Ik zie wel wat herkenbare dingen, alleen bij Indezz is het geval dat ze in haar leven tot nu toe weinig heeft hoeven doen. Toen ze bij ons kwam zijn een heleboel dingen veranderd
-2015 bevallen van een veulen dat kort na de bevalling overleden *miss nog lichamelijke klachten daarvan?*
-Klinisch en rötgenologisch gekeurd door DA
-Nov 2015 bij ons gekomen
-Nov/Dec 2015 DA controle, tandarts, anti-mijt behandeling, hoefsmit (stond scheef en te kort op dr voeten) en zadelmaker
-zeker 100kg al afgevallen
-Jan 2016 eerste dressuurtraining, ze moet juist leren haar rug te gebruiken nu. Ik herken dus het gevoel van "los laten" en dan te gaan "klapperen met dr hoofd" twee weken geleden was het zo dat ze na de warming up ermee stopte en we lekker konden rijden, nu wordt het niet beter en begint ze er meteen mee......
{edit} Rijlessen is even een lastig punt, mijn instructrice moet door onze verhuizing een flink stuk reizen en vraagt zich ong. 50 euro de uur, wat zij zeker waard is. Maar iedere week of om de week 50 euro dokken is me te gortig. Nu heb ik nog niet de juist instructrice gevonden omdat ik vanuit de klassieke dressuur les kreeg, ben ik daar nu ook weer naar opzoek maar dit is schijnbaar nogal lastig te zijn. Door de verbouwing aan ons dak heb ik de zoektocht dus heel even stilgelegd. Als het dak wordt opgeleverd ga ik me nog eens verdiepen in een instructrice:-)
Daarbij wel even vermelden dat mijn moeder bij alle rijlessen was en zich er heel erg verdiept heeft en zij helpt me nu een beetje.
De introductie in de wei (dev 2015) ging ook niet helemaal soepeltjes en nu pas begint het lekker te lopen en de rust terug te keren in de kudde.
Net nu de rust begint te komen vertoont ze dit gedrag, dus we vonden het wel apart. Gewoon een rondje paardencheck wat eigenlijk wel standaard is bij ons als we problemen ondervinden, vaak ligt het aan het zadel omdat de paarden zijn aangekomen/afgevallen
zou in dit geval ook heel goed kunnen. Vreemde was dat ze het gedrag ook vertoonde toen ik zonder zadel erop zat....
Laatst bijgewerkt door Allienda op 30-05-16 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt