[TI] Welke Tinkerhengst volgend seizoen op je merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Welke Tinkerhengst volgend seizoen op je merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 20:40

Tuurlijk moet de hengst goed zijn, maar wat mij betreft hoeft een hengst echt niet ICS-goedgekeurd te zijn alleen omdat Shakyra toevallig ICS gekeurd is.
Ik vind het belangrijker de minpunten te verbeteren

Ik geloof dat Maxolo zo rond de 1.47 ofzo is. Waarschijnlijk al wel wat groter.. maar dat weet Dienie heel wat beter dan ik

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:05

Bij het ICS zijn ze nu echt in een soap beland, Denemarken wil niks meer met ICS Nederland te maken hebben en er speelt van alles, echt niet te geloven. Heb net met steigende verbazing op het forum van Mariska zitten lezen en ga nu maar even afkoelen. Henk Jansen is ook geroyeerd, nou ja, volgens mij zijn ze bij de familie H. echt totaal de weg kwijt en slaan ze blind om zich heen.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:26

Soxje schreef:
Bij het ICS zijn ze nu echt in een soap beland, Denemarken wil niks meer met ICS Nederland te maken hebben en er speelt van alles, echt niet te geloven. Heb net met steigende verbazing op het forum van Mariska zitten lezen en ga nu maar even afkoelen. Henk Jansen is ook geroyeerd, nou ja, volgens mij zijn ze bij de familie H. echt totaal de weg kwijt en slaan ze blind om zich heen.

Ach zometeen slaan ze zichzelf zo hard voor hun hoofd dat ze knockout gaan!

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:41

Brenda wordt volgend jaar weer gedekt door Maestro! maar eerst moet ze nog een veulentje krijgen in de zomer.
Haar vorige veulentje is echt zo'n knapperd aan het worden!
Maar dat moet ook wel met 2 knappe ouders

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:58

Indezz schreef:
Nikita, hoe hoog is Maxolo?

Bij het NSvT is hij begin dit jaar op 1.43m gemeten en bij het ICS is hij op 1.48m gemeten. Zelf heb ik hem de laatste tijd nog niet opgemeten, zal dat van de week trouwens even doen. Maar Maxolo wordt geen grote hengst, blijft een klein lekker gebakkie.

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:22

Ik wil toch een klein oproepje doen voor Connor
Hij is ter dekking gesteld,maar nog niet voor het stamboek verschenen.
Connor is vosbont en 1.52.Zijn uiteindelijke schofthoogte zal uitvallen rond de 1.55 en 1.58.
Hij is type grai,dus minder behang en wat fijner gebouwd.
Verder lief in omgang en ruim bewegend.
voor meer info zie www.tinkerconnor.tk
of pm.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:37

Bij deze dan ook maar een oproepje voor VENCO

Venco is nu 3,5 jaar en is bij de hengstenkeuring van dit jaar goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT.
Hij komt nu in hoogte boven de 1.50mtr uit.
Afgelopen zomer is hij zadelmak gemaakt en hij wordt nu voorbereid om begin volgend jaar uit te komen in de L dressuur.
Hij pakt alles erg goed op en is erg leergierig.

Venco is net als de hierboven beschreven hengst van het type grai.

http://groups.msn.com/MarielBegheyn/hen ... otoID=1944

http://groups.msn.com/MarielBegheyn/hen ... otoID=1946

http://groups.msn.com/MarielBegheyn/hen ... otoID=1949

Dit zijn foto´s van de hengstenshow 2005

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:42

Het is niet de bedoeling hier een 'reclame topic' van te maken!
Voor advertenties is een [EA] forum hier op bokt.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:46

Oké, dank je voor de tip.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:22

Heb je trouwens nog recentere foto's van Venco?
Ben wel benieuwd of hij sinds begin dit jaar nog veranderd is.... Damn, ik blijf Venco een mooie hengst vinden Precies mijn type, net als Fayette

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:01

Ik heb helaas geen recente foto´s maar ik zal mijn best doen hem nog eens te kieken (na een goede poetsbeurt)
Zijn manen zijn al wel enorm gegroeid als je die vergelijkt met de foto´s, ze komen nu al een heel eind onder zijn hals uit behalve een plukje op zijn schoft, dat wil niet echt groeien, zal wel komen door het zadel en de deken. Het topje van zijn voorpluk heeft zijn neusgaten al bereikt (ben ik erg trots op!)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:18

Leuk, leuk.. ik vermoedt dat hij al erg veranderd is sinds je met hem bent gaan trainen. Vast veel meer bespiering, etc.
Ach dat stukje manen bij de schoft krijg ik bij Fayette ook niet veel langer. Maar goed, die heeft nu helemaal korte manen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:33

flettie schreef:

Ach dat stukje manen bij de schoft krijg ik bij Fayette ook niet veel langer. Maar goed, die heeft nu helemaal korte manen

Ach, wat jammer...
Hoe is dat zo gekomen?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:34

zwanepol schreef:
flettie schreef:

Ach, wat jammer...
Hoe is dat zo gekomen?

