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:32

Siet, het is gewoon helemaal je eigen keus. En als je haar een jaar in de opfok zet, kun je waarschijnlijk weer van voren af aan beginnen. Je hebt de klik met haar nu niet, hoe lang heb je haar al? Ga voor jezelf na of dat nog zou kunnen komen, en als je denkt van niet, zoek je lekker een nieuw baasje voor haar. Als ze een jaartje ouder was geweest had ik haar wel willen hebben....Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:35

Ik heb haar nog maar 3 maanden.. Dus wie weet komt er nog wel een klik.
Alleen haar karakter, dat drukke, blijft toch..
Ik vind het zo moeilijk.. Scheve mond Maar ik ben dan ook iemand die teveel waarde hecht aan iemands mening, daardoor ga ik twijfelen.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:16

Doei! wel bijgelezen, maar reageer niet overal op...

Grrr, op zich, alles in 1 keer heeft z'n voordelen, aan de andere kant, t is maar wat je wilt Lachen En sowieso, normaal castreren ze toch in het voorjaar bij voorkeur? Vanwege vliegen en warmte enzo... Ik zou het zelf laten afhangen van hoe zijn gedrag is, en zijn leefomstandigheden (staat ie bij ruinen of merries bijv.)

Siet, idd mooi halster... Maar gaan die van mij never nooit niet passen... En m'n veulen heeft al een ponyhalster Clown Haha!

Hihi Berdien, leuk dat je dat zegt Haha! Dat Jes mij toch nog lief vond... Sjongejonge... dat paard heeft me echt aan het werk gezet Clown Ben ik nauwelijks gewend *LOL*

Leuke foto's Rom Ja Hahaha, (ik zie nu die foto's van Leon) Zo lijkt Sil zelfs klein met hem erop... Clown Haha!

Aaah... Leon... ben zwaar jaloers op je! Klinkt superleuk Haha! (werkweekend in Frankrijk dus)

Gave foto's Lordj! Ik geniet er ook altijd zo van, als ik mijn mutsen uit het raam samen zie lopen Lachen

Super foto's Teuntje! Ja

Berdien, dikke Ach gut

Siet, Shania... Wat je moet doen... Ik denk verkopen, dit is geen geval van niet willen / durven door te zetten. Maar het gewoon niet aan kunnen door de omstandigheden. Wat ik zou doen? Wegdoen, en dan asap, ik kan er totaal niet mee overweg, ik voel zelfs geen mogelijkheid tot luisteren. Er zou voor mij teveel werk aan zitten, om dat goed te krijgen, en dat is niet omdat ik er tegenop zie. Maar omdat ik door mijn werk / studie etc. daar gewoon echt de tijd niet voor heb, om daar op die wijze zo intensief mee bezig te zijn. Als ik Shania vergelijk met Amanda, dat is zo compleet anders.. en die waren allebei 2 jaar. Ik heb zeker begrip voor een jong paard, maar je moet daar gewoon de tijd en mogelijkheden tot hebben.

Puberteit denk ik persoonlijk nog niet, bij Aman kwam dat pas later, ik denk dat dit meer een jong paard is, wat veel geleerd heeft, veel moeten verwerken, compleet andere wijze van leven. En daar gewoon moeite mee heeft. Ik geloof niet dat dit haar puberteit is, die komt nog, en ik verwed je om heel wat, dat die puberteit pas echt rampzalig gaat zijn als je daar niet veel tijd en energie in steekt. Dus, mijn advies ( Knipoog ) maak dat paspoort in orde, zet dr op de wei en te koop. Vertel de potentiële eigenaar wat er aan de hand is, en wens ze veel succes, en steek je energie in andere zaken Lachen

Ik snap je gevoelens zeker, maar dit geval is gewoon anders Lachen

Nou Clown Mijn weekend... Eerst zaterdagochtend vroeg opgestaan, auto gepakt en bezakt Clown Richting Tilburg gereden, daar m'n pc afgegeven bij Sylvia zodat haar vriendje ernaar kon kijken Clown Kopje koffie en plak (zelfgebakken) cake met chocolade laagje erover. Was erg jummie Haha! Toen doorgereden naar Dronten, onwijs veel in de file gestaan. Pfff... Was uiteindelijk een uur en kwartier later dan gepland in Dronten. Daar kon ik haast m'n huis niet binnen... ROFL Vanwege alle post en rekeningen en alles... Enfin, heb al het papier en reclame gesorteerd, plastic eraf, en richting oud papierstapels. Alle post gesorteerd en uitgezocht, deel in de mappen gedonderd en alles in een plastic zak gestoken.

