[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:10

He, dat is wel schrikken Jessica. Wel heel fijn dat Leon er net deze keer bij was om wat extra begeleiding te geven.

Vind loslopende honden bij de paarden zelf erg vervelend. Niet als ze gewoon uit de buurt blijven hoor, maar van die happers wel. Izzy luistert gelukkig heel goed, anders hadden er al meerdere honden met een hoefafdruk naar huis gekund...

Leuk dat het zo goed ging Ellie!

We zijn naar de dierentuin in Duisburg geweest, erg leuk!

Wat een leuke foto van Denzel!

Jammer Nathalie..

Fotoshoot lijkt me wel heel erg leuk om een keer met Indy en Izzy, of Izzy en Arya naar toe te gaan. Maar moet wel redelijk zijn kwa afstand dan..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:16

HijadelaLuna schreef:
Dat bedoel ik, terwijl hij eigenlijk wel moet, hij is immers veel meer waard dan wat er nu staat, dat weet ik zeker! :j

Joh, met die hoeveelheden dekkingen die de gemiddelde hengst nu heeft, is het de moeite gewoon niet. Hij moet eind oktober ook nog voor NSvT en die gaat hij wel doen.

DeCobvan

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:17

jess, jawel het was wel netjes hoor.. maar het was gewoon zo donker met die paarse muur.. grijs maakt het wat ruimtelijker enzo.. dusjaaa de plintjes waren creme wit.. ik wil spierwit haha

Leuk idee Lot, ik weet alleen niet of ik heel veel tijd heb die dag hoor.. gezien ik met mn paardje bezig ben.. maar ik neem aan dat iedereen me wel aan mn mouwtje trekt die dag haha

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:25

Ik moet even mijn rooster afwachten. het gaat niet zo snel..zucht...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:22

Leonoor schreef:
HijadelaLuna schreef:
Spelbreker :P
King moet eigenlijk wel weer dus hoopte je hiermee te overtuigen. Of ben je gewoon bang voor me? Pesse ga je ook al niet heen :( ;)

King gaat er ook niet heen :D

En ja, doodsbang!

Brr eng is die lotte he :D :brr: :brr: :brr:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:24

En nathalie, daar ga je idd van twijfelen, al weegt die ene keer niet op tegen al die andere keren denk ik?

Fotos mogen altijd gemaakt worden, ik laat hem graag poseren :D

En meeten? ik heb mezelf op gegeven voor t een en t ander.

Leo, wanneer zijn er nog koudbloedwedstrijden hier in de buurt? iig tinker dingen behalve td leusden?
Startpas is aangevraagd en ik heb mn combi nummer dus kan inschrijven.
Zag alleen dat volgende op marcoix al vol zat?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:25

Februari op Marcroix is idd vol :j 13 & 14 april ook weer, inschrijving is nog niet open, komt binnenkort.

Heeze is nog wel alle ruimte, is een stukje rijden, maar wel hele fijne locatie!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:26

hoever is heeze? mag je ook buiten je regio starten btw? niet dat ik dat snel van plan was.

13 en 14 april, even in achterhoofd houden :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:33

ja natuurlijk mag je buiten je regio, ik start toch ook in Pesse bijvoorbeeld? :+

120 km :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:34

klein stukje maar _O- als ik in mn volgende droom m2 rij dan wil ik er over denken :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:35

Tis voor mij verder hoor :+ En is een 2daagse he ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:36

haha, ik pas die ronde :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:38

Meeten lijkt mij igg leuk! Heb alleen geen vervoer dus ff kijken of t gaat lukken om naar de hk te komen, wil wel graag komen kijken namelijk!

Tja Nathalie, jammer dat de koop er niet door is.
Gewoon blijven zoeken naar de jusite persoon. Als je jullie band / vertrouwen ondertussen toch weer beter wordt is dat toch alleen maar mooi? Dan kan je het voor jezelf misschien wel positief afsluiten.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:38

[quote="Snackie"]En nathalie, daar ga je idd van twijfelen, al weegt die ene keer niet op tegen al die andere keren denk ik?
quote]

nee die ene keer weegt zeker niet af :( helaas...zo stom gewoon...vind t gewoon zo vreselijk jammer want het is gewoon zo een ontzettend mooie pony om te zien...en hij begint nu pas mooi te worden ze sokken groeien, en ze manen worden lang zijn nu ongeveer hand breedte lang en staat alle kanten op...en snor en ze staart is net een plee borstel in zwart wit kleur :') ...
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0353_n.jpg
van boven af vanmiddag

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:49

ik zag ze op fb, hij knapt idd zienderogen op

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:11

Ladies, ik ben echt brak na onze gezellige stalborrel. Ik heb alles wel gelezen, maar het blijft gewoon niet hangen.

