[TI] Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:16

de hierboven dingen heeft mij dus ook weerhouden om daar een tink te kopen wij werden er super gastvrij ontvangen enz..
maar de dingen die ik hoorde(van mensen die hun wat beter kennen ivm dekkings van mclaudenz..) heb ik heyt af laten weten
ik had snowdon op optie

gr anita

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:46

dekoezegtboe schreef:
ik heb snowdon nu een half jaar.... en ik ben nog steeds echt super blij met hem. alleen ondertussen minder tevreden... snowdon bleek niet gechipt te zijn Scheve mond dat heeft bij mij voor veel problemen en extra kosten gezorgd.... toen wij gebeld hebben daar over werd die man heel kwaad en wij zouden op geld uit zijn?
hoewel ik echt super blij ben met snow (die helemaal niet meer lijkt op de snow die ik gekocht heb Tong uitsteken kwa karakter en uiterlijk) zou ik daar niet snel een andere tinker meer kopen.

Herkenbaar!
Vernon was wel gechipt volgens mij, maar het paspoort regelen was een heel gedoe ben hen. Hij was ook niet echt netjes aan de telefoon tegen mijn moeder. Wij wachtte toen al 3 weken erop en hadden nog steeds niks. Wij moesten maar niet zo ongeduldig zijn en moesten meer vertrouwen tonen, enz enz. Maargoed, nou staat er wel een schat van een beest in onze bak! Tong uitsteken

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:55

dekoezegtboe schreef:
nouja ik neem aan dat als er 3 DA en een mannetje van de verzekering geweest zijn om te zoeken dat hij er echt niet is, en daarbij had hij geen kale plek op zijn hals terwijl je die nu nog ziet van afgelopen december.
ze hebben trouwens zijn hele lichaam afgewerkt met die chip reader en alle andere paarden ook gecontroleerd (of het misschien aan de chipreader lag)
ik ben er achtergekomen toen ze van de verzekering kwamen kijken.

Toen Boya gechipt is (als veulen), waar ik zelf bij was, hebben ze ook de hals niet geschoren, dus dat hoeft niet perse iets te zeggen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:14

Nou, het paspoort heb ik wel heel snel gehad, ongeveer twee weken na aankoop. Wat mij wel tegenviel is dat ik een KNHS paspoort kreeg (ik had op een bepaalde manier toch een Tinker iets verwacht) Tong uitsteken

En dat er bij mij staat - Stamboek onbekend, vader onbekend, moeder onbekend, type rijpaard....

Tja.... nu is het een ruin dus interesseert het me niks, maar toch..... ik hecht weinig waarde aan het documentje op deze manier.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:34

Barmat schreef:
Nou, het paspoort heb ik wel heel snel gehad, ongeveer twee weken na aankoop. Wat mij wel tegenviel is dat ik een KNHS paspoort kreeg (ik had op een bepaalde manier toch een Tinker iets verwacht) Tong uitsteken

En dat er bij mij staat - Stamboek onbekend, vader onbekend, moeder onbekend, type rijpaard....

Tja.... nu is het een ruin dus interesseert het me niks, maar toch..... ik hecht weinig waarde aan het documentje op deze manier.

Maar eigenlijk mag het paard niet eens vervoerd worden zonder paspoort... Pling Dus dat klopt ook al niet. En inderdaad, dat staat er bij vernon ook in. Vond ik ook al zo raar! Maarja, inderdaad het is een ruin dus wat doe je met dat papiertje nog! Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:17

dekoezegtboe schreef:
nouja ik neem aan dat als er 3 DA en een mannetje van de verzekering geweest zijn om te zoeken dat hij er echt niet is, en daarbij had hij geen kale plek op zijn hals terwijl je die nu nog ziet van afgelopen december.
ze hebben trouwens zijn hele lichaam afgewerkt met die chip reader en alle andere paarden ook gecontroleerd (of het misschien aan de chipreader lag)
ik ben er achtergekomen toen ze van de verzekering kwamen kijken.

Nee dan zal hij er idd geen hebben. Heb weleens gehoord dat ze die dingen op de gekste plaatsen terugvinden namelijk Knipoog

