[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:41

hallow meiden jeetje wat hebben jullie een hoop gepraat zeg...heb t echt druk met fotografie gehad en nieuwe pony,s bewonderen...
maar ik heb een nieuwe waarvan ik nooit had verwacht dat ze te koop zou staan ...
maar was aan t werk op me vrijwilligerswerk en zo werd ik in ene meegesmokkeld met 1 van de paarden eigenaren die daar op stal staat mee naar haar huis en zodoende gingen we even jonge naakt kittens kijken en ff bij dr paardjes aan huis kijken en zo was t van ja die en die staan te koop...
nou toen dus uren staan kijken, beoordelen en zwijmelen wist ik t zeker ik was verkocht op een 2 jarige nmprsje merrietje een mini paardje dus...en morgen ga ik haar ophalen heb er zo veel zin in...

verder rij ik lekker nog wekelijks op een tinkertje op me vrijwiligerswerk :D en wie weet over een tijdje komt er nog een nieuwe tinkie bij...want ze zijn wel heel leuk

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:31

Leuk zeg Nathalie zijn leuke paardjes dat :). Fotoooo

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:06

Afbeelding
de creme dun aan de recherkant gaan we morgen ophalen heel veel zin in wil met haar gaan meedoen aan merrie keuring enzo en lekker beleren voor de kar en vd en verder lekker wandelen enzo...verder lekker genieten van t kleine konten kruimel van nu ongeveer 80 cm
de linker is haar moeder ook echt een schat en ster merrie...is een echte knuffelkont..
we moeten alleen ff kijken hoe t gaat lopen met t paardje waar ze bij staat die kan niet alleen en raakt helemaal uit ze stekker als er 1 weg gaat.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:09

Leuk Nathalie!! wel heel wat anders, maar het is een snoeppie om te zien..
Ook leuk voor je zoontje zo'n maat!!

Nieuwe zadel zoekactie... Ik moet eerlijk bekennen... Mn BF Nut is binnen en ik vind hem werkelijk prachtig!!! :o ben echt zo benieuwd hoe het Denz gaat staan...
zal hem van de week eens opgooien voor het idee haha...
Nu alleen nog een dressuur singel bestellen en beugels.
Iemand nog tips voor een singel, ik wil een anatomisch gevormde hebben, die makkelijk is in onderhoud gezien het zeewater hier ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:47

Wat een lieffie zeg, gefeliciteerd!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:53

heb bf zelf geen anatomisch gevormde singel fayem?? volgens mij wel toch??
of een leren die kan je vaak wel bij de grotere winkels halen zoals ej enzo(leer lijkt me wel fijn die kan je gewoon afnemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:20

Ik lees straks even bij. Vanavond wel vergadering van het tinkerstamboek, kijk ernaar uit!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:20

Leer en zout? tis iig niet bevordelijk.
Gefeliciteerd nathalie!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:26

:wave:

Gypsylady schreef:
Voor mij is is het niet zo ver
Alleen moet Jayney nog helemaal beleerd worden
Voor onder het zadel kent ze helemaal niets
Mennen wel, tuig al op lange teugel werk etc
Het is nu tijd om haar voor de sleep en uiteindelijk voor de wagen te doen

Joh, komt wel goed. Als ze een beetje Tinker is en het klikt een beetje zit ik er zo op. Zou niet het eerste paard zijn wat ik voor het eerst ontmoet, nog groen is en waar ik na krap n uurtje kennis maken al bovenop zat :o Nee, grapje, dat zal ik je niet aan doen, we beginnen gewoon met tot waar jij gekomen bent uitbouwen :)

Kailonne schreef:
Hoi, wil jullie nog even een mening vragen over een paardje
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Hij is dekhengst geweest. Kan dat nog nadelen of zo hebben?

Hij is geen dekhengst geweest, hij is naar de hengstenkeuring van het ICS geweest waar hij een derde premie heeft gekregen. Dat betekent dat hij over een paar jaar terug moest komen om daadwerkelijk goed gekeurd te worden, hij heeft toen een voorlopige goedkeuring gekregen. Of hij wel of niet gedekt heeft weet ik zo niet.

Mag ik vragen, vanwaar jouw keuze om bij handelsstallen te willen kijken? Goedkoop is duurkoop. Zeker met een paard iets waar je niet aan moet beginnen. Deze paarden worden geimporteerd of bij hun baasje weg gerukt om vervolgens ingereden te worden en zo snel mogelijk verkocht te raken. Denk niet dat ze het paard de tijd geven om dingen te verwerken of dat hij zo netjes gebeurd is als bij een paardje wat door een particulier ingereden wordt. Deze dieren zijn nu gewoon overrompeld en te shocked om iets anders te doen dan de baas vraagt. Echter als ze op hun plekje komen, bij jou bijvoorbeeld barst de bom en krijg jij de volle lading van grenzen verkennen. Helemaal met een paard met de leeftijd als bovenstaande krijg je daar heel wat mee te stellen. Dit is geen lariekoek, dit is ervaring icm boeren verstand. Handelsstallen verdienen hun brood met paarden inrijden en verkopen, een goed verkooppraatje is een must. Vooral niks negatiefs. Terwijl je bij een particulier veel makkelijker en vrijer bent om te vragen en ook mindere kanten te horen.

