[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:50

Nientsje schreef:
Ik zal dan iig 1x in de week rijden ja, aangezien ik niet wil dat dit weer gebeurt.
Daarbij vallen de kosten van de lessen me nog wel mee. Ik betaal 7,50 per 20 (en soms loopt het uit tot 30) minuten.

Ik ga liever vaker lessen dan dat ik vaker de osteo moet laten komen, Feike is me alles waard :)

En idd, zodra ik dat gevoel heb dan kan ik zelf verder. Maar ga niet langer "aanmodderen" :n

Das idd netjes. Ik betaal 35 euro voor een uur.
Maar heb Zac in de les ook altijd beter lopen dan in mn eentje hoor :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:55

Hmm lastig Allienda.
Maar als ze al last heeft van haar rug, dan heeft ze dat ook zonder zadel; als er iemand op zit.
Feike wilde ook niet lekker aan de longe lopen, iig niet in de longeerbak.
Maar vrijdag hebben een vriendin en ik hem dus in de grote paddock gelongeerd aan de dubbele lijnen; lees die paddock is groter dan een standaard rijbak dus lekker veel ruimte voor grote voltes.
En toen ging hij steeds beter lopen, sterker nog, hij vond het echt heel fijn want het was zo lekker voor zijn rug!
Hopelijk vinden jullie de oorzaak en kunnen jullie deze snel verhelpen. Niets aan zoiets -O-

@ Dott; jaa is zeker netjes!
Komt ook omdat mijn instructrice ook de staleigenaresse is. Dus lessen zijn goedkoper als je daar pensioenklant bent. Anders was het ook al snel het dubbele :=
Als ik les heb dan is rijden leuk, alleen vind ik er niks aan --> Rijden voor dummies :')

Dott

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:01

Hahaha ja ik moet mezelf ook wel eens fiks motiveren. Maar als ie dan fijn loopt ben ik ook wel weer blij. Als ik alleen in de bak rijd is t ook meestal 30 a 40 min. Les rijd ik makkelijk een uur :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:07

Ik heb het meestal na 10 á 15 minuten wel bekeken :+ Vind bakwerk niet veel aan :))
Maar als ik les heb vind ik het wel leuk, omdat ik dat echt wat "te doen" heb.
Als ik alleen rij is het meer van... euhh Now what? :')
En dan gooi ik teugels los, stap ik 2 rondjes en dan heb ik het wel weer gehad :+ luxe probleem

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:38

Herkenbaar :')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:05

Gijs begint juist pas lekker te lopen na 15 minuten.. Die is de eerste 10 minuten is ie wat loperig / heeft wat spanning. Hij wíl zó graag. Ik zit er de eerste 10 minuten niet teveel aan, eerst even de rust opzoeken, zelf ontspannen zitten, dan laat hij los, briest een paar keer en dan kan je écht aan de slag. Hij is dan heerlijk te rijden, begint mooi nagevelijk te lopen. Moet wel opletten dat ik veel afwissel want je 3 keer hetzelfde op dezelfde plek doet, dan doet hij het de 4e keer zelf wel.

Helaas kan ik m nu al een poosje niet rijden.. Meneer staat op de kliniek en wordt woensdag geruind :\ . Moeilijke beslissing, maar uiteindelijk veel rustiger en makkelijker voor ons allebei.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:11

jorretje schreef:
Gijs begint juist pas lekker te lopen na 15 minuten.. Die is de eerste 10 minuten is ie wat loperig / heeft wat spanning. Hij wíl zó graag. Ik zit er de eerste 10 minuten niet teveel aan, eerst even de rust opzoeken, zelf ontspannen zitten, dan laat hij los, briest een paar keer en dan kan je écht aan de slag. Hij is dan heerlijk te rijden, begint mooi nagevelijk te lopen. Moet wel opletten dat ik veel afwissel want je 3 keer hetzelfde op dezelfde plek doet, dan doet hij het de 4e keer zelf wel.

Helaas kan ik m nu al een poosje niet rijden.. Meneer staat op de kliniek en wordt woensdag geruind :\ . Moeilijke beslissing, maar uiteindelijk veel rustiger en makkelijker voor ons allebei.

Ohhh wordt hij gecastreerd? Wat jammer zeg, eindelijk een Vosbonte Vanner GGK in het NSvT stamboek Y;(

Maar ik snap het wel, een hengst houden is zoveel moeilijker (lastiger) dan een ruin of een merrie! Wij hebben onze jaarling ook al erg vroeg laten castreren om die reden. Heel veel succes en hopelijk knapt hij snel op na de castratie. Dikke knuffel voor Gijs

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:16

Oohh wat zonde zeg!
Nouja zonde... Ik snap je keuze wel heel goed.
Ik heb Feike ook niet voor niets laten ruinen.
Ga je wel wat sperma van hem invriezen of niet? :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:52

Ik heb ook pas na een kwartier dat hij er lekker door komt.

Jorretje, wat jammer dat Gijs gecastreerd word, maar wel logische keuze.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:47

Ja ik laat wel wat van 'm invriezen, een goedgekeurde dekhengst zonder nakomelingen laten ruinen is helemaal zó zuur! Ik wil zelf ooit nog een veulentje van hem fokken en zo is er ook nog de mogelijkheid voor een beperkt aantal merries van buiten af. (Heb nog steeds geen enkele dekking aanvraag voor hem ontvangen, dus dat speelt ook wel mee.. Mocht iemand hem overwegen, geef het even aan! Als er plotseling veel interesse is, maar dat verwacht ik niet, kan ik het iets uitstellen en nog een extra sprong laten invriezen).

Als ruin kan ik er ook veel makkelijker de sport mee in, hij heeft zowel voor dressuur als voor springen echt al laten zien dat hij behoorlijk wat in zijn mars heeft.. Nu moet ik het er nog uit zien te rijden :')
Meedoen aan de tinkerdagen komen zo wel veel dichterbij ik hoop volgend jaar met hem mee te kunnen doen. *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:58

@Claudia, nog proficiat aan Cas :D

@jorretje, wat jammer dat Gijs gecastreerd wordt maar begrijpelijk natuurlijk.

Verder gisteren al een uur boterbloemen getrokken, vandaag ook. Het gaat gelukkig maar over 1000m2 dat er hier en daar wat staan maar het blijft een rot werk. Op het stuk waar ze deze winter hebben gestaan (136m2) staat er amper gras ga daar dus wel eens spuiten tegen onkruid denk ik, in het najaar nog eens goed kalken en bijzaaien. -O- Was net in de regen aan het trekken maar de wortels gaan er vlotter uit dan :') . Misschien straks er nog een hoop gaan uittrekken...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:52

@ Olikea: fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Gelukkig niet drachtig ook

@ draakje: En past de deken ook goed? Vind het elke keer een gedoe zeg met die dekens...
Wat een gaaf tasje heb je gemaakt! Blijft ie ook goed hangen?

@ Shelly: goed bezig zeg, wijken voor druk!

@ Nienstje: lange dagen zeg. Hopelijk snel je rijbewijs, scheelt een hoop in tijd.

@ Lori: nog gefeliciteerd met Finn. Leuk zo op pad kunnen :)

@ Clocloken: gefeliciteerd met de laatste 2 knapperds!

Hier allemaal rustig. Doe niet veel meer dan wandelen, longeren, grondwerk.
Morgen komt de osteopaat. Ben benieuwd!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:33

Jorine je fokt toch ooit een super gaaf veulentje van Gijs, net zo mooi en lief als hijzelf :(:)

Momenteel zit ik niet echt op bokt. Heb nog goed 2 weken voor eindwerk en m'n idee is vandaag van de tafel op school dus ik heb 2 weken om een volledige campagne te toveren vanuit niks (mijn merknaam, ontwerp, logo, ontwerp concept en baseline is wel goed). Dikke kans dat het niet gaat lukken. Ik had toch wel graag een master gehad ipv alleen een bachelor. Maar hopelijk flopt m'n product niet, dan kan ik toch mijn eigen ding gaan doen :) Binnenkort heb ik een info sessie over productlancering ed. En het financiele aspect, ook belangrijk natuurlijk.

En ik overweeg om Bones te verkopen. Ik heb amper tijd en als het na school niet verandert heb ik weinig aan een hengst waar ik niks mee kan doen. Het stortregent hier alweer dagen dus ik kan echt helemaal niks in de paar vrije uurtjes die ik wekelijks heb... Ik heb ook Sansa nog en ik hou wat diepvries achter de hand voor eigen gebruik. Maar zeker ben ik er nog niet van, ben inmiddels toch wel behoorlijk gehecht aan hem. Ik overweeg hem western om te scholen, maar dan kan ik nog nooit eens leuk mee doen aan de tinkerwedstrijden, waarom ik hem bewust engels heb laten beleren. Ik ga sowieso toch nog proberen een engelse les in te plannen en dan kijk ik wel verder.

Ik heb wel een nieuwe pad gekocht en 6 mooie conchos voor mijn hoofdstellen. Ik ben een beetje aan het zoeken naar een mooie dark oil one/two ear die mooier bij mijn zadel past. Cella is oud genoeg om haar moeder een uurtje te missen zodat ik weer kan gaan rijden met Chihiro. En dan wel fijn met mijn heerlijke westernzadel want wat mis ik dat zadel. Ik zou deze week met mijn broertje gaan rijden maar ja... het weer he...Is het in het noorden ook zo nat en overspoeld? Volgens mij is het verder overal droog ofzo -O-

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:51

Hier staat onze straat gewoon blank... verschil tussen grachten en baan is niet meer te zien :n
merries met veulens staan dan ook op stal, de anderen staan op een hoger gelegen stuk land.
Ik kan momenteel dus ook niet rijden..

