[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:43

Jess, gewoon plaatsen, strand :+: ik ben helemaal gek op strand.
Binnenkort maar eens oefenen met trailerladen met Jaron en dan ook eens richting noordwijk.

Simone, yw.! We spreken het binnenkort een keer af :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:44

SIEMxFUNNY schreef:
Wat een leuk / lief aanbod :)

a.s. woensdag ga ik met een klasgenootje rijden op het strand. Lijkt mij ook zo heerlijk. :)
Mijn vorige pony vond het strand helemaal niks, daar ging ik altijd mee naar het bos / hei als we de trailer huurde.

En, allemaal jullie wekker gezet om 2.00 vanavond :+

En natuurlijk veel plezier woensdag!

Nee geen wekker gezet, verzetten de klokken morgenochtend wel.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:45

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:59

Nou een primeur! Mooi weer en op naar het strand.
Laden ging de heenweg niet probleemloos, maar de terugweg des te beter :D.
Vanochtend 11.00 uur gingen we dan eindelijk op pad.

Gracey heeft ook echt genoten, vond het wel raar zo'n grote "bak" hahaha.

"Ieeeeuw, natte voeten!"
Afbeelding

Maar zo nieuwsgierig dat ze is moest ze toch even kijken waar die kleine golfjes vandaan kwamen haha
Afbeelding

Wist niet dat ze zo hard kon eigenlijk. Gelukkig reageert ze met een vertraging van 10 sec. wel op de commando "draf". Dat was wel even fijn. Maar ik genoot ook zo erg om haar te zien genieten! Ze slaakte echt schattige hoge hinnikjes.
Afbeelding

Strike a pose haha
Afbeelding

Wat een heerlijke rit en heerlijk weer!
Nog even de duinpaden in
Afbeelding

Zo nog even lekker gegraasd en broodjes gegeten met een bak koffie uit de thermos en einde middag waren we weer thuis. Grace moe, ik moe haha. Ze was zo braaf! Vlot is ze altijd wel geweest, maar voelde gewoon dat ze blij was.

Ben gewoon trots op haar! We kwamen op een pad ook een man tegen met een grote op afstand bedienbare hummer-auto. Deze hield het ding stil omdat ik eraan kwam en legde uit dat hij net een grote mond had gekregen vanandere ruiters over het rijden met het autootje terwijl ze langs kwamen. Ik vertelde dat ze waarschijnlijk niets doet, en ik het anders wel merk. Nou toen ging hij rijden met het ding en ze zag het niet eens.. }:0 <3

Als ik terug denk heb ik zo geboft met haar. Grace wordt volgende maand 5 jaar en krap een jaartje ingereden. Het voelt ook alsof we een team zijn :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:20

whiiii wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke foto's!!

Die achteromkijk foto in het duin, uitvergroteuhhh!!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:36

dank je :-)

Ja ik heb hem in groot formaat. Had de canon eos mee. Gewoon platschieten en er zit altijd een leuke tussen. Heb intussen vandag al 100x de fotos bekeken hihi

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:36

Ben je nu werken? Of gewoon lang uit bed? Ze zijn echt supergaaf :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:41

ik ben nog wakker. Lekker vrij weekend. Ben wel moe zeg. Ga zo lekker slapen. Wel met een glimlach hihi.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:44

Ik ga ook zo slapen,nog even tv programma afkijken en dan :z :z

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:56

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:09

Jij ook weltrusten Lot en.de rest ook die nog meeleest :-)
Lijkt me echt rot om een.ex verzorgpaard zo op MP tegen te komen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:14

Ach, t is pas de derde keer dat deze merrie te koop is gezet. Ik ben toen ook gestopt (na 3 maanden trouwens hoor) omdat ik van een vriendin moest horen dat ze te koop stond, advertentie stond er al bijna een week op. Toen werd ze toch niet verkocht, nieuwe bijrijdster gekomen, ik meen dat die op dezelfde manier is weg gegaan :+ En nu dus weer te koop. Maar ik moet zeggen, ze zijn flink gezakt in prijs, merrie komt bij Mc Cloud weg, en ze wouden er hetzelfde voor vragen als waarvoor ze haar gekocht hebben, heb toen al gezegd dat dat teveel was...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 03:22

Balen van de bult Andrea :\ Hopelijk weet je snel hoe het komt, dan kan je op zoek naar een oplossing!

