[TI] [PG]Op zoek naar enkele tinkers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

julian

Re: [PG]Op zoek naar enkele tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:31

Onze Fenore komt ook van Vegelin v Claerbergen.Zij is als 8 jarige in 2001 naar nederland gekomen.
Plaats van verzending little old barn,Kent .Transporteur :John O connor uit Cardiff
Veterinary inspector Botes. Verders zie ik geen gegevens staan op de papieren.

Afbeelding

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:37

Caira schreef:
als je naar het uiterlijk van de merrie afgaat zal het 97/98 zijn denk ik zo.

Ik denk dat je zo ongeveer gelijk hebt, maar dan waarschijnlijk 98/99 ik zal het eens navragen als ik Tanja spreek.
In ieder geval had ze haar al toen ik Pepper kocht en dat was in okt 2001.
Ik heb alle oude foto's ooit eens bij elkaar gebrand dus kan de originele opnamedatums niet achterhalen.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:10

Dat was op de keuring in beverwijk waar Ryon toen ook opgenomen is. Dat was in 2001 geloof ik. Ryon was toen 3. Op die dag werd Moes ok opgenomen en nog een andere hengst die als Crossbred geregistreerd werd, uuhm, Jolly Jumper geloof ik.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:27

annelot schreef:
Dat was op de keuring in beverwijk waar Ryon toen ook opgenomen is. Dat was in 2001 geloof ik. Ryon was toen 3. Op die dag werd Moes ok opgenomen en nog een andere hengst die als Crossbred geregistreerd werd, uuhm, Jolly Jumper geloof ik.

Ik weet dat ze ergens in de buurt van Amsterdam naar de keuring zijn geweest Beverwijk zou dus prima kunnen, ze hebben toen echter een nare ervaring opgedaan waardoor ze tot nu toe dus echt niet meer op keuringen komen, helaas voor mij want ze hebben 2 prachtige Tomie nakomelingen lopen, gelukkig zijn ze wel opgenomen in het stamboek dmv thuiskeuringen Haha!

Overigens heb ik ergens eens centraal opgegeven wat Tommie aan nakomelingen heeft, ergens op het net, EDIT,GEVONDEN http://www.allbreedpedigree.com/ ook zo'n centrale site zoals die er nu ook is speciaal voor Tinkerhengsten (weet iemand overigens hoe je je hengst daarbij opkrijgt??)

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:21

Vind het ook leuk om dit te volgen.
Devon is op 25 Mei 2001 geimporteerd uit Engeland.
Door Familie Mollema, ook ik heb alleen import papieren gekregen met daarop alleen de naam Devon.
Zijn moeder is ook in nederland maar het is me nog nooit gelukt haar te vinden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 00:10

We zijn er net achter dat Devon dus net als Nuala bij Walter Smith vandaan komt!! Haha!

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:24

mauvestraat schreef:
Wat jammer dat je niets meer hebt gehoord. De verwantschappen tussen de tinkers in NL interesseren mij enorm, er is zoveel onbekend op dit gebied. Gelukkig kan bij DNA meer inzichtelijk gemaakt worden maar wat mij betreft mag dit op grotere schaal gebeuren dan nu het geval is.

Ik ben overigens benieuwd naar mensen die in 1998 (of iets later) bij Kloostra een merrie hebben gekocht die in 1998 een veulen heeft gehad. Mijn merrie is namelijk in 1998 bij Kloostra geboren, of tijdens het transport, dat zou ook zo maar kunnen. Moeder in oude paspoort is Lady Bird, vader King William maar ik weet niet zeker of dit juist is.
Het lijkt mij heel leuk om de moeder van mijn Kalisch te zien!

Mijn merrie Katingka komt ook bij kloostra vandaan en heet ook als vader king william!

gr

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:23

IK heb hier ook nog iets. Wij hebben in november 1999 2 merrie's gekocht via kloostra, die door Foubert zijn ingevoerd in Belgie. De ene merrie is bij Kloostra toe gekomen in september 1999 met de naam Tracey/ Mss B ( zo staat het op het invoer papier). Zij is bruinbont (roan). De andere merrie die we kochten was zwartbont en al eens verkocht geweest aan iemand in Nederland, zij hebben haar terug verkocht omwelke rede ook Ze heeft van deze mensen de naam Steffy gekregen, zij was drachtig en is door deze mensen opgeleerd in augtus 1999. Zij zouden haar ergen rod beging april 1999 gekocht moeten hebben.

Als laatste heb ik nog een merrie zij is geboren op 15 juni 1999, bij tinkerstal Foubert. Hij heeft haar moeder gekocht bij kloostra in het najaar van 1998. En ze hebben mij vertelt dat de vader van mijn merrie King Rocky is. Ook liep er in 1998 bij deze merrie een veulen aan de voet.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:44

Hierbij een oproep wie er eind 1998 een Tinker hebben gekocht bij Jan de Koning in Ede. Ben toch eens benieuwd waar mijn merrie Nikita vandaan komt. Heeft iemand meer info voor mij ?? Misschien kom ik er ooit nog eens achter door het leggen van verbanden Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:59

Daisy en Irish zijn rond die tijd naar NL gekomen, helaas ben ik niet de eerste eigenaar. Die wordt momenteel gezocht.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:03

Nuage schreef:
We zijn er net achter dat Devon dus net als Nuala bij Walter Smith vandaan komt!! Haha!

Grappig dat er misschien dus toch nog ergens familie is!!!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:43

Ik heb navraag gedaan, Jan en Tanja hebben Browen in 2001 gekocht bij Mollema....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:36

_Evelyn schreef:
@Pellie, Gammon en Glenn zijn allebei geimporteerd door Theo Tielemans uit Boekel... Maar dat wist je volgens mij al wel van Ingrid toch?
Theo kan vast wel wat vertellen over waar Gammon vandaan komt. Ik kan wel aan het telefoonnummer komen als je wilt.