Toen door naar Zwolle, eerst naar Berdien thuis, dat vrij vlot gevonden, en toen gingen we richting Jessie en Flynn... Nou... Clown Dat was echt helemaal door de rimboe van Zwolle, hartstikke smalle wegen en vol en onoverzichtelijk Clown Jessie en Flynn stonden keurig klaar, opgezadeld en met Flynn gekokkeld en gekroeld. Heerlijk veulen... en wat een buffel voor z'n leeftijd Haha! Maarja, is natuurlijk ook van stel stevige ouders. Totaal niet te vergelijken met Ellie... Clown Haha! Enfin, wij naar de bak en daar gereden... Was leuk, Jes zit als een huis, maar verder is ze best wel pittig... ze is zeg maar niet zo actief... ( Clown ) Maar na wat gedoe kreeg ik er dan toch nog een paar stukken draf en galop eruit. Daarna naar buiten. Berdien en bijrijdster aan de wandel met Flynn en ik op Jes, daar was ze gelukkig wel wat vlotter, en was gewoon lekker Haha! Vervolgens alles verzorgd, beestjes gekeken, Berdien thuisgebracht en nog wat gedronken en nagepraat, was gezellig Lachen

Toen dus naar de andere kant van Zwolle, naar Marije (Jilleroo) geweest, daar ook lekker bijgekletst, pannekoeken gegeten en gewoon beetje gehangen. Toen was het weer tijd om naar de film te gaan, dus zijn we naar Pirates Of The Caribean geweest. Echt een hele gave film Ja Net jammer dat de zaal superklein was en dito voor het scherm... Toch wel een minpunt bij dergelijke films. Maar hij was leuk Haha! Enfin, toen dus weer naar huis... Gaaaap Ff gedoucht en gaan slapen om half 2 ofzo... Volgende ochtend rammelde de wekker weer om 7 u, al kreunend en steunend opgestaan, gegeten, nog wat dingetjes gedaan (planten water, ramen dicht die ik te luchten open gezet had). En op richting Tilburg.

Iets over half 10 was ik bij de BP alwaar ik met Yvette (Iefke) afgesproken had, wij richting de Beekse Bergen, alwaar de rest (Fleury, Vientje, Justy en Shadow0) al keurig op ons stonden te wachten Haha! Wij naar binnen en daar rondgekeken, was best mooi allemaal Ja Ook lekker weertje... Gaafste was toch wel de roofvogelshow wat mij betreft. Erg mooi om te zien hoe al die vogels vliegen en van zo dichtbij ook. Evenals de duikvlucht als ze op een prooi gaan. Erg gaaf! Verder nog een autosafari gedaan, gepicknickt en was erg gezellig Lachen

Daarna nog naar de Mac met z'n allen, was superdruk, toen weer richting Fleur thuis om haar en een deel af te zetten met hun fietsen, zijn zij nog thee gaan drinken, en ik richting Sylvia. Daar mezelf binnengelaten, koffie gezet, bankgehangen en even bijkomen hoor... Clown Ook nog een plakje cake genomen Haha! En toen (met pc) weer richting huis gegaan... En toen was ik om half 11 ofzo weer thuis... Pc opgestart en hij deed het super! Wauss.... Haha! En dan te bedenken dat Rob hem nog te traag vond... ROFL Ik ben er superblij mee, hij is haast flabbergasting snel... Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:24

leon, kan me voorstellen dat t niet fijn is een verzorgster.. ik zou t ook niet kunnen Haha!
Gelukkig wisselen Jan en ik af.. hij weet precies wat ik wel wil en niet en andersom...

