Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zonder kuil, gras of wat dan ook. Even kijken hoe het hooi erbij staat, en dan krijgt ze dat bijgevoerd.
) en dan zo langzaam aan.
Berdien schreef:Ben wel benieuwd naar die zinkzwavelzalf van groene os. Kun je me daar wat meer over vertellen?
) Verder vond ik het wel duur (bijna 25 euro voor 250 ml), maar volgens mij kun je er vrij lang mee doen.
Dus dan moet je wat. Even kijken hoe het zo gaat, en dan gaat ze waarschijnlijk over op hooi en Tinkerbrok bijvoeren.
sneppie schreef:Onderschat de kunstmest ook niet !!!
Die stoffen krijgen ze zowel via het verse gras maar ook via het hooi binnen.
Paarden kunnen ook heel vreemd reageren op weides waar bijv. al jaren terug of pas varkens gier op uitgereden is. Die gier bevat ook enorme agressieve stoffen. Die stoffen blijven achter in het lichaam en starten langzaam allerlei ongemakken op.
. Er bestaat een risico dat het paard dood neervalt bij het inspuiten van de ivermectine in de bloedbaan. Klinkt ook heel bizar, maar het is ooit gebeurt, en dus moeten ze dit vermelden, altijd elke keer weer als je besluit dit te willen. Toch gebeurt het regelmatig hoor dat er met ivermectine gespoten wordt...en is misschien ook alleen maar een optie als je haast geen keus hebt. Ook door zeer ernstige mok en rasp worden toch jaarlijks paarden ingeslapen..maar nu spreek je wel over uiterste gevallen natuurlijk...bij de Belgische trekpaarden bv is het echt een zeer nijpend probleem, en het sterftecijfer door mok is bij dit paardenras vrij hoog...triest genoeg...Maar nu wordt het wel heel dramatisch...In principe is het allemaal goed te behandelen, alleen wel erg hardnekkig, en vaak toch chronisch.
zzPellie schreef:gam heeft in zijn voorste kootholtes ook allemaal plekjes, soms groot en open en soms klein en korsterig. ik vermoed dat hij het ook open pulkt door te schuren maar zo erg als nu heeft hij het nog nooit gehad. schoon hooi krijgt hij al. ik ben wel even van muesli veranderd omdat die andere bij de leverancier op was. misschien is dat het.
ik smeer nu met calendulazalf. ik weet nog niet of het werkt.