[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Django_Mette

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:02

Django is rond de 1.55 en daar ligt een Kieffer Lech 17" of een 17,5" op

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:04

Kan de tinker toch weer op mijn lijstje voor potentiële paarden! Moet hem denk ik wel inkorten haha

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:37

Hier een 17,5 op Dana die 154cm is.

Ook op Mary past die, die is denk ik 1,49m

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:27

Wauw dit gaat hard! Wat is er veel bij. Ik ben op vakantie in Zeeland, waar veel regen is (alleen vandaag hoor, verder nooit ;)) en weinig tot geen internet.
Vrijdagavond wel even thuis geweest bij mn merrietje. Was heel fijn. Ze was op haar eigen kalme vriendelijke manier blij om ons te zien. Even met haar aan de lijn gelopen, waarbij ze echt haar best deed, ook in draf ging ze netjes naast mij en kwam me keurig niet voorbij. Met een heel braaf en tevreden koppie. Dat voelt dan zo top! Samen lol met je knol, en leuk om te zien dat dat zo goed blijft hangen.

Wel weer veel leuke dingen gelezen. Welkom nieuwe tinkerfans! Een lijstje namen zou idd handig zijn haha.

Kaat wat ziet dat er heerlijk uit op je filmpje. En prachtige omgeving!
Dana nog weer verder opgeknapt, gelukkig Jolanda.

Joanne gefeliciteerd met Noeka's premie! Is Gi alweer een beetje bijgekomen. Ben benieuwd of je verandering aan hem merkt? Jammer dat je niet meer fokt maar iedere keer dat afscheid lijkt me idd zwaar. Of je moet het groter gaan opzetten en een rijstal beginnen met dieren uit eigen fok...
Ik ga ook niet fokken én geen wedstrijden :) Maar blijf me toch lekker in de kleurtjes verdiepen tot ik het snap.

Zo Niene jullie karretje wordt een sjieke wagen! Hadden jullie toch ook al een trailer zo mooi opgeknapt?

En Joanne als je gaat verleasen zou ik een vast bedrag vragen, en zelf de kosten (en daarmee de planning en regie!) van smid en DA houden. Ook als je van jouw kant wilt stoppen met de bijrijder, blijft het zuiver want er is dan alleen betaald voor het rijden an sich. En zijn er geen 'claims' vanuit de bijrijder te maken voor investeringen of hoge bijdrages voor andere zaken.
Komt er echt een keer een hoge DA rekening en bijrijder wil uit zichzelf voor die specifieke keer wat bijdragen, is wel weer prima.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:32

Ik zag dit topic toevallig langskomen en dacht; ooh wat leuk! Een Tinkerkletstopic <3
Ik vraag mij dan ook af, of ik ook mee zou mogen kletsen?
Ik heb dan wel geen volle Tink, maar wel een FriesxTink :) (ik kon niet kiezen uit beide rassen haha)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:45

Nimby, waar in Zeeland?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:57

Leonoor in Den Osse, helemaal bovenin. Bij de Grevelingen. Jij woont toch ook in Zeeland? Maar ergens links onderin?
Wel mooi hé hier trouwens!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:27

Trouwens Joanne, zie net dat je bijrijder flexibele dagen komt, dat is luxe! (Vind ik als oud-bijrijder.)
Meestal heb je vaste dagen dat je gaat en dan moet je ook echt gaan, want die eigenaar gaat dan bewust niet (of werkt, of wat dan ook). Ook al heb je een keer geen zin. Of als je een keer een middag vrij bent en het is mooi weer maar de dag van de eigenaar, dan kan je dus niet gaan.
Jouw bijrijder heeft dan veel meer ruimte, dat is fijn. Een keer overslaan is bij weidegang natuurlijk minder erg dan bij winterpension hier in het westen, dat is toch erg vaak 24/7 binnen als de ruiter niet komt. Maar ook toen mn bijrijdpaard in de zomer voltijds in de wei stond, gingen we echt ieder op onze vaste dagen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:48

Ik heb al in geen tijden meer met een bijrijder gewerkt, maar toen ik er nog eentje had (zes jaar geleden ofzo :+ ) betaalde ze iets van 90 euro per maand. Mocht ze drie keer rijden, hoefde ze niet uit te mesten (alleen water te geven als dat nodig was), mocht ze met Jes lessen en verder gewoon haar eigen plan trekken. Werkte uitstekend, tot ze zonder ook maar iets te zeggen verdween :? Sindsdien ben ik er wel klaar mee :=

Gisteren hard gewerkt in les dus Flynn had vandaag vrij. Morgen weer een buitenrit. Wilde alleen Jes even haar poedertje geven, maar kwam een stalgenootje tegen die ging wandelen met haar pony+hond. Wandelen is goed voor Jes, dus die uit de wei gesleurd en een rondje gewandeld. Jes vindt alleen dat wandelen voor bejaarde, revaliderende en babypaarden is dus die vond er geen fúck aan :') Het werd pas mooi toen ik op de terugweg even het touw om haar hals hing om wat te pakken.Tempo ging om hoog en toen marcheerde ze in hoog tempo naar de wei, zonder mij:

Afbeelding

Trut :') Maar ach, weet dat ze geen gekke dingen doet en dit soort dingen vindt ze prachtig, dus laat maar gaan. Ik mocht wel zelf het hek voor haar open maken, daar had ze me dan wel weer voor nodig :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:52

Hahaha :') .