Heb je even ge-pmt anders gaan we zo off-topic

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:03

frenia schreef:
Hihi
Eigenlijk wil ik nog niks verklappen want ik heb er nog twee topics over lopen
maar ik kan het toch ook niet voor mezelf houden haha

Voor Angel wordt het waarschijnlijk Moes. Vanwege: zwaarder type, hypercorrect beenwerk (zeker vooraan recht en zwaar met veeeeeeel sok), verder goede bouw en fijn karakter.

Voor Tinkerbell denk ik aan Chakotay... Vanwege: erg goede bouw, super karakter

Uiteraard kan daar nog verandering in komen als ik op bezoek ben geweest of na de hengstenshow...maar dit is de momentele tussenstand.

Longacre Bro vind ik ook erg leuk met extreem zwaar beenwerk (en die sokken...) en toch vrij smal lijf en met pittig karakter. Mijn moeder vindt hem helemaal het einde maar ik twijfel nog wat Als dan kies ik Bro voor Tinkerbell. Voor Angel staat mijn keuze al wel erg vast.
Ik heb natuurlijk het bijkomende probleem dat ik graag discussieer binnen het gezin over de hengsten...met allemaal verschillende meningen...Zo vindt mijn moeder Zippo wel leuk, maar niet spectaculair en is mijn vriend er helemaal weg van. Hij is dan weer tegen Bro en Moes... (maar ik doe toch lekker mijn eigen zin )

Ik ben stilaan aan het veranderen van mening
Bro ga ik namelijk steeds maar mooier vinden
(voor geintereseerden zie mijn weblog )

edit: daar moet je de post vn 11/12 hebben eventueel door aan de rechterkant te klikken op archief per week- 05/12 tot 11/12.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:16

Jessie is in september nog gedekt door Thunder ( Irish Tinker Stable) en mocht ze toch niet drachtig zijn, dan gaat hij er in mei gewoon nog een keertje op!
maar aangezien ik besloten heb dat ze wel drachtig is is dat hopelijk niet nodig *duimt als een bezetene*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:31

Frenia, uiteraard ben ik er met Chakotay op de hengstenshow, maar je bent altijd welkom om thuis te komen kijken, dan kun je toch een beter beeld vormen dan op z'on show, enne, misschien ff een stukje op hem rijden

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:08

oewlala

Natuurlijk wacht ik de show nog af en daarna ga ik op hengstenbezoek omdat dat toch idd een ander beeld van de hengsten geet...(gezien de show in februari valt heb ik daarna nog tijd zat, ze kan toch niet gedekt worden voor het veulen van zippo er is )

Ik zal je iig aanspreken op de show, daar kan je je aan verwachten en ik je vriendelijke aanbod in gedachten .

Wou ook gewoon even kwijt dat Bro zo ontzettend veranderd is! Ben benieuwd wat anderen van hem gaan vinden op de show!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:49

Mijn tinker is dit jaar gedekt door onze oude NRPS hengst [ongelukje ], deze is overigens nu verkocht.
En volgend seizoen word ze gedekt door een Fries, ook een oud paard van ons - ja, wij hebben 11 paarden gehad.. Dit werd iets te veel.. Nu nog maar 4, 't veulentje Tinker x NRPS is verkocht, dus bijna nog maar 3!]

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:27

mijn merrie's allemaal door Kalo,mijn eigen hengst,hem vorig jaar gekocht omdat ik hem prachtig vond,en een prachtig karakter,mooi kort,niet te groot,breed,veel behang,en geeft geplekt met meest wit door,en dat vind ik prachtig bij tinkers,is ook niet gekeurd of zo,maar vind ik(vooral nu) allesbehalve nodig,ik wil gewoon mooie veulens....

Afbeelding

Afbeelding
(dees is wel geen zo'n duidelijke foto,heel vreemd,maar als ik hem op het net zet wordt hij zo,terwijl hij op mijn pc heel mooi en duidelijk is....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:30

welke is wat op de foto's? die onderste loopt wel met een keuring mee maar wie is er niet gekeurd dan?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:33

de onderste is een hengst, die bij de ICSkeuring in Mevergnies was...wat en of hij iets behaalt heeft weet ik niet meer...ik vond hem toen niet zo mooi (sorry, smaken verschillen) en heb er dus niet op gelet...

de bovenste is trouwens gewoon zijn andere kant
Staat bij ICS en dan online stambomen en dan kalo ingeven. Dus wel gekeurd, maar niet goedgekeurd aals dekhengst veronderstel ik...

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:41

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:21

dank je, wel gekeurd dus maar niet goed gekeurd.
een leuke kleine tinker is

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:23

Mazzel-meid schreef:
Ik geloof dat Maxolo zo rond de 1.47 ofzo is. Waarschijnlijk al wel wat groter.. maar dat weet Dienie heel wat beter dan ik

Elke, Maxolo is 1.43m heb hem pas vorige week nagemeten, hij is dus niet zo groot als we dachten, maar wel groot van karakter, nog even een fotootje van hem:

Afbeelding