Ik las iets over een meeting bij de hengstenkeuring, ik ben daar in ieder geval ook te vinden dus wie weet.

Morgen zal ik eens uitgebreid reageren en misschien kom ik er dan eindelijk eens aan toe om mijn profiel op te pimpen en hier ook eens wat foto's te plaatsen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 02:37

:wave:

Even een topic bijlezen hoor :D

Ten eerste nogmaals mijn complimenten voor de opening Kaat!
En hoe gaat het met je DA? Nog een beetje gelukt?

Een aantal mensen die weer actief komen meekletsen, gezellig!

Jaron als kinderpony, braaf! Mag ik ook nog eens komen kijken en voelen? O:) Ben je toevallig volgende week woensdag vroeg vrij? Ik ben dan in Apeldoorn, gok rond 14u - 15u klaar en t is maar 25 minuutjes met de trein vanaf daar :D

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jou en Eros Ellie. Gewoon eens rustig erop gaan zitten nadat bijrijdster heeft gereden, al is het alleen maar zitten. Niks moet, alles mag, en dat steeds proberen je grens iets te verleggen, komt goed! Enne, die snelweg, dat vond zelfs Caily de eerste keer wel spannend, dus is niet zo gek hoor! Inmiddels kijkt ze er niet meer van op :)

Lees over een mini van Carolien die van Appelbergen heet, die zal dan vast hier uit de buurt komen, gezien hier de Appelbergen zijn!

Jackytje schreef:
En heb je msn live gedownload? Krijg je meteen windows live moviemaker bij en zal je msn ook niet meer over de zeik gaan :)

_/-\o_ Dankjewel! Hij is bij mij iig nu wel weer goed functioneel!

Succes met klussen Faye!

Becs schreef:
Gaat een van jullie toevallig ook naar de beoordelingscursus van het NSvT?

Ikke!! 11 mei it is! Moet alleen nog ff kijken hoe ik van station naar locatie ga komen, misschien gaat er een bus, hoop tegen die tijd ook weer een vouwfiets te hebben, en anders maar een bokker omkopen <<)

Ik duim dat de stalling wat voor jou en Gijs is Jorine!

Balen dat de koop niet doorgaat Nathalie, maar er is hoop van andere kijkers! Luna was ook niet de eerste keer verkocht hoor, komt vanzelf!

Welkom bij de club van het echte paardrijden Johan! Al moet ik zeggen, ik kan me zo even ook niet heugen wanneer ik er voor het laatst ben afgevallen. Van Caily nooit, van Henk en Kyra nooit, van Luna nooit, van Diablo nooit, Melody ook niet, Kira nooit, Thigor nooit, Chico nooit, Lady nooit, pfff, das dus al zeker 3 jaar geleden, hihih. Wordt wel eens tijd weer dus. Misschien morgen, want heb overlegd dat ik t kleine tankje maar weer eens mag rijden, hihih.

Fijn dat het beter gaat met Amigo!

Snackie schreef:
Brr eng is die lotte he :D :brr: :brr: :brr:

Nou ja, jij blijft wel angstvallig uit de buurt, ik vond onze speed-date toen echt leuk en hoopte dat je een keer terug zou komen :o

Snackie schreef:
Leo, wanneer zijn er nog koudbloedwedstrijden hier in de buurt? iig tinker dingen behalve td leusden?
Startpas is aangevraagd en ik heb mn combi nummer dus kan inschrijven.
Zag alleen dat volgende op marcoix al vol zat?

Leonoor is ook een mooie, zegt ze niet eens dat er een site van is: www.koudbloedwedstrijden.nl Is nog in ontwikkeling hoor, maar op den duur komt er steeds meer op!

Leonoor schreef:
ja natuurlijk mag je buiten je regio, ik start toch ook in Pesse bijvoorbeeld? :+

120 km :o

:wow: Wanneer? Toch niet bang dus? :D :+

Mijn favo optoming momenteel
Afbeelding

Waar ik dus Caily, maar ook Kyra mee kan rijden. Voor Kyra moet ie een gaatje strakker.
Afbeelding

Ook Lady paste hem!
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 03:07

Hier pas behoorlijke schrik gehad. Ik had sluit gehad, rond 04u thuis, net in slaap.

