[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:30

Lekker weer was het gister he!

Vandaag zou ik met mijn jongste zusje gaan rijden (met Bonnie en Izzy) Maar helaas was ze ziek. Gelukkig wou mijn andere zusje wel lopend mee, was heel gezellig!
En daarna ook nog een flink stuk met Khaleesi en de hond gewandeld :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:37

Ik zag ook op tegen die 18 dagen, maar het is voorbij gevlogen. Ik wilde nog helemaal niet naar huis, er viel nog zoveel te zien en te doen! Maar, thuis bij de paardjes is ook wel fijn. Weer hier is mwah, in Amerika was het 20-38 graden. Zalig :D Zeker voor mijn lijf, die warme droogte deed echt veel goed.

Vandaag verregend en weggewaaid, maar zo heerlijk gereden. Da's Flynn, een maand lang niet buiten geweest en hij loopt een kleine twee uur voorop alsof hij er gisteren nog liep. Zo'n heerlijk paard :+:

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:08

Berdien, wat super dat het zo leuk is geweest. En idd Flynn is dan wel erg braaf. Mag je trots op zijn.

Storm doet het erg goed. De ontlasting word al vaster. Er ligt nu een hoopje, dus nog even doorgaan. Ik denk ook dat we de oorzaak gevonden hebben. We hebben een nieuwe ruif in zijn schuilstal gemaakt en daar zit een nieuw gegalvaniseerd hekje in. Een soort van slowfeeder. Ik heb de da gebeld of dat door dat hekje kan komen, maar die bellen morgen even terug, de assistente wist het niet. Nu heb ik van iemand gehoord dat dat zeker met die diarree te maken kan hebben. Dus morgen even extra dat hekje schoonmaken en dan hoop ik dat het opgelost is.

Vandaag heeft Silvy op Storm buiten gestapt. Ze vind het nog steeds eng sinds die val op de manege. Ze heeft hem geborsteld en we hebben haar geleerd hoe ze Storm terug kan zetten aan een leadrope. Parelli voor een 7 jarige, hahaaa. Dat vond ze erg gaaf. En die gekke Storm deed het ook gewoon voor haar. Zo leuk. Dat gaan we vaker doen. Is ook erg goed voor haar zelfvertrouwen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:50

nientsje,wat vervelend van je moeder.hopen dat haar knie geneest met de rust.

mijn auto is gelukkig weer klaar.toerental is flink omlaag gegaan.enkel storingstekentje is er nog steeds,maar dat laten we voorlopig zo.oorzaak is wrs wel gevonden.gelukkig is hij heel sportief met de prijs geweest.

vandaag een drukke dag gehad:
-gezongen met het koor;altijd mooi om te zien hoe de oudere mensen genieten van muziek,ook al verstaan ze geen engels.
-daarna met een bijrijder naar eros geweest.haar oma en vader kwamen ook kijken.oma kletste zeer enthausiast over de paarden,maar ze was er wel een beetje bang van.maar toen haar kleindochter klaar was,liep ze wel mooi samen met eros aan de teugel de stal/schuur in.prachtgezicht:groot paard met een klein vrouwkje op stap.
daarna t hoofdstel,bijzet en zadel ingevet
-samen met pap en mam een rondje cuijk gefietst(hadden pap en mam zin in)
-lekker gegourmet (ook dit was iets waar ze zin in hadden,en dan zeg ik geen nee)

pff,nu ff uitbuiken en morgen weer vroeg aan de bak!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:07

Heb je de lamdasonde laten vervangen ellie? Fijn dat de auto iig weer in orde is

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:16

ja.maar door een 2dehands exemplaar.zoveel mogenlijk wat moest worden vervangen is van de sloop gehaald.scheelt in de centen en vaak net zo goed.de rest is nieuw,maar dan betaal ik vaak de inkoopsprijs.scheelt ook flink.
heb afsgesproken 1ns in de 3 maanden de auto even langs te brengen,zodat hij hem bij kan houden en iets kan maken als t nodig is.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:20

Oh, dat is ook wel een hele lekkere temperatuur Berdien!
Ah, fijn dat Flynn zo super braaf is :)

Gelukkig gaat het met Storm beter, en fijn dat jullie de oorzaak waarschijnlijk weten!

Goed dat je auto het weer beter doet Ellie! En een lekker drukke dag.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:55

Beterschap voor Storm :(:)
Wel fijn dat het al wat beter gaat!