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:41

Vernon schreef:
Wij hebben vernon daar 2 jaar geleden (Toen heette ze nog Stal Vegilin van Claerbergen) gekocht.
Achteraf zou ik daar niet een tweede keer een paard kopen.
Ze logen veel. (stokmaat, leeftijd, niveau van rijden, zou voor de kar gestaan hebben maar achteraf niet waar, staart zou alleen aangevreten zijn, bleek staartwortel gecoupeerd te zijn (misschien stom van mij maar wie controleerd nou de staartwortel??), enz enz.) Ook de service liet op 1 punt te wensen over. Wij wilden hem wel kopen maar hadden de bak nog niet helemaal klaar. Hij dus een week nog moeten blijven staan. Geen probleem werd gezegd. 2 weken mocht ook wel. Nou, prompt nadat we het koopcontract getekend hadden, hadden ze geen plek meer en werd hij de volgende dag gebracht. Of we nu plek hadden of niet. Gelukkig was alles sneller gegaan dan we dachten en was de bak klaar. Maar ik vond dat wel een beetje raar.
Ik heb geluk gehad dat vernon zo'n schat van dier is en dat we super bijelkaar passen. Knipoog Maar een tweede keer daar wat kopen doe ik niet. + dat de prijzen veeeeeeel te hoog zijn voor niet eens ingereden tinkers. Wel wil ik ook een zeer positief punt over hun zeggen. Het videodagboek dat ze bijhouden vind ik erg goed en erg leuk! Ben ik nog erg blij mee!! Misschien is alles wel anders nu. Bedoel: Het is 2 jaar later. Dus kijken en doen wat je gevoel zegt! Tong uitsteken

Volgens mij komt mijn Tinker Siobhaun uit dezelfde groep als Vernon. Ik heb haar in juli 2005 gekocht en toen stond er ook een zwarte tinker die Vernon heette, dat is denk ik die van jou. Hij stond op een hoek tegenover de korte zijde van de binnenkbak...

Siobhaun en ik zijn ook een hele goed match. Haar wil ik ook absoluut niet kwijt. Ik heb te maken gehad met Ellis en kreeg dus wel een hele goede service. Siobhaun mocht nog een tijd blijven staan, 3 maanden zelfs, voor ze kwam. Na een maand stond ze gelukkig al lekker bij me. Heb nog lang contact met Ellis gehouden over siobhaun totdat de stal werd opgeheven eigenlijk...
De stokmaat klopte trouwens ook niet, maar ik was en ben heel tevreden over haar maat, precies goed voor mij.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:30

Barmat schreef:

Dat staat bij het grootste gros van de tinkerruinen, hengsten en merries die geimporteerd zijn helaas Knipoog
Ook als je een paspoort hebt van een tinkerstamboek oid.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:29

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd die een reactie waren op een bericht wat niet volgens de regels geplaatst is.

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:30

Aangezien een mod de berichten verwijderd heeft, pas ik de tekst aan ;)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:55

Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn tinker Willowby goed is gekeurd tijdens de keuring,
alleen we hadden de afspraak met de stal dat mijn moeder er bij zou zijn en mocht dat niet kunnen dan zouden
ze het voor ons filmen. Ik vertrouw de stal zeker wel en ik wil echt wel gaan voor Willowby maar ik vind dit toch best wel
raar, wat vinden jullie?

En wat zou ik kunnen doen volgens jullie? Zodat ik zekerweet dat het goed is?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:24

Ik begrijp dat ze nu zonder dat jullie het wisten hem gekeurd hebben? En hebben ze het wel gefilmd dan? Als dat niet gebeurd is dan vind ik het wel raar, afspraak is afspraak. Anders door een zelf gekozen dierenarts nog laten keuren?

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:27

Nee dat hebben ze dus niet gedaan, volgens de man omdat hij net thuiskwam en de dierenarts opeens op de stoep stond terwijl hij hem nog niet verwacht had want die zou later pas komen, en die had niet heel veel tijd ofzo..?

Ja nou we mogen morgen de keuringspapieren allemaal checken enzo.. weet jij misschien waar we op moeten letten en bij welke dingen we zelf misschien nog bij Willowby kunnen kijken?

En aan dat laatste zat ik ook te denken ja, als we het echt niet vertrouwen.

Bedankt voor je reactie :)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:40

Ik vind het altijd raar wanneer zoiets gebeurd, afspraak is afspraak. Een dierenarts staat toch ook niet zomaar op de stoep, die hebben vaak wel meer te doen lijkt me. Die maken toch een afspraak?

Waar je op moet letten durf ik je ook zo niet te vertellen misschien dat anderen je daarbij kunnen helpen. Maar ik zou eigenlijk tegen McCloud zeggen dat jullie nog een keuring willen omdat dit niet volgens afspraak was. Deze zou je dan zelf moeten betalen maar dat bedrag weegt niet op tegen eventuele problemen die er achterweg zouden kunnen komen. En mocht McCloud er moeilijk om doen dan kun je je daarom ook e.e.a. af gaan vragen toch?

Heb je er ook zelf op gereden? In de bak en buiten? Mijn tinker komt toevallig van McCloud vandaan en ik weet dat de tinkers heel snel worden ingereden dus vaak nog niet doorgereden zijn ;).

