[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:17

Boos! Getver, hier weer pech, Kiki heeft koliek.... en heel misschien ook nog droes...

We gingen voor het eerst met Mirthe lekker weer naar buiten mennen ging super, ze stond maar twee keer stil, was wat kijkerig, maar verder braaf. Toen we thuis kwamen ging Kiki twee keer liggen in de loopstal, doet ze normaal nooit. Ze had ook een dikke bult onder haar kaak, dus getemperatuurd, 40,6! Koorts dus. Toen kwamen we er ook nog achter dat ze van de week ergens in de draad heeft gezeten, ze heeft een behoorlijke wond aan haar achterbeen, bovenaan. Het valt helemaal niet op, omdat het aan de binnenkant in het bruine is.

VA gebeld, die meteen aan droes dacht door de bult en koorts, maar ze bleek ook flinke koliek te hebben. Ze was superbraaf, vond alles goed wat hij deed, hij had nog nooit zoiets meegemaakt zei hij.

Ze had blijkbaar ook al even niet meer gedronken, de melk spoot er bij Mirthe uit. Nu heeft ze een pijnstiller en darmverslappers gehad, en na 5 minuutjes was ze pijnvrij, begon direct te drinken en rent nu weer vrolijk rond. Ze staan in de roundpen, ze mag nog niet eten, en ik moet haar mest in de gaten houden. Vannacht nog een paar keer kijken, m'n arme schat.... Huilen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:19

Ric van Tinkerwereld Haha! Wilde eerst even oefenen voor ik met jouw opdrachtje verder zou gaan Lies, want ik kon me absoluut niet meer concentreren Haha!

Annique, ik neem pas weer opdrachtjes aan als ik echt weer helemaal opgeknapt ben, over de laatste heb ik 3 dagen gedaan, terwijl ik zoiets normaal in 1 avondje stug doorwerken wel af kan hebben..

Manen afknabbelen vind ik ook nie belangrijk.. liever sociale weidepaarden zonder manen dan eenzame stalpaarden met manen. Bonita heeft het nu in vlechten, maar dan puur voor haar litteken, ze schuurt altijd een beetje als ze losse manen heeft, omdat die met 2 dagen in dreads gaan hangen en gaan jeuken.

Edit: arme Kiki, alles tegelijk!! Jakkes wat eng!

Hoor trouwens de laatste tijd echt heel veel van droes weer, oa op 1 van mijn vorige stallen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:26

Arme Kiki.. Ach gut Sterkte...

Ging net badmintonnen.. Daar kwam niet veel van..
Want we hadden het toch over vogels vanmiddag? Nou, dr kwam een vrouw uit de buurt dr 4 maanden oude Oehoe uitlaten.. Mén, ik scheet in mijn broek! Bloos! 4 Maand oud en een spanwijdte van 1.50.. Bloos!
We raakten nog wat aan de praat.. Ben dan altijd wel geïntresseerd, maar jemig.. Waarom neemt iemand zo'n ding als huisdier! Nagelbijten / Gniffelen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_oehoe
Deze had ze..

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:29

Ik zie je al kijken Sita Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Dianne, ik wil je er ook graag de tijd voor geven hoor... Maar je maakt wel hele mooie tekeningen, zodat het bij mij af en toe wel kriebelt van : oh, hoe zou mijn opdrachtje eruit gaan zien! Bloos Knipoog Wacht gewoon rustig af! Maar deze is errug mooi! Ja

Hier vlecht ik alleen Lutske (zodat Ben van haar manen af blijft) en Lucy alleen met dit warme weer, anders zweet ze zich te pletter onder die dikke vracht met manen...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:30

Ik vond hem echt doodeng hoor.. Van die knaloranje ogen.. Ik had echt zoiets van Wow! wát komt dáár aan.. Bloos!
Maar later zat ie zo wel lief te zijn..

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:32

i love uilen Haha! Ik vind dat dus echt práchtige dieren! Ben wel van de roofvogels Haha!

Dat snap ik hoor dianne! Eerst maar weer even tot jezelf komen, je bent het in elk geval niet verleerd! Hier hebben we ook echt liever sociale paarden, dan lange manen. Maar we hebben het nu alletwee dus dat is helemaal mooi Haha! Ik kan jullie vertellen, ze kriebelen meer dan dat ze eten! En dat zegt heel wat bij dit ras geloof ik hihi Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:33

Ga trouwens binnenkort eens aan die vrouw vragen of ik haar 'Nico' mag fotograferen! Pling

A_Pallieter

Ag jeetje marleen, wat een drama! Sterkte meis, voor jou en kiki pfff wat een toestand en een schrik! Geef der een knuffel!