Knapperds weer Maartje! :D
Wat jammer dat je jongste zusje ziek was, gelukkig heb je nog wel een gezellige dag gehad :)

Welkom terug Berdien!
Flynn klinkt ook echt als een top paard zo!
Niet lekker die dikke vacht :n
Feike heeft nu een regendek op, 0 grams, ik wil geen dikke vacht dit jaar :=

Lekker op buitenrit geweest Naomi, leuk! :D

Gelukkig dat je auto het weer doet Ellie! Ik vind van die tekentjes altijd vreselijk :j
Lekker dagje gehad zeg! Je hebt je niet hoeven vervelen! :D

Ik heb vandaag een productieve dag gehad.
Eerst begonnen met op tijd opstaan, broodjes bakken, vaatwasser legen en koffie zetten.
Toen heb ik de rattenkooien schoongemaakt en ben ik naar stal gegaan. Daarna heb ik mijn slaapkamer de grote beurt gegeven, bed verschoont en toen eindelijk onder de douche gesprongen :')
Helaas begon het natuurlijk te regenen toen ik op de fiets sprong, dus nat op stal, maar dat deerde me gek genoeg niet vandaag.
Toen Feike zijn stalletje uitgemest en paardlief opgezadeld.
Afbeelding
Het begin ging echt super goed, Feike reageerde fijn op mijn hulpen en was als was in de handen, om te sturen hoefde ik mijn handen maar iets te verplaatsen en daar ging hij. Veel figuren gereden in stap en draf, ging helemaal fijn. Ook nette stukken nagevelijk, dus ik genieten. Dus ik dacht, laat ik de galop weer proberen. Nou dat lukte me gewoon niet. Ik geef mijn paard niet de schuld, hij begrijpt het gewoon nog niet zo goed, maarja aanraking met de zweep = bok.... Dus hij haalde wel even het bloed onder mijn nagels vandaan. Maar uiteindelijk is het me gelukt, ik reed eerst met stalgenootje in de bak en toen zij klaar was met rijden, besloot ik om de galop nog eens te proberen. Vind ik toch wat fijner als er niemand anders in de bak is waar ik tegenop zou kunnen knallen := Nou uiteindelijk toch de hoefslag rond kunnen galloperen, dus toen was het genoeg en ging ik uitstappen.
Ik heb ook wat nieuws geprobeerd, stalgenootje deed achter haar de bak weer dicht, aangezien ik dat fijner vind (was ook erg blij dat ze hem weer dichtdeed voor mij +:)+ ) en ik wil over een x aantal jaar graag TREC starten met Feik, en dan moet je hekjes open en dicht doen vanaf je paard. Nouja jullie kunnen het natuurlijk al raden; ik ging de bak open doen vanaf Feike zijn rug! Dus ik Feike naast de rand zetten en tsja, de opening was lager dan ik dacht, dus ik hangen om bij de handvaten te kunnen komen := Feike bleef braaf wachten, die zal wel gedacht hebben "Zij ook met haar ideeën :roll: ", en ja hoor ik had de handvaten los en hoppa bak open :D Toen weer normaal gaan zitten en naar stal gereden := Vond het wel stoer van Feik, dat hij zo braaf wachtte hihi :Y)
Ennnnnnn we hebben een nieuw dekje! Ik vind hem zo gaaf <3
Afbeelding
Feike zit daar heel sneaky te kijken naar de roze plant, niet veel later besloot hij dat die vast lekker moest zijn, maar toen had ik hem er maar weg gehaald :') vreetkees
Ik vind vooral die rand gaaf :D
Afbeelding

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:30

Prachtig dekje ! Waar vandaan?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:36

Heb ik overgenomen van mijn staleigenaresse, zij heeft er een aantal van liggen en ik vind ze zo leuk dat ik er eentje over genomen heb :D Hij is van het merk Tuff Rider

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:03

Liefde gaat door de maag toch bij mannen? :P Mooi dekje!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:13

Jes heeft nog geen deken op want veeeel te warm, ook haar 0-grams. Dat vind ik gewoon zielig. Ze krijgt straks wel een deken op, maar die heeft ook met deken een berenvacht. Gelukkig maar. Ze krijgt hem ook alleen maar op omdat ze zich niet meer warm houdt als ze nat is geregend, als ik zeker wist dat de winter droog bleef dan kreeg ze hem ook niet op.
Flynn krijgt geen deken op. Ik werk in de winter ook 40 uur per week, paarden staan niet direct bij stal waardoor 's avonds rijden ook geen optie is. Oftewel, dan kan ik 2x per week rijden. Daarvoor ga ik niet prutsen met dekens of scheren bij Flynn :n Dan m'n rijden maar aanpassen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 09:41

Jullie gaan zo hard!
Ik had paar dagen vrij en ben zo druk geweest..
Springt dus hier weer in sorry!!