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:01

Wat een knol :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:08

Ik mag in principe iedere dag rijden. Ik weet wel wanneer ze gebruikt word voor de lessen en dat is bijv op de dinsdag. Nu word ze 2x een half uur gereden. Vind het zelf dan ook overdreven om haar voor een 3e keer te pakken. Als ze haar vaker nodig hebben (wat overigs alleen de donderdag is, dan is de lesgeefster er ook) dan laten ze dat weten. Ik kan komen wanneer ik wil.

Maar ik kom ook vaak om te knuffelen, wandelen en te vlechten ipv rijden. Ik hoef niets te doen.
Doe ik uit eigen initiatief wel. Nu heb ik alle borstels een keer ontsmet. Zowel van de 3 tinkers als van de falabellas (ze hebben allemaal een eigen bak)

In sept kom ik weer een dagje mee helpen met de jongens, daar vragen ze al zo lang om :D En ik zet de paarden mee binnen als 't nodig is. Daarnaast pak ik ook Roos om te knuffelen, maar ik Nola wat makker, Voorheen ook Rosie en Mary) en maak ik voor hen foto's voor de site en facebook van alle paardjes en veulens.

Ze krijgen van mij 2x per jaar een grote dinerbon, met verjaardagen een bierpakketje of bosje bloemen. In de weekenden verzorg ik de konijnen als ik er ben. Financieel niet van toepassing omdat ik eigenlijk daar Dana ben gaan rijden zodat ze geschikt ging zijn voor de cliënten. En dat is gelukt. Nu ben ik blijven hangen om haar ernaast te rijden (ze heeft wat trucjes ontwikkeld bij de jongens :') )
En daarnaast heb ik Mary gereden toen zijn ruiter op vakantie was. Dan kon een cliënt toch lessen. Die is veel meer voorwaarts. Ik was blij weer even 'echt' te hebben gereden ook.

Ik weet ook dat ik ontzettend veel mazzel heb en dat weet ik en waardeer ik ook. Ik kom met veel plezier op deze stal, waar ik onderhand kind aan huis ben.

Ik zou zelf als ik zou gaan betalen alleen voor de huur willen betalen. Niet voor de hoefsmid etc. Denk ook dat jij die verantwoording moet hebben en houden. Wat als de bijrijder de hoefsmid dan maar niet laat komen zodat het minder kost?

Ik heb ooit 100,- betaald voor een huurmerrie, mocht ik 7 dagen rijden. Was incl 1x per week les daar.
Dat vind ik persoonlijk zelf nu te veel, dan ga ik liever borstelen en niets meer betalen en wandelen ofzo.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:34

@ Berdien wat een tuttebel zeg haha. Mijn shet breekt nu uit als ik het stroom eraf heb de kleine etterbak

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:40

Nola al weer bijna 4,5 maanden
Afbeelding

Oma Roos met haar klein kinderen Rosie en Nola
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:48

Wat een knapperds! De bles zit wel in de familie zo te zien of niet?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:58

Allemaal blessen ja :j

Mary (veulen roos en halfzus dana) en Ann veulen
Afbeelding

Dana (veulen roos) en Cullan (knappe hengst inmiddels al <3 )
Afbeelding

Oppermerrie Roos met Dana als veulen
Gelukkig wel een familie trekje :j
Dana had een heel wit hoofd toen ze geboren was. Ik vond er niet zo knap als ik de foto's mag geloven
Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:59

Mooi die bovenste foto van Lola!
Ha Berdien mooi verhaal. De humor zit dus in de familie :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:00

Wat een leuk Topic! :D Mag ik me melden?

Ik heb een hele lieve Tinker Kruising ruin, King! Ik heb hem samen met mijn zus. Ik woon in een klein dorpje in de buurt van Leeuwarden. Helaas staat hij niet aan huis maar op een pensionstal! Het is daar heel erg gezellig en super veel leuke mensen Hij is nog maar 4 ( Af en toe nog echt een baby'tje! :+ )
Ik rijd er nu 1-2 keer per week op. Verder doe ik met hem grondwerk, uren vertroetelen! :o en vooral, erg veel LOL hebben! :)

Sorry, ik kon niet kiezen uit de foto's...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:00

Ik vind ze allemaal leuk getekend Jolanda :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:02

Deze week komt eindelijk de prednison kuur voor Dana.. ik wil 'm'n' meissie terug :j

Afbeelding
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:03

Wauw, dat is een hele gave tinker zeg! wel een kleinere maat of niet? :D :D

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:06

Ik hoop voor je dat het aanslaat Jolanda :(:)

Ik vind King nog steeds helemaal geweldig Thirza!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:17

King :~ .

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:20

Zou ik mij mogen melden hier? :o

Mijn naam is Doraly en ik ben 17 jaar oud.
Ik heb een hele lieve leasetinker, zijn naam is Swindon.
Swindon is een 10-jarige ruin, ik lease hem nu sinds 3,5 maand.

Afbeelding
From the day that I met you..

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:21

wat is King een knapperd zeg :~