Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ringelberg schreef:Ik ben geen fokker, maar ik vind ook dat het fokken met pssm positieve dieren niet verstandig is. En al helemaal als je het verhaal van hierboven leest.
en dan kan je praten over paniek voetbal..maar ik heb liever een fokker die voorzichtig is dan iemand die het risico wel neemt omdat er niet veel over bekent is.
liever te voorzichtig dan achteraf spijt. En ik vind pssm nou niet te vergelijken met wel of geen mok en aanverwante artikelen.

om bloed te vergelijken, ook ik blijf er bij dat
  om bloed te vergelijken, ook ik blijf er bij dat

hengstveulen schreef:Super voor Djoser Nuage
En bedankt Vuurtoren
Dat zou zeker interessant zijn Mister01,om bloed te vergelijken, ook ik blijf er bij dat
een serieuze fokker niet moet fokken met PSSM ongeacht hoe/of wat de gevolgen zijn of niet zijn onder de tinkers als je nu nog niet aan de rem trekt wanneer dan wel?

Al mijn fokdieren zijn dus pssm1 vrij
 Al mijn fokdieren zijn dus pssm1 vrij  

(als ik dat van mezelf mag zeggen
 (als ik dat van mezelf mag zeggen  )
 )                                                         

maar Connor is al heel wat jaren (naast zijn slechte lever en longen en IR) heel erg gevoelig voor spierbevangenheid, is een meester in snel en extreem zweten, een heel trage starter kwa bewegen heeft veel tijd nodig om soepel en vlot te kunnen bewegen. Is na een nachtje stal zo stijf als een plank, en heeft al lang dat hij steeds korter en stijver gaat lopen vooral achter. En ook zijn bespiering daar is rap verminderd en wat er zit is stijver dan langer geleden. Zijn soepele wiegende tred is weg.
  maar Connor is al heel wat jaren (naast zijn slechte lever en longen en IR) heel erg gevoelig voor spierbevangenheid, is een meester in snel en extreem zweten, een heel trage starter kwa bewegen heeft veel tijd nodig om soepel en vlot te kunnen bewegen. Is na een nachtje stal zo stijf als een plank, en heeft al lang dat hij steeds korter en stijver gaat lopen vooral achter. En ook zijn bespiering daar is rap verminderd en wat er zit is stijver dan langer geleden. Zijn soepele wiegende tred is weg.