[TI] Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:19

Leonoor schreef:
Bij Nsvt :)

Heb me net aangemeld als lid miv het nieuwe jaar.

Kan ze volgend jaar ook naar de keuring.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 07:32

*\o/* *\o/* De NSvT wedstrijden zijn echt super gezellig en zeker aan te raden :D Ik zie dat je uit de buurt komt [geboren en getogen in Brunssum :Y) ] -> Op Meulendijks in Heeze zijn de meest dichtbijzijnde wedstrijden :j

Ik baal zo vreselijk dat ik eind van de maand niet kan gaan -O- Maar het klussen gaat helaas niet vanzelf 8)7 Nu even doorknallen ~~}> met de verbouwing van de stal en dan kunnen we weer. De wereld kan op zn kop staan maar in Febr. ben ik erbij!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:02

Anke schreef:
Leonoor schreef:
Bij Nsvt :)

Heb me net aangemeld als lid miv het nieuwe jaar.

Kan ze volgend jaar ook naar de keuring.

Welkom! Ik zal zorgen dat je aanmelding wordt verwerkt!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:53

Lepel schreef:
15 november start ik in Haaksbergen op een koudbloedenwedstrijd .... dat is dan mijn 2e keer dat ik start.
Voorlopig zie je mij nog niet tussen de KWPN-ers starten

Verder in december , jan. en febr. start ik bij het NSvT

Wat leuk!! Ik ben er dan ook met Elke :j

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:07

Henderike_1 schreef:
Yeaahh. 22 november starten we met onze 1e onderlingen wedstrijd, om te inventariseren hoe ver we zijn en om te kijken waar we juist nog veel aan moeten werken.

Wanneer hebben jullie weer wedstrijden?.

Groetjess..

Ik ga 22 nov. Hier in de buurt, 28/29 in Heeze
5/6 december Houten
12 dec Beek
20 dec zoutleeuw
En dan t nieuwe jaar weer in...

Lowara

Re: Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:35

Crap.. Ik heb maandag voor het laatst gereden en dit weekend concours in het L2. Wilde eigenlijk woensdag en donderdag toch nog even in ieder geval erop, maar redde het niet vanwege werk.

Nou had ik voor vanavond les afgesproken om toch nog even zenn te worden met Elke. En ja hoor, zware windstoten, hoosbuien etc.. Instructrice en ik stonden heel zielig bij stal onder het afdakje te kijken.. Dat werd hem dus niet....
Dus ehm.. We zijn echt vet goed voorbereid voor zondag :+
Gelukkig wel nog twee keer beweging gehad met grondwerken en voltige, dus durf het gezondheids technisch wel aan natuurlijk.

morgen werken tot half 5 en dan ook nog twee uur lang paardlief wassen die vast en zeker ranzig gaat zijn van hele dag in de regen buiten lopen, dus alles is optimaal whuhahaha!!

Aaww well, zoals juffie al zei : ' wat wil je met 1x rijden extra bereiken, gewoon gaan en lol hebben en lachen als ze debiel doet. En waarschijnlijk gaat het juist nu perfect omdat de druk weg is'
dat wordt maar ons motto, hoewel ik er nog niet heel erg in geloof :=

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 07:54

Hoe is het gegaan?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:21

Ik was twee keer 2e met 184 en 189 punten ( ok.. Van de vier L2 deelnemers, maar klinkt zo leuk :+ )

Heb eigenlijk best lekker gereden, alleen inrijden even de rem kwijt en enkele deelnemers van de sokken gereden ( veeeeeeel excuses gemaakt daar....) maar tijdens de proeven was ze best chill :D

Alleen dat niet trainen kwam wel flink naar boven, gewoon slorig gereden, slangenvolte 4 bogen maakte ik er 3 van, en volte 10 meter rechts was ik even finaal kwijt wat rechts was, dus gokte verkeerd :=
En gewoon mjah.. Beetje achter de feiten aanlopen natuurlijk, maar dat wist ik al van tevoren.
Elke bleef braaf en ik bleef rustig, en dat was ons hoofddoel :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:38

