[TI] Springtinks :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:36

cp112

Re: Springtinks :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:49

Rosa is een race springtink :D Men wat kan die hard gaan met de cross :')

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:50

Rosa is echt leuk!
Ik wil ook een keer crossen :D

Zaterdag springclinic van zz ruiter, hopelijk wilt iemand voor me filmen dan plaats is weer een filmpje (of foto's) :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:15

Gaaf is rosa!

Leuk ben benieuwd!

Fleur311

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:33

Rosa is leuk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:07

cp112 schreef:
Rosa is een race springtink :D Men wat kan die hard gaan met de cross :')

Kristel en Rosa zijn ook altijd de grootste concurrenten van Gil en mij met de cross XD

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:45

ja, maar jij springt niet zo hoog als rosa in het gewone parcours toch? wat sprong je vorig jaar mei? 80? of toch een meter?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:54

Ik spring officieel gewoon B, dus een meter ;)
En ook met gil spring ik gerust 140 ;)

Alleen wordt gil heel heet in het parcours en ik vind leusden te krap om dan een meter te springen...
Officieel mag er natuurlijk ook niet in een 20-40 bak gesprongen worden...

En ik weet niet of je ons op zaterdag of zondag hebt gezien?
Want op zaterdag had ik best een zwaar ongeluk met hem gehad in de hindernis, of eigenlijk in de staander...
En officieel mocht ik niet verder rijden van de ehbo, dus zondag heb ik vrolijk 60 (voor het vertrouwen) en 80 gesprongen... :+

Maar op leusden spring ik idd nooit een meter door de groote van de bak...
Rosa is snel maar controleerbaar... Gil kan nog wel eens... Oncontroleerbaar worden... En dan wil ik geen ruimte te kort komen, want dan springt hij waarschijnlijk over de bakrand heen :+ :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:41

Ja daar was ik bij toen je viel. Dreadlock.meisje ving.je peerd. Das een stalgenoot/vriendin van me.
Maar idd.. De bak is te krap

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:49

patrick1994 schreef:
Shadow kan ook harstikke leuk springen al ben ik zelf niet zo held :o :o

[ Afbeelding ]

Dit was op een onderlinge SGW hier in de buurt :o

Ronostrand denk ik :D

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:17

Filmpje van de clinic.
Het ging niet heel goed maar ik heb wel veel geleerd.
En de scherpe bocht naar het steiltje lukte een aantal keer niet daarna is het wel goed gegaan!
http://www.youtube.com/watch?v=oYl8LOpDORE

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 19:32

Op mijn stage was er een paardje, zoon van Brown Sugar hengst en die kan ook wel wat springen ;p

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:58

:+:

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:17

Afbeelding
Mijn paard met een vriendin van mij erop..
Hij springt altijd zo raar als een bolletje erg raar en lastig om mee te springen, voor de rest springt hij erg hoog.. maar hoe krijg ik hem nou zo goed dat hij even normaal springt dan als een bal erover heen stuitert??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:43

beginnen met balkjes en laag springen. eerst techniek, voor de hoogte/

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:24

Leuke filmpjes Andrea :-) hij vind het echt leuk om te doen zo te zien!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:33

Jaaahh! hij is wel fanatiek!, dit was de derde x voor hem de in uitjes.
Ik ga de volgende x mijn beugels nog wat korter doen, zodat ik hem nog iets meer ruimte kan geven boven de sprong, ook nog meer teugel ruimte geven.

Gister had meneer goed spierpijn, dus we hebben even lekker gereden, in de hoop dat de spierpijn vandaag minder is :D

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:05

Ik heb ook vaak lage sprongen met hem gemaakt maar dan springt hij ook gewoon als een bolletje, alleen met tinkerdag leusden met vrijspringen sprong hij wel erg lekker en goed.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:33

Ik denk dat jullie beide nog veel moeten leren...
Dit soort sprongen krijg je vooral met een paard wat nog niet zo goed weet wat hij met de balken aan moet, maar ook wanneer je een ruiter hebt die nog geen afstanden kan rijden...
Goed oefenen dus, te beginnen met 2 balken op b.v. 5 galoppassen neer leggen, en daar dan over heen gelopperen en zorgen dat je dan ook echt de 5 de pas gemaakt hebt voor hij over het tweede balkje heen galoppeert...
En als dat lukt een gaan spelen met de afstanden, kijken of je 4 passen kunt maken ipv 5 door te verruimen... Of 6 passen door te verkleinen...