OK dan! nee dat wist ik niet en ingrid = ?? bedoel je renate? (edit; nee grid bedoel je, na ff gegoogled te hebben op theo) maar ik weet niet of ze me dat verteld heeft, if so dan ben ik dat wrs. vergeten? Bloos!
ik wil wel graag zijn nummer hebben, misschien kan hij me idd nog vertellen uit welke streek gam geimporteerd is. dat zou ik wel leuk vinden Ja

zat me te bedenken dat napoleon ook uit 1996 komt en kan dus ook zomaar met een lichting rond 2000 naar nederland zijn gekomen maar dat zal ik nooit weten denk ik want ik weet helemaal niks van hem tot 2006.

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:10

Wat een ontzettend leuk topic dit.....

Ik ben ook even op onderzoek gegaan, Jingle's moeder Bangle komt ook bij Theo Tielemans vandaan.
Pellie ik ben benieuwd of je iets meer te weten kan komen over Gammon.

Via de papieren van Jill weet ik dat ze waarschijnlijk ergens in okt/nov 2003 bij Stal 't Prinsenhof in Ammerzoden heeft gestaan.
Zij zijn haar eerste eigenaars en ze heeft hier tot ongeveer feb 2005 gestaan, in ieder geval tot dec 2004.
Daarna is zij via Theo Tielemans weer bij Renate terecht gekomen en daarna bij mij.

Kent iemand die stal 't Prinsenhof in Ammerzoden?
Zij hebben meerdere tinkers, volgens mij ook verkocht.
Hebben meer mensen een tinker bij hun vandaan?
Waar halen zij de tinkers vandaan?

Via de zoekfunctie van bokt zag ik dat Snowdon en Nuage daar in Juni 2003 waren geweest.

Dit schreef je eerder Leon:

Citaat:
Ik ben vandaag met Esme_27 bij Stal 't Prinsenhof geweest voor Tinkerland!!! Jullie moeten maar wachten op het augustusnr voor het artikel, maar ik kan jullie verklappen dat Esmeralda weer hoop heeft voor Maddock! Ze hadden er een supermooie tinkermerrie, June, bruin, met hele mooie gangen en gewoon het totaalplaatje was super!!! Ze zal dit jaar in Houten weer gekeurd worden Stal 't Prinsenhof heeft june opgeknapt van lelijk, typisch zwerfmormeltje naar een prachtige gypsy horse Esme en ik rekenen op een eerste premie Op dit moment had ze geloof ik een tweede premie, maar ze was toen nog ziek etc!

En om niet te vergeten>>>> We, maar vooral ik, zijn gesmolten voor Nielsson.... een heel mooi en groot driekleurhengstje van 2 maanden oud en lief!!!! *hebbuh hebbuh hebbuh!*

Ik ben ook wel benieuwd of iemand voor mij het augustus nummer 2003 van de Tinkerland heeft.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:43

Oh wacht die hadden ook een dekhengst... ik ga even in mijn geheugen graven Knipoog

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:45

Ik kom er net achter dat Jill daar een veulentje heeft gehad, Jack.
Wauw.....

Hoe kom daar nu verder mee.
Ik weet alleen zijn naam....

Edit: ik heb de hengst gevonden.
Volgens mij is het Matcho van het Prinsenhof.

Manon_073

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:36

ja klopt..
haha.

Matcho is egt z'n mooi paard.. Haha!

Manon_073

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:40

Matcho is tevens ook de vader van het veulen van Jill

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:42

Matcho staat nu in Frankrijk Knipoog
Zie ICS-site en dan hengsten > Frankrijk

Manon_073

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:47

welke site?

bij google.nl en dn typte in ICS in aleen kwam niks ..

Manon_073

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:57

ja nu zie ik de foto.

en inderdaat dat is hem ..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:57

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:32

leuk dat je iets verder bent gekomen laura Ja

ik heb dankzij evelyn en puzzeltjuh contact kunnen opnemen met theo maar zoals verwacht kon hij me niks meer vertellen over de tinkers uit die periode. hij kon me wel vertellen dat hij veel voornamelijk witte tinkers (weinig gevlekt en met veel wit op het hoofd) vain een importeur/handelaar uit wales kocht die ze weer uit Ierland haalde.

maar ja, gam is toch behoorlijk bruin he. Lachen

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:48

Wat een leuk onderwerp! Ben nieuw hier en volg dit sinds een dag of twee. (Moet ik me nog ergens voorstellen? Ben me nog een beetje aan het oriënteren hier, maar dat terzijde).
Ik heb twee tinkers waarvan ik er één in 1997 bij Kloostra heb gekocht. Daar zat toen een schets bij met een stempel erop van Tom Burns, Victor Stud, Golden (Tipperary Ierland). Zijn er hier nog meer tinkers die daar vandaan komen?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:00

Pellie schreef:
leuk dat je iets verder bent gekomen laura Ja

ik heb dankzij evelyn en puzzeltjuh contact kunnen opnemen met theo maar zoals verwacht kon hij me niks meer vertellen over de tinkers uit die periode. hij kon me wel vertellen dat hij veel voornamelijk witte tinkers (weinig gevlekt en met veel wit op het hoofd) vain een importeur/handelaar uit wales kocht die ze weer uit Ierland haalde.

maar ja, gam is toch behoorlijk bruin he. Lachen

dat feit van hem klopt wel. Wij hebben in 2001 Kane gekocht bij hem. Die was echt veeeeeeel wit met maanoog.
Hij had toen veel witte tinkers staan.