[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:26

Proficiat met de veulens <3 <3 Wat een knappe beebs allemaal!!

Wat knap van Cas +:)+

Hier weer hard aan het werk geweest, helaas loopt het dak al 3 weken achter op schema :+ Doordat ik wederom ziek was en geen kracht had voor de BodyCombat/Pump of Attack heb ik wat meer gereden met de paarden. Wat ging het lekker zeg. Helaas bleef Indy maar schudden met dr hoofd en zijn we op onderzoek uitgegaan waar het vandaan komt. We hebben vanalles geprobeerd, andere bitten, neusflapje, oornetje, zonder zadel gereden, met een pad gereden etc. Het hoofdschudden bleef helaas, dus gaan we maandagochtend een osteopaat bellen voor controle, ben eens benieuwd wat het is. Rijden en longeren is helaas geen optie want ze blijft ook zo raar doen aan de longe. We waren juist zo lekker aan het trainen voor de keuring in HEeze en de galop ging ook met sprongen vooruit 8)7

#balen

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:57

Iedereen is weer goed bezig zie ik wel :)

Gefeliciteerd met alle veulentjes <3

Nou hehe, morgen eindelijk een dagje vrij en vanaf maandag weer aan de bak.
Ik ben kapot :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:10

@Claudia, anders als de vrouw van paard en taxi nog eens in de buurt is haar eens vragen ? Is voornamelijk via positief belonen een stapje in de richting van de trailer is een klik met de clicker en belonen en zo door.

Ben ook wel voorstander als het materiaal voorhanden is zo iets aan te leren van kleins af aan :j .

Op hoeveel veulens staat de teller ? Zowel de tinks als de shet'ers.

@Nientje, Geniet van de vrije dag, kan je gebruiken zo te lezen :).

Hier vanmorgen aan de tweewieler gesleuteld, was even zwoegen er wou een bout echt niet los eerst. Wat een gepruts zeg. Maar nu stonden de 2 voor stukken dichter bij elkaar waardoor het mooier aansloot aan het schoftje. Daarna gaan rijden ermee zelf met zus en broertje mee met de fiets en de jongste op de schoot wat deed die het braaf maar wat is mij die pony fanatiek, heerlijk wat er van snelheid uit zo een kleintje komt. :D Natuurlijk krijgt die nu wel enkele dagen rust, kwestie dat die het kan verwerken. Ik ben echt enorm trots op die kleine.

Afbeelding

Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:23

Heeft ons inderdaad al geholpen Lor weet niet of het dezelde is. Met Cas is het vooral geduld en dan bedoel ik 3u blijven staan. Dat is niet persé erg maar als je op verplaatsing bent niet handig hé ;)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:24

Super dat je weer hard aan het werk bent Allienda!
En knap van Finn :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:43

Het is inderdaad niet handig op verplaatsing als je er uren geduld moet hebben om je paard te laden. :')

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:18

Daarom gaan we daarop oefenen :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:54

Ik hoor wel goede verhalen over een trailer met een deur (dus opstap) ipv een klep.

Kennis van me heeft zo ook haar echt niet te laden paard eindelijk probleemloos op de trailer gekregen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:10

Bij Cas zit het hem niet in de laadbrug hij vindt alles wat boven zijn hoofd zit even onbetrouwbaar :+ zo was de stal en hoefstal ook eerst een probleem maar dat hebben we al overwonnen dus trailer gaat vast ook vlotter gaan na verloop van tijd, ik heb er goede hoop in :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:47

Trailerladen moet ik ool echt gaan oefenen... Feike ging er altijd probleemloos op.. maar we hebben hem een x in een toch te krappe trailer (bleek achteraf, Feike paste er in maar hij heeft het niet zo fijn ervaren) gehad. En sindsdien krijgen we hem zelfs amper op een ruime 2paards. Oefenen dus.. maarja als je zelf geen trailer hebt wordt oefenen ook lastig. :+

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:21

Wij hebben door de parelli methode Storm aan de trailer laten wennen. Hij draafde er binnen 10 min alleen op. Maar hoe je het ook doet, het blijft een oefen dingetje.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:26

Mijn instructrice heeft een trailer en wilde me wel helpen. Maar dan moeten we wel beide tijd hebben :=

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:34

Oh, heerlijk die veulentjes, wat een schatjes!