Richting de Duitse buren, of in Duitsland Eef? Er zijn daar wel prachtige *en goedkopere* huizen idd. Maar die taal he... Dan ga ik toch echt voor Zweden *D

Spannend allemaal Ellie :(:)

Brave Tinky *\o/*

Whaha, Panda en Punkerd. Die zal ik ook wel eens goed bewonderen vrijdag _O-

Jammer Karlijn :(:) ... Maar wel fijn dat het nu op je huidige stal beter gaat :)

Ennn??? Koby al mamma geworden?

Brave Amigo, en mooie Callum.
Je brengt me op ideeën Maartje :D

Veel succes morgen Patrick!

Geen dank Carolien :D Toen ik vorig jaar bij jullie op stal kwam kijken en je vertelde dat ie wat moeilijk was vond ik hem al interessant, ik heb daar gewoon een zwak voor :+ Hij is ook gewoon superleuk, altijd vrolijk en enthousiast, alleen soms weet hij zich gewoon even geen houding te geven :(:) Zou hij best eens net zo vervelend kunnen vinden als dat wij dat vinden :P En Mack was ook superbraaf! Tenminste niet over de zeik door een paar koeien _O-

Wat goed van het afvallen Sandra, en ook nog op King geklommen, super!!

Wat leuk Rebecca, heb je een foto van Okido?

<3 Grace, echt superleuk Jess!

Iemand vroeg nog of de twijfels over Luna al minder zijn. Nee, dat zijn ze niet, en zullen ze ook niet zomaar worden. Ik heb haar gekocht met de insteek het een jaar aan te zien en ondertussen lekker met Thigor bezig te kunnen zijn (die zou tot (of tot en met) deze zomer bij mij zijn). Luna dus lekker op de wei groeien en tutten, af en toe een wandelingetje. Na een jaar kijken of ze genoeg bijgetrokken/gegroeid was of ze geschikt was naast Kyra in een span voor de toekomst. Of dat ik toch liever haar wou verkopen en dan Kyra kopen en daar later een spanmaatje naast kopen/fokken. Mijn plan was ook om dit voorjaar Henk verder door te rijden, Kyra ohz te brengen en dáárna pas met Luna aan de slag te gaan.

Helaas is dat allemaal anders gelopen, Thigor moest door mijn verhuizing -tot mijn grote spijt- weg. Daardoor is het met Luna allemaal in een stroomversnelling gekomen. Enerzijds niet erg, ze is prima bijgetrokken, en vind alle aandacht en uitdagingen heerlijk. Maar ik moet voor mezelf constant afweging maken hoe ver ik wil gaan, ze is nog zo jong. Terwijl ik eigenlijk een paardje wil hebben die ik bij wijze gewoon uit de wei pluk en een paar uur mee op pad ga, grenzen verleggen, leren met elkaar en van elkaar. Een alleen-op-de-wereld gevoel met je paard. Met Lady reed ik 30 km op een dag als ik de tijd had, met Thig was ik nog niet zo ver, maar daar kon ik wel weer andere gingen mee zoals longeren (echt lichaamstrainingsgericht), stukje draf meepakken als het erop zitten in de bak goed voelde en ga zo maar door.

Buiten dat om is ze ook gewoon aan de kleine kant. Ze hangt nog steeds onder de 1.45, en daar zal nog wel wat bijkomen, maar ze zal altijd wel een echte pony blijven als jullie begrijpen wat ik bedoel. Sowieso in de mensport in NL mag je niet mennen met een span bestaande uit een pony en een paard, als Luna dus onder de 1.48 blijft (=pony), mag ik niet starten met een iets grotere Tinker ernaast, zoals bijvoorbeeld Kyra. Een andere ambitie van mij is SGW, en ook dan is een pony lastig, qua hoogte van de hindernissen, maar ook qua te rijden tijden en galopsprongen tussen de hindernissen wordt dat flink aanpoten. Dus als je dan een en een op telt zeg ik toch eigenlijk wel verkopen en een iets grotere, en oudere, merrie ervoor terug kopen. Ik heb er stiekem wel een aantal die ik best hier in de wei zou willen hebben, eentje steekt daar met kop en schouders bovenuit, een merrie in Belgie van een bekende die verder wil fokken met haar Shiremerrie en daarom haar Tinkers verkoopt, op de stammoeder na.