Sita, sterkte en succes met de verkoop van Shania.

Zj, lekker ring gestoken..

TK,wat een lieve vlekjes krijgt Janeeba!

Berdien Ach gut

Sita ook een Ach gut voor je voet..

Maya leuk weekend gehad Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:12

Jaaa Maya moest werken op Jessie *LOL* Ze was ook wel extreem sloom hoor, meestal is ze wel actiever. Maar ja, uitprobeermodus he Haha! Clown

Sita, de reden waarom ik Jes zo vroeg oppak is omdat ze het aankan Lachen Ze is flink vet (Maya kan het bewijzen Clown ) en ondervind er geen hinder van. Ze wil ook weer graag wat doen, ze komt aangelopen in het land en wil echt weer bezig, het land uit. Verder ben ik niet anders gewend om merries ± een week na de geboorte weer onder het zadel te zien/hebben, míts ze het aan kunnen natuurlijk Lachen Daarnaast is Jessie gruwelijk uit conditie, en ik wil haar voor de winter weer in conditie hebben. Ze staat 24/7 op het land, geniet van haar veulen, en wil graag dat ene uurtje per dag met je aan de gang Lachen

Godsamme, m'n rug is echt flink gaar nou. Ik kan niet lopen, zitten, liggen.. en naar de wc gaan is een hel Zij zijn groot en ik is klein! Heb me maar afgemeld voor m'n werk morgen, ik zie niet in hoe ik morgen van half 8 tot 5 kan gaan staan Scheve mond

Goed nieuws, er is een ezelveulentje bij ons op stal geboren! Go jij! Go jij! Een merrie, moeder en dochter maken het goed. Paps brengt me na het eten even naar stal, want ik MOET haar zien Nagelbijten / Gniffelen Al is het maar vijf minuten, langer houd ik toch niet vol. Maar gossie, zo'n klein frutseltje met van die lange oren.. Lovers Daar wil ik wel pijn voor lijden Clown
Ik ga douchen, mocht ik niet weer komen, dan ben ik ten onder gegaan Clown Zij zijn groot en ik is klein!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:47

piest in haar broek van het lachen
heeft net transformers gekeken en is nu POTC 3 aan het kijken film is nog geen kwarier bezig en ik lig al in een deuk Haha!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:54

Meld me ook weer eens.
Heb wel bijgelezen. Is heel veel gebeurd.
Heb leuke foto's voorbij zien komen.
Shania verkopen, Rug auw en door je been geknakt, geen verzorgster meer. Als ik wat vergeten ben, sorry.

Ik ga vanavond maar weer eens kijken ofdat Black weer goed loopt. Anders morgen maar even kangs de veearts en een afspraakje maken. Tis nu al sinds vorige week vrijdag. Rechtdoor gaat redelijk, op de volte slecht.

Zal van de week weinig op bokt zitten. Ben bij mijn ventje en daar is computeren iets lastiger dan thuis. Maar zal toch zoveel mogelijk proberen bij te blijven lezen. Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:39

Ik snap je Berdien.. Ja Vroeg het me zomaar af, omdat ik meestal hoor dat ze ze nog een paar weken zwangerschapsverlof geven.. Lachen
Maar inderdaad, het is goed voor dr!

Beterschap met Black!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:21

Maya zo te zien heb jij een heerlijk maar erg druk weekend gehad! Lekker hoor!