Hoop kabaal bij de voordeur, het was 05:50 dus ik had echt iets van WTF? In tegenstelling van wat ik dacht wat ik zou doen als er iemand binnen wou dringen (diep onder de dekens kruipen of uit t raam springen) ben ik nu met 112 aan de lijn naar beneden gegaan, hard stampend in de hoop dat ze dachten dat ze beter weg konden gaan. Werd behoorlijk tegen de deur getrapt en aan de klinkt getrokken dus ik had echt iets WTF? Keihard geschreeuwd ga weg. Staan er twee jongens ongeveer even oud als mij een beetje vreemd te kijken. Helemaal niet agressief, ook niet van plan weg te gaan. Zeggen ze door de deur heen we komen voor J, das een huisgenoot die onder mij woont. Hij is er alleen nooit (altijd bij vriendin) en zijn kamer eigenlijk alleen gebruikt voor feestjes. Nu had J dus die jongens de sleutel gegeven dat ze na het stappen in zijn kamer hun roes uit konden slapen, maar de heren kregen de deur niet open :( Aanbellen was schijnbaar geen optie. Nou ja, ik heb ze binnen gelaten en ben weer gaan pitten, met hevig knikkende knietjes.

Nu is het zo dat ons slot er dus een beetje verkeerd in zit waardoor je de deur dus lastig open krijgt van buiten, maar vooral stom is dat je hem van binnen niet op of van het slot kan draaien. Vind dat nooit zo erg, gezien ik wel slot op mn kamer heb en hij dus ook lastig open te krijgen is van buiten als je niet weet hoe (is maar weer bewezen). Maargoed, van buiten kan je hem dus wel van en op slot draaien. Zijn die jongens 's ochtends voor ik wakker werd weg gegaan, hebben ze de deur op slot gedaan. Kan ik mn eigen huis niet uit (beneden geen ramen behalve op kamer van huisgenoten, via dak zou ik alleen in afgesloten tuinen kunnen komen). Rondje bellen maar of iemand me kon komen bevrijden, uiteindelijk zijn Jessica en Johan gelukkig gekomen.

Maargoed, ik had al een slaapprobleem. Heb me toen ik thuis woonde nooit veilig gevoeld vanwege een moeder die geregeld met een mes op zak liep en riep dat ze zo'n gezinsdrama niet zo'n drama vond zoals ze zelf zei. Heb geen contact meer met mn ouders en inmiddels wel de nodige tijd en manieren om hiermee om te gaan verder, maar toch is het een basis wat ik miste. Toen ik op mezelf ging wonen sliep ik ineens stukken rustiger en makkelijker ook, heerlijk. Altijd fijne sfeer in huis, 6 huisgenoten die allemaal dichtbij waren, samen sterk mocht er wat gebeuren. Daar zijn wel rare dingen gebeurd omtrent een huisbaas die problemen had met voorgaande huurder van het bedrijfpand onder ons, maar voor mij toch ten alle tijden wel veiligheid door de mensen om me heen en de weet dat de politie op scherp stond.

Hier in Groningen woon ik een een zijstraat van een grote weg, het tweede huis dus duidelijk in het zicht voor 's nachts patrouilleerde politie, daarnaast onderbuurmeisje en buren die bijna altijd thuis zijn. Dat ging eigenlijk ook wel goed. Eerder was meisje bij mij op de verdieping er door de weeks ook altijd dus dat was wel fijn. Maar nu is zij dus op stage aan de andere kant van het land. Nieuw onderbuurmeisje, mijn beste vriendin, maar slaapt nu wegens omstandigheden meestal bij dr ouders, onderbuurjongen is er dus ook haast nooit, en heb toch even gevoeld hoe makkelijk het is om bij iemand aan de deur te morren... Bij elk geluid staan al mn zintuigen op scherp nu, alles moet ik van weten wat het is. Een kat over het dak is ineens doodeng, durf niet eens meer naar de wc (tegenover de voordeur), bang ineens oog in oog te staan met iemand aan de andere kant van het glas.

Heb vroeger zoveel nare nachtmerrie's hierover gehad, t ging eigenlijk best goed en dankzij een onder buurjongen die dus zonder overleg huissleutels aan derden geeft zonder uitleg over de werking van ons slot ben ik nu helemaal terug bij af :( Ik sliep vrij veel bij mn vriend ook, maar die is 3 weken op vakantie met vrienden, dik verdiend voor hem en geen probleem, maar gatver, wat wou ik nu bij hem zijn ipv hier overeind schieten bij elk geluid, niet met mn rug naar de deur te durven liggen en van slapen is al helemaal geen sprake :(

Nu is dit niet het eerste onaangename wat die jongen hier flikt, heb ook al eens een feestje van hem mee gemaakt wat hij gaf. Ben meestal weg dan dus laat het begaan, kamer op slot en toe maar. WC 's ochtends dan moeten schoonmaken is naar maar acceptabel, maar cocaine dealen aan de deur heeft ie wel even een boze Lotte voor gehoord, die gasten zijn meestal niet de zuiverste, die hoeven niet bij mijn huis te komen.

