Plaats van verzending little old barn,Kent .Transporteur :John O connor uit Cardiff
Veterinary inspector Botes. Verders zie ik geen gegevens staan op de papieren.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:als je naar het uiterlijk van de merrie afgaat zal het 97/98 zijn denk ik zo.
annelot schreef:Dat was op de keuring in beverwijk waar Ryon toen ook opgenomen is. Dat was in 2001 geloof ik. Ryon was toen 3. Op die dag werd Moes ok opgenomen en nog een andere hengst die als Crossbred geregistreerd werd, uuhm, Jolly Jumper geloof ik.
mauvestraat schreef:Wat jammer dat je niets meer hebt gehoord. De verwantschappen tussen de tinkers in NL interesseren mij enorm, er is zoveel onbekend op dit gebied. Gelukkig kan bij DNA meer inzichtelijk gemaakt worden maar wat mij betreft mag dit op grotere schaal gebeuren dan nu het geval is.
Ik ben overigens benieuwd naar mensen die in 1998 (of iets later) bij Kloostra een merrie hebben gekocht die in 1998 een veulen heeft gehad. Mijn merrie is namelijk in 1998 bij Kloostra geboren, of tijdens het transport, dat zou ook zo maar kunnen. Moeder in oude paspoort is Lady Bird, vader King William maar ik weet niet zeker of dit juist is.
Het lijkt mij heel leuk om de moeder van mijn Kalisch te zien!
Nuage schreef:We zijn er net achter dat Devon dus net als Nuala bij Walter Smith vandaan komt!!
_Evelyn schreef:@Pellie, Gammon en Glenn zijn allebei geimporteerd door Theo Tielemans uit Boekel... Maar dat wist je volgens mij al wel van Ingrid toch?
Theo kan vast wel wat vertellen over waar Gammon vandaan komt. Ik kan wel aan het telefoonnummer komen als je wilt.
Citaat:Ik ben vandaag met Esme_27 bij Stal 't Prinsenhof geweest voor Tinkerland!!! Jullie moeten maar wachten op het augustusnr voor het artikel, maar ik kan jullie verklappen dat Esmeralda weer hoop heeft voor Maddock! Ze hadden er een supermooie tinkermerrie, June, bruin, met hele mooie gangen en gewoon het totaalplaatje was super!!! Ze zal dit jaar in Houten weer gekeurd worden Stal 't Prinsenhof heeft june opgeknapt van lelijk, typisch zwerfmormeltje naar een prachtige gypsy horse Esme en ik rekenen op een eerste premie Op dit moment had ze geloof ik een tweede premie, maar ze was toen nog ziek etc!
En om niet te vergeten>>>> We, maar vooral ik, zijn gesmolten voor Nielsson.... een heel mooi en groot driekleurhengstje van 2 maanden oud en lief!!!! *hebbuh hebbuh hebbuh!*
Pellie schreef:leuk dat je iets verder bent gekomen laura![]()
ik heb dankzij evelyn en puzzeltjuh contact kunnen opnemen met theo maar zoals verwacht kon hij me niks meer vertellen over de tinkers uit die periode. hij kon me wel vertellen dat hij veel voornamelijk witte tinkers (weinig gevlekt en met veel wit op het hoofd) vain een importeur/handelaar uit wales kocht die ze weer uit Ierland haalde.
maar ja, gam is toch behoorlijk bruin he.