Berdien al weer lekker aan de gang met Jessie, ja als het kan zou ik het ook doen.
Je rug nog steeds erg pijnlijk... Ach gut

Pffft, ik wilde even een kort buitenritje rijden met Mirthe, ga nog steeds niet alleen, dus Mees op de fiets mee. We stapten heel relaxed de steeg uit ,maar toen werd het lastig. Ze draaide constant om, rende terug, stond op de rand van de sloot te balanceren, (ik bibberen...), en ik kreeg haar gewoon niet vooruit. Vond het best eng eerlijk gezegd, het duurde ook erg lang, en ze keek totaal niet waar ze liep. Toen zij Mees laat mij maar, en ik was het zo zat, nou hij erop, gaf haar meteen een flinke tik (had ik ook wel gedaan hoor), en hup al snuivend liep ze meteen door. Aaarggghhh! Bij mij dus niet! Na een stukje ik weer erop en toen ging het lekker, in het bos lekker rengalopje gedaan, en dan is ze toch weer heerlijk snel terug te nemen.
Ik wil zo graag alleen naar buiten kunnen, dat ik van dit soort dingen erg baal, want durf daardoor nog niet alleen. Met andere paarden erbij gaat het wel super gelukkig.

Nou, we gaan effe naar de chinees eten halen! Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:23

beterschap black!
sita, als die klik er niet is, zou ik haar verkopen. Het is een lastige beslissing. Sterkte met beslissing nemen.
maya gezellig druk dagje!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4JLA7CPX.jpg

Afbeelding

Afbeelding

ik ga nu even een topicje maken.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:25

Leuk Janet, heb je foto's in het verzameltopic al gezien en gereageerd! maar het zal je een heerlijk gevoel geven dat hij dit goed deed!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:26

Leuke foto's Janet! Ziggy lijkt ineens een stuk kleiner voor die grote kar!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:37

hier het topic
viewtopic.php?f=181&t=817893

Ben zo trots op hem, geen 1 stap verkeerd. Zit nu weer helemaal te stralen.
En mijn dagje was goed, want wilco was met pijn en moeite op zijn krukjes naar mij komen kijken. Zo lief van hem Lovers

Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:38

Ik heb het misschien gemist.. Sorry daarvoor.. Maar wat heeft Wilco gedaan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:43

Leuke foto's van Ziggy! En lieve Wilco *LOL*

Net bij het ezeltje wezen kijken, oh my.. zo ontzettend LIEF! Heel klein, ontzettend harig en HUGE oren Lovers Lovers Kon 'r ook al aaien en kriebelen Lovers Echt te lief voor woorden gewoon.
Daarna nog even bij Flynn geweest, toen ik hem riep kwam hij hinnikend aangelopen *smelt* Heerlijk met hem staan kriebelen, zijn wel leuke foto's van.

Helaas gaat het minder met mijn vader, hij hangt tegen een burn-out aan. M'n moeder en ik ging naar het ezeltje kijken, hij loopt zonder iets te zeggen naar Flynn. Later was hij weg, was hij naar het ezeltje gaan kijken toen wij naar Flynn gingen. Hij moest nog tanken, dus hij zette ons thuis af. Zonder sleutels of wat, voor we het wisten was hij al weer weg Verward Gaat helemaal niet goed met hem Scheve mond Maak me heel erg zorgen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:44

Oei Berdien... Klinkt niet best van je vader.. Sterkte ermee.. Ach gut
Heeft hij veel aan zijn hoofd op het moment? Dat van naar Ierland gaan en heel dat gedoe gaat hem natuurlijk ook niet in de koude kleren zitten!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:46

sita: wilco heeft zijn enkel banden verrekt, en er is een stukje bot gescheurd waar zijn enkelband aan vast zit. Vorige week dinsdag had hij er een soort gips omheen gekregen. Meneer ging gewoon weer aan het werk, maar hij had zijn been nnatuurlijk niet omhoog gehouden. Dus het was gaan knellen. Donderdag weer gips er omheen. En nu zit hij in de ziekte wet, omdat hij amper kan lopen.

berdien, lief klein ezeltje!
Heel veel sterkte met je vader.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:47

Ik weet precies wat hij voelt.. Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond Beterschap voor hem!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:54

Ook Sita, hij is heel druk op z'n werk, ik naar Ierland.. Hij wilde eerst helemaal niet dat ik weg ging, we zijn erg close.
Ai Janet, dat klinkt echt heel erg pijnlijk. Arme Wilco. Wens hem maar beterschap!