Leuk zeg, Finn zo voor de tweewielier. Khaleesi wordt over 2 dagen 3, wellicht dat ik haar ook nog ooit voor een karretje kan spannen :D

Bonnie vond de trailer ook niets, vooral iets boven haar hoofd inderdaad. Na veel oefenen gaat het wel goed gelukkig. Ik snap het ook wel, als ik een paard zou zijn lijkt me een trailer ook helemaal niets.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:55

Mooi weer al die veulentjes!

Trailerladen nooit problemen mee gehad. Liep er vanaf jongs af aan zo op.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:58

Veulens! <3

Geen veulen maar wel klein:

Afbeelding

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:42

<3

Feike zat wat vast in zijn lijfje, tsja balen. Maar vandaag heeft de osteo hem weer lekker vrij gemaakt. Vanaf morgen moeten we dus weer aan het werk :P Trainen Trainen en nog eens Trainen.
Verder heeft Feike vandaag lekker de hele dag buiten mogen spelen :D
Afbeelding
Zoek de pony's! :))
Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:19

ah leuke foto's weer!

En Feike lekker genieten in de wei...

Hier is mijn Cas vandaag jarig! meneer is er 5 *\o/*
Normaal wou ik vandaag wat lekker met hem gaan wandelen maar het is zo'n rotweer...
Met snoepjes is hij gelukkig ook snel tevreden :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:25

Feike ziet er top uit!

Gelukkig weten ze niet dat ze jarig zijn claudia haha!

Heb mij en xaf toch opgegeven voor dressuur concours 12 juni. Op het moment geen auto die de trailer kan trekken, maar een hele lieve kennis die wel eens mee wil rijden.
Ben nu al zenuwachtig als ik er aan denk. Hij loopt thuis op het moment zo goed. Bang dat ik dan alles weer verpruts.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:32

Idd :D voor hem is elke dag een feest.

Super!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:05

Gefeliciteerd met Cas!

Spannend Shelly!

Ik moest gisteren wel even om de osteo lachen (geweldige man) :))
Stalgenootje vroeg of ik een keer met Feike mee wil op buitenrit met haar omdat haar paardje alleen zijn spannend vind. Dus ik zo van "oohja is goed en anders wandel ik wel mee met Feike." Nou en toen begon de osteo :') :"WANDELEN?! Heb je een paard van 2 meter hoog en zo breed dat je er met 2 op kan. Manman wat een leven. Als ik paard zou zijn dan zou ik hier ook gaan staan. Wandelen... wat een luizenleven."
En dat kwam er zo mooi uit, hij stond half onder Feike omdat hij bezig was en Feike had zo'n puppykop := ik lag dubbel haha :))

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:31

Ohhhh ik ben een dag te laat, misschien wil Cas het me toch wel vergeven :+ Maar alsnog van harte gefeliciteerd *\o/*

Nientsje mag ik vragen waaraan jij merkte dat Feike vast zat in zijn lijf? Wij bellen vandaag voor Indy de osteo en waarschijnlijk ook de tandarts en zadelmaker, ze liep namelijk aan de kaptoom met de grondwerkoefeningen perfect! :+

Gelijk even het hele ratteplan, even alles check/check-dubbelcheck *lang leven vakantiegeld* Ze is natuurlijk veel afgevallen de afgelopen maanden en flink wat spieren gekregen dus een check tussendoor zal echt geen overbodige luxe zijn :j

Verder gaan Keltic en Devin ontzettend goed, ze pakken de training sneller en makkelijker op dan ik ooit had verwacht. Wie weet dat we toch gaan starten in Heeze Keltic-L2, Devin-B impuls en afhankelijk hoe het gaat met Indy keuring+B impuls in Heeze :D Moeten we alleen even kijken hoe we ze daar gaan krijgen :=

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:56

Dat mag je zeker Allienda :)
Feike werd ineens heel vliegerig zodra ik hem los liet.
Zolang ik hem aan het werk zette en hij dus ook zijn achterhand goed gebruikte, was er niets aan de hand. Maar zodra de teugels lang gingen en hij even lekker mocht uitblazen, leek het net of hij "schrok". Zijn kont kwam naar voren en hij schoot weg; logisch als je rug zeer doet.
En hij bij de 1e x aandraven bokte hij steeds. Wat ook wel logisch was.
Zodra hij lekker aan het sjouwen is, spant hij de juiste spieren aan waardoor de pijn weg is en hij weer losser wordt, maar we moesten hem toch even een handje helpen :)

Ik denk ook wel dat ik de reden weet;
Ik heb namelijk een hele poos geen les gehad en "deed maar wat" met het rijden. Dus ik heb nooit die achterhand goed meegenomen *stomstom* want ik heb daar de feeling nog niet zo voor. Waardoor hij zijn rug dus nooit goed gebruikt heeft en daar heeft hij dus last van gekregen. Arm beest.

