Gypsylady schreef:Voor mij is is het niet zo ver
Alleen moet Jayney nog helemaal beleerd worden
Voor onder het zadel kent ze helemaal niets
Mennen wel, tuig al op lange teugel werk etc
Het is nu tijd om haar voor de sleep en uiteindelijk voor de wagen te doen
Joh, komt wel goed. Als ze een beetje Tinker is en het klikt een beetje zit ik er zo op. Zou niet het eerste paard zijn wat ik voor het eerst ontmoet, nog groen is en waar ik na krap n uurtje kennis maken al bovenop zat
Nee, grapje, dat zal ik je niet aan doen, we beginnen gewoon met tot waar jij gekomen bent uitbouwen 
Kailonne schreef:Hoi, wil jullie nog even een mening vragen over een paardje
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lrHij is dekhengst geweest. Kan dat nog nadelen of zo hebben?
Hij is geen dekhengst geweest, hij is naar de hengstenkeuring van het ICS geweest waar hij een derde premie heeft gekregen. Dat betekent dat hij over een paar jaar terug moest komen om daadwerkelijk goed gekeurd te worden, hij heeft toen een voorlopige goedkeuring gekregen. Of hij wel of niet gedekt heeft weet ik zo niet.
Mag ik vragen, vanwaar jouw keuze om bij handelsstallen te willen kijken? Goedkoop is duurkoop. Zeker met een paard iets waar je niet aan moet beginnen. Deze paarden worden geimporteerd of bij hun baasje weg gerukt om vervolgens ingereden te worden en zo snel mogelijk verkocht te raken. Denk niet dat ze het paard de tijd geven om dingen te verwerken of dat hij zo netjes gebeurd is als bij een paardje wat door een particulier ingereden wordt. Deze dieren zijn nu gewoon overrompeld en te shocked om iets anders te doen dan de baas vraagt. Echter als ze op hun plekje komen, bij jou bijvoorbeeld barst de bom en krijg jij de volle lading van grenzen verkennen. Helemaal met een paard met de leeftijd als bovenstaande krijg je daar heel wat mee te stellen. Dit is geen lariekoek, dit is ervaring icm boeren verstand. Handelsstallen verdienen hun brood met paarden inrijden en verkopen, een goed verkooppraatje is een must. Vooral niks negatiefs. Terwijl je bij een particulier veel makkelijker en vrijer bent om te vragen en ook mindere kanten te horen.
Geschikt voor zorgwerk is trouwens bullshit, dat zeggen ze bij Mc Cloud ook over alle paarden die niet bijten, heb er meerdere gereden die ik toch echt niet aan iemand met mindere ervaring of intelligentie zou meegeven, terwijl ze wel dat stempeltje hadden
Proeftijd net zo, niet goed is terug brengen. Ze bedoelen wanneer het niet klikt alleen terug brengen als er iets aan het dier mankeerdtEn wanneer je er eentje terug wil brengen omdat er iets mankeert dat je alleen mag terug brengen als het niet klikt 
Als jij een braaf paard wilt waar jij op kan vertrouwen, waar jij mee op pad kan dan moet je een paard nemen wat geestelijk volgroeid is, dus het liefste acht jaar of ouder, maar de meesten zijn vanaf 6 - 7 jaar ook al wel over hun ergste buien heen. Daarnaast gewoon altijd in particuliere handen geweest, de tijd gehad om dingen als inrijden te verwerken, en vooral ERVARING, al doende leert men, zeker een paard. Als ik om me heen kijk, Caily is heel erg braaf, Melody van Carolien die ik heb gereden was ook braaf, wel wakker, maar een stuk uitgebalanceerder. De Tinkers die met bokkesprongen het bos door gaan en staan te snuiven bij elk hoopje zand wat anders is neer gelegd zijn de dieren van 3 - 4 - 5 jaar. Als ik kijk naar hoe Luna Jessica en Johan op de proef stelt, en mij ook hoor, maar ik ben daar zelf veel doortastender in dus dan is het zo over
Als ik kijk naar hoe Kyra zekerheid moet geven tijdens het rijden, als ik voel hoe Crystal slingerend op de volte de bocht uitvliegt, nee, dan denk ik echt dat je met Jack beter af bent. Kwaliteit betaal je voor, dat is gewoon zo, maar het is het dubbel en dwars waard. Enne, ze zijn er wel hoor, Caily heeft me ook niet absurt veel gekost, maar ik denk dat je zulke paarden maar zelden te koop ziet en ook moet weten te vinden. Ik weet momenteel nog een merrie te staan, een gouden karakter en plaatje om te zien. Echter wel weer met een prijskaartje van 3000+ (en terecht hoor!). Liza van Chantal (cp112), ook gouden karakter en goed mee om gegaan, rij je zo mee weg, maar daar betaal je ook voor.
Pluisje
Gefeliciteerd Nathalie! Leuk dinkie!
Ik heb de singel van de EJ Faye, die is heel fijn en makkelijk, ook zwembestendig
____
Hier gisteren heftig avond gehad op werk, uiteindelijk politie gebeld. Was een meneer die een slokje/pilletje teveel op had en de boel begon af te breken omdat hij geen kip mocht. We waren immers al 3-kwartier dicht. Minder leuke kant van t werk. Maar hoort er zo af en toe bij...
Heb een topicje gemaakt met foto's van Caily haar sneeuwreportage 
[ITP] Tinker Caily in de sneeuw - Elvi Smits Fotografie