Geschikt voor zorgwerk is trouwens bullshit, dat zeggen ze bij Mc Cloud ook over alle paarden die niet bijten, heb er meerdere gereden die ik toch echt niet aan iemand met mindere ervaring of intelligentie zou meegeven, terwijl ze wel dat stempeltje hadden := Proeftijd net zo, niet goed is terug brengen. Ze bedoelen wanneer het niet klikt alleen terug brengen als er iets aan het dier mankeerdtEn wanneer je er eentje terug wil brengen omdat er iets mankeert dat je alleen mag terug brengen als het niet klikt :+

Als jij een braaf paard wilt waar jij op kan vertrouwen, waar jij mee op pad kan dan moet je een paard nemen wat geestelijk volgroeid is, dus het liefste acht jaar of ouder, maar de meesten zijn vanaf 6 - 7 jaar ook al wel over hun ergste buien heen. Daarnaast gewoon altijd in particuliere handen geweest, de tijd gehad om dingen als inrijden te verwerken, en vooral ERVARING, al doende leert men, zeker een paard. Als ik om me heen kijk, Caily is heel erg braaf, Melody van Carolien die ik heb gereden was ook braaf, wel wakker, maar een stuk uitgebalanceerder. De Tinkers die met bokkesprongen het bos door gaan en staan te snuiven bij elk hoopje zand wat anders is neer gelegd zijn de dieren van 3 - 4 - 5 jaar. Als ik kijk naar hoe Luna Jessica en Johan op de proef stelt, en mij ook hoor, maar ik ben daar zelf veel doortastender in dus dan is het zo over :+ Als ik kijk naar hoe Kyra zekerheid moet geven tijdens het rijden, als ik voel hoe Crystal slingerend op de volte de bocht uitvliegt, nee, dan denk ik echt dat je met Jack beter af bent. Kwaliteit betaal je voor, dat is gewoon zo, maar het is het dubbel en dwars waard. Enne, ze zijn er wel hoor, Caily heeft me ook niet absurt veel gekost, maar ik denk dat je zulke paarden maar zelden te koop ziet en ook moet weten te vinden. Ik weet momenteel nog een merrie te staan, een gouden karakter en plaatje om te zien. Echter wel weer met een prijskaartje van 3000+ (en terecht hoor!). Liza van Chantal (cp112), ook gouden karakter en goed mee om gegaan, rij je zo mee weg, maar daar betaal je ook voor.

:(:) Pluisje

Gefeliciteerd Nathalie! Leuk dinkie!

Ik heb de singel van de EJ Faye, die is heel fijn en makkelijk, ook zwembestendig *D

____

Hier gisteren heftig avond gehad op werk, uiteindelijk politie gebeld. Was een meneer die een slokje/pilletje teveel op had en de boel begon af te breken omdat hij geen kip mocht. We waren immers al 3-kwartier dicht. Minder leuke kant van t werk. Maar hoort er zo af en toe bij...

Heb een topicje gemaakt met foto's van Caily haar sneeuwreportage :)
[ITP] Tinker Caily in de sneeuw - Elvi Smits Fotografie

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:27

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:31

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3578_n.jpg

Deze knapperd staat trouwens ook te koop, weet er verder het fijne niet van. Weet dat het een ruin is en zijn naam, las dat hij braaf is voor beginners, wel voorwaarts. L2 dressuur en goede springer. 15 jaar dus zeer ervaren :) Kan bij interesse wel achter gegevens van eigenaresse aan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:52

Die is wel mooi.

Leuke Minie Nathalie!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:29

dat zijn 2 gave tinkers die te koop zijn lotte!

nathalie:wat een allerschattigst ponytje heb je gekocht! <3

ik ben vandaag eindelijk geslaagd voor een jasje!ben er heel erg blij mee.na mijn werk heb ik snel thuis de pantalon aangetrokken en ben naar de winkel gegaan om hem nogmaals te passen(wel in cuijk i.p.v wijchen.was nog even gesteggel over welke maat mooier zat,maar heb toch voor de iets ruimere gekozen.die zat net wat mooier.ben benieuwd wat de collega koorleden morgen er van zeggen.ik zie er ineeens totaal anders uit en zelfs voor mijn gevoel oog ik wat langer en slanker. :o

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:34

Leuk beestje Nathalie, lijkt me een schatje <3

Straks vertrek ik met de bus naar Italië.
We zijn in totaal met ongeveer 50 en met 8 van mijn klas :))
Als ik volgende week zaterdag terug kom ga ik waarschijnlijk een heleboel moeten lezen :D
Ik ga de paardjes wel ongeloofelijk missen, maar mams en mijn stiefpapa hebben beloofd ze elke avond een nachtzoen van mij te geven :+:
tot over een weekje dus :wave:

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:48

Nathalie; wat een poepie!!
Leuke tinkers lotte en bedankt voor je pb. dat zijn opmerkingen waar ik echt wat mee kan!!!
Leuke tinker die van 15. Eigenlijk te oud, maar wil je toch eens wat meer info vragen? Vooral over dat voorwaarts zijn. En waar hij staat.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:51

Heb eventueel voor de liefhebbers ook nog een 4 jarige merrie (grote maat) in de aanbieding. Moet nog wel doorgereden worden, maar dat wordt binnenkort opgepakt.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:33

Iets voor mij leo"??

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:37

Weet niet wat je zoekt ;)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:39

Je mag wel even pb'tje sturen met wat info enzo en misschien fotootje :o Ik heb niet echt was specifieks als het maar groter is dan Shadow en volle tinker vind ik ook wel belangrijk

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:42

klopt Nathalie, maar ik wil ervaringen van andere wat betreft de singels... plomp verloren wat kopen kan iedereen :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:44

ik hoop over een paar jaar er toch ook wel een hele leuke brave lieve tinker bij te hebben en ga dan ook wel voor wat ouder rond de 10...en toch wel dat prachtige behang want daar blijf ik toch wel verliefd op..
en ben ook aan t regelen dat ik kan komen kijken bij de sokkenwasrit dat lijkt me gewoon een pracht gezicht..

fayem dat begrijp ik...singel kwestie is soms gewoon enorm lastig

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:51

Ik probeer zelf vervoer te regelen naar de sokkenwasrit ook, hoop echt iemand te vinden die wil :).

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:53

patrick1994 schreef:
Je mag wel even pb'tje sturen met wat info enzo en misschien fotootje :o Ik heb niet echt was specifieks als het maar groter is dan Shadow en volle tinker vind ik ook wel belangrijk

Heb ik gedaan!

Faye, wij hebben hier eigenlijk standaard de neopreen singels, niet anatomisch, super.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:54

Hey iedereen :D

Mag ik mij hier weer melden? :o ik had helaas weinig tijd waardoor ik niet op iedereen kon reageren en t alleen maar ego berichten zouden worden := vond dat toch niet zo netjes...

Maar ik betrap me er toch op dat ik nu al een weekje mee lees :') vind het toch ontzettend leuk om al die verhalen en foto's te zien.

Dus bij deze, mag ik weer mee kletsen? :D

Nathalie, dat is ze dan :D wat een leukie zeg! Al een idee wanneer ze naar jullie komt? :D

Reageert in t topic van Caily, wat een schitterende merrie is het toch :9

Ik zag ook dat Jack te koop stond, wat een onwijs mooi dier zeg! Daar vind je vast een goed huisje voor :) je had ook al kijkers toch?
Las ook wat links naar de paarden van Horseking, ik ben daar geweest met een vriendin, we gingen kijken voor een 6 jarige bomproof tinker... beestje was pas 4 maanden in NL en dus nog geen 4 maanden onder het zadel... schrok overal van, alles behalve bomproof. De advertenties beloven veel, maar de waarheid is anders jammer genoeg.

Zijn er hier trouwens ook mensen die naar de tinkerdagen gaan? :)

Hier is Pride ondertussen alweer 2 weekjes bij mij en Bart :D en ze kunnen het gelukkig erg goed vinden met elkaar, vooral Bart vind Pride errug leuk :')

Ik heb m alleen wel laten scheren. Hij begon al snel met stampen (mijt) en stond vorige week met 5/6 graden in de ochtend al volledig bezweet in zijn stal (en dan ook echt tot aan zijn manen en bovenop kont en rug). Ik had ook t idee dat zn vacht m nu toch in de weg zat met bewegen dus besloten om m geheel te laten scheren. Hij staat nu onder een 150 grams dekentje (1 maat te groot, maar t gaat net :') ) en heeft t gelukkig goed warm :D

De hele stal is al gek op m, hij hangt vooral de clown uit :') het is wel een echte dondersteen, maar ben erg blij met m :D

Deze foto is van de eerste dag :D
Afbeelding
En deze van vandaag :D
Afbeelding
Ook nog een rijfoto van ons :D hij luistert gelukkig al steeds beter naar mn beenhulpen en zoek steeds meer mn hand op :) (gooi de teugels los en hij loopt in de krul := is niet helemaal de bedoeling)
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:56

:+: Welkom terug meis! Fijn dat ze het zo goed doen samen!
Ik ben ook op de td, maar dat wist je al he :D blijf je daar logeren?
Anders kunnen we savonds mooi ff het bossie in :P