Máár, als je kijkt naar het karakter voor Luna krijg ik ineens twijfels. Zoals gisteren in het bos, dat is toch geweldig? Handen sluiten en hoooo zeggen is gewoon stil staan, erop springen doe ik ook gewoon midden in het bos zonder dat iemand haar vast houdt, ze stapt pas weg als ik zit én been geef. Dat is iets waar het bij menig ervaren paard aan ontbreekt, en Luna is geen dooie die alles maar laat gebeuren. Dit is gewoon een geweldig vertrouwen en rust naar elkaar kunnen uitstralen, en dat is geweldig. De vraag is of dat iets unieks is van Luna en mij en ik enorm veel spijt van ga krijgen als ik dat opgeef, of dat het iets is wat op den duur ook wel weer komt met een ander paardje...

Desalniettemin ga ik nu niet een beslissing nemen, ze loopt er voor nu prima. We gaan gewoon verder hoe we bezig zijn en zien wel wat ervan komt. Voor een goed bod mag ze gaan, maar weg moeten? Nee hoor, tot juni blijft ze nog lekker bij mij. Wat er daarna gebeurd is voor mij nog een groot zwart vlak. Als ik geen werk meer heb is het snel uit met de pret. Dus ik moet daar maar eens iets aan gaan doen, ik weet alleen nog niet wat. Ik weet dat ik 60 km verderop een leuke baan én plekje voor paadlief kan krijgen, maar geen woonruimte, dus das wel wat lastig :+ En stiekem wil ik ook wel graag blijven werken waar ik nu werk, het werk op zich is gewoon erg leuk. Vervelende is alleen dat erachter in de organisatie nog wel eens wat anders gaat dan ik kan verkroppen, daar kan ik enorm gefrustreerd van raken, helemaal omdat voornamelijk de werknemers daar de dupe van worden. En dan kan je heel breed denken, niet volledig getrainde/geinformeerde/gemotiveerde collega's, voorraden niet op peil wat wij aan de gast mogen verkopen, meerdere -in mijn ogen- loze belofte's doen. En als er dan ook nog kinderachtige actie's komen als mij ineens maar 22 uur inroosteren krijg ik helemaal zo'n _-:( - gevoel af en toe.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 03:29

Jemig, ineens alweer drie uur geweest :wow: wat gaat de tijd toch snel af en toe :') _O- Gauw slapen, morgen komt de oude eigenaresse van Luna.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 04:00

Gezien mama en veulen even samen slaapjes doen en ik nu gewoon de wacht houd, koby is dus ong 2,5h geleden mama geworden van een flike beeb heb de bevalling kunnen bijwonen kwam net terug van babysitten en 15-20min later was het zo ver :-D ben suuuper blij, geslacht weet ik jullie morgen te zeggen :-P
Slaapwel iedereen maar ik blijf ng ffe genieten van al dat moois!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:19

Is in de war dus hoop aan deze post te zien hoe laat het is :')

Edit: klote dat doet die natuurlijk niet-_- iemand hoe laat leven we kwart over 8 of alweer kwart over 9 want dan moet ik me als een idioot de deur uit haasten. :+

Denk dat mijn mobiel en computer zichzelf hebben aangepast, daarom ben ik zo in de war....

Pff het is hier ontzettend mistig schijnt er bij iemand de zon?

Wow wat een ontzettend gave strandfoto's van Gracey :)

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:25

Jayney schreef:
Is in de war dus hoop aan deze post te zien hoe laat het is :')

Edit: klote dat doet die natuurlijk niet-_- iemand hoe laat leven we kwart over 8 of alweer kwart over 9 want dan moet ik me als een idioot de deur uit haasten. :+

Denk dat mijn mobiel en computer zichzelf hebben aangepast, daarom ben ik zo in de war....

Pff het is hier ontzettend mistig schijnt er bij iemand de zon?

Het is nu 8.25...dus volgens mij heb je nog alle tijd!!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:30

Ahh gelukkig, waarom doen mijn laptop en mobiel dat soort dingen dan ook zelf al verzette :+ Misschien ook maar handig :P

Heb dus inderdaad nog alle tijd :)

Karlijn, jammer van Alex maar je hebt het geprobeerd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:45

Ga zo proberen wat bij te lezen heb sinds vrijdag niet meer op bokt geweest.. BJ wou ik vrijdag uitlaten wat kon heel de week niet maar niet gelukt ;( .

Donderdag avond zit ik lekker beneden en krijg ik opeens super koud (ondertussen dat ik zelfs als het vriest in m'n topje kan buitenlopen ;)) . M'n trui en m'n kamerjas aan en nog altijd koud ook hoofdpijn licht en ook totaal geen honger meer. De vrijdag nog misschien 3uur slaap (had gerust
7 uur kunnen slapen maar het lukte echt niet) niet naar school geweest, het was echt geen doen van de hoofdpijn, had veel buikpijn, buikloop, braken, stijfheid in de nek+rug. Is zo heel de dag doorgegaan het enege wat ik kon doen was zo ongeveer in de zetel liggen, naar de w.c en op een stoel hangen.

Zaterdag opgestaan ging terug wat beter rugpijn (stijfheid) was weg, buikloop stuk minder, braken weg, koude ook, hoofdpijn in de loop van de dag ook bijna helemaal. Maar goed ook want het was het lentefeest van m'n zusje :# .. op dat vlak een super dag gehad maar dat post ik wel appart...

Vanmorgen rond 6-7uur wakker geworden met echt, ik denk de ergste buikpijn dat ik al heb mee gemaakt ooit, gewoon niet kunnen recht zitten maar me ook niet kunnen plooien of in "foetushouding" leggen... elke 10minuten richting w.c... maar licht niet echt aan buikloop... %) -O- . Ga straks wat proberen bij te lezen. Ik hoop echt dat het tegen woensdag terug goed is want ik vertrek normaal op een 3daagse met school naar Londen.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:27

Ik baal als een stekker ze liep super fijn maar net geen winstpunt 177 en 173 ik baal wel een beetje maar ja volgende keer beter :( :( :o

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:30

He jammer patrick! Als je zelf maar tevreden bent, dan komt t de volgende keer toch goed!!!!

Ik ga zo eens naar king.. eerst ff de wei mesten en dan als frank er is eerst in de bak stappen, daarna buiten stappen. Draven maar ff niet.. hij is altijd zo blij buiten hahaha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:37

spannend snackie!

super dat het afvallen zo goed gaat sandra!

heb een hele verzameling guppen in een groot aquarium en in een kleiner aquarium heb ik garnaaltjes en deze 2 kreeften.
geniet van je buitenrit!

gave foto's jess!

hopelijk vind het diertje snel een leuk baasje lotte.

vervelend dat je zelf zo twijfeld. voor nu maar lekker genieten van je meisje, en kijken wat de toekomst brengt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:02

Hai!

Ik kom net van Jaron, had even het eerste zadel bij me, even kijken of dat beter ligt.
En ben met een nieuwe bezig.
Maar kan niet met een bult op zijn rug gaan zadel leggen.

Dus ik kijk naar die bult, had iets gebloed, maar niet veel? vreemd.. vochtbult bloed niet.
En weet je hoe een pus bult er uit ziet? net als een puistje. Maar dan vorm van een blaar.
Dat zat er ook op.
Dus bijrijder zet hem vast, ik pak een kruk, en dat was al auw. Ik raakte hem nog niet eens aan.
Ik druk erop en bleghhh pus eruit.
Morgen bel ik de dierenarts.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:04

Ohh en het zadel wat ik er op had, is super ongelijk! scheelt meer dan een cm!! de ene voller dan de andere.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:24

ff heeeel snel alles een beetje bijgelezen...
net wakker na mn nachtdienst.. vanav mn tweede en laatste nachtje :D
Wat een heerlijk weer hebben we van de week gehad he... prachtig!! zo mag het van mij heel het jaar blijven!!!
Er staan veel bekende Tinkers te koop he... de vader van mn hengstje Silvester die vorig jaar is overleden staat ook nog steeds te koop (geloof al een jaartje) http://www.bokt.nl/markt/ad/5656/tinkerruin-4-jaar

zo zie je maar dat de markt echt op zijn gat ligt...
najaaa ik ga mn sokken vriend eens opzoeken,... ik hoor hem al hinniken (ik woon 4 huizen verder) :D