Maar we gaan nu goed trainen. Vanavond gooi ik meneer aan de dubbele lijnen (een vriendin heeft me het een en ander uitgelegd, nou moet ik het nog doen) want daar liep hij vrijdag zo super aan, meteen de helft van zijn pijntjes weg omdat hij zijn spieren zo goed gebruikt had. En morgenmiddag heb ik weer les.

Ik heb me nu ook aangenomen om niet op te stappen ZONDER les. Want dan kan Feike over een maand weer naar de osteo. Ik moet nu nodig die feeling krijgen hoe het wel moet, en daar ga ik me ook voor de volle pond voor inzetten!

~

Klinkt goed van Keltic en Devin! :D
Fijn dat je Indy lekker onder handen laat nemen :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:37

Niet opstappen zonder les? Dan zou ik failliet gaan vrees ik :oo
Maar als je dan zelf dat gevoel ontwikkeld dan kun je daar ook zelf weer mee verder :) maar tis wel altijd een lastig iets vind ik hoor

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:45

Ik zal dan iig 1x in de week rijden ja, aangezien ik niet wil dat dit weer gebeurt.
Daarbij vallen de kosten van de lessen me nog wel mee. Ik betaal 7,50 per 20 (en soms loopt het uit tot 30) minuten.

Ik ga liever vaker lessen dan dat ik vaker de osteo moet laten komen, Feike is me alles waard :)

En idd, zodra ik dat gevoel heb dan kan ik zelf verder. Maar ga niet langer "aanmodderen" :n

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:45

Ik zie wel wat herkenbare dingen, alleen bij Indezz is het geval dat ze in haar leven tot nu toe weinig heeft hoeven doen. Toen ze bij ons kwam zijn een heleboel dingen veranderd

-2015 bevallen van een veulen dat kort na de bevalling overleden *miss nog lichamelijke klachten daarvan?*
-Klinisch en rötgenologisch gekeurd door DA
-Nov 2015 bij ons gekomen
-Nov/Dec 2015 DA controle, tandarts, anti-mijt behandeling, hoefsmit (stond scheef en te kort op dr voeten) en zadelmaker
-zeker 100kg al afgevallen
-Jan 2016 eerste dressuurtraining, ze moet juist leren haar rug te gebruiken nu. Ik herken dus het gevoel van "los laten" en dan te gaan "klapperen met dr hoofd" twee weken geleden was het zo dat ze na de warming up ermee stopte en we lekker konden rijden, nu wordt het niet beter en begint ze er meteen mee......

{edit} Rijlessen is even een lastig punt, mijn instructrice moet door onze verhuizing een flink stuk reizen en vraagt zich ong. 50 euro de uur, wat zij zeker waard is. Maar iedere week of om de week 50 euro dokken is me te gortig. Nu heb ik nog niet de juist instructrice gevonden omdat ik vanuit de klassieke dressuur les kreeg, ben ik daar nu ook weer naar opzoek maar dit is schijnbaar nogal lastig te zijn. Door de verbouwing aan ons dak heb ik de zoektocht dus heel even stilgelegd. Als het dak wordt opgeleverd ga ik me nog eens verdiepen in een instructrice:-)
Daarbij wel even vermelden dat mijn moeder bij alle rijlessen was en zich er heel erg verdiept heeft en zij helpt me nu een beetje.

De introductie in de wei (dev 2015) ging ook niet helemaal soepeltjes en nu pas begint het lekker te lopen en de rust terug te keren in de kudde.

Net nu de rust begint te komen vertoont ze dit gedrag, dus we vonden het wel apart. Gewoon een rondje paardencheck wat eigenlijk wel standaard is bij ons als we problemen ondervinden, vaak ligt het aan het zadel omdat de paarden zijn aangekomen/afgevallen ;) zou in dit geval ook heel goed kunnen. Vreemde was dat ze het gedrag ook vertoonde toen ik zonder zadel erop zat....
Laatst bijgewerkt door Allienda op 30-05-16 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt