[TI] Insuline resistentie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:28

Ze heeft ook duidelijk meer spieren gekregen, zeker op haar kont. Leuk om te zien zeg, zo'n 'voor en na' reportage. Ze ziet er erg goed uit!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 17:30

Hij heeft ook weer een klein piemelemoosie.
Harstikke goed zeg,wat een verschil!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:32

wuswa:
hij.het is een jongetje :P

ja mooi om te zien zo'n verschil :D

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:33

OngeloFelijk toch dat dierenartsen hem al op gegeven hadden en met een 'simpele' en goedkope behandeling dat hij er nu zo uit ziet..
En we gaan door op deze manier hoor, dus er gaat nog veel meer af...
Zie nu nog een dikke hals (voor zijn doen al dun) en veel vet nog in zijn billen opgeslagen.. Zijn buik is voor een fjord redelijk standaard denk ik maar daarom nog wel te dik :-)
Hij mag gewoon lekker onder de 500 gaan wegen maar het feit dat hij kan blijven leven en gezond en gelukkig kan zijn is even veel meer waard :-)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:35

ellepel schreef:
wuswa:
hij.het is een jongetje :P

ja mooi om te zien zo'n verschil :D

Ja, ik zie het nu..... Op de 'dikke' foto's lijkt het net een wijfie.....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:32

Pasten wel 2 veulens in idd :o...
Vind het nog steeds onvoorstelbaar hoe snel het is gegaan, dit laatste stuk...
16 september was mijn eerste afspraak met de therapeute.. Over 2 weken komt ze alweer voor de laatste keer als het goed is..

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:57

wauw..al een tijdje niet meegelezen, maar wat is Fiek opgeknapt zeg!!! Super!

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:04

Hoi allemaal,
Ik heb hier ooit op 1 van de beginpagina's gepost, toen het nog over het voer ging.
Nu heb ik een probleem, en dus een vraag.
Mijn paard staat momenteel 3/4 jaar op sanequi muscle, maar hij wil het niet meer. Hij laat steeds meer liggen en wordt strontchagerijnig van het feit dat hij geen lekker eten krijgt. Ook gaat hij enorm bedelen om eten als ik hem wel een keer iets geef wat hij lekker vind.
Nu is mijn vraag: wat is het beste alternatief?
Ik heb natuurlijk even teruggelezen, maar misschien zijn jullie inmiddels alweer overgestapt.
Moet ik over op de marstall? Of zou gewone muesli met weinig suikers ook kunnen?
Biks is geen optie, maar dat snappen jullie zelf ook allemaal wel hihi
Verder is mijn paard momenteel op het goede gewicht, doet middelzware arbeid en is 6 jaar.
Alvast bedankt voor jullie tips.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 22:32

Ik denk dat je best een basis mueslietje mag geven.
Ik geef de hartog balance.
2x per dag 3 handjes,en lekker de hele dag door wat te knabbelen aan hooi.
Die van mij doet het er geweldig op,ben van de vipagraan afgestapt.
Is toch te rijk,en te zwaar voor haar darmen.

Met dit voertje zit ik save.
Het gaat er meer om dat ze ook iets in haar bakje krijgt als de voerman langs komt ;)
En ze moet er behoorlijk aan trekken kwa werk,en ze loopt eigenlijk veeeeel beter op
dit mueslietje dan op de vipagraan.
Laatst bijgewerkt door roosa op 28-11-09 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:34

Okee, dankjewel, maar voer jij dan nog dingen bij? Of haalt jouw paard hieruit voldoende vitaminen?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 22:39

Ja ik voer voor de zekerheid vitamienen bij.
Equion heet het,alle paarden eten dat graag op.
Ruikt naar kruiden,is niet een vieze poeder,maar groen en kruidig.
Zo kan ik de hand op het krachtvoer houden,en er toch van verzekerd zijn dat ze niets te kort komt aan pitamientjes.
Is een gerustellend gevoel.
Gewoon 1 schepje per dag,of 2x een halfje en ze krijgt alles wat ze nodig heeft zonder kilo,s voer er in te proppen.
Je kan het vinden op Horsehealth.nl

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:44

IndezzW schreef:
Okee, dankjewel, maar voer jij dan nog dingen bij? Of haalt jouw paard hieruit voldoende vitaminen?

Als ik een paard zou hebben die niet genoeg had aan ruwvoer zou ik liever voor een vit./mineralenbrokje gaan. Muesli's en brokken zijn geen 'paardenvoer' en door de mens verzonnen. Er zitten zoveel dingen in die ze niet kunnen gebruiken en alleen maar opslaan in hun lichaam.
Ben zelf nog steeds erg enthousiast over de Wiesencobs (Marstall, Agrobs, Hippolyt) en daardoor heen kun je dan iets mengen van vit./mineralen. Marstal heeft ook een heel goed supplement/brokje hiervoor.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:07

IndezzW schreef:
Hoi allemaal,
Ik heb hier ooit op 1 van de beginpagina's gepost, toen het nog over het voer ging.
Nu heb ik een probleem, en dus een vraag.
Mijn paard staat momenteel 3/4 jaar op sanequi muscle, maar hij wil het niet meer. Hij laat steeds meer liggen en wordt strontchagerijnig van het feit dat hij geen lekker eten krijgt. Ook gaat hij enorm bedelen om eten als ik hem wel een keer iets geef wat hij lekker vind.
Nu is mijn vraag: wat is het beste alternatief?
Ik heb natuurlijk even teruggelezen, maar misschien zijn jullie inmiddels alweer overgestapt.
Moet ik over op de marstall? Of zou gewone muesli met weinig suikers ook kunnen?
Biks is geen optie, maar dat snappen jullie zelf ook allemaal wel hihi
Verder is mijn paard momenteel op het goede gewicht, doet middelzware arbeid en is 6 jaar.
Alvast bedankt voor jullie tips.

Mijn paard krijgt Flexible Move van Hi-pro, het gaat super afgelopen winter kon ze geen bix aan (deed haar hele lijf zeer en was strak gespannen )en nu eet ze 3 kilo per dag weg. Haar manenkam blijft erg mooi, niks geen harde kam ofzo.
http://www.oldehietmoat.nl/

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:13

Mijn dikkie dik krijg Daily plus, met een pavo koek en een handje nature's best. Ben op zich best bereidt naar Marstall te kijken, maar ze publiceren niet de suiker/zetmeel gehalte in hun producten. En als zij vinden dat hij goed is, moeten ze ook dit gewoon publiceren. Marstall klinkt allemaal leuk, maar waarop wordt gebaseerd dat het goed is :?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:18

Eleonoor schreef:
Mijn dikkie dik krijg Daily plus, met een pavo koek en een handje nature's best. Ben op zich best bereidt naar Marstall te kijken, maar ze publiceren niet de suiker/zetmeel gehalte in hun producten. En als zij vinden dat hij goed is, moeten ze ook dit gewoon publiceren. Marstall klinkt allemaal leuk, maar waarop wordt gebaseerd dat het goed is :?

Dit is idd de reden waarom ik dat ook niet durf te gaan voeren.. In theorie klinkt het super maar ik ben er niet zo zeker van..

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:23

Flexible Move
zakken 25kg

Een met name perfect voer voor paarden met een koolhydraat (zetmeel en suiker) allergie, waardoor spierproblemen ontstaan. Het is een voer dat echt super laag in zetmeel en suiker is, normaal zit dit tussen de 30 en 35 % bij dit voer zit dit op 8.6 % De brok is hoog in vet% namelijk 13.4 % normaal is dit rond de 4 % Verder zitten er heel weinig granen in, granen zijn voor paarden met een dergelijke allergie/spierproblemen niet goed. Verder bevat Flexible Move voldoende vitaminen en mineralen.

Prijs per 25kg € 12,85

Hier staat het wel bij hoor!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 13:25

En dat is dus de reden dat ik een arme tierig basis mueslietje geef,en alleen voor de voer beurten zodat ze niet over geslagen word
3 handjes per keer met haar pitamientjes,zou het zelfde zijn als een vitamienen brokje maar ik huiver als er brokje voorstaat ;)
Van de pavo produkten ben ik helemaal niet zo te spreken,al helemaal niet die koeken.
Geef een half koekje aan mijn peerd,en de volgende dag voel ik het!met rijden....echt heeeel eng.
Kind bij ons op stal heeft die ooit eens stiekum gegeven.
En ik maar denken waarom loopt ze nou zo verrot.
Moordneigingen krijg je der van :D
Laatst bijgewerkt door roosa op 29-11-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:27

Als het over flexible move gaat? Deze "brok" valt uiteen doordat er zo weinig zetmeel en suikers in zitten.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:28

Voer met granen kan nooit 8.6% hebben ;) . Dat is mijn probleem met Marstall.... Ze hebben pure granen in hun voer die 50% suikers/zetmeel hebben. Daarnaast heb ik het idee dat zij appels met peren vergelijken. Andere voerleveranciers geven totale suikers/zetmeel aan, dus die er voornamelijk natuurlijk in zit. Altijd makkelijk van andere leveranciers om alleen aan te geven wat ze toevoegen en dan roepen dat ze minder hebben ;) .

Jolin, suikers en zetmeel zit al natuurlijk in granen en niet per definitie toegevoegd ;) . Met uiteenvallende brok moet je nog oppassen voor verstoppingen.

Vitamine brokjes kunnen misschien toegevoegde suikers hebben. MAar aangezien je er zo weinig van voert is dat bijna te verwaarlozen. Je moet het allemaal wel in de juiste verhoudingen zien.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:28

jolin schreef:
Flexible Move
zakken 25kg

Een met name perfect voer voor paarden met een koolhydraat (zetmeel en suiker) allergie, waardoor spierproblemen ontstaan. Het is een voer dat echt super laag in zetmeel en suiker is, normaal zit dit tussen de 30 en 35 % bij dit voer zit dit op 8.6 % De brok is hoog in vet% namelijk 13.4 % normaal is dit rond de 4 % Verder zitten er heel weinig granen in, granen zijn voor paarden met een dergelijke allergie/spierproblemen niet goed. Verder bevat Flexible Move voldoende vitaminen en mineralen.

Prijs per 25kg € 12,85

Hier staat het wel bij hoor!

Is hier ergens een tabel van wat echt de waardes zijn..

Wat is de reden dat het percentage vet zo hoog is, wat doet dit in de brok en waar is het goed voor? (zijn wat dingen die ik me afvraag :-))

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:23

Ik zit niet meer in het voorstadium van IR! Het percentage vet is hoog, gelukkig, want mijn IR paard is gauw te mager. Een "gewone" bix kan ze niet hebben, kuil zeker niet, alleen graszaadhooi daar zit te weinig in en zelfs gewoon hooi maakt haar niet meer dik. Volgens Kees Kalis is olie een goed middel om paarden op gewicht te houden, 500ml staat gelijk aan 2kilo bix, en bix is uiteraard niet geschikt voor mijn paard! Doordat er vet in haar eten zit heb ik dus voor haar een perfect middel om, en voldoende voedingsstoffen, en een voer dat haar op gewicht houdt te geven. In flexible move zitten veel plantaardige olieen, dat mijn paard er zoveel van nodig heeft, heeft alles met haar gewicht te maken. Ik ben ervan overtuigd dat je bij minder toch voldoende voedingsmiddelen aan je paard geeft.

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:26

grondstoffen:Sojab.schil.>31%rc 1)
luzerne 16-18 re
voormengsel
Palmp.schil9rc
laxcel
sojaolie 2)
lijnzaad
pulp<10%suiker AD-LIB
sojabonen get. pell. 3)
gerst
plantaardig vet
monocal Belgie
zout
tot zover de grondstoffen

Analyse:
ruw eiwit 125g
ruw vet 135 g
ruw celstof 211g
ruw as 84g
ca 9,0g
p 4,5g
magnesium 4,0g
natrium 5,0g
lysine 5,5g
methionine 2,2g

de gehalten zijn per kg

soja schroot/hullen (geprod.metgenetisch gemodificeerde sojabonen)
sojaolie (geprod. als hiervoor)
sojax (als hiervoor)
koper (II) sulfaat, pentahydraat 20mg
vitamine E (dl-alpha-tocopherol-acetate) 550 mg

En naar wat ik uit de site begreep word alles eerst gekookt.[/quote]

Even opgezocht ik had het al eens doorgegeven!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:34

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:32

In elk graan soort en gras soort zit van nature fructaan/zetmeel in. Dat Marstall niets vermeld op hun site wil niet zeggen dat het er niet in zit, niets is minder waar. Ook Wiesencobs bevat suiker/zetmeel van nature. Als je goed leest op hun site staat dat het fructaan arm is vanwege geen toevoeging melasse. Persoonlijk vind ik het erg misleidend van Marstall dat ze deze gehaltes niet willen noemen. Ook na vele e-mails met het verzoek heb ik nog nooit antwoord van hun gehad.

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:25

En hoe denken jullie over subli zonder?
Daar zit geen haver en melasse in en ook geen suikers.
Dit is de samenstelling:
BEREKENDE GEHALTEN PER KG
Ruw as 76 g
Ruw eiwit 110 g
Ruw vet 26 g
Ruwe celstof 124 g
Zetmeel 360 g
Calcium10,0 g
Fosfor5,7 g
Natrium3,1 g
Magnesium 5,0 g
EWpa 0,86 e