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:45

Willowby is nu 2 jaar bij stal Mc Cloud (dat is wat ze me verteld hebben dan tenminste he :P) en ik heb meer dan een uur aan beeldmateriaal gezien vanaf het beleren tot het rijden in de bak en buitenrijden, en dat zag er allemaal super uit. Ikzelf heb er nog niet op gereden maar ben van plan morgen mijn rijkleren aan te doen en mocht er een moment komen dan ga ik gewoon vragen of ik er even op mag.

Nouja hij vertelde een paar keer terug toen we daar ook waren dat zijn dierenarts (van dierenkliniek Noordwolde) wel vaker een paar dagen later kwam, dat hij maandag had afgesproken maar dat hij dan pas woensdag kwam of zoiets.. dus ik weet het ook niet haha. Ik ga hem in ieder geval morgen zelf ook nog even aan een grondige inspectie onderwerpen haha.

Wel jammer dat ons vertrouwen zo op de proef wordt gesteld hiermee..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:46

Mijn vader zei vroeger altijd tegen mij:

Pas op voor auto - en paarden handelaren.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:51

Mijn moeder heeft zich lang georienteerd en voelde zich, na een aantal bezoeken, best wel vertrouwd met Mc Cloud. Toen ze voor het eerst kwam kijken kwam Willowby keihard naar haar toe draven en nog een stuk galopperen, en toen ''viel'' ze eigenlijk meteen voor hem, en zijn gangen leken zo op het oog ook erg mooi. Gister zijn we dus voor de zoveelste keer heen geweest en hebben we definitief gezegt van ja we kopen hem, onder voorbehoud van keuring. En als hij goedgekeurd zou worden zou ik vanaf volgende week een maand lang lessen krijgen van de mensen die Willowby beleerd hebben, zodat ik leer hoe ze hem precies rijden enzo.

Maarja ik ben benieuwd hoe of wat met die keuring.. vind wel dat het raar gegaan is hoor. Niet dat ik ze meteen niet meer vertrouw maar vind dit echt een domme zet van hun.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:00

Nooit een paard kopen waar je zelf nog niet op gezeten hebt, moet je absoluut doen hoor, dat is niet meer dan normaal. Eerlijk is eerlijk de meningen zijn verdeeld over de McCloud Tinkers, maar daar moet je maar even naar zoeken ;).

Maar zorg er voor dat je zeker weet wat je doet. Als ik jullie was liet ik hem door een eigen dierenarts keuren en wilde ik er zeker op rijden, en dan het liefst in de bak én buiten! Lukt dat morgen niet dan maken ze er maar een afspraak voor.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:04

Nee dat is waar ik wil er inderdaad graag even op rijden om het gevoel te hebben dat hij echt wat voor me is. Haha ja ik heb het gelezen ;)

Wij hebben niet echt een ''eigen'' dierenarts, want dit is het eerste paard wat wij zelf kopen om het zo maar te zeggen.
Maar we zouden ook die dierenarts uit Noordwolde waar hij door gekeurd zou zijn kunnen opbellen?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:06

Dat zou ik juist niet doen, omdat die minder partijdig zal zijn.... het is immers de dierenarts van McCloud en verdiend natuurlijk zijn centjes aan deze man. Dit hoeft geen invloed te hebben, maar kan wel natuurlijk ;).

Gewoon even hier op Bokt vragen desnoods naar een dierenarts met goede ervaringen ;).

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:08

We hebben wel eentje op het oog, van paardenkliniek Wolvega, die een paard van een vriendin destijds goed heeft geholpen. We kunnen natuurlijk altijd even daarheen bellen wat hun er van vinden dat het op deze manier is gedaan enzo en eventueel een herkeuring vragen.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:08

Precies, dat zou ik dan wel doen ;).

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:11

De tweede keer dat mijn moeder erheen ging heeft ze de eigenaar van de stal waar Willowby dus komt te staan als ze van mij is, meegenomen daarheen en die heeft hem zien lopen en alles en hij heeft superveel verstand van paarden, als het niks is dan ziet hij dat meteen, maar hij vond het een mooi paard met mooie gangen enzo, en hij heeft er echt verstand van. Dus dat geeft dan wel weer een goed gevoel weetje.. alleen ja je wilt toch echte zekerheid :P

Ik laat wel weten hoe het is afgelopen!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:20

Ik ben benieuwd ;).

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:46

Van een vriendin gewezen op dit topic.Ik heb ook ervaringen met deze stal, mijn paard komt er ook vandaan... info via pb. ;) maar goed, als je afgesproken hebt dat je moeder bij de keuring zou wezen dan lijkt mij toch dat dit ook moet gaan gebeuren.Maar zoals ik zei...via pb mschn handiger.Ik hou er niet zo van om dit soort dingen en mensen bij hun naam op het net te noemen.suc6 anders met de koop van je tinker. ;) :D