En laat het paard daarnaast ook eens vrijspringen, dan heeft hij geen (ik bedoel dit niet banketstaaf) ruiter die hem in de weg zit, en moet hij helemaal zelf uitzoeken hoe hij moet springen...

En als je samen weer gaat springen, doe hem dan een bokbandje om, die pal je vast vlak voor je pony de lucht in gaat, zodat je hem beter kunt uitzitten en hij geen last van je heeft tijdens de sprong :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:38

Hier gaan we vandaag weer voor het eerst naar de springles sinds mijn ziekte :)
We beginnen gewoon vrolijk in de puppyles, omdat ik punt 1 het rijden nog niet zo goed volhoud en gil punt 2 wel gereden is door mijn bijrijdster in die tijd, maar niet getraind is... En punt 3, gil nogal heavy en onvoorspelbaar/berekenbaar is, springen erg leuk vindt en als we in de gevorderde les gaan rijden ben ik bang voor ongelukken ivb met zijn blij en heetheid :+ :') _O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:03

Dat zijn idd goeie tips.
Sowieso moet je helemaal niet de hoogte in willen, techniek is veeeel belangrijker.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:57

Snackie schreef:
Dat zijn idd goeie tips.
Sowieso moet je helemaal niet de hoogte in willen, techniek is veeeel belangrijker.

Absoluut...
Ik heb op een springstal gewerkt, en wij werkte altijd met de paarden aan de techniek, lage sprongetjes etc, die hoogte redden ze toch wel. En een dag voor concours sprongen wij de hindernissen is een keertje op wedstrijd hoogte...

Net een heerlijk springles gehad met een zeer drukke eigenwijze pony...
Waarom op een lijntje 4 passen maken als het ook in 5 kan? Ooh baasje, moet ik verruimen, prima, dan maak ik er toch 3 ipv 4... Heel fijn gil, heel fijn :+ gelukkig heb ik een paard die zelf meedenkt en zichzelf ook altijd er uit red, dus het kwam goed... Maar jeeh wat kan die pony toch draken...
De dubbel ging wel echt top! En voor de rest ging de les trouwens ook goed... Fijn om weer met hem te kunnen werken en springen... Wel vroegtijdig gestopt vanwege de pijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:02

heerlijk paard, hij is echt een springkanon he :D

Techniek is belangrijk, ik vind het zelfs leuker dan de hoogtes. die vind ik alleen maar eng.
Al doende werken wij dr wel samen naar, ik verongeluk liever nog niet.

We zijn nu met de inuitjes, super leuk, 1 pas er tussen. ik denk dat direct door nog te veel voor hem is

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:15

Absoluut, maar scheelt ook wel dat hij het echt onwijs leuk vindt...
We krijgen in een parcoursje ook altijd discussies over welke hindernis we moeten hebben, bij gil is het regel dat elke ding wat hij ziet waar hij over kan springen daar moet hij over... Of het nou een picknick bank is, een boomstam, een hek, of een hindernis er over zal hij gaan, met mij of zonder mij... Dus onderweg zie en hoor je hem vaak van frustratie schudden of boos snuiven omdat hij een hindernis ziet en er over wilt maar dat van mij niet mag :') _O-

Techniek is heel belangrijk en idd ook erg leuk, alleen maar hoog springen doe je een paars ook geen goed mee :n

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:22

Oh wat een lolbroek! zo lag ik er van de week ook bijna naast, volte voor de hindernis, meneer ziet hindernis en ik moest hem met alle kracht er vanaf trekken _O-