Berdien fijn dat je terug bent en mooie dagen hebt gehad.. tijd vliegt dan ineens he!
Feikje een mooi dekje!! <3

Twijfel of ik moet scheren of niet...
Afbeelding

haar vachtje na het werken.. zo was goed te zien hoeveel ze nu heeft aan haar..
de meesten die haar zien vragen zelfs of ze geschoren is.. dus ze lijkt glad in dr vacht.. maar na het werken dus met zweten zie je het goed

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:50

Ik scheer hier ook...
Ted moet al voor de 2e keer geschoren worden.
Die kan zijn warmte slecht kwijt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:50

Heeft ze moeite met het werk? Blijft ze heel lang buiten adem?
Nee? Niet scheren ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:02

Jaron is vorige week geschoren, en die zweet zich nog kapot

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 10:02

thnx Leonoor dan scheer ik nog niet :)
Want die dingen die je schrijft heeft ze inderdaad nog niet

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:03

Het is ook nog absurd warm voor de tijd van het jaar :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:08

Prachtige winter en zweetdeken in 1 heb je nu toch Niene. ;)

Hier worden ze niet geschoren, ze hebben van zichzelf een mooi dek. Met rijden houden we er iets meer rekening mee, net even wat langer uitstappen.
Ze hebben een goede conditie, dus gelukkig geen last van het haar, en als ze zweten trekt dit mooi naar de buitenste haren toe, en verdampt daar.

Dit weer is natuurlijk wel een beetje extreem, zo warm nog voor de tijd van het jaar.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:25

Pip had het zo warm gisteren die heb ik afgespoten. Vond ie erg lekker dus nu keihard opzoek naar dekens voor hem kan ie geschoren worden

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 10:25

ja tis naar weer eigenlijk voor de paarden..
voor ons wel lekker zo lang mooi weer en weinig regen eigenlijk..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:30

Het staat ook nog allemaal heerlijk op de wei bij ons, ideaal! Alleen Milan en Scream staan bij de stallen en de rest staat met koppie in het gras.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:37

Noedel is al 2x geschoren := en zweet zich nog kapot.
Ik vind het vooral vervelend met die lange vachgen dat het zo ontzettend lang nat blijft... Niks aan, staan ze 2 uur op stal op te drogen. Als ik na het rijden weg moet staan ze dus een halbe dag binnen. Nee lekker geschoren vachtje hier. Met een kwartiertje droog en hup de wei weer in :).
Nu is noedel sowieso een heel erge zweter. Met dikke vacht wordt ie ook zo traag met rijden.

We gaan dit jaar een poging doen om mella te scheren := (mits ze goed loopt, woensdag kreupelheidsonderzoek) met gevaar voor eigen leven :') denk dat we dan maar even een spuitje tranquigel halen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:41

Hier zet ik ze vooral niet op stal als ze gezweet hebben, dan blijven ze nat. Na het rijden stap ik tot ze niet meer warm zijn, dan zet ik ze op het zand en rollen ze een keer en dan krijgen ze hooi onder het afdak uit de wind. Ze zijn dan zo droog.

Maar ik denk dat jullie net iets vaker rijden, ik rij maar 2 keer in de week, en buiten. Van bak werk zullen ze het wel wat sneller te warm hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:50

Als ze koud zijn op de huid en op adem zet ik ze ook gewoon door weer en wind weer buiten, nog nooit problemen mee gehad. Ook wel eens bezweet onder de deken gezet (wel koud), gewoon om te kijken wat er gebeurde, want ik was bang dat de deken vochtig zou worden en paard koud, schijnbaar ademen dekens heel goed, want dat was niet het geval, paard droogde prima. Maar doe dat toch liever niet, dus hier ook geen dekens dit jaar. Tenzij ik Caily echt veel binnen moet gaan halen omdat ze het niet trekt zonder, dan krijgt zij wel even een dekentje, maar als ik haar vachtje zie en de accommodatie die ik heb (drie kanten beschut), dan heb ik goede hoop!