Jammer dat je Bones wilt verkopen, kan je hem eigenlijk niet zowel western als engels rijden? je ziet toch nog mensen dat doen of rijden die dan niet echt western zoals het hoort? sorry als mijn vraag dom klinkt, ben echt klassiek geschoold dusja O:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:03

Ik weet ook van mensen af die met hun paard beiden rijden. Kwestie van gewoon een duidelijk onderscheid maken en een paard die meedenkt natuurlijk.

Vandaag de kleintjes gefotografeerd heb momenteel terug 2 nesten konijnen, 8 in totaal. Zijn vandaag een weekje al :D . Ga eerstdaags nog een nakomeling die ik vorig jaar heb gehouden ook op date sturen voor haar eerste nestje.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:51

Hiep Hiep hoera voor Cas dus :)

En feike een luizenleven!
Noedel gaat met iemand anders starten op concours binnenkort dus moest ie natuurlijk even getraint worden.
Wad overigens de 2e keer dat ze erop zat. Vorige keer was met de hengstenshow voor de prijsuitreiking van de competitie. Ofwel, alleen rondgecrosst.
Mascha komt uit België dus rijd hem maar heeeeeel zelden haha. 11 juni starten ze in Houten. Eigenlijk na 1X oefenen dus :P als het goed Is M1 maar kan ook L2 zjn

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:22

Och, zou wel leuk zijn als er nog wat merries voor Gijs komen. Fijn dat je wat voor later ik laat vriezen voor een merrie van jezelf.

Moet de deken nog even passen, maar het is dezelfde als die van mijn zusje en die past heel goed :D
Tasjes blijven heel goed hangen, heb net een adv. voor op de boktmarkt gemaakt, vind het leuk om ze te maken :D

Ben benieuwt wat de Osteopaat morgen te zeggen heeft, spannend!

Pfoe, moeilijke keuze Chimello!

Zelfs hier in de bak een zwembad, terwijl die normaal altijd droog is, de straten staan ook blank, niet normaal.
Paarden staan al de hele dag te schuilen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:30

Jammer van je product en Bones... hopelijk krijg je alles op een rijtje!

Hier is het al de hele dag hartstikke warm.

Leuk konijntjes!

Ziet er goed uit Chantal!

Fijn van je tasjes Maartje!

Oeps.. ik ben langs de ej geweest. 3 halen 2 betalen. Ik moest nog een nieuwe hengstenketting en een praam en heb direct een paars longeerdekje, anti teken en dazenspray, halster en CM Detangler and Shine gekocht :D
Afbeelding
Koetjeboe!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:10

Noedel en Mascha <3 top combinatie, jammer dat ik het volgend weekend zo druk heb anders was zeker even komen aanwaaien :D

Sheryn het is erg moeilijk als je veel paarden hebt en weinig tijd 8)7 Het weer is vreselijk bagger als je geen optie hebt van het gebruik van het een binnenbak. Ik kan me super goed voorstellen hoe je baalt van de situatie. Als je meer plezier hebt van western rijden zou ik zeggen doe dat lekker! Want volgens mij is dressuur helemaal niet zo je ding :+ Tegenwoordig hebben de tinkerdag in Nijkerk ook een western gedeelte, misschien is dat een optie :)

Oehhhh 3 halen 2 betalen acties.................. *\o/* Maar goed dat EJ niet hier in de buurt zit :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:23

Ik stuurde mijn vriend altijd langs de ej :+
Hij reed er altijd langs van werk naar huis. Nu niet meer, vanaf morgen nieuwe baan.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:14

Haha dat is balen :=

Nja buren van me hebben een merrie van mijn staleigenaren gekocht. Hun eerste paard dus die moesten ook nog allemaal spullen. Ik had ze al het een en ander gedoneerd (poetstas met borstels, longeerlijn, ze mogen een cap lenen eerst voor ze er een kopen, mijn zweep kunnen ze wel gebruiken etc.) Maarja dat is natuurlijk niet genoeg :=
Dusja dat werd een rondje ej :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:26

Goh wat erg nou dat rondje EJ :Y)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:21

Ja echt vreselijk...

Zag in het voorbijlopen een paars longeerdekje hangen (had nog geen longeerdekje) dus ik zo: "Heh wat kl*te weer... hij is paars *grist het uit het rek en gooit het in het mandje*." Mijn buurvrouw:"Jaa indd.. dat is balen.." :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:56

EJ is leuk! Ik woon er super dichtbij, gevaarlijk. :))