Zit er een slangenvolte met 4 bogen in de proeven dan? Naar mijn weet alleen 3 :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:49

In het L2 eerste proef, proef 14 punt 6 :Y)
ik maakte er blij eentje van drie, en arme Mieke maar keihard roepen VIER bogen, VIER bogen!!!! }:0 :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:54

Gut ja, nou ik kan mij niet heugen dat ik dat ooit gereden heb Hahaha. Misschien heb ik die hele proef wel nooit gereden ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:39

Ik kan al helemaal niet trainen. De rijvereniging begint nu wel op gang te komen. Startpas gaat per 1 januari in.

Nog steeds op zoek naar een leuke auto die ook 2 paards geladen mag trekken. Ik mag op de manege rijden maar geen les van buitenaf nemen.

En clublessen heb ik vervoer voor nodig..

Schiet lekker op haha

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:42

En dan nog winst rijden ha ha.
geweldig!
Meestal zit je rond 195 hi hi.
Lekker hoor toch weer 2 puntjes.

Ik rijd ook altijd slordig.
kweet niet wat dat is met mij.
Volte 15 mtr dan weer te groot dan weer te klein.
Gebroken lijn niet tot x.
Allemaal zulk soort dingen.
Kost me altijd zo veel punten.
Ik denk dat het komt omdat ik nog zo met loes bezig ben.
Tempo onder controle te houden.
Haar bij de les te houden.
Handen vol heb ik nog aan dat koekie.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:10

Lowara schreef:
In het L2 eerste proef, proef 14 punt 6 :Y)
ik maakte er blij eentje van drie, en arme Mieke maar keihard roepen VIER bogen, VIER bogen!!!! }:0 :+

Hahaha herkenbaar _O- Ik had met Keltic de proef vorige week thuis eens geoefend..................Maar ik had die proef nog niet eerder gereden, ik dacht dat pap het fout voorlas {ondanks zijn super hulp heeft hij niet zo kaas gegeten van een proefje lezen := }

Ik heb gisteravond Devin en Indy gereden, Devin is in de opbouwfase na een peesblessure en hij pakt het lekker op. Hij wilt heel graag voor me aan de slag maar ik moet echt opletten dat we in ons enthousiasme niet te veel doen. Indy is onze nieuwe aanwinst en zij is super cool in dr hoofd en onwijs lief en lomp :+ Maar kent alleen rechtuit buitenrijden.............Afgelopen donderdag zat ik er voor het eerst op en afwenden van de wand was al moeilijk, laat staan stelling of halthouden := Beendruk was haar ook vreemd. Kortom we beginnen lekker van vooraf aan, lekker de basics. Indy is het type dat het fijn vindt om voor je werken +:)+ Heerlijk karaktertje dat beestje <3 Na drie keer rijden zijn de voltes al bijna voltes en met een beetje stemhulp werkt de rem ook :=

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:41

Super Daan!! Ben eigenlijk heel benieuwd naar haar. Lekker ook dat je Devin weer mag oppakken. Hoop dat je nu kunt blijven opbouwen he...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:39

Foutief rijden doe ik ook wel eens, maar vooral als er foutief voorgelezen wordt (kucht naar Ilona), maar ik kan er nooit zo van wakker liggen.

Cynthia, toch weer mooie punten hoor!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:54

mascha_king schreef:
Super Daan!! Ben eigenlijk heel benieuwd naar haar. Lekker ook dat je Devin weer mag oppakken. Hoop dat je nu kunt blijven opbouwen he...