Neem daarbij een huisbaas die er nooit is, dan ineens onaangekondigd in je kamer staat (heb m al twee keer gezegd dat ik daarvoor politie kan bellen op huisvredebreuk, dat mag namelijk niet!), en de boel hier laat verslonzen, verrotten en wegschimmelen. Ik ga op zoek naar een andere kamer. Baal eigenlijk best wel, ben in 2010 op mezelf gaan wonen, 2012 naar Groningen verhuisd omdat ik in Assen niet meer mocht wonen in dat pand, wou hier eigenlijk wel blijven totdat ik iets groter en eventueel iets verder weg kan wonen van werk en/of Caily (dus als ik mn rijbewijs heb), maar t is niet anders. Ik voel me hier niet veilig meer en ga niet wachten tot de boel instort :Y)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 03:08

En nu dit van mn hart is en het buiten eindelijk stil is ga ik mn moed bijeen rapen, naar de wc, paar bladzijde's lezen en dan hopelijk echt slapen :O

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 07:14

Ach Lotte :(:) , dat gevoel van angst ken ik ook zo goed, helemaal nu ik 's nachts naar mijn werk moet. Man wat heb ik vaak mijn hart in mijn keel zitten. Ik heb jou mijn geschiedenis wel eens verteld geloof ik, maar voor de anderen, het was bij mij thuis ook nooit zo veilig vroeger.
Van de week had ik het helemaal voor elkaar. Even om de situatie te schetsen, wij wonen achteraf in een oud huis wat altijd kraakt en leeft, geen straatverlichting of oplettende buren, wel een hoop honden en andere waakse beesten gelukkig. Maar goed van de week dus: Wekker ging 's nachts dus ik mijn bed uit en toen hoor ik beneden een bons, schrok me kapot, hart gelijk in mijn keel, versneld ademhalen, ik zat zeg maar meteen in mijn bange-hertjesmodus. Ik luister dus doodstil of er meer opvolgt maar nee geen geluiden meer dus ik mezelf toespreken: Becs dit was gewoon de kat ofzo die weer iets omgooide niks aan de hand.
Ik dus extra oplettend naar beneden, telefoon met zaklamp in mijn hand, kom ik vlakbij de wc en daar is ook de deur naar onze deel/berging ( hier zit ook een extra slot op ). Ineens terwijl ik daar loop schiet de deurklink naar beneden en dat geeft zo'n herkenbaar geluid. Ik maak een luchtsprong, grijp meteen een wijnfles die daar staat en sta verstijfd en voor mijn gevoel minutenlang naar de deur te staren, intussen al het engs te bedenken wat er aan de andere kant van de deur kan staan (dat is een hoop als je zo bang bent).
En toen ineens hoor ik het bevrijdende geluid van mijn piepende hondjes aan de andere kant, ik heb ze echt om hun hals gevlogen en ben even met knikkende knieën op de grond gaan zitten, dat stel apen was dus uit hun hok ontsnapt en waren zo blij dat ze mij aan de andere kant van de deur hoorde dat ze probeerde hem open te maken.
Achteraf kan ik hard om mezelf lachen, maar je blijft toch denken wat als....

Ik heb toen ik zestien was een zelfverdedigingscursus gedaan die wel enigzins geholpen heeft, verder ben ik altijd op mijn hoede en spreek mezelf even ernstig toe als ik teveel in mijn angst patroon verval.

Lotte ik snap dat het jou dus allemaal nog moeilijker gemaakt wordt door je huisgenoten, wat ongelooflijk poedersuiker. Ik hoop dat je snel een veilig plekje vind.

Over de beoordelingscursus, ik pb je tegen die tijd wel even hoe ik erheen ga, misschien kan ik je wel even oppikken op het station als je dat wilt.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:54

Wat vervelend Lot. Vooral mbt het veilig voelen
Hoop dat je een beter en veiliger plekje kan vinden.

Daarentegen woon ik in de randstad, maar ik woon wat meer buitenaf. Hier gebeurt nooit iets, heerlijk is dat!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:00

Oei Lot , wat zal jij geschrokken zijn ...

hier gebeurd ook nooit iets,maar ja wij wonen aan het eind van een doodlopende weg.

Zo , klaar met melken en nu de meiden van bed trommelen , half 9 begint de school , hihih.. jongens stappen net op hun fiets !
Ik hou het lekker rustig vandaag, even bijkomen van de laatste drukte van de laatste dagen !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:07

Goedemorgen.

Dat is best schrikken Lotte! woensdag moet ik gewoon werken!
Hier is het af en toe ook rumoerig, tis een wijkje.en dr zijn nog wel eens jongeren die brullend over straat komen

3 februari hebben wij onze eerste wedstrijd trouwens!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:12

Leuk Andrea, lekker van start gaan dus.
ik ben moed aan het verzamelen om mijn bed uit te komen en de honden uit te laten...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:18

Die moed was ik een half uur geleden aan het verzamelen.
Becs, ik denk dat ik zelf ook met hartje in mn keel zou staan hoor!