A_Pallieter

Sita_ schreef:
Ga trouwens binnenkort eens aan die vrouw vragen of ik haar 'Nico' mag fotograferen! Pling

leuk Haha! Pling

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:34

Ze vertelde wel dat ze nu wel 'lastig gevallen' word door toeristen.
Ze gaat er ook de straat mee op zeg maar, om hem aan alles te laten wennen.. En dan komen dr heel vaak Duitsers enzo naar dr toe en die willen gelijk dat beest helemaal bepotelen enzo..

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:36

hihi, ja dat heb je inderdaad wel als je een 'apart' soort huisdier heb Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:37

Nou.. Ik heb dan een paard.. En die moet ook altijd bepoteld worden door jan en alleman.. Gister op t strand zag ik t ook weer, je staat even stil en direct verzamelen hordes mensen om je heen.. Clown
Op zich wel leuk, maar sommige kunnen echt hondsbrutaal zijn..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:39

Nou, Kiki voelt zich dankzij de pijnstillers weer helemaal het 'vrouwtje' rent bokkend door de roundpen. Gek beest! Hoop dat het goed blijft gaan...

En dan te bedenken dat ik eerst met Mees in Friesland een nachtje zou zijn vandaag. Gelukkig gingen we niet vanwege vol pension met honden, anders had het wel anders kunnen aflopen...
Laatst bijgewerkt door grrr op 27-07-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:40

Zeg Sita, je mag hier ook nog wel eens een fotoshoot komen maken hoor! Schijnheilig Haha!

He jakkes Marleen... da's schrikken met kleine Kiki Ach gut Ach gut Ach gut

Heb al meer mooie resultaten gezien hoor van Dianne... Vind het echt gaaf wat je doet... Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:41

Fijn dat Kiki zich iig niet ziekjes voelt.. Hopelijk komt t allemaal gauw goed! Ach gut

Is goed hoor Lies.. Ja
Moet nog overal langs, door t slechte weer in mijn vakantie heb ik veel shoots moeten verschuiven..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:41

zo was ik laatst met dinnetje op het strand, met merrie en haar veulie.

Owwww, koediekoediekoedie, wat een schattig veulentje!!
Ik zei nog, pas maar op ze is hartstikke brutaal.. 2 tellen later werd die mevrouw omhelsd door een mooi zwaar tinkerveulentje Haha!

Pas maar wel op Marleen... Hou het even in de gaten als de pijnstillers ongeveer uitgewerkt zijn... En poepies tellen!!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:42

ik duim voor je marleen, dat de pijn niet terug komt wanneer de pijnstillers zijn uitgewerkt! Sterkte vanacht!

Hier hebben we de zaanse schans siet, das een hele lange weg met allemaal molens, daar komen bussen vol(geen grapje) chinezen heen! Daar rijd ik altijd met de paarden, dan heb je om de 2 meter: Can i take a picture please? af en toe word je daar wel moe van, maar kan er ook wel om lachen haha

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:45

Om de mest in de gaten te houden staan ze ook samen in de roundpen, daar kan ik alles precies zien...
En over 8 uurtjes is pijnstilling uitgewerkt, dus ben benieuwd hoe het dan is. Ik hoop alleen dit, en geen droes...

Vannacht zetten we om de 2 uur de wekker voor de zekerheid...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:46

Ik vind het verschrikkelijk.. Er is 1 dag per jaar, dan mogen ze met zijn alleen aan Amy potelen en foto's maken (ervoor, niet erop) en dat is op de Fokveedag.. Verder niet, dan raak ik dr nooit vanaf.. Bloos

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:50

hier zijn er ook af en toe poetsmeisjes, maar ook alleen met toestemming. Niet tevaak, dan word je er gek van Tong uitsteken Nou is pallieter ook niet zo heel lief voor kinderteentjes, dus das al niet een erg goede combinatie hihi

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:54

dan moet je bonita hebben, als die je niet moet, staat ze echt expres op je tenen Nagelbijten / Gniffelen

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:55

oke, als ik dus bij jou naar je paardjes kom kijken heb ik stalen neuzen aan Tong uitsteken Voor het geval ze me niet moet hihi

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:59

vrouwen valt meestal wel mee, bij kerels heeft ze het vaker Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:00

Is bij Amy ook.. Mannen moet ze over het algemeen niks van hebben, uitzonderingen daar gelaten.. Knipoog

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:01

voorkeur voor vrouwen dus,
ag , soms deel ik die mening hoor mannen kunnen zo koppig zijn Tong uitsteken