Ik mocht Devin al maanden geleden oppakken :+ Maar we waren toen druk in onderhandelingen met het huis daarna planningen maken, renoveren, verhuizen etc. Naar mijn idee loonde het niet als ik maar 1 of 2 keer kon rijden om hem dan weer een week stil te zetten ivm tijdgebrek / stress oid. Dus heb ik gewacht totdat het wat rustiger zou zijn :)

Keltic heeft door tijdgebrek ook een poosje stilgestaan maar daar ben ik alweer een week of drie mee aan de gang en dat gaan weer langzaam aan de goede richting uit :-) Alleen zijn de weekenden op het moment echt helemaal vol met klussen. Waarschijnlijk wordt het dit kalenderjaar geen wedstrijd meer voor ons -O- Keihard trainen voor Houten en Heeze Febr. 2016!!

[edit] foutief rijden mag ik mezelf ook wel aanrekenen :+ ik zou eigenlijk de proeven wat vaker moeten oefenen :j

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:40

Oh zo... ja is een rumoerige tijd geweest he.. beter zo dan idd.

Ik heb ook vaker verkeerd gereden en of slordig. Vaak ook omdat ik dan niet de controle heb die nodig is op dat moment... :o

Vanavond zal mn training wel in t water vallen als ik het weerbericht mag geloven.. en mijn knollies met deze wind rijden is meer een zelfmoord poging dan training :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:27

Zijn ze druk met de wind?

Vanavond lekker buitenritje gemaakt. Roosje was ook onbekend met de hulpen. Liep ook scheef. Schoppen en trekken was ze gewend. Gelukkig ben ik goed in opleiden en rechtrichten.
Dus lekker buiten langzaam alle knoppen erop aan het zetten.
Gaat elke keer al fijner en beter.
Vandaag op lichte hulp actief aandraven. Dan zo trots als dat lukt. En halthouden op de zit, begint ze nu ook op te pakken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:10

Soort omgekeerd inrijden dus :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:35

Ja zo kun je het wel noemen haha!

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 01:12

Ik vind dat corrigeer werk altijd leuk.. haalt er zoveel voldoening uit en je ziet en voeld de paarden opbloeien.

Die van mij zijn idd " wat" onstuimig met veel wind. Ze hebben t woord " koudbloed" nooit begrepen en staan voor tinkers erg hoog in t bloed... gelukkig hou ik daar wel van en kan ik die voorwaartse impuls goed gebruiken bij hun werk.. alleen met zulk weer is t vragen om problemen en krijgen ze braaf longe werk voor geschoteld :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 07:38

Ik heb er met verschillende karakters. Dus wel handig. Kies ij die wat het meest geschikt is.

Ja correctiewerk vind ik zelfs leuker dan wedstrijden!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:43

Mmm ik ben meer van het zelf inrijden en doorrijden zeg maar, dat vind ik het meest leuke om te doen :j
Andermans s hit oplossen is niet geheel mijn ding :+

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:13

Wij zochten een bomproof paardje voor mijn moeder, Indy is zo superlief en is nergens van onder de indruk. Alleen is er het laatste jaar weinig meegedaan, de eigenaresse zag dat ook in en dat was ook de reden van verkoop. Ze heeft alleen wat ritjes buiten gedaan in het bos etc.

Ze is echt van het type tank, overal doorheen knallen, en beetje drammerig (haha, opa O'Malley := ) ) Dit wordt al minder, wij hebben toch bepaalde regels waar ze zich aan moet houden :Y)
Omdat mam het toch wel spannend vindt dat Indy in de bak rijden / basis dressuur nog niet zo kent heeft ze me gevraagd of ik haar even een tijdje wil rijden +:)+ Ik vind het wel een leuke uitdaging en ik moet altijd stiekem lachen als ik erop zit. Ik heb nog niet eerder op zo'n fijn tinkerexemplaar gereden. Ze is lekker voorwaarts, wilt voor je werken (dat komt vast van papa Benson) en ze vind het leuk en pakt het zonder problemen snel op <3 Totaal anders dan ik gewend ben :)

Devin vind het leuk voor je te werken en is voorwaarts, beetje te en loopt altijd te klieren ~~}> en Keltic die moet je toch altijd maar weer zien te motiveren om te dressuren en is niet echt een voorwaarts typje